رواية أنت طريقي الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

 رواية أنت طريقي الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

رواية أنت طريقي الجزء الثاني 

رواية أنت طريقي البارت الثاني 

رواية أنت طريقي الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا


رواية أنت طريقي الحلقة الثانية


روايه/ انت طريقي ❤️

❤️بقلم /ياسمينا ❤️

❤️الفصل التاني❤️

اركان : انتي تعرفيني

امال بتوتر : اه لا اه انا ماشيه

امال مشيت من قدامو وهو مشي وراها

اركان : استني بس ياانسه

امال تجاهلتو وهو مسك أيدها ووقفها

امال بصدمه : لوسمحت ايدك

اركان بأبتسامه : اهدي الي حصل ده طبيعي انتي مكنتيش شايفه صح

امال : طبعا أنا بحسبك جدو

اركان : تمام يلا ادخلي جدو جوا

امال : طب ابعد لوسمحت ايه القرب ده عيب علفكره تستغل الموقف

اركان بضحك : نعم استغل ايه يختي

امال بضيق : لوسمحت خلي فيه حدود

اركان بضحك : ماشي مهو انا الي جيت حضنتك

امال بغضب : مش علشان انت مشهور ومعروف وقمور انا هسكت علي الاهانه دي لا طبعا ارد وأقطع لسانك كمان

اركان بضحك : انتي مضحكه اوي

امال بغضب : انت بتقول ايه

اركان : خلاص والله يلا اتفضلي قدامي

امال : تمام بس يبقا في مسافه بنا لوسمحت

اركان بضحك : ماشي ماشي اتفضلي

امال في سرها : ياربي يعني اشوفو ويبعتلي رساله ويتكلم معايا في يوم واحد استرها يارب هو انا هموت ولا ايه

امال أول مادخلت البيت ملقتش حد في صاله وبعدين بصت لي اركان بغضب

اركان بضحك : اه اه انا خطفتك وجدو مش هنا

امال بغضب : انا كنت بحسبك محترم

اركان : اممم ودلوقتي مش محترم يعني

امال : اركان

اركان بأبتسامه : قولي كدا تاني

امال : الي هو ايه

اركان : اسمي

امال بضيق : اركان

اركان : تاني

امال بغضب : ارررررررررركااااان

اركان بأبتسامه : انا اول مره احب اسمي اوي كدا

امال بغضب : انت بتعكسني انا كنت بحسبك محترم

اركان بضحك : خلاص هندهلك جدو بس انتي عسوله اوي وانتي متعصبه

امال بصتلو بضيق وأركان دخل نده جدو وصادق طلع لقه امال واقفه متوتر

صادق : انت عملت فيها ايه

امال بضيق : دا عكسني ياجدو

اركان بأبتسامه : والله انا عمري ما عكست بنت بس دي بتبقا كيوت وهي متعصبه

صادق بضحك : بس يااركان بقا

امال : عايزه اتكلم معا علي انفراض

اركان بخبث : وليه يعني أنا مش معاكم

امال بضيق : كدا

اركان : ماشي هروح انا اشوف مريم واسيبك ياجميل

امال : قليل الادب كنت بحسبك محترم

اركان بضحك : بردو قولتي جمله دي تلات مرات تقريبا

صادق بضحك : بس بقا مضايقهاش

اركان : ماشي انا داخل الله يسهلوو يابختك ياعم

اركان دخل المطبخ

امال بهمس : هو انت تعرف اركان ياجدو

صادق بضحك : اه ده حفيدي

امال بصدمه : نعم حفيدك ازاي وازاي مش تقولي لا كدا هزعل ياصدوقه

صادق بضحك : لا والله مقدرش علي زعلك ياحبيبتي بس قوليلي مالك

امال افتكرت الي حصلها وجريت علي صادق وحضنتو وفضلت تعيط

صادق : اهدي مالك بس

اركان دخل عليهم

اركان بخبث : عايزه جدو علي انفراض علشان تستفرضي براجل ياشيخه عيب

امال مسحت دموعها بصدمه

امال : نعم بتقول ايه عيب كلام ده انا كنت

اركان وهو بيقلدها : انا كنت بحسبك محترم لا ياحبيبتي مش هسيبك تضحكي علي جدي

امال بصتلو بغضب وبعدين هو كمل بأبتسامه : ممكن تضحكي عليا انا عادي جدا يعني

صادق بضحك : دمك شربات والله يا واد

امال : دمو سم

اركان : مش هنتعرف بقا ياعسل

امال : انا اسمي امال

اركان : اووبا امال وأركان ايه الحلاوه دي نفس الوزن

امال : اه بس يعني امال دلعو امول أما بقا أركان ده دلعو ايه

اركان : اه صح ياجدو هو ابنك كان بيفكر في ايه لما سماني الاسم ده

امال ضحكت غصب عنها وهو غمزلها : مانتي ضحكتك حلوه اهو

امال : احم طب انا همشي بقا

اركان : استني اوصلك بيتك مستحيل تمشي بليل كدا

صادق بسخريه : لا قلبك طيب اوي ياخويا

امال : احم لا انا همشي لوحدي

اركان وقف قدامها وكان قاصد يخليها تبص في عينو وفعلا بصت في عيني

اركان بخبث : وحياة عيني العسل دي لتخليني اوصلك

امال اكنها انسحرت بعينو : ها ماشي

اركان بضحك : دانا معلم

امال بصدمه : ايه الي حصل

اركان : يلا انزلي ياحب جاي وراكي

امال بصتلو بصدمه وطلعت برا البيت

امال : هو ايه الي حصل هو راجل ده فيه سحر ولا ايه لا انتي اتجننتي خالص ازاي توافقي يوصلك

عند اركان كان بيلبس جكت بتاعو

اركان : كدا ياجدو يكون عندك مزز كدا ومتقوليش اخص عليك ياصدوقتي

صادق بضحك : مش كفايه الي عندك

اركان : الي عندي ايه دا الي عندي شبه العساكر أما دي مهلبيه بلقشطا

صادق بضحك : اتلم بقا عيب دي حفيدي

اركان بضحك : ماشي ياصدوقه شويه وجاي

اركان طلع برا البيت لقه امال وقفه

اركان : يلا ياقمر

امال : لوسمحت متقولش كلام ده علشان متعصبش

اركان : طيب يلا نركب العربيه

امال : تؤ هنمشي علي رجلينا

اركان : اممم ماشي علي اقل مش هنوصل بدري

امال فضلت ساكته دقيقه وفكرت كتير تقولو ولالا

امال : احم بص انت مصمم رئع وجميل جدا تصميماتك كلها راقيه وجميله ونفسي ابقا مصممه زايك الصراحه انت بجد عبقري

اركان بأبتسامه : اممم وايه تاني

امال : احم بس كدا

اركان : بتحبني

امال بصدمه : نعم

اركان بضحك : بتحبي تصميماتي

امال بحماس : جدا جدا مش قادره اقولك انا متابعك من زمان اوي وكل دفليه ليك بتبعو وبشوفو

اركان : تمام ياستي لو حابه اساعدك هساعدك عادي جدا واعلمك وممكن كمان تشتغلي معايا

امال بصدمه : ها معاك

اركان : طبعا

امال : احم اهلي مش هيوافقو للاسف

اركان بأبتسامه : خايفين القمر بتاعهم يطلع برا ليتحسد

امال في سرها : يخربيتك ليه كدا انت عايز تموتني ولا ايه

امال : احم احم احم عيب كدا

اركان : انا اركان وانتي امال ماتجي نتحوز ونجيب عيال

امال بزعيق : لا كدا كتير كتير كتير كتيررررررر

امال جريت وسبتو وهو ضحك و مشي وراها واطمن أنها دخلت بتها

امال أو مارجعت البيت لقت باباها نايم شكرت ربنا ودخلت علي اوضتها فورا أول مادخلت الأوضه فضلت تلف بلفستان بتعها وهي مبسوطه

حنين بغضب : البرنسيسه جايه بترقص وانا قلبي وجعني عليكي وكنت عماله ادور عليكي زاي مجنونه

امال بأبتسامه: هششش عايزه انام مش عايزه صوت

امال جريت ونامت علي سرير بهدومها

حنين بستغراب : دي اتجنت ولا ايه بكرا هعرف مالها
______________________________________
♥️عند اركان♥️
وصل البيت لقه مريم قعدالو زاي زوجه النكديه😂

مريم بضيق : كنت فين

اركان حط ايدو علي عينو : بصي انا شوفت قمر ومش عايز انسه شكلها ف مش عايز اشوف حد غيرها سلامات بقا ياميرو

اركان دخل اوضتو علشان ينام ومريم كانت هتشيط😂
_____________________________________
♥️في صباح يوم جديد ♥️

امال صحيت من نوم وصلت الفجر وقامت تجهز الأكل وبعدين طلعت عند الفراخ بتعتها الي بتحبهم ربت فراخ كتير اوي كانت دايما تكلم معاهم عادي وهي انسانه بتحب طبيعه جدا كانت عامله بيت للفراخ والحمام دخلت البيت ده

امال : ازيكم ياولادي ياحلوين

امال بدأت تحطلهم الأكل وبعدين طلعت من عندهم وفكرتك جدها العزيز بس مكنتش حابه تروحلو واركان هناك

امال : اروحلو ولالا بس حرام ده مش بيعرف يعمل اكل انا هديلو الاكل من علي الباب وخلاص

امال راحت وجابت اكل وبعد 5 دقايق وصلت بيت جدها وخبطت علي الباب وهي متوتر وصادق فتحلها

امال براحه : الحمدالله

صادق بأبتسامه : متخافيش اركان نايم

امال : طب خد الاكل يلا وانا هروح المزرعه

صادق : لا انتي ما اكلتيش تعالي افطري معانا

امال : لا مستحيل حفيدك ده بيقول كلام يخلي الواحد يغمه عليه دا امبارح وصلت معه لجواز

صادق بضحك : بيهزر معاكي يابنتي تعالي بس

امال دخلت بضيق وبعدين بدأت تحط الفطار علي سفره وبعدين دخلت عليهم مريم

مريم : صباح الخير

صادق : صباح الفل

مريم : مين دي

امال بثقه : انا امال وحضرتك مين

مريم بضيق : بيست فريند اركان

امال : امممم طيب انا ماشيه بقا ياجدو

صادق بخبث : مش هتصحي اركان

مريم بغيره : مين دي الي هتصحيه انا الي هصحيه

مريم دخلت اوضة اركان

امال وهي بتقلدها : انا ببست فريند اركان انا ماشيه ياجدو علشان مطقش

صادق : معسلامه ياحبيبتي

امال مشيت وهي بتفكر ازاي تقدر تقنع أهلها انها تشتغل معا اركان أما مريم دخلت علي اركان الاوضه لقتو نايم زاي الطفل صغير بظبط قربت منها وفضلت تتأملو بأبتسامه

مريم : اركان

اركان بنوم : ها

مريم : يلا قوم بقا بلاش كسل

اركان قام وفضل يفرك في عيونو زاي الاطفال

مريم بضحك : طفل ياناس

اركان : صباح العسل

مريم : صباح الفل

اركان بتذكر : هو فطار جهز

مريم : اه جت البنت الي بتجيبو دي ومشيت

اركان : اييييه مشيت

اركان قام من علي سرير بسرعه وطلع الصاله لقه جدو بيفطر راح قعد جمبو

اركان : كدا ياجدو تسبها تمشي

صادق : امال مش من نوع البنات الي في دماغك

اركان : اهااا دي مهلبيه بلقشطا

صادق :اتلم بقا

اركان : طب قولي القيها فين

صادق : في مزرعتها هتلقيها جمبنا

اركان بابتسامه : حبيبي ياصدوقتي

مريم كانت واقفه بتشوف كل ده وهي متعصبه اركان دخل اوضتو ولبس وبص علي نفسو في المرايا

اركان : احم هو انا قمر زياده عن لزوم انهارده ولا ايه ربنا يحفظني يارب

اركان طلع من الاوضه لقها مريم واقفه علي الباب

مريم : رايح فين

اركان قرب منها وباسها من خدها وقال : قلبي بيدق تلات دقات شكلي كدا وقعت سلام يامريومتي

اركان طلع برا البيت وركب عربيتو
_____________________________________
♥️عند امال ♥️
كانت في المزرعه كانت قاعده بتفكر

امال : ياربي يعني يبقا اركان هنا وانا مش اعرف استغل ده حظي زفت

امال قامت وفضلت تمشي بين الزرع لقت ورد لونو احمر قطفت واحده وفضلت تشمها فاجأه لقت الي بيشد منها الورده

اركان : اوبا جيبالي ورد كمان

امال بتوتر : هو انا هفضل اشوفك كدا علطول

اركان بتمثيل : امال اهدي مالك قلبك بيدق جامد كدا ليه

امال بصدمه : انت جرئ اوي

اركان بضحك : يمكن

امال : جت هنا ليه

اركان : جيت اشوف مزرعتك وجبت كمان معايا ورق والوان وهنرسم سوا ونعمل تصميم سوا

امال : بجد معقول

اركان : جدو حكالي انك نفسك تبقا مصممة مشهور

امال : انا مش عايزه شهره انا عايزه بس اتعلم

اركان : تمام تعالي يلا

امال : هنا

اركان : اه اومال فين

امال : عند جدو

اركان بخبث : اه ياخبيبثه عايزه تجيلي البيت

امال بغيظ : اقعد في الارض خلينا نخلص

اركان قعد في الارض وآمال قعدت جمبو

اركان : لازم تبقي بتعرفي ترسمي

امال : اوك

اركان : يلا خدي وريني رسمك

امال خدت ورقه وحاولت ترسم وفعلا رسمت فستان بس معرفتش تكملو وقفت في نص راح اركان حط ايدو علي ايدها وبدأ يمشي معاها القلم وهي مكنتش مركزه كانت مركزه علي رسمه اكتر وهو كان مركز معاها جدا

اركان : احم

امال مكنتش مركزه معه

اركان بخبث : امال

امال : ها

اركان بخبث : امتا تديني رقم باباكي علشان اتقدملك

امال بضيق : طيب متهزرش كتير

اركان بضحك: يابنتي مانتي شكلك حلو لما تتعصبي

امال : هو انت هتمشي امتا واخلص منك

اركان بخبث: علي اساس انك مش مبسوطه اني قاعد معاكي تعرفي كام بنت تتمنا القعده دي

امال : انا عارفه مليون بنت بس انا مكنتش اعرف انك فرفوش كدا

اركان : معرفش ليه بيان قدام ناس اني جدي معأني بضحك علي طول

امال : مايمكن انت مش مبسوط من جواك

اركان بتفكير: معرفش بس انا حياتي كلها شغل وبس

امال : بص انتي هتعلمني اوك وانا هفسحك هنا اوك انت هتقعد كام يوم

اركان : 3 ايام

امال بحماس : يبقا هنبدأ يمزرعتي يلا اوريك كل حاجه زرعتها

اركان : طب امسكي ايدي علشان انا عيل صغير وهتوه منك

امال بضيق : لازم تقل ادبك

اركان : خلاص يلا يامزتي

امال بغيظ : مزتي

اركان : خلاص يلا ياجملتي

امال بغضب : جملتي

اركان بغيظ : يلاااا يازفت

امال بأبسامه : ايوا كدا يلا

امال بدأت توري اركان كل المزروعات الي زرعتها

امال : انا الي عملت كل ده

اركان بأبهار: لوحدك

امال : تؤ أنا وماما

اركان: شكلها يجنن بجد

امال : احم بص هقولك حاجه وتقولي رأيك فيها

اركان : طبعا قولي

امال : الفستان الي انا كنت لابسه امبارح

اركان : مالو

امال : انا الي عملتلو

اركان بأبتسامه : طب مالك متوتره ليه علفكره كان شكلو حلو اوي

امال بسعاده : قول والله

اركان : والله العظيم جميل جدا

امال : يعني انفع مصممه

اركان : طبعا بصي عايزك تثقي في نفسك علفكره انتي ممكن تشتغلي معايا

امال عجبها اوي كلامو وبذات كلمه تشتغلي معايا مش عندي

امال : ياريت بس اهلي مش هيوافقو

اركان : انا ممكن اكلمو علفكره

امال بضيق : لا

اركان بأبتسامه : طيب انا هروح اجيب ورد هناك لي مريم

امال بهمس : طيب غور

اركان : سامعك

اركان بعد شويه عن امال وراح يجيب ورد وبعد دقيقه رن تلفون اركان وكان جمب امال امال بصت علي الاسم بضيق

امال : تعال تلفونك بيرن

اركان قرب منها ومسك تلفون وقال : اه دي السكرتيره بتعتي

امال بضيق : طب وانا مالي

اركان بضحك : ماشي ياستي هفتح الاسبيكر علشان تسمعي

اركان فتح التلفون

تالا : انت فييين وسيبني

اركان : صوتك ياماما اهدي

تالا بغضب : بص يااركان ارفضني وخلصني

امال بهمس : هي الي بتشتغل عندك ولا انت الي بتشتغل عندها

اركان بهمس : معلش هي انسانه مهزقه وهتتهزق دلوقتي

تالا بغضب : وكمان معا بنات لا والله العظيم انا لازم اسيب ام شركتك دي

اركان : افهم بس انتي متعصبه ليه

تالا : تعرف مين جاي بكرا مصر

اركان : مين

تالا : معتز

اركان ببرود : ومالو

تالا بغضب : ارحمني ايه البرود ده فيه دفليه بعد اسبوع بظبط وهينعرض فيه تصميماتك وتصميماتو

اركان بثقه : بس انا مش خايف

تالا : طيب تعال بقا خلينا نظبط كل حاجه معتز هيعمل اي حاجه علشان يوقعك ولازم تجي بكرا

اركان : لا مش فاضي

تالا : طبعا خليك انت معا المزه الي معاك وانا قلبي يتحرق انا غلطانه اني خايفه علي مصلحتك

اركان قفل تلفون في وشها

امال بصدمه : انت قفلت في وشها

اركان بضحك : اصل هتقعد تقول حد زايك كان استغل شهرتو وحب ناس ليه وكنت قضيت علي معتز

امال : اممم ومين معتز ده

اركان : انا اول ما دخلت المجال ده معتز كان وكل الجو فيه وبعدين شويه شويه بقت ناس تحبني وتلبس مني انا وبقا هو كان بيخسر ياما آذاني بس سبحان الله ربنا كان معايا دايما

امال : بس انا من رأي تروح بجد تشوف شغلك شكلو مش سهل معتز ده

اركان بخبث : واسيب القمر

امال ضيق : لوسمحت بلاش الكلام ده

اركان : طيب هشوف شغلي بس توعدني بكرا اشوفك قبل ماامشي

امال بأبتسامه : اوعدك

اركان : طيب يلا انتي هتفضلي قاعده هنا كدا

امال : لا انا خلصت

اركان : يلا طيب هوصلك

امال بابتسامه : بس انا معايا عجله اشترتها من اسبوع وبتعلم عليها

اركان بضحك : ياطفله

امال بضيق : ودي حاجه وحشه

اركان : تعالي اوريكي حاجه

امال وأركان خرجو برا المزرعه وراحو عربية اركان وأركان فتح شنطه العربيه امال انصدمت لما شافت عجله في شنطت العربيه

اركان : بحب اركبها اوي

امال بابتسامه : يبقا نعمل سباااق ولي يكسب

اركان قطعها وقال : يدي لتاني بوسه

امال بغضب : انا ماشيه

اركان بضحك : خلاص بهزر

امال : طيب يلا بسرعه

امال دخلت المزرعه تجيب عجلتها وأركان ركب عجلتو

اركان : يلا 123

الاتنين بدأو سباق وآمال كانت أسرع وكانت بتضحك اما اركان كان بس بيتأملها وهي بتضحك اما ناس الي في شارع كانو بيحسدو امال علشان تعرف اركان شخصيا

امال بسعاده : شكلي هكسبك

اركان بضحك : وتديني بوسه بقا

امال قربت بعجلتها جمب عجلة اركان وبحركه بسيطه خلت اركان يفقد توازنو

امال بضحك : علشان تعرف تلم نفسك

اركان قدر يوقف العجله وبصلها بغضب وآمال كانت بتسوق العجله وبتضحك وبصه وراها علي اركان وأركان بصلها بصدمه

اركان بخوف : حسبيييييي

امال بصت قدامها لقت عربيه كبيره جايه عليها امال حاولت توقف العجله بس مقدرش وفاجأه .........

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent