رواية أنت طريقي الفصل الرابع 4 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل الرابع 4 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الجزء الرابع 

رواية أنت طريقي البارت الرابع 

رواية أنت طريقي الفصل الرابع 4 بقلم ياسمينا


رواية أنت طريقي الحلقة الرابعة

امال وحنين وصلو الشقه الي جبها اركان ونزلو من العربيه

صادق : هجي كل يوم اطمن عليكم

امال : اوك ياجدو خلي بالك من نفسك

صادق : وانتو كمان

امال بصت علي حسن : تاني مره ياعمو متسكتش لي حد يضربك

صادق بضحك : متفكرنيش

حنين بضحك : جبتي الشجاعه دي منين

امال : من دنيا اي حد يضايقني لازم اجيب حقي منو

صادق : طيب ياحبيبتي يلا اطلعي واجهزي حسن هيجيلك بعد ساعه يودكي شركه وبتوفيق

امال : ماشي ياصدوقتي روح انت

صادق مشي وامال وحنين شالو شنطهم وبصو علي العماره لقوها حلوه اوي

امال بستغراب : ابوكي هو الي جاب الشقه الحلوه دي مش مصدقه

حنين : اه والله المهم يلا نطلع بسرعه علشان تلحقي تشوفي هتلبسي ايه في اول يوم ليكي

امال : عادي بنطلون وتشرت

حنين بصدمه : نعم يختي تعال ياامال نطلع تعالي

امال وحنين خدو المفتاح من البواب وطلعو الشقه وفتحو الباب وآمال أول مادخلت من باب الشقه شمت ريحة اركان

امال : اركان

حنين : مالو

امال : دي ريحة اركان والله

حنين بخبث : وانتي شمتي رحتو فين

امال بضيق : ادخلي واخرسي

امال دخلت الشقه وبصت حواليها حست أن اركان كان قاعد هنا رحتو في كل مكان

حنين : شوفتي الشقه جميله ازااي

امال : اه جميله

امال راحت الاوضه وقربت من علي سرير وخدت المخده وشمتها

امال : اقسم بالله رحتو

حنين بضيق : طيب ياستي فكك وقومي بقا علشان تجهزي

امال : قولتلك هلبس بنطلون وتشرت

حنين بغضب : بت مش تجننيني انتي رايحه عند اركان يعني هتشوفي بنات اشكال والوان البسي فستان كدا وشوز بكعب

امال بضيق : مش يستريح في لبس ده

حنين قربت من امال ومسكت أيدها ووقفتها قدام مرايا

حنين : شوفي انتي قمر ازاي حلوه اوي ليه تخبي الحلاوه والبرائه دي

حنين قربت من شنطتها وطلعت فستان لونو احمر غامق

امال بصدمه : ده قصير

حنين : نعمممم قصير ايه ده تحت الرقبه ومش كت كمان

امال : بس مش مرتاحه

حنين بغضب : امال ادخلي غيري ولبسي ده

امال خدت الفستان من حنين بغضب ودخلت الحمام وبردو شمت ريحة اركان

امال بضيق : هي دي رحتك ولا انا اتهوست بيها

حنين برا كانت بتظبط لي امال ميك اب وشوز بكعب عالي وقلت ازازه برفان كانت في درج التسريحه شمتها مقدرتش تميز رحتها بس حبتها وقرارت تحط لي امال منها بعد 5 دقايق امال طلعت

حنين : ايه ياربي جمال ده

امال بصت علي نفسها في مرايا وابتسمت

امال بصت لي حنين بثقه : هاتي شوز

حنين : ايوا يامعلم امسكي

امال لبست الشوز

امال بثقه : اعمليلي ميك اب بقا بليز

حنين بضحك : ايوا خليكي كدا دايما واثقه من نفسك دانتي رايحه عند أركان هتلقي مليون بنت شايفه نفسها

امال بهدوء : انا مش هشوف نفسي ابدا بس اي حد يغلط فيا هوريه النجوم في عز الضهر

حنين : ايوا كدا شطوره يلا اعملك الميك اب

حنين بدأت تحطلها ميك اب وخلت شعرها مفروض شعرها كان طويل اوي اي حد يشوف شعرها بينجذب ليها

امال : لفيلي شعري ايه ده ده قد الفستان

حنين : جمالك في شعرك والله حرام ده يتلف كدا خليها مفروض شكلك جذاب

امال : اممم يعني انتي شايفه كدا

حنين : وأبو كدا كمان

امال بابتسامه : طب انتي هتعملي ايه لما امشي

حنين بصت علي شقه : اولا هشوف شقه وأشوف فيه اكل ولالا وكدا يعني وأجهز غدا علي ماتجي

امال حضنت حنين : حبيبتي ياحنو دايما جمبي

حنين بحب : المهم تحققي حلمك

امال تلفونها رن : عمو حسن انا هنزل بقا

حنين : استني الشنطه

امال خدت شنطتها وحطت تلفون فيها وحنين رشت عليه برفان وامال نزلت وركبت جمب عمو حسن

حسن : انتي مكانك ورا يابنتي

امال : نعم ياعمو حسن ورا ايه هو انا مش بنتك طبعا هقعد جمبك

حسن بأبتسامه : ربنا يجبر بخاطرك يابنتي

حسن اتحرك وآمال بصت من شباك علي الشوارع
______________________________________
❤️عند اركان❤️
وصل الشركه وطبعا كل البنات كانو مستنينو وهو تجاهلهم ودخل مكتبو بغضب

اركان : انا يتعملي بلوك لما تجيلي بس هوريها ايام سوده

مريم دخلت عليه هي وتالا

تالا : تعرف مين جاي دلوقتي

اركان : معتز

مريم بصدمه : عرفت ازاي

اركان بابتسامه: انا اركان نسيتو ولا ايه

تالا : طب جاي ليه

اركان : معرفش بس هنعرف المهم المكتب الي جمبي عايزو انهارده ميجهزش خالص

تالا بستغراب : مش انت قولتلي امبارح اخلصو بسرعه

اركان بخبث : تؤ علي اقل من مهلك

مريم : المكتب لمين

اركان : لقلبي

مريم : نعم

اركان : احم مفيش خلاص تقدرو تمشي واول ما البنت تجي ياتالا تدخليها عندي فورا

مريم بغضب : مين البنت دي

اركان : امال

مريم بغضب : البت البيئه دي

اركان بغضب : خلي بالك من كلااامك

مريم : بتزعقلي علشانها

اركان : مريم انتي الي غلطتي الأول فيها

مريم : تمام وانا قاعده هنا ومش هقوم

اركان : ماشي اقعدي مانتي لزقه

تالا : هروح انا بقا اشوفها لو جت

تالا طلعت

مريم : متخلف

اركان : بوووووومه
______________________________________
❤️عند امال❤️
امال وصلت قدام الشركه

امال بتوتر : استرها يارب مال رجلي كدا مش قادره احركها لازم اثق في نفسي

امال دخلت الشركه وبصت حواليها لقت بنات كتير لبسين قصير اوي امال وقفت بنت

امال : لو سمحتي مكتب اركان فين

البنت بسخرية : اركان كدا حااف ايه لتكوني واحده وشقطها

امال بزعيق : لا مانا قولت اليوم ده مش هيعدي علي خير بقولك ايه مش انا الي بتشقط انا جايه هنا اشتغل واسمع كلمه منك تاني وشك هيبقا شوارع يابت

البنت بصتلها بخوف وهي مشيت من قدامها بثقه

امال شافت تالا وفتكرت الصوره الي شافتها علي فيس معا اركان امال جريت علي تالا

امال : انتي تالا

تالا : ايه ده دي ريحة اركان صح ليه حاطه منها

امال بصدمه : كنت حاسه وربي ماشي ياحنين الكلب

تالا : انتي مين

امال : انا امال سالم

تالا بأبتسامه: اهلا ياامال تعالي

امال بضيق : ممكن تشوفيلي حاجه تطلع ريحه دي مني

تالا بضحك : دي بتقعد تلات ايام انتي جبتها منين

امال بصدمه : يلهوي تلات ايام

تالا : عادي علفكره هي حلوه جدا وملفته واحسن مافيها متقدريش تعرفي دي نسائي ولا رجالي

امال : ماشي

تالا خدت امال ودخلو مكتب اركان اركان اول ماشافها كان هيتعصب عليها بس لما شاف شكلها وقف وفضل سرحان فيها

مريم بضيق : مش ريحة اركان دي

امال بصتلها بثقه : اه

مريم بغضب : اركان

اركان تجاهلها وقرب من امال ومسك شعرها

اركان : شعرك ده طبيعي

امال بضيق : جاين نشتغل ولا نشوف الشعر

اركان شد شعرها بغيظ

امال : ااااه شعري

اركان : لسانك هيتقطع تمام

امال بضيق : طيب

اركان قرب منها وقالها بهمس : انا يتعملي بلوك انا هوريكي

اركان بص لي تالا ومريم : يلا كلو برا

امال بخوف : برا ايه مستحيل

اركان بزعيق : تالا خدي مريم ويلا

امال جت تطلع راح اركان مسك أيدها جامد

مريم قامت بغضب وتالا وراها

اركان : انا يتعملي بلوك

امال في سرها : لازم تبقي قويه لازم

امال بصتلو وبعدين ضربو بوكس في بطنو

اركان بصدمه: يخربيتك

امال شدت أيدها وبعدت عنو

اركان بوجع : والله مانا سيبك

امال بضحك : مفكرني ضعيفه يلا قولي هشتغل ايه

اركان قفل الباب بلمفتاح

امال بصدمه : اهااا ياسافل يامنحط

اركان بضحك : منحط ايه شتايم القديمه دي

امال بغضب : طلعني

اركان بخبث : مالك خايفه

امال بضيق : لا

اركان راح قعد علي مكتبو

اركان : تعالي اقعدي

امال راحت قعدت

اركان : زاي مانتي عارفه بعد 4 أيام بظبط هيبقا في دفليه ليا ولي معتز عايزك بقا كدا تبقي جمبي دايما وتقولي رأيك في كل الفساتين تمام

امال : هو انت محتاج رأي

اركان بأبتسامه : اه جدااا وعايزك كمان انهارده ترسميلي كل حاجه في دماغك

امال بحماس : طب انا هقعد فين

اركان قام من مكانو ومسك ايد امال

امال بتوتر : احم في ايه

اركان خدها وقعدها علي مكتبو

اركان : هتقعدي هنا لغيت لما مكتبك يخلص وعندك ورق اهو والألوان

امال مسكت الورق وبدأت ترسم وراحت لي عالم تاني وأركان قعد فوق مكتبو وفضل يبصلها وهي بترسم وبعدين مسك شعرها وبصلها لقها مش واخده بالها كانت سرحانه ابتسم وبدأت يمسك شعرها ويشوف طولو

اركان : شعرك حلو

امال كانت مركزه في رسم

اركان بخبث : امال

امال : ها

اركان بخبث : بحبك

امال بتلقائية : وانا كمان

اركان بصوت عالي : يلهووي بتحبيني

امال اتخضت وقالت : نعم

اركان بخبث : قولتلي بحبك

امال بصدمه : انا قولت كدا

اركان بضحك : ولله قولتي

امال بصدمه : والله لا

اركان بخبث : لا قولتي

امال بصتلو بصدمه وبدأت عنيها تدمع وقالت : والله لا انا مكنتش مركزه

اركان قرب منها وحط ايدو علي خدودها : اهدي مالك انتي هتعيطي متخافيش هحاول احبك مش هخليه حب من طرف واحد

امال بغضب : ايه كلام ده مش بحبك اصلا

اركان بخبث : قولتي بحبك ولالا

امال بدموع : مكنتش مركزه

اركان : امممم هصدق

امال بكدب : انا اصلا مرتبطه وبحب واحد

اركان بصلها بصدمه وبعدين فاجأه الباب اتفتح كانت مريم وجمبها معتز وشافو اركان وهو مقرب من امال اوي ومسك وشها اركان تجاهلهم

اركان بضيق : ازاي مرتبطه فهمني

مريم بغضب : اركااان

اركان تجاهلها

اركان : هو مين

امال بصت لي معتز بصدمه

امال بخوف : الحقني يااركان الراجل ده هيموتني

معتز بغضب : انا مش هموتك وبس دانا هعلقك

اركان : اهده اهده ياعم العسل فكر بس تمد ايدك عليها وانا ههزقك

اركان بص لي امال وكمل : مين حبيبك بقا

مريم بغضب : كنت قافل الباب لي عليكو

اركان بصلها : هو انتي مش خبطي ليه

معتز بخبث : جابت المفتاح التانيه وجت تشوفك انت المزه قولي بقا هو انت شقطها من اي حته

اركان ابتسملو بخبث : من الحته الي ستات بتشقطك منها

معتز بصلو بغضب وآمال ابتسمت اتعلمت منو أنها متتعصبش ولا تتضايق لا رد وتقصف جبهة اي حد يضايقها

مريم حبت تلطف الجو : احم تعالو نتكلم في شغل وانتي برا يلا

اركان مسك ايد امال : برا فين لا طبعا مش هتخرج اركان قعد امال علي مكتبو وهي انصدمت بس فرحت انو جاب حقها

اركان : اتفضل يامعتز

معتز قعد ومريم كانت جمبو

اركان : اولا شوفتو بعض ازاي

امال : انا هحكيلك

امال بدأت تحكي من اول ماشافت معتز

اركان : جدعه والله

معتز بغضب : مفكرني هسيبك

اركان بثقه : تمام مش تسبها قوم اتفضل اعمل فيها الي انت عايزو

معتز بص لي اركان بغضب هو عارف انو مش هيقدر يعملها حاجه وأركان موجود

اركان : تمام كنت عايز ايه

معتز بضيق : جيت علشان نظبط دفليه ونشوف مين الي هيعرض تصميماتو الاول

اركان بذكاء : انت

معتز فرح وبعدين قال : كويس انك عارف قمتك وانك ورايا

اركان بهدوء : تمام مش انت الي هتحكم في ده الموجودين في دفليه هما الي هيحكو

معتز بشر : بكرا نشوف مين فينا الي هيكسب

اركان بثقه : انا مش مهم عندي مين الي يكسب المهم عندي أن تصميماتي تعجب الناس

معتز قام وبص لي امال وقال : هنشوف بعض تاني

امال : اه علشان اديك قلم تاني بس المره دي اجمد

اركان انفجر من ضحك وقال : تلميذتي

معتز خرج من المكتب بغضب

مريم : الي عملتو غلط ازاي تقبل انك تبقا وراه

امال بثقه : هو عمل كدا علشان يبقا ختمها مسك يعني هيشوفو تصميمات معتز ده وانا واثقه أنها مش احلا من بتاعت اركان وبعد يشوفو تصميمات اركان هينبهرو ومعتز ده يشوف بعينه أن اركان مميز

اركان : بحب الي بيفهمني شوفتي ازاي فهمتني من غير ماتكلم

مريم بضيق : تمام يااركان

مريم خرجت برا المكتب وأركان اضايق انو زعلها

اركان : هروح اصالحها وانتي خلصي رسم

امال : تمام

اركان قام وخرج من مكتب وبعدين رجع تاني

اركان : مين حبيبك

امال بتوتر : اسمو عمر

اركان بضيق : تسيبي اركان علشان عمر تمام

اركان مشي وهو متعصب وآمال ضحكت

امال : بس عمر مين ده يلا اهو اي اسم وخلاص

امال بدأت ترسم بس تلفون المكتب رن وهي اضايقت وردت

امال : نعم مين

الشخص : اوبا هو اركان بقا يجيب بنات في المكتب

امال بضيق : لم نفسك انت متخلف

الشخص : ولسانها طويل كمان

امال بغضب : انت ميييين

الشخص : انا اساف صاحب اركان

امال بضيق : هو اهليكم لو مش سموكم اسامي غريبه هيتعبو مثلا مالو عمر وسيف واسلام

اساف قطعها بضحك : اهدي اهدي احنا كدا مميزين

امال : طب عايز ايه ياعم المميز

اساف بخبث : عايز الي بتديه لي اركان

امال بغضب : تصدق انك انسان سافل
امال قفلت تلفون بغضب

امال : استغفر الله العظيم كنت بحسبو محترم طلع زفت وصحبو ازفت منو
______________________________________
❤️عند اركان❤️

راح مكتب مريم

اركان : مالك بقا ياستي

مريم : جيبلي واحده وعمال تدلع فيها واكنك بتحبها

اركان بهدوء : انتي عارفه اني عمري ما هحب بس بجد امال بحسها كدا بتفهمني علطول بضحك معاها باخد رحتي معاها بس انتي صحبة عمري الي دايما جمبي

مريم بحزن : بتحبني انا اكتر ولا ايه

اركان : ليه بتخديها مقارنه

مريم بضيق : قول انا ولا هي

اركان حس ان مقارنه صعبه استغرب نفسو اوي ازاي مش قادر يقول إن مريم اهم حاسس أنهم هما الاتنين مهمين

اركان بكدب : انتي طبعا

مريم بضيق : متأكد

اركان : طبعا

مريم : امممم نخرج انهارده وكدا يبقا صالحتني

اركان : اشطااا

مريم : جدك جاه معاها صح

اركان : اه والله فرحت جدا انو جاه

مريم : اممم عندي فكره حلوه اوي

اركان بتركيز :ايه

مريم بضحك : طيب ايه رأيك نجوز جدتي لي جدك

اركان بضحك : يتجوزو

مريم : بتضحك ليه اهو نقوي العلاقات بنا

اركان بضحك : قولي انك عايزه تلزقي فيا

مريم بغضب : قوم من هنااا

اركان بضحك : طيب ياحبيبتي هبقا افكر في الموضوع ده

مريم : تؤ تؤ خلاص تاتا جالها عريس تاني

اركان بضحك : عريس هموت بجد

مريم : اتلم بقا

اركان : طيب اشوفك بليل اجهزي اوك

مريم بسعاده : اوك

اركان طلع من مكتب مريم ودخل مكتبو لقو امال لسا بترسم وافتكر انها عندها حبيب

اركان بزعيق : انا جيت

امال تجاهلتو

اركان : مش بقول انا جيت

امال بسخرية : اعمل ايه يعني اخدك بلاحضان

اركان : ياريت

امال قامت وقفت وقال بجمود : لوسمحت يااستاذ اركان كلامنا يبقا في شغل بس ومش تعدي حدودك تمام تاني حاجه ابقا صاحب ناس عدله مش زفت

اركان ابتسم : وايه تاني

امال بضيق : انا هتخطب قريب تمام ف الحركات الي بتعملها دي متنفعش

اركان بخبث : اممم ولي هي ايه لتكوني نستي انك الي حضنتني

امال بغضب : مانت قليل الادب مفروض تنسه علشان مكنتش قصدي وبعدين خلي قرفك بينك وبين صحبك مش هنا في مكتب كمان

اركان بستغراب : قرف ايه

امال بسخرية : علي اساس متعرفش صحبك اساف ده

اركان بلهفه : اساف انتي تعرفيه ازاي

امال بسخرية : ولا حاجه اتصل هنا وقل ادبو روحت قفلت في وشو

اركان بغضب : انتي اتجننتي

امال : مرسي

اركان : ده من اعز اصحابي وبقالي يومين بحاول اوصلو بس معرفتش وهو مسافر برا من شهر

امال بسخرية : مهو مكنش فاضي

اركان بضحك : اكيد كان بيهزر معاكي

امال : احتمال

اركان : هو سافل شويه بس مش اوي

امال بضيق : بيقول عني مشقوطه تعرف انا من ساعت ماشوفتك الكل قال عليا كدا

اركان بأبتسامه : علشان انتي قمر اوي ف هما فاهمين كدا

امال : ليه هو مفيش بنات قمر محترمه

اركان وهو بيغمزلها : اه انتي

امال تلفونها رن وآمال فرحت اوي لما شافت اسم المتصل اركان افتكر انو عمر حببها راح مسك تلفونها الي كان علي مكتب ورمه وكسرو

اركان : احنا ورانا شغل مش فاضين للمحن

امال بصتلو بصدمه : محن ايه

اركان : مش ده عمر هتقعدو تحبو في بعض وانا مش فاضي

امال بضيق : مين اداك الحق تكسرو

اركان : كلمه زياد هتلقيني كسرك انتي شخصيا اقعدي

امال بضيق : مش قاعده

اركان بغضب : اقعدي

امال خافت منو وقعدت

امال في سرها : اكيد ماما قلقانه عليا دلوقتي علشان مش رديت عليها منك لله يازفت

اركان بجديه : هتعاندي هتلقي مليون قلم نازل علي وشك

امال بصتلو بغضب وهو كمل

اركان بأبتسامه : انما لو سمعتي الكلام هتلقي مليون بوسه علي وشك

امال بغضب : لا كدا كتير

اركان بزعيق : اقعدي

امال بضيق : طيب

اركان بدأ يشتغل وهي كمان كملت رسم
______________________________________
قدام شركة اركان كان واقف مصطفي ابو روضه دخل مصطفي الشركه الكل عارفو لانو من اكبر رجال الأعمال دخل علي مكتب تالا

مصطفي : اركان في مكتبة

تالا بستغراب : اه حضرتك عايزو في ايه

مصطفي تجاهلها ودخل المكتب ولقه اركان قاعد علي مكتبو

اركان بصلو بستغراب : نعم ازاي تدخل عليا كدا

مصطفي بغرور : انا ادخل اي مكان من غير اي استأذن

اركان بهدوء : تمام بس مش عندي اطلع برا وخبطت واستنه لغيت لما اقولك ادخل

مصطفي بغضب : نعمم انت بتقول ايه

اركان : خلاص انا مش عايز اتكلم معاك اتفضل المكتب مكتبك يلا ياامال

اركان قام من مكتبو بس مصطفي افتكر حسين وانو لازم يتكلم معا اركان براحه مش عايز اول لقاء خناق

مصطفي : تمام خليك انا هخرج واخبط

مصطفي طلع برا وامال ابتسمت علي اسلوب اركان

مصطفي خبط وأركان استنه دقيقه وبعدين قالو ادخل

مصطفي بضيق : انا جايلك في موضوع مهم لوحدنا

اركان : امال مش غريبه قول يلا

مصطفي بضيق : جاي اطلب ايدك لبنتي

اركان أنصدم من كتر الصدمه مقدرش يتكلم وآمال بصت لي اركان بصدمه

اركان : احم هو انت قولت ايه

مصطفي : انا جاي علشان اطلب ايدك لبنتي وتجوزها

اركان بغضب : انت عاقل ولا مجنون وجاي تطلع جنانك عليا

مصطفي بغضب : اتكلم عدل انت متعرفش انا مين

اركان : عارفك مش انت مصطفي باشا رجل الأعمال المعروف تمام مفروض اعمل ايه بقا اقولك موافق

امال بضيق : هو انت ليه بترخص بنتك كدا انا بنت وصراحه خجلت من طلب بتاعك ده

اركان بغضب : سؤال بس بنتك عارفه الي بيحصل ده

مصطفي : اه عارفه وبقولك اهو انت كدا كدا هتجوزها

اركان بضيق : متخلنيش اجرح فيك واقولك ان فيها عيب وعايز تلبسو فيا

مصطفي بغضب : هتندم علي كلام ده وهخليك تجوز بنتي غصب عنك

اركان ببرود : براااااا

مصطفي : نعم

اركان : براااااا

مصطفي بغضب : هتندم وهتشووووف

مصطفي خرج وأركان قعد علي الكرسي ومش قادر يستوعب

امال : احم اركان

اركان ابتسم لما سمع اسمو بصوتها ف مردش علشان تقولو تاني

امال : اركان

اركان بصلها : ها

امال : ممكن تروق وتفكر في دفليه الي جاي وانسه الي حصل

اركان بأبتسامه : عنيا ياعنيا

امال : احم كمل يلا

اركان كمل شغل وآمال كمان
_____________________________________
❤️قدام شركة اركان❤️

حسين وقف بعربيتو ونزل وشاف مصطفي وهو خارج من الشركه بغضب

حسين بغضب : انت ايه جابك هنا

مصطفي : انصحك متطلعش علشان هتطرد

حسين بسخرية : ايه طردك

مصطفي : متلعبش معايا أحسلك

حسين : في خلال يومين هتلقي أركان ده متجوز بنتي انا

مصطفي بسخرية : هنشووف

حسين بثقه : هتشوف

حسين دخل الشركه

مصطفي بشر : استنا عليا ولو أركان ده اتجوز بنتك صدقني مش هرحمك ولا هرحمو...

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent