رواية دار الموتى الحلقة الثانية 2 بقلم دودا حودا

 رواية دار الموتى الحلقة الثانية 2 بقلم دودا حودا

رواية دار الموتى الجزء الثاني 

رواية دار الموتى البارت الثاني 

رواية دار الموتى الحلقة الثانية 2 بقلم دودا حودا


رواية دار الموتى الفصل الثاني

كوثر :طيب سبيني بس يومين لحد ما اشوف مكان اقعد فيه
الحما :اخرك بكره عايزه الشقه لابنتي
شيماء : الدهب كمان
كوثر :مالو الدهب
شيماء :مش هتخدي وانتي ماشيه
كوثر :دهب اخوكي هسيبه دهب ابويا لا
الحما :انتي فاكره أن يابت انا مصدقه أن ابوكي اللي مات من كتر الجوع جايب ليكي دهب
كوثر :اقسم بالله ده دهب بابا عايزه تصدقي برحتك مش عايزه انتي حره
شيماء :مافيش دهب هيتاخد هاتي الدهب ده اقعلي
كوثر :حرام عليكم دي وصيه ابنك
شيماء :اخلصي احنا لسه هنرغي وخدت الدهب اللي في ايد كوثر ونزلت وفضلت كوثر تستغفر ربها وتدعي
وتاني يوم مشيت هي وبناتها بالهدوم بس بعد ما فتشوا هدومها وشيماء خدت كل حاجه قيمه حتي من الهدوم وراحت لصاحبتها امل

امل :كوثر حبيبتي مالك فيكي اي
كوثر :مش عارفه اروح فين والله
امل :تعالي بس فهمني مش فاهمه حاجه
كوثر : حماتي مشتني من البيت
امل : طيب ادخلي
كوثر :هو سامي جوا
امل :اه تعالي بس
كوثر :لا أستاذني الاول منه
امل :انتي عبيطه بقولك ادخلي تعالي سامي يا سامي
سامي :ايوه يا امل مين كوثر تعالي ادخلي
كوثر : انا اسفه اني جيت في وقت زي ده بس والله مش عارفه اروح فين عالصبح
سامي :طيب بوصي البيت بيتك لاني متاخر علي الشغل ولما اجي نتكلم عايزه حاجه يا امل
امل:لا يا حبيبي شكرا
سامي : خدي راحتك البيت بيتك بناتك دول انا اول مره اشوفهم
كوثر :ايوه سماح وحنان وباس سامي البنات وقال ليهم تحبوا اجيب ليكم اي لما ارجع
سماح:شكرا مش عايزين حاجه
امل :كده برضه مش ده عمه
حنان : انا عايزه شيبسي يا عمو
سامي :عنيا يا حبيبت عمو يلا سلام
امل وكوثر :مع السلامه
امل :بوصي نفطر الاول وبعدين نتكلم ماشي
كوثر :انا عملت ليكي ازعاج انا اسفه
امل :بتقولي اي انتي اختي تعالي يا حبيبتي
وبعد ما فطرو
امل :,ولاد الكلب خدوا حتي دهب أبوكي
كوثر :منهم لله
امل : احنا لازم نرفع قضيه
كوثر :ومين هيقف معايا بس
امل :احنا قومي خدي البنات وادخلي نامي شويه
كوثر :لا هساعدك في الشقه
امل :من بكره يعني انتي هتروحي فين
كوثر :يلا يابنات
امل ادخلوا مع ماما يا حبايبي ولما تصحوا هتلاقوا الغدا جاهز
سماح :شكرا يا طنط
امل : اكون انانيه لو قولت ليهم يقولوا ليا يا ماما
كوثر :لا طبعا مهما برضه بناتك عقبال ما ربنا يكرمك يارب
امل :ازاي مانتي عارفه أن عندي مشاكل كبيره اوي
كوثر :خلي املك في ربنا كبير
امل :ونعمه بالله يلا قومي نامي ودخلت نامت هي والبنات وجت حمام تصحيها
كوثر :في حاجه يا حبيبتي
حنان :خدي يا ماما
كوثر :انتي جبتي السلسله دي ازاي
حنان :انا عارفه انك بتحبيها نزلت وعمتو نايمه وخدها من الدولاب
كوثر :والله يا حبيبتي متعرفيش السلسله دي غاليه عندي ازاي لأنها بتاعت مامتي
حنان : انا عارفه يا ماما أنا هكبر وهكون محاميه وهجيب حقك من عمتو
كوثر :انتو حقي يا حبايبي الحمد لله انكم معايا

وفي شقه كوثر بعد ما خدتها شيماء كانت قاعده شيماء مع احمد جوزها
شيماء :طلعت هدوم كوثر كلها ياخربيتك كل دي هدوم كانت جيباها اللي تتشك
احمد :حلوه اوي
شيماء :هي اي
احمد :انتي يا قلبي انتي اللي محليا الهدوم
شيماء :اه بحسب
احمد :اقعدي كده عايزين نتكلم جد شويه
شيماء :خير في اي
احمد :مش لازم الشقه دي تبقي باسمك
شيماء :ازاي يعني وهي امي هتوافق
احمد :دي بتاعتك انتي بقي
شيماء :ازاي مش فاهمه ازكان مكنتش كتباها لاخويا هتكتبها باسمي
احمد :قومي بس اعملي لينا لقمه نكلها واقولك ازاي
شيماء :ماشي
احمد :بتعملي اي
شيماء :هقلع الهدوم دي والبس عبايه
احمد :وده كلام برضه انا عايزك بالهدوم دي
شيماء :عيني يا حبيبي
احمد :حبيبيتي وخرجت شيماء
احمد :يخربيتك عيله مقرفه الهدوم شكلها حلو اوي اكيد كانت حلوه علي كوثر جربوعه زيك تاخدهم مش المهم ناخد الحاجه وبعدين هوصلك يا كوثر وهتجوزك وارجع علي سريرك الحلو ده

عدا اسبوع
وفي شقه سامي كان اتعلق اوي بالبنات
سامي بقي يوميا يرجع من الشغل يلعب معاهم
وكانت امل وكوثر في المطبخ
امل :ها الاكل خلص
كوثر :خلاص قرب يخلص اهو اكيد سامي جعان
امل :هو بقي معانا في الدنيا البنات جننوا
كوثر :حنين والله عليهم كفايه مش مخليهم محتاجين حاجه
امل :ربنا يخليهم ليكي
ودخلت حنان
حنان:ماما امل بابا عايز يشرب
امل :بابا مين
حنان :بابا سامي
امل الغضب بأن علي وشها وخرجت
كوثر :انتي يا زفته انتي مش عندك الا بابا واحد بس ومات
حنان :بس انا بحب بابا سامي وهو عايزني اقوله يا بابا
كوثر :قولتك لا
وخرجت امل مخنوقه
سامي :مالك يا قلبي
امل :مين قال للبنات أنهم يقولوا ليك يا بابا
سامي : انا واي المشكله
امل. لا
سامي :هو اي اللي لا مهما بيقولوا ليكي يا ماما
امل :هخليهم يبطلوها
سامي :مالك فيكي اي
امل بصت علي التسريحه بقت علبه قطيفه صغيره
سامي :فيه اي
امل :مين اللي جاب العلبه دي
سامي اكيد بتاعتك يا حبيبتي
امل :لا مش بتاعتي
سامي :مالك فيكي اي
امل : يوووووو مافيش اوعي كده وخرجت بصت في رقبه كوثر لقت السلسله
كوثر :دقيقه والاكل يبقي جاهز
امل :بتاعت مين السلسله دي
كوثر :بتاعتي
امل :ازاي مش قولتي خدوا الدهب منك
كوثر :حنان خدتها من عمتها
امل :لا والله ازاي بقي
كوثر :من الدولاب لأنها عرفت أن بحبها اوي
ودخلت امل الاوضه وفضلت تفكر ان جوزها اكيد هو اللي جاب السلسله واكيد كوثر هتتجوز سامي وقامت الفجر صحت كوثر
كوثر :خير يا حبيبتي انتي كويسه
امل :هبقي كويسه لو قومتي مشيتي دلوقتي
كوثر :ليه في اي
امل :انا حره مش عايزكي في بيتي
يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent