رواية احببت مديري الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين عبدالمنصف

 رواية احببت مديري الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين عبدالمنصف

رواية احببت مديري الجزء الثاني 

رواية احببت مديري البارت الثاني 

رواية احببت مديري الفصل الثاني 2 بقلم ياسمين عبدالمنصف


رواية احببت مديري الحلقة الثانية


*البارت الثاني٠🖋️
ريم :أنت
أدهم:أنت
ريم:أنت أيه اللي جابك هنا
أدهم ببرود وهو يتوعد لها :أنا المدير
ريم :انت
أدهم :ايوه أنا
هاتي السي في بتاعك علشان مش فاضي للرط
ريم بضيق فهي سوف تقبل الوظيفه من اجل والدها ووالدتها
ريم :أتفضل
قرأادهم السي في بتاعها لقاها ممتازه فهيا جايبه في كل السنين أمتياز
وأسمها ريم محمد مصطفي وعندها ٢٤ سنه
أدهم بعد تفكير:تمام تقدري تبتدي شغل من النهرده ومفيش تأخير ولو أتأخرتي ٥ دقايق هيتخصم من مرتبك تمام
ريم بضيق:تمام
أدهم فكر انو عايز ينتقم منها علي أهانتها ليه في الصبح فأداها شغل كتير
أدهم :عايزك تراجعي الملفات دي كويس وراجعي التصاميم دي كويس
ريم بضيق :تمام
خرجت ريم وهي تتمتم بكلمات غير مفهومه (شتااايم يعني😹😹😹)
أدهم :هوريكي مين هو أدهم الحلاني
بس هي حلوه خالص وحجابها كمان
ثم قال أدهم فوق لنفسك مش هتعيد الغلطه مرتين كلهم ذي بعضهم
خرجت ريم من المكتب وهي تمشي في الطرقه خبطت في أدم
أدم:معلش مقصدش يا أنسه
ريم:ماشي بس خلي بالك منا ورايح
ادم بأعجاب :حاضر
ريم :بعد أذنك
أدم :بس انا اول مره اشوفك هنا
ريم :ايوه لأن النهرده اول يوم ليا سكرتيره الأستاذ أدهم دا بارد قوي
ومستفز وأسمي ريم
أدم بضحكة مكتومه:تشرفتا بيكي يا أنسه ريم أنا أبقي أدم مدير الشركه مع أدهم
+ أنا أبقي صاحبه
ريم :نعم أنت صاحبه
ادم:اه متخافيش مش هقوله حاجه
ريم بأرتباك واضح:لا٠٠أن٠ا مش خاي٠فه
ادم :ماشي يا ستي
ينفع اقلك يا ريم
ريم اه طبعا يا استاذ ادم
ادم :لا بقا قوليلي ادم علي كده وبس

ريم :تمام يا أستاذ أدم أقصد ادم
ادم بضحك :ولا يهمك
ريم :بعد أذنك علشان ورايا شغل
ادم :اتفضلي

ذهبت ريم الي مكتبها وأدت عملها بجد وأتقان أنتهت من العمل ثم نظرت في الساعه
ريم :يا لهوي دا الساعه ٥ أنا أتأخرت قوي والليل ليل
ذهبت الي ادهم واستأذنت واذن لها بالدخول وكان ادم مع أدهم

ريم:اتفضل حضرتك أ يني خلصت الشغ كله
ادهم :تمام تقدري تمشي دلوقتي لان اليوم خلص
ريم :تمام
أدم :أذيك يا ريم
ريم:أذيك يا أدم
عامل ايه
ادم :الحمد لله
أدهم حس بغيره
أدهم :مش كفايه سلامات ولا ايه وانت يلا روحي علشان الليل ليل
وانت يا أدم يلا علشان نروح
ادم بأستغراب من تصرف صديقه ففهم ان البنت دي مش اي بنت بالنسبه ليه
ريم بضيق من تصرف ادهم:تمام يا مستر أدهم سلام
خرجت ريم وتوجهت الي سيارتها وأنطلقت الي المنزل
"" "" "" "" ""
عند ادهم
ادم :مالك يا بني متدايق ليه كده دا انا سلمت عليها وبس
ادهم :وانا مش متدايق علي فمره
ا م:انت بتحبها يا صاحبي
أدهم:أحب مين يا عم انا لا يمكن احب
ادم :عيش حياتك يا أدهم
ادهم :انا مستحيل 🙅 أحب بعد اللي عملته معايا ميار زمان
مراد:اللي فات مات يا صاحبي
ادهم : فكك من السيره دي ياض ويلا عبشان زين مياكلناش علشان أتأخرنا

أدم :يلا يا صاحبي ربنا يهديك
ثم ذهب الي منزله واكل ثم ذهب الي غرفته تمدد علي الفراش فكلما أغلق عينه صورتها تظهر امامه
قال ادهم: اوووف مستحيل 🙅 اني احبها
لا يمكن اعيد غلطتي تاني كلهم زي بعض
ثم نام بعد محاولات كثيره في نسيانها
"" "" "" "" "" "" "
ذهبت هيا الي منزلها
ريم :السلام عليكم
الاب والام:وعليك السلام ورحمة الله وبركاته
الام :عامله ايه في الشغل يا حبيبتي
ريم الحمد لله يا ماما تمام
الاب :ربنا يوقف معاكي يا حبيبتي
ريم :يا رب يا بابا
يا لهووووي
الام والاب بخضه:في ايه يا بنتي
ريم :النهرده نور رنت عليه كتييير ومرديتش علشان كنت مشغوله دلوقتي هتعمل مني فراخ مشوي
الام :استغفر الله العظيم
قومي من قدامي يا ريم علشان وقعتي قلبي يا شيخه
الاب:وانا افتكرت في حاجه والله
ريم بضحك:لا دا هتسوح دلوقتي من نووور
سلام
الام والاب بضحك علي بنتهم😹😹😹😹:ربنا يهديها

دخلت ريم غرفتها وابدلت ملابسها ومسكت الفون ورنت علي نور
ريم :الو
نور:يا جزمه يا واطيه يا كلبه يا معفنه طول اليوم برن عليكي ومش بتردي يا ريم الكلب يا. ٠٠
ريم :أيييه مسوره أتفتحت اهدي يا ماما أهدي
نور:ماشي يا ريم والله لوريكي
ريم :معلش يا نور والله النهرده كان عندي شغل كتير اول يوم وكان مديري معفن
نور:ليه كده بس سا ريرو من اولها شتايم يبقا في حاجه اي حصل يختي
ريم :من يومك عرفاني(وحكت لها كل حاجه)

نور:ههههههههههه
ريم بضيق:بتضحكي علي ايه يا هبله
نور:موقف حلو الصراحه ههههههههههههه

ريم :والله هقفل في وشك
نور :خلاص خلاص هسكت😹😹
ريم :ايوه كده اتعدلي
نور :ماشي يختي بكره هقابلك فين
ريم :في مطعم قدام الشركه تعاليلي الشركه ونروح نتغدي مع بعض
نور:تمام
ريم :يلا سلام علشان عايزه انام معايا شغل بكره
نور:سلام
ثم أطفت النور وكلما أغمضت عينها نري صورته اماما حاولت النوم
وبعدين نامت
أنتهي اليوم بكل أحداثه

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent