رواية زوجتي المصون الفصل الثالث 3 بقلم ملك إبراهيم

 رواية زوجتي المصون الفصل الثالث 3 بقلم ملك إبراهيم

رواية زوجتي المصون الجزء الثالث

رواية زوجتي المصون البارت الثالث

رواية زوجتي المصون الفصل الثالث 3 بقلم ملك إبراهيم


رواية زوجتي المصون الحلقة الثالثة


مازن قام وقف وقال/ اهو جه اهوه ....اهلا بيكي نورتينا

التفت عمر لقاها البنت المجنونه زي مالقبها

عمر / انتي
هنا / انت

هنا /لاء كدا كتير اوي انت بترقبني ولا ايه

عمر / لااا دا انتي فعلا مجنونه يا أنسه انتي الا جايه عليا دلوقتي يعني انتي الا بترقبيني

مازن/ ياجماعه اهدو انا مش فاهم حاجه انتو تعرفوا بعض
عمر / اه
هنا / لاء

مازن /تمام اسمحولي اعرفكم ببعض أنسه هنا المرشده السياحيه والمهندس عمر المنياوي ممكن تتفضلوا بقا عشان نعرف نتكلم

هنا / تمام يا بشمهندس مازن ممكن حضرتك تقولي ايه الاماكن الا حبين ترحوها عشان اجهز البرنامج

عمر بكل برود/ احنا مش محتاجين برنامج احنا هنروح المنيا بكره وانتي جايه معانا

هنا بغضب / يعني ايه احنا اتفقنا...
قاطعها عمر بقول / اتفقتي معايا
هنا بحيرة / لاء
عمر/ تمام يبقى مفيش اتفاق بينا ونصيحة صغيرة يا أنسه انا مابحبش اقول الكلمة مرتين ....تمام
بصتله هنا بغيظ وقامت سابتهم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند سمر في بيت اهلها

سمر/ انا عايزه اذل البت دي واجيب مناخرها الا في السما دي للأرض
حسن اخو سمر/ انا عندي فكره تذلي وتنتقمي من البيت دي برحتك
سمر/ايه هي
حسن/ اتجوزها
سمر/ نعم
حسن/ زي مابقولك كدا جوزهالي وانا هجبلك مناخيرها الارض وتعملي فيها الا انتي عايزاه
سمر بتفكير/ حلوه الفكره بس عايزه تكتيك وتخطيط حلو عشان ابوها يوافق سبني يومين افكر وانا هعرف ازاي اخليه يوافق
حسن في سره/ والموزه الا بحلم بيها تبقا مراتي اااه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند مازن و عمر
مازن/ايه موضوع المنيا ده انت فعلا هتروح تشوف أهلك
عمر/ اه مش ده كلامك ان انا لازم اشوف اهلي وعيلتي
مازن/وانت من امتي بتسمع كلام حد عمر انت نفسك تشوف اهلك بجد
عمر / وانت امتي شوفتني بهزر المهم اعمل حسابك هنسافر بكره بدري وابقي عرف الملكة الا جايه معانا دي انا طالع
مازن يكلم نفسه/ دا احنا شكلنا هنشوف اياام ربنا يستر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في صباح يوم جديد علي ابطالنا استيقظ عمر علي خبط الباب
مازن/صباح الخير
عمر/ صباح الخير ثواني وهجهز اه كلمة سمو الملكة تجهز هي كمان
مازن بستفهام/ سمو الملكة مين
عمر/ اسمها ايه دي الا اسمها هنا
مازن بضحك/ اه كلمتها وهي جاهزه من بدري هاروح اشوفها علي ماتجهز وهنستناك تحت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند هنا💛
هنا بتتكلم في التليفون مع دينا
هنا/ما انا مش عارفه اعمل ايه لازم اسافر معاهم انتي عارفه اني محتاجه الشغل ده عشان مصاريف الجامعه
دينا/معلش يا حبيبتي ده شغل وان شاء الله ربنا هيوفقك ماتقلقيش المهم قوليلي هو عمر المنياوي قمر كدا فعلا زي مابنشوفه في الصحف والمجلات
هنا بغضب/ قمرر ده انسان وقح و قليل الذوق وشايف نفسه مش عارفه علي ايه
دينا بهزار/ مش عارفه شايف نفسه علي ايه يا بنتي دي كل بنات العالم بيتمنو نظره منه
هنا/ ليه يعني بقولك ايه يادينا انا هقفل دلوقتي عشان الباب بيخبط
دينا/تمام ياقلبي بس ابقي طمنيني عليكي لما توصلوا
هنا/ اوكي سلام
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
مازن/ صباااح الفل
هنا بأبتسامه رقيقه/صباح الخير
مازن/ جاهزه يلا بينا
هنا/ اه جاهزه اتفضل
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في بيت عائلة المنياوي اكبر عائلات الصعيد
الجد منصور المنياوي/ انا مش مصدق نفسي اخيرا هشوف ابن الغالي بعد السنين ده كلها
الجده زينب المنياوي/ اومال انا اعمل ايه ياحاج حسه ان الوجع الا في قلبي كله خف من الفرحه و هشوف حته من سالم ابني
سلام عم عمر/ انا اول ما بعتله مرسال ما كدبش خبر وجه علي طول و جه الوقت بقا يا بويا يتم الاتفاق ولا ايه
الجد/سيبها لله يابني ربنا يعمل الا فيه الخير
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد ساعات من وصول عمر لبيت جده وبعد سلامات وترحاب بعودة ابن الغالي كما يلقبونه
الجد / بص يا ابن الغالي احنا جهزنا اوضة الغالي هتنام فيها وضيوفك طلعو اوضهم ترتاح الليله دي والصبح ان شاء عايزك في موضوع مهم
عمر/انا تحت امرك ياجدي تصبحو علي خير
الجد/الجده /وانت من اهل الخير ياحبيبي
بعد طلوع عمر
الجده/مش كنت تستنا شويه ياحاج بلاش تفاتحه في الموضوع ده دلوقتي
الجد بتفكير/ هو ده الحل الوحيد عشان مايبعدش وينسا بلده واهله وناسه اكتر من كدا
الجده بقلق/ ربنا يستر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في غرفة هنا مع بنات عم عمر
صفاء/ انا بصراحه ياهنا لما شوفتك افتكرتك مرات ابن عمي
هنا/ ياشيخه حرام عليكي في واحده عاقلة تتجوز ابن عمك ده
هنيه بنت عم عمر/ انا هتجوزه
ومقري فاتحتنا من واحنا صغيرين
هنا بأحراج / انا اسفه كنت بهزر وعموما الف مبروك
صفاء / محصلش حاجه انا بقول نسيبك ترتاحي شويه تصبحي علي خير
هنا بلطف/ وانت من اهل الخير
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
يوم جديد في بيت عائلة عمر
يجتمع الجد و عمر وعمه ومازن صديقه
عمر/ خير ياجدي ايه الموضوع الا حضرتك كنت عايز تكلمني فيه
الجد/ هما بصراحه يا بني موضعين الاول موضوع الورث انا عايز اسلمك ورثك وانا عايش وتديره بنفسك
عمر/ ورث ايه ياجدي حضرتك عارف ان انا مش محتاج ورث
الجد/بس ده حقك يا بني
عمر/ لا يا جدي ده حق عمي هو الا كان بيراعي فلوسك ومصالحك وانا الحمدلله مش محتاج وعندي الا يكفيني وزياده انا متنازل عن ورثي لعمي
الجد/بصراحة يابني في موضوع تاني اهم من الورث كنت عايز اكلمك فيه
عمر / اتفضل يا جدي انا تحت امرك
الجد/ بصي يابني احنا من عداتنا ان الولد يتجوز بنت عمه وابوك الله يرحمه كان قاري فاتحه مع عمك وجه الوقت توفي كلمة ابوك وتتجوز هنيه بنت عمك
وقف عمر بغضب/كلام ايه الا حضرتك بتقوله ده يا جدي جواز ايه وفاتحة ايه انسي اي كلام في الموضوع ده
عم عمر/ يعني ايه البلد كلها عارفه ان هنيه محجوزالك وفي قرايت فاتحه انت كدا هتوقف حال بنتي وتسواء سمعتها
عمر ينهي الحديث وهو خارج/انا مليش دعوه بالموضوع ده انا لا قريت فاتحه ولا اتفقت علي حاجه عن أذنكم
بعد خروج عمر
الجد/ هنعمل ايه في الفضيحه دي سرتنا هتبقا علي كل لسان البلد كلها عرفت ان عمر رجع وكلهم مستنين الفرح
عم عمر/ وبنتي يا بويا الناس هيقولوا عليها ايه لما يعرفو ان ابن عمها مش عايزها انا كدا بنتي حالها وقف ومستقبلها ضاع
مازن بعد تفكير/ اهدو بس ياجماعه عمر معذور برضه انتو فاجئتوه بالموضوع ده وبعدين بصراح عمر خاطب
الجد/ ايه عمر خاطب ازاي احنا متابعين كل اخباره وعارفين انه ولا خاطب ولا متجوز
مازن بعدم تفكير/ ماهو ماهو كان عملهلكم مفاجأه وجاب العروسه معاه لحد هنا عشان تشوفها وتتعرفوا عليها وكمان ياخد رأيك فيها ياجدي قبل مايتجوزو
الجد بفرحه/ يعني عمر مرضاش يتجوز غير لما ياخد رأيي الاول
مازن بتوتر/ طبعا طبعا ياجدي انت ماتعرفش حضرتك غالي عند عمر اد ايه
الجد/ وانا معنديش اغلي من عمر وعشان كدا انا الا هجهزله فرحه بنفسي الفرح بعد يومين من النهارده
مازن بخضه/ فرح ايه يا جدي لسه بدر اوي علي الكلام ده وبعدين يومين مش هنلحق
عم عمر/ وبنتي يابويا هتعمل ايه
الجد/بجواز عمر مفيش كلمه هتعيب في بنتك احنا هنقول ان عمر ماكنش يعرف انها محجوزه له وكان جاي عشان يفرحنا بفرحته ويعمل فرحه ويتجوز وسط اهله ولو علي تجهيز الفرح ماتقلقوش اقل من يومين هكون جهزتله فرح البلد كلها تحكي عنه لسنين قدام
مازن في سره/ الله يرحمني انا كنت شاب طيب وابن حلال وربنا 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent