رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا رشاد

 رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا رشاد

رواية محاكمة شيطان الحب الجزء الثالث

رواية محاكمة شيطان الحب البارت الثالث

رواية محاكمة شيطان الحب الفصل الثالث 3 بقلم دنيا رشاد


رواية محاكمة شيطان الحب الحلقة الثالثة


الحلقة الثالثة....⁦❤️⁩
محاكمة شيطان الحب 🖤 (الجزء الثاني من عشقني شيطان )

مهما حاولت التقرب مني ...سأظل أحبك ولكن من بعيد....💔

في المستشفي ...

تقف مليكة أمام غرفة اروي بعدما اطمئنة عليها وتفكر ان تسافر اليوم حتي لاتلتقي بزين فقلبها موجوع منه ومن معاملته ....

دخلت مليكة مرة أخري إلي اروي النائمة علي السرير
وقربت منها ببطئ وتريد أن تقول لها انها ستسافر اليوم لأنها لاتستطيع أن تظل اكثر من هذا ...

مليكة بكسرة قلب ....انا هاسافر انهاردة يااروي انتي بقيتي كويسة الحمد لله ...

اروي بحزن ....يهون عليكي تسبيني يامليكة هنا اخص عليكي اقعدي عن عايزة اعرف منك حاجة ...
ممكن ياشريف تجبلي عصير من الكافتيريا ....

عرف شريف انها تريد أن تتحدث مع مليكة في موضوع ما ولاتريد ان تحرج مليكة أمامه فعلا فهي ملاك ...حاضر يااروي مش عايزة حاجة تاني ...

اروي ببتسامة هادئة ...شكرا ياحبيبي

ذهب شريف الي خارج الغرفة وجلست مليكة علي احدي الكراسي الموجودة في الغرفة ....نعم يااروي في ايه ...

اروي وهي تركز علي مليكة وتنظر في عينيها ...انتي بتحبي زين صح باين جدا في عيونك الحب ليه كل ماتشوفيه !!! ويوم خطوبتي اخدك من ايدك وروحتي فين وبعد كده رجعتي بفستان غير فستانك ...وانا سبتك يوم ماجيتي من السفر وخرجتي من عنده معيطة ...!!!! عايزة اعرف في ايه انتي متغيرة مش مليكة اختي وصحبتي الي اعرفها ...
مالك ؟!! ...قوليلي يمكن اقدر اساعدك !!! ومفيش سفر من غير ماعرف ايه حكايتك !!!...اتكلمي ؟!!!!

مليكة وبدأت الدموع تتجمع في عيونها وتبكي ....انا أنا عايزة اسافر انا ماليش حد هنا ....

اروي بحزن ...وانا يامليكة !!!!...

مليكة ببكاء ...انا حببتي انا مش قصدي حاجة بس أنا مفيش حاجة بيني وبين زين انا بكرهه كداب وغشاش !!!!...

اروي بتعجب ...كداب وغشاش ؟!!!!...
عملك ايه يامليكة ...

مليكة ببكاء ...انا هاحكيلك علي كل حاجة ...

حكت مليكة وهي تبكي وتتلعثم في الكلام بسبب كثرة نفسها وكثرة قلبها حكت كل شيء لاروي ...

اروي ....ااااه يعني انتي بتحبيه وجبتي من امريكا علشانه !!!....طيب مسمعتيش مبرره ليه ؟!!!....يمكن عنده مبرر ...

مليكة ...مبرر ايه ؟!!.. انا بقولك انا شوفته بعيني يااروي !!!...

اروي ...بس البنت الي كانت عنده دي زين رفض اصلا انه يقابلها ودخلت بالعافية انا حاولت امنعها بس هي اصرت تدخله وفعلا دخلتله ...

مليكة ...انا معرفش غير اني شوفته وهو حاضنها !!!...
انا خلاص مش عايزاه 😥 انا فعلا بحبه بس بعد الي عمله فيا ده انا مش عايزاه 😥😥😥 !!!!

اروي ..انا مش هاقدر اغصب عليكي في حاجة بخصوصة وانا بقيت كويسة لو عايزة تسافري سافري علشان شكلك اعصابك تعبانه ....

مليكة ...بتمني متزعليش مني !!!....

اروي ببتسامة ...عيب عليكي دا انتي اختي حببتي عمري مازعل منك !!!!... توصلي بالسلامة ياملوكة قلبي !!!...

مليكة بمتنان ..هاجيلك قبل ماسافر ...

ذهبت مليكة الي خارج المستشفي ودخل شريف الي اروي ...

اروي ...فين العصير !!!

شريف ...انتي هاتستعبطي انتي كنتي بتوزعيني علشان تتكلمي مع مليكة ...

اروي ...هو انتي فاقصني دائما كده !!!! عموما سيبنا من الموضوع ده وقولي هاخرج امتي انا زهقت من قاعدة السرير انا بقيت كويسة تعالي اسندني علشان اقف يلا ...

شريف بسرعة ...لا لا خليكي مكانك ياقلبي عندي ليكي مفاجأة الاول ....شوية وأحمد هايوصل استني ..

اروي بتفكير ...مفاجأة ايه انا بخاف من مفاجاتك اوعي تكون هاتتجوز عليا هاخلعك ساعتها🙈😛😂 !!!

شريف بضحك ...مش لما اتجوزك انتي الاول !!! ابقي اتجوز غيرك ياهبلة يامجنونة انتي ...

اروي ...دا انت شيطان ممكن تتجوز ٤ علي بعض ياشوشو 💔...

شريف ...بطلي هزارك ده ....اهو احمد جه

دخل احمد ومعه شيخ يظهر أنه ماذون !!!!...

اروي بتعجب ...ولا ياشريف خد هنا تعالي انت احول ياشريف دا ماذون ايه الي حابه هنا ...يالهوووووي هاتتجوز ممرضة من المستشفي دا انا هاقتلك ياشريف ياخاين !!!...طلقني طلقنييييييي ...

شريف وهو يضع يده علي فم اروي ...اسكتي يخربيتك
هاتفضحينا !!؛! ممرضة ايه الي عجبني ؟!!!...واطلقك ايه ؟!!! طيب انتي طالق يااروي ...

اروي بصدمة مزيفة ...الحقني يااحمد شريف طلقني وبقيت أرملة. قصدي بقيت مطلقة ...

احمد ....اروي بطلي هزار اتفضل ياعم الشيخ اكتب الكتاب ...

اروي ..كتاب مين ؟!! مين هايتجوز ؟!!!!....

احمد ....انتي الي هاينكتب كتابك !!!! يعني شريف هايتجوزك ...هو طلب الماذون وقال إنه هايكتب الكتاب انهاردة انا ماليش دعوة ...

اروي ....؟؟؟؟؟؟؟؟

شريف ...مالك يااروي ؟!!!

اروي ...هو انا ماليش راي ياشريف مش لازم تسالني عايز تكتب كتابي وانا في المستشفي ليه كده 😱

شريف ...انا عايز اتجوزك يااروي انهاردة والا يبقي انتي مش عايزة تتجوزيني ومبتحبنيش يااروي !!!...

اروي ...ماشي ياشريف انت بتتحجج ولا ايه ؟

شريف ...ايوه باتحجج يالا ياعم الشيخ ادام مش عاجبها ....

ذهب شريف وترك اروي وخرج معه الماذون وذهب ورائه احمد ...😱😱😱

اروي بدأت تبكي بهستريا فهو تركها وذهب هل هذا حقيقة أم خيال ...لايمكن ان يكون حقيقة ...هل يمكن أن يتركني شريف ...بدأت اروي تبكي وتبكي وتحس ان قلبها يتمزق من الداخل بسبب شريف ...تركها وذهب ...
💔💔💔💔💔💔

كنت اعتقد انك تحبني 💔
ولكن الان تمزق قلبي بسببك 💔

هل سيترك شريف اروي ام أن للقدر راي اخر🖤

________________________________________
____________
بقلمي / دنيا رشاد أمام (دونآ)

ساحبك إلي أن يحين موعدي مع خالقي ⁦❤️⁩

ادم بكل حب للايات ...مش لازم ترجعي فيلتك بقا عامر اتحبس وخدتي حقك منه وحق الي حصلك زمان عند ربنا ...

ايات بتفهم ....ان شاء هاحاول هابعت حد ينضفها وهانقل فيها وهاخالي رحمة وايه يعيشو معايا انا ماليش غيرهم وهما كمان ملهمش غيري هانعيش مع بعض مش هاخليهم يرجعو مطروح تاني اخاف حد من الي كان شغال معاهم عامر يعمل فيهم حاجة ....

ادم بحنان ....الفيلا اتنضفت خلاص انا خدت عنوان الفيلا من احمد وبعت ناس نضفوها ...مش فاضل غير انك ترجعي تعيشي فيها وتعيشي حياة مستقرة بقا وتبداي حياتك من غير خوف ...!!!

ايات بتفكير في كلامه ...هاقول للبنات انهاردة وربنا يسترها ..!! بس هو انا ممكن اطلب منك طلب ..!؟
لو تقدر تساعدني فيه ...!!!

ادم ببتسامة هادئة ...انتي لو طلبتي عيوني هادهوملك من غير مافكر ...!!!.. اديتك قلبي ⁦❤️⁩ !!! وبعدها اي حاجة تطلبيها حتي لو مستحيلة ...!!!

ايات برعشة في قلبها من كلامه لاتعرف لماذا يحدث معها هاكذا..!!!....مش عارفة اقولك ايه بعد الكلام ده
بس أنا عايزة انقل ورق رحمة واية بتاع الجامعة من مطروح للقاهرة ممكن تساعدني لان معرفش الإجراءات ايه ..!؟

ادم ببتسامة ...اه طبعا هاخالي حد ينقلهم الورق متقلقيش ..

ايات...شكرا جدا ياادم هاتعبك معايا ..!!!

ادم ...اتعبيني براحتك هاسيبك انا بقا اية ورحمة جايين هابقي اتصل بيكي ...

ايات ..ماشي

ذهب ادم وبداخله فرحة بأن ايات تطلب منه مساعدة في شيء ....

ايات بابتسامة ...اهلا اهلا كل ده نوم فطرت وسبتكم ...

احمد...لا كدب متصدقوهاش مكلتش حاجة لما انتو بتبقو هنا مبتكلش حاجة من غيركم ...

ايات بحزن مصطنع ...ماشي يااحمد بتفتن عليا قدامهم ..

ايه ...ههههه كدابة ياايات كده رحمة هاتقول ايه ؟!!..

رحمة بجدية ...لامش هاقول حاجة روح يااحمد هات فطار لينا احنا الثلاثة ...!!!

ذهب احمد وطلبت ايات من رحمة وآية ان تتحدث معهم قليلا في موضوع ما ...

ايات بتلعثم في الكلام ...احنا الثلاثة هانعيش في فيلة بابا الله يرحمه ...!!! ادم بعت ناس نظفها وهارجع اعيش فيها وانتو معايا مش هاتفضل طول العمر مقفولة ...!!!

اية بفرح ...ياااريت يااياات انا نفسي اعيش معاكي هنا في القاهرة احنا مالناش غير بعض ..!!!

رحمة بتفكير ....وجامعتنا لااا مش هاينفع نقعد هنا...!!!

ايات ..لا هاينفع انا نقلت اوراق الجامعة لهنا خلاص وهانعيش سوي ....

رحمة ...تمام موافقة

ايه بفرح ...هاااا انافرحانة عايزة اعرف فلوس اشتري حاجات كتيير وعايزة هدوم وعايزة ايس كريم ...

ايات ...ههههههههه

رحمة ...جاية تحققي احلامك هنا ولا ايه ؟!!!هههههههه
اهمدي يابت انتي وروحي جهزي شتطتك علشان نروح الفيلا وحشتني اوي وفعلا نفسي احس بريحة عمي فيها ربنا يرحمه ..!!!!

ايات ..وايه ...ربنا يرحمه ..!!!

_________________________________________
________________
بقلمي / دنيا رشاد أمام ( دونآ)

في السويد ...

تعبتوني ااااه مكنتش اعرف ان الأمومة صعبة اوي كده
ااه ياحور ااه علي الي حصلك يوه الباب بيخبط كمان متعيطوش بالله عليكم هاشوف مين ...واللهي انا هابلة يعني هما هايفهموني ..؟!!!

ذهبت حور وفتحت الباب وكان عدنان الذي استغرب من صوت حور الذي سمعه من علي الشارع ....

عدنان بضحك ...في ايه ياشغف قصدي ياحور مالك في ايه !!؟...

حور بتعب ....تعبت طول النهار والليل بيعيطو كويس انك جبت انا نفسي انام مش انت بتقول انك بتحبهم استلمهم ساعتين انام هاموت بقيلي كتيير منمتش وهما مبينموش ..؟!!!

عدنان بضحك عليها ....خلاص ادخلي نامي وانا هاقعد معاهم حد يزهق من العسلات دوول ..!!؟

حور وهي تتمني النوم وتتثاوب ...انا داخله انام وبعد كده هاجي اجهز اكل انا وانت علشان عيزاك في موضوع بجد شكرا انك في حياتي عوضتني عن حاجات كتيير بجد انت بقيت مهم في حياتي ..!!!!

فرح عدنان بكلام حور كثيرا فهو يحبها ويتقبلها في جميع حالاتها ...!!! ....انتي الي شكرا انك في حياتي ادخلي نامي ...!!!

دلفت حور الي غرفة نومها ووضعت رأسها ونامت فورا من التعب فهي أم لثلاثة أطفال ...!!!

جلس عدنان مع الاطفال الذي يحبهم بشدة ..

عدنان بحب ...تعرفو اني بحب امكم جدا وحاسس انكم ذي عيالي بالظبط ...!! انت ياارغد بتبص كده ليه انت لسه مكملتش شهر وبتصلي كده ..!!! هو انا قلتلك هاخطفها دا انا بقولك بحبها ....بقولكم ايه نامو بقا علشان اعمل اكل امكم تعبانه معاكم وهاتقوم تعمل اكل كمان كده حرام نامو يالله ياحبيبي ⁦❤️⁩ ياسكرات ....
نامي يانونه نامي وادبجلك جوز حمامي ...هوهوهوهو نامي يانونه نامي ...!!!!

نام الاطفال ودلف عدنان الي المضبخ واعد طعام له ولحور ...

بعد ساعتين قامت حور من نومها وأخذت شاور ولبست دريس قصير باللون الاسود وخرجت وجدت عدنان قام بإعداد الطعام...!!!

عدنان ...صح النوم انتي لابسه انتي خارجة ولا ايه 🙄

حور ...اه هاخرج بس الاول عايزاك في موضوع مهم ...

عدنان باستغراب ...موضوع مهم ايه هو قولي انا سامعك ..!!!!

حور ...انا مش هاينفع اخر الاولاد معايا مصر اخاف فهد يقتلهم وانا كمان مش هاقله ان عندي اطفال ...

عدنان ...انتي اتجننتي ياحور مهو اكيد عارف انك كنت حامل دا لو هو فعلا الي بعت الراجل الي زئك قدام العربية ..او حتي لو العصابة هي الي حاولت تموتك تبقي اكيد هاتحاول بعد الشر تخلص منك مرة تانية ...

مفيش حل غير أن الأطفال يرجعو معاكي علي مصر ..!!!

حور ...عندك حق انا فعلا مفكرتش كده بس لازم ابقي تقوي من كده خلاص هاسافر بكرة ان شاء الله ...!!!

عدنان ..هانسافر كلنا مش لوحدك وانا هاجهز كل حاجة لرجوعنا علشان نبقي في امان ...!!!

حور ...انا مسالتكش قبل كده ياعدنان انت مبتشتغلش امال بتصرف منين ...!!؟

عدنان ..حكاية هابقي احكيهالك بعدين بس دلوقتي الغي كل مخططاتك لان اكيد انتي كنتي عايزة تخرجي علشان بتخططي لحاجة علشان الأولاد ودلوقتي لغتيها
...!!! اقعدي كلى انا عملت اكل والأطفال نايمين وبعد كده جهزي شنطتكم ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بقلمي / دنيا رشاد أمام (دونآ)

احبك اكثر من نفسي ...
احببت حروف اسمك ..
فاصبحت حروف مقدسة لي ...
لا يمكن المساس بها ياحبيبتي ....

في فيلا ياسر الذي غير اسمها وجعلها فيلا سها ...

تنام سها علي سريرها وتفتح عيونها لتقابل عيونها شعاع الشمس الداخل من النافذة يداعب وجهها ...

ايتها الشمس المشرقة ....☀️
اتمني ان ابقي مثلك مفعمة بالحيوية 🌹
اتمني ان اكون مشرقة مثلك ⁦☀️⁩
اعود للحياة كل يوم متفاءلة 🌹

فاقت سها علي دق باب غرفتها ودخول احدي الخادمات إليها ومعها الكثير من الملابس ....!!!!

الخادمة ببتسامة....ياسر بيه بعت لحضرتك الفساتين دي ومعاهم الحجاب وكل مستلزماتهم ....

وضعتهم الخادمة وذهبت ...

قامت سها من مكانها وأعجبت كثيرا بالملابس ولكن سالت نفسها لماذا بعث لها هذه الملابس فهي تمتلك ملابسها ....وضعت سها الملابس مكانها ودلفت الي الحمام المرفق بالغرفة وغيرت ملابسها ونزلت الي الأسفل ....

سها ببتسامة خجولة ...صباح الخير ياسرسور ..

ياسر بزعل ...صباح النور ايه ده ...!!؟ ..ملبستيش ليه ؟!! اللبس الي بعتهولك هو معجبكيش ...!!؟

سها بتلعثم ...انا....انا عندي لبسي لازمته ايه تجبلي لبس جديد ...!!؟

ياسر بحزن ...انا عارف أن عندك بس أنا جبتهملك هدية مني ومكنتش عارف انك هاتكسفيني ...!!!

سها بحزن ...مكنش قصدي خلاص الهدية مقبولة بس انا مبحبش حد يهاديني ..!!!

ياسر بحزن وقلب مكسور ...وهو انا اي حد ياسها ..!!؟
ماشي ياسها !!!

قالها ياسر وذهب دون أن يفطر او ينتظر رد سها ..

سها في نفسها ..انا غبية ازاي اقوله كده زعل مني هو مش اي حد بس انا كده دبش في الكلام لازم اصلحه لما يرجع ...!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بقلمي / دنيا رشاد أمام (دونآ)

سأظل شيطان مع من يريد تدميري ...
فانا واحد فقط ...وساظل كما انا .....

وقف فهد بسيارته أمام احدي الاماكن التي تدب الخوف في النفس ...ونزل منها واتجه الي الداخل

فهد بغضب ...هو فين ..!!؟

رعد بجدية ...جوا وقمنا معاه بالواجب وشكله ضعيف اوي مستحملش ضربتين ...!!!

فهد ...احسن خليه يموت بس اخد الي انا عايز أعرفه الاول ...!!!!.

دلف فهد الي الداخل وكله غضب ...
الغضب ...!! نعم الغضب...!!! وحده الغضب المسيطر عليه ...

عندما راي فهد اياد أمامه ...!!! نعم اياد ذلك الدكتور الذي يعمل في مستشفياته ....لقاه عائم في دمه ....

فهد بصوت عالي وغضب ....فوق ياكلب فوق كده لسه ايامك السوده جايه علي أيدي ...!!!! فوق ياكلب ...!!!
انا تبعني !! انا تشتغل عني وتخوني ..!!! ... فوق قولي بتشتغل لحساب مين ياكلب ...!!؟

رعد ..اهدي يافهد

فهد بصوت عالي ..فوقوه بسرعة ..!!!

رعد أمر رجاله أن يفوقوه كما أمر فهد ..!!!

رعد وهو ماسك تلفونه في يده ...ادم يافهد بيتصل وبيقولك انه وصل للمعلومات الي هاتحل القصة دي ...!!!

اخذ فهد من رعد الهاتف سريعا .. قول ياادم ايه !!؟

ادم بجدية .... 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent