رواية احببت مديري الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين عبدالمنصف

 رواية احببت مديري الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين عبدالمنصف

رواية احببت مديري الجزء الثالث

رواية احببت مديري البارت الثالث

رواية احببت مديري الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين عبدالمنصف


رواية احببت مديري الحلقة الثالثة

البارت الثالث ٠🖋️
في بداية يوم جديد
تستيقظ بطلتنا علي صوت هاتفها فهي صديقتها نور
ريم بنعاس:الو
نور:صحي النوم يا بطه قومي يختي مش وراكي شغل
ريم بفزع :يا لهوووي الساعه كام دلوقتي
نور:الساعه١٠ يختي
ريم :يا نهار أسود
نور:ههههههه
ريم:في ايه يا مصيبه
نور:يا متخلفه
ريم :بنت انتي قولي بتضحكي علي ايه لهقفل السكه في وشك
نور:خلاص خلاص
انا كنت بضحك عليكي لسه الوقت بدري دلوقتي الساعه ٧
ريم بتوعد:وربنا يا نور الكلب 🐶 لهربيكي يا جزمه
نور:خلاص مش هكررها تاني
ريم :لما نشوف بس هتتعاقبي
نور:قولي يا ستي عايزه أيه
ريم :عايزه أيس كريم بالشكولاته والفانيليا
نور:حاضر يا ستي نتقابل فين
ريم :تعاليلي الشركه
نور :تم
ريم:يلا سلام أخرتيني يا جزمه

نور بضحك:سلام

دلفت ريم الي الحمام أدت روتينها اليومي ولبست فستان أبيض وطرحه كشمير
ثم صبحت علي والديها
ريم :صباح الخير يا بابا
صباح الخير يا ماما
الاب والام:صباح الخير يا حبيبتي
الأم:ربنا معاكي يا حبيبتي وخلي بالك من نفسك يلا تعالي أفطري
ريم:معلش يا ماما انا اتأخرت افطروا انتو
الاب:ابقي أفطري في الشغل يا بنتي
ريم:حاضر يا بابا
يلا السلام عليكم
الاب والام:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
خرجت وركبت عربيتها وراحت الشركه

🦋 🦋 🦋 🦋 عند أدهم في نفس الوقت
ادهم صحي علي صوت ادم وزين
زين ماسك الطبله وأدم بيلعب في ودان أدهم
زين بيطبل(🥁🥁🥁🥁🥁🥁🥁
وادم بيلعب في ودان أدهم بريشه
أدهم بيتقلب في السرير من ال دوشه اللي جنبه
فتح عينه وأتفزع من الطبله جنب ودانه وصوتها عالي وادم بيلعب في ودنه بالريشه قام وقال
أدهم:إلهي تتحرقوا بجاز يا جزم
أدم :يرضيك كده يا دومي اني اموت
أدهم بسخريه:لا يروحي قوم ياض من هنا منك له
زين يقلد صوت بنت:سيبه يا دودو دا ادهم حبيبي انا
ادهم ضربه في جنبه :قوم ياض لهعورك انت وهو جاتكو الأرف في رخامتكوا
ادم بضحك:هنسيبك بس علشان الشغل يا دومي وطلع يجري
ادهم حدف عليه المخده
زين بصوت بنت:قوم يا حبيبي يلا علشان أحميك
ادهم:وربنا انا ما عارف انت ازاي ضابط وضرب كف بكف
زين :زي ما انت بقيت رجل أعمال
أدهم ضربه بالمخده وطلع يجري
ادهم فضل يضحك على أصحابه المجانين٠🤪🤪
🦋 🦋 🦋 🦋
دخل الحمام و أخذ شاور ولبس بدله سوده وقميص رمادي ورش برفانه المميز ولبس ساعته الفخمه وفطر هو وأصحابه وكل واحد اتوجه الي العمل
🦋🦋🦋🦋🦋وصلت ريم الشركه ووصل ادهم
ادهم رن علي ريم
ادهم:تعالي عاوزك في المكتب
ريم:حاضر
🦋 🦋
بعد وقت وصلت ريم عند ادهم وطرقت الباب فأذن لها بالدخول

ادهم:عوزك تعملي الملفات دي ضروري وتجيبيها علي المكتب
ريم:حاضر هعملهم
ادهم :تمام تقدري تتفضلي

🦋 🦋 🦋 خرجت ريم وادت عملها وادت الملفات لادهم وهو اعجب بيها وفي عملها واكتشف انها ذكيه في عملها
🦋 🦋 🦋 🦋 وصلت نور للشركه فقابلت ادم
نور:لو سمحت
ادم :نعم يا أنسه
نور:في واحده هنا أسمها ريم انا صاحبتها ممكن تعرفني فين مكتبها
ادم بأعجاب:ها تعالي هوصلك انا اعرفها انا مراد وانتي٠٠٠٠
نور:نور اسمي نور
ادم: تشرفت بيكي يا نور
نور:ممكن توصلني

ادم:تمام يلا
وصلها ادم :اتفضلي اهو المكتب يا انسه نور
نور:بجد شكرا لحضرتك
ادم:لا شكرا علي واجب محتاجه حاجه تانيه
نور:لا شكرا
ادم:سلام
نور:سلام

وصلت نور عند ريم خبطت
وراحت سلمت عليها وحضنتها
نور:وحشتيني يا جزمه
ريم :وانتي اكتر يا حب
نور :حبيبتي
ريم :ما خلاص يا حبيبتي ايه المحن دا😂😂
نور:تصدقي انك بارده وقطعتي علينا اللحظه الرومانسيه
ريم :رومانسية ايه جاتك الأرف
نور:طيب خلصتي شغل
ريم :اه ثواني هوصل الملفات دي وهاجي تاني
نور :تمام 👌
🦋 🦋 🦋 🦋
وصلت ريم عند مكتب ادهم وقلبها دق بسرعه متعرفش ليه بس هيا حبته (وطبعا حاكيه كل حاجه لنور) جدا وهو كمان بس خايف من الحب ♥
خبطت علي الباب وهو قال
ادهم:أدخل
ريم :أحم مستر ادهم ادي المل٠٠٠
وقبل ان تكمل كانت هتوقع علي الارض بس ايده لحقتها فضل باصصلها وهيا بصاله وهو كان تايه في عيونها العسليه وهيا تايهه في عيونو الجميله السوده جدا وملامحه الحلوه قلبها دق بعنف وهو كذلك سرح فيها وفي جمالها
معرفوش فضلوا باصين لبعض قد ايه بس فضلو وقت كتير قامت اتعدلت وظبطت هدومها وهو كذالك
ريم :شكرا يا مستر ادهم انك ساعدتني
ادهم:العفو وبعدين قوليلي ادهم علي كده تمام

هيا كانت مستغربه بس فرحت من جواها جدا
ريم:حاضر يا ادهم
هو حس انو اول مره يسمع اسمه بصوتها الناعم الجميل
خرجت ريم بسرعه من المكتب وراحت هيا ونور ولفوا كتير ونور عزمتها علي الايس كريم وبعدين روحوا وادهم وادم روحوا
🦋 🦋 🦋 🦋 عند زين كان عنده قضيه صعبه بيحلها
وروح علي البيت
وابطال روايتنا كلهم روحوا وناموا
وكل واحد بيفكر في التاني
ادهم بيفكر في ريم
وريم بتفكر في ادهم

♥️♥️♥️♥️♥️نور بتفكر في مراد ومراد بيفكر في نور♥️♥️♥️♥️♥️

هل ادهم هيعترف لنفسه انه أحب ريم بل عشقها
وهيا هل سوف تعترف انها عشقته
بكل شئ
🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋
خلص البارت يا رب يكون عجبكم
♥️♥️♥️
الكاتبة الصغيره:ياسمين عبد المنصف 🌺 ♥️

يا رب يكون البارت عجبكم#أحببت مديري٠ ♥️
#البارت الرابع٠
في صباح يوم جديد يستيقظ بطلنا علي صوت المنبه يقوم بنشاط ويدلف الي الحمام يأخذ شاور ويخرج يرتدي بدلة زرقاء اللون وقميص أبيض. َيهبط من علي الدرج ويقول:
أدهم:صباح الخير يا شباب
زين:صباح النور يا أدهم
أدهم بص علي أدم لقاه سرحان
قال لزين
أدهم :ماله دا كمان٠
زين :معرفش من لما قعد ومحدش سامع صوته وسرحان
ادهم بخبث:أنا هخليه يفوق
راح ادهم جاب جردل مايه ودلقه فوق ادم
ادم :يححححححح ايه اللي انتو عملتوه دا المايه ساقعه إلهي تتحرقو
ادهم بضحك:هلشان نفوقك من سرحانك 😹😹😹

زين :اللي واكل عقلك يا ولاااا
وغمزله😉
ادم بسرحان:عارف يا ادهم ريم
أدهم بغيره :مالها ريم
زين :من دي ريم
ادهم :دي سكرتيرتي
ادم :صحبتها جات امبار حوانا الصراحه مش قادر اشيلها من بالي ٠
أدهم :والله وشفناك واقع يا ادم

ادم :بس الصراحه انا حبيتها من اول نظره

ادهم :مش هتتقدم ولا أيه😉
ادم :ان شاء الله هكلم أبوها ونتفق علي قراية الفاتحه
زين :ربنا يقدم اللي فيه الخير عقبال أدهم
ادم:لا مهو ادهم واقع اصلا
زين:مين سعيدة الحظ دي
ادم:ريم
ادهم:انا مش بحب حد(كدااااب😹😹)
زين :لسه عايش في الماضي يا ادهم عيش حياتك
ادم:شوف نفسك هتقدر تشوفها مع حد تاني ولا لا
ادهم:مستحيل تتجوز حد غيري
زين بضحك :واقع واقع😹😉

نسيبهم يتكلموا شويه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند ريم
الام:ريم حبيبتي قومي يلا علشان شغلك
ريم:٠٠٠٠٠٠
الام:يا بنتي قومي يلا شغلك الساعه تسعه ونص ودلوقتي الساعه ٨ هتتأخري
ريم :حاضر يا ماما
قامت ريم من النوم وحضنت مامتها وقبلتها في جبينها
ريم:صباح الخير يا أحلي ماما في الدنيا
الام:صباح الخير يا حبيبتي يلا قومي اجهزي وانا هحضر الفطار
ريم :حاضر يا ماما
خرجت الام تجهز الفطار وريم دخلت الحمام وأخذت شاور وأدت فرضها وأرتدت فستان أزرق وطرحه بيضه
(هيا وادم لابسين نفس الألوان أزرق)
وخرجت من غرفتها والقت الصباح علي والدها
ريم:صباح الخير يا بابا
وحضنته وباسته في خده
الأب :صباح النور يا حبيبتي
عامله ايه في الشغل
ريم :الحمد لله يا بابا تمام
الاب :كنت عايز أتكلم معاكي في موضوع مهم
ريم :اتفضل يا بابا
ريمالأب:في عريس متقدملك يا بنتي وابن ناس ومحترم جدا
ريم:بابا انا مش عايزه أتجوز دلوقتى
الاب:يا بنتي أنا مش هعيشلك العمر كله
ريم :بابا متقولش كده ربنا يخليك لينا وبعدين كل شئ نصيب اللي كاتبه ربنا هيحصل
الأب :ونعم بالله
اللي يريحك اعمليه
ريم :ربنا يخليك ليا يا احلي بابا
الاب:ويخليكي ليا يا حبيبتي

الام :يلا الفطار جهز تعالو علشان نفطر
الاب وريم :حاضر
فطرت ريم مع عيلتها في جو مليان حب ♥
ريم :انا خلصت أكل عاوزين مني حاجه لما أجي
الاب والام :عايزين سلامتك يا حبيبتي٠♥️
ريم :سلام
الام :سلام يا حبيبتي
الأب :في رعاية الله يا بنتي
♥️♥️♥️ ♥️ ♥️ ♥️ ♥️
ذهبت ريم إلي العمل
🌺🌺🌺🌺🌺
نروح عند ادهم فطر هو وأصحابه في جو مليان بالحب والمرح
وكل واحد راح شغله
🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋
وصلت ريم الشغل وكانت قاعده ف واحده جات وقالتلها
أميره بمياعه:هاي قولي لمستر ادهم اميره البيلي بره
ريم وهيا تنظر لها من اعلي لاسفل فهيا كانت ترتدي فستان قصير جدا وضيق وعاري
وتضع علي وجهها الكسير من المساحيق 👨‍❤️‍👨

ريم ببرود:بس هو مشغول دلوقتي
أميره:انتي قليله وبس لهخليه يطردك من هنا
ريم بضيق:مين انتي علشان تكلميني كده اصلا
ريم :انتي مالك واحده قليلة الأدب بجد
اميره وصوتها علي:انا يا جزمه يلي جايه من الشارع تقوليلي كده والله لوريكي
سمع ادهم صوت الزعيق فخرج لقى ريم واميره بيتخانقوا

أدهم بحده:في أيه بيحصل هنا
ريم :هيا جات وكانت عايزه تدخل فقلتلها انك مشغول
قالت لا قوليله ولهخليه يطردك من شغلك
اميره :دي وحده كذابه متسدقهاش يا ادهم
أدهم :انا عارف ريم كويس مستحيل تقل اديها على حد الا لو دايقها وانا واثق من كلامها
اميره :بس
أدهم :ما بسش اتفضلي على المكتب جوه
دلفت اميره إلى المكتب
وريم فرحانه من جواها انو واثق فيها فأبتسمتله فهو تاه في ابتسامتها اول مره يشوفها فأبتسملها فهي تاهت في أبتسامته لأنها اول مره تشوفه بيبتسم فسرحت فيه وفي أبتسامته وهو كذلك
فاقت من سرحانه هيا وأدم على صوت موظف
الموظف :احم احم
فاقو من سرحانهم
الموظف أدى لريم شوية ورق تبع الشغل ومشى
يصلها بحب ومشي دخل المكتب
🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋
عند ادهم في المكتب دخل
وقال بحده
أدهم :اللي حصل بره دا ميتكررش تاني لو سمحتي دا مكان للشغل ومش مسموح ليكي انك تتكلمي بالطريقه دي مع الموظفين
اميره :بس هيا اللي غلطانه مرديتش تدخلني
أدهم :لا هيا مغلطتش لأني أديتها الأوامر اني مش فاضي وهيا بتنفذها ومتدخلش حد المكتب

أميره :تمام
انا اسفه منك يا استاذ ادهم
أدهم :مش مهم دلوقتي خلينا نشتغل ضيعنا وقت كتير وبدأوا في العمل استغرق العمل معهم ساعتان وريم بتغلط بره لأن هذه الحقير اميره في الداخل مع حبيبها نعم فهو حبيبها من اللحظه الأولى أحبته بل عشقته فراحت تؤدي ملفات لادهم بخصوص الشغل
(حجه بقا علشان تدخل وتشوفه😹😹)
ريم خبطت على الباب فهو قال ادخل
دخلت ريم المكتب وقالت
ريم :دي ملفات المشروع الأخير اللي طلبته مني
أدهم :اه تمام حطيه وهاتي فنانين قهوه معلش هتعبك
ريم بأبتسامه :حاضر
راحت ريم تجيب قهوه وهيا تتوعد لتلك الحمقاء اميره
جابت قهوة ☕
أدت القهوه لادهم
ريم :اتفضل يا ادهم
أدهم :شكرا ليكي يا ريم
ريم :العفو

وراحت ناحية أميره وهيا بتقدم ليها فنجان القهوه دلقته عليها
ريم :اوبس معلش انا مأخدتش بالي
أميره :انتي غبيه ازاي دلوقتي انا هروح ازاي وانا عارفه انك دلقتيه قصدًا
ريم :وادلقه عليكي قصدت ليه
اميره بعصبيه :علشان قليت أدبي عليكي
ريم :اديكي قولتي

أدهم وهو يكتم ضحكته لأنه عرف انو ريم عملت دا قصدا
أدهم :خلاص حصل خير
واتفضلي انتي يا ريم ولو احتجت حاجه هندهلك
ريم حاضر
وخرجت
خلص آدم شغل مع اميره ومشيت
🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋
انتهى اليوم من العمل وذهبوا إلى منازلهم
نور اتصلت على ريم
نور :واطبع مش بترني عليا
ريم :معلش يا نونو مكنتش فاضيه النهرده
نور :عايزه اقابلك احكيلك علي حاجه
ريم حاجة ايه
نور:لما تاجي هنتقابل في مطعم ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ريم :تمام هقابلك علي ٩
نور:تمام
🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋
ادهم وصل البيت
هو وادم
ادهم :اذيك يا ادم
ادم :اذيك يا ادهم عامل ايه
ادهم:الحمد لله
امال فين زين
ادم:قال عنده شغل كتير النهرده فممكن ياجي بكره
ادهم: تمام
ادم :ايه رأيك نتعشي بره في مطعم كده
ادهم :تمام هجهز وانزل تمام
ادم :تمام

رمب ادم فوق وأخذ شاور ولبس بدله رمادي وقميص ابيض
ونزل وراح النطعم هو وادم

نروح لبطلتنا جهزت ولبست فستان تلجي تحفه وطرحه
سوده وقالت لوالديها انها هتقابل نور بره وهيتعشوا مع بعض علشان ميستنوهاش علي العشا
ونور لبست فستان ابيض وطرحه كشمير
وادم لبس بدله سودا وقميص ابيض وكان وسيم جدا

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺وصلت ريم المطعم هيا ونور

ريم :اذيك يا نور عامله ايه
نور:الحمد لله وانتي عامله ايه في الشغل الجديد
ريم :الحمد لله
مش هتقولي اي الحااجه اللي عايزه تقوليها
نور:بصي يا ستي عارفه ادم اللي هو صاحب حبيبك دا
(ريم حكت كل حاجه لنور لانها صديقتها الوحيده وعارفه عنها كل حاجه٠)
ريم :اه ادم ماله
نور:الصراحه كده انا حبيته من اول ما شفته وهو مش رايح من بالي مز كده ووسيم وحاجه لقطه
ريم :هههه والله وشوفتك واقعه يا نور
نور:بس يا بت ما انتي واقعه كمان
ريم :هل ادهم بيحبني زي ما انا بحبه يا نور

🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋 🦋
وصل ادهم وادم المطعم
ادم :ايه اخبارك مع ريم
ادهم :انا حبيتها يا ادم
وخايف اني احب وتجرحني زي منار وتكدب عليا
ادم :لو بتحبها بجد اعترفلها بحبك واتقدملها
ادهم :تفتكر هيا بتحبني ذي ما بحبها
ادم :مش عارف بس انا حاسس انها بتحبك
ادم وهو بيتكلم لاحظ نور وريم قاعدين علي الطربيزه اللي قدامهم
ادم :الحق يا ادهم نور وريم هنا
بص ادم وراه ولقي ريم ونور مع بعض
ادم :انا عايز اروح لنور واخد رقم باباها علشان اتقدملها تعالي معايا
ادهم :ماشي يا عم
راحو هناك وفي نفس الوقت اللي كانت ريم بتقول
وهل ادهم بيحبني زي ما بحبه
ادهم :اه بحبك
٠٠
انتهي البارت يا رب يعجبكم واديني نزلت بارتين علشان حبايبي اللي عايزين البارت طويل
وشكرا لتعليقاتكم الجميله اللي بتشجعني اني اكمل كتابة الرواية 🖋️

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent