رواية زوجتي المصون الفصل العشرون 20 بقلم ملك إبراهيم

 رواية زوجتي المصون الفصل العشرون 20 بقلم ملك إبراهيم

رواية زوجتي المصون الجزء العشرون 

رواية زوجتي المصون البارت العشرين 

رواية زوجتي المصون الفصل العشرون 20 بقلم ملك إبراهيم


رواية زوجتي المصون الحلقة 20

في الفندق المقيمون به كرولين وزوجها وسرين في القاهرة تجمعوا الثلاثي يتحدثون
كريم / بصراحه البنت دي شكلها مش سهله خالص وعرفت تضحك علي عمر
كرولين / بس انا هعرف ازاي ابعدها عنه
تحدثت سرين بفرحه 
سرين / بجد ياكوكي يعني ممكن تساعديني نخلص عمر من البنت دي
كرولين / طبعا ومعاكي في اي حاجه انا مستحيل اقبل بزوجه لأبني غيرك سرين
سرين / يبقا تساعديني نكشف البنت دي قدام عمر
كريم / هتكشفيها ازاي هي البنت دي وراها حاجه عمر ميعرفهاش!!
سرين / طبعا دي كل حكايتها عندي
كريم / لاء دا انتي تقوللنا كل حاجه بالتفصيل
نظرت سرين ل كرولين بمكر وهي تتحدث
سرين / أول حاجه لازم تعرفوها ان هنا زوجت ابنك المصون كانت علي علاقه ب شاب قبل عمر وكانت حامل منه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
سألها كريم وهو ينظر اليها بمكر
كريم / متأكده من الكلام ده
تحدثت سرين بثقه قادره علي اقناع اي احد
سرين / طبعا متأكده ومعايا دليل كمان ولو دورنا كويس في كل حاجه تخص هنا اكيد هنلاقي أي حاجه تكشف جريمتها دي
كرولين / عمر لو عرف حاجه زي دي مش بعيد يقتلها ويضيع مستقبله
نظر لها كريم بمكر
كريم / بس لو بقينا جنب عمر وقت مايكتشف حقيقة مراته اكيد هنقدر نمنعه عن اي فعل متهور ممكن يعمله ويضيع مستقبله
سرين / صح جدا لازم كلنا نبقى جنبه وحواليه ونكشفها قدامه في اقرب وقت
كرولين / شوفي سرين ايه الا نقدر نعمله واحنا معاكي انا مش هسمح للبنت دي تدمر حيات ابني
سرين / يبقى نبداء من دلوقتي وأول حاجه لازم نعملها ان انتوا ترجعوا ايطاليا خصوصا انتي يا كوكي
نظر لها كريم بمكر وهو يشعر بأن سرين كاذبه بشأن هنا ولكن مايحدث الان في مصلحته هو يريد هنا بشده من أول مارأها وهو يتخيلها بين احضانه كل لحظه لذا قرر بأن يساعدهم في انهاء علاقة عمر بهنا 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
قضى عمر وهنا أجمل وأسعد لحظات في حياتهم 
كان عمر يعاملها وكأنها ملكة فهي فعلا ملكة قلبه وروحه وعقله
كان يعاملها بكل حب و رقه و عشق
كانت هنا تشعر بأنها أسعد مخلوق علي الارض حبها وعشقها لعمر وصل لقمة العشق والحب فهي لا تريد شئ بهذه الدنيا غيره
وقفت هنا وهي تدبدب بقدميها مثل الاطفال وهي تريد من عمر انهاء شهر العسل فهي رغم انها لا تريد الرجوع وترك هذا المكان الساحر الذي عاشت فيه أجمل ايام في حياتها واسعد لحظات بعمرها وهي بين احضان عمر ولكنها تفكر في دراستها والكليه
وقف عمر امامها وهو يضمها اليه بعشق
عمر / حبيبتي خلينا يومين كمان
هنا / حبيبي كدا السنه هتروح عليا
عمر / خلاص موافق نرجع بس توعديني في اقرب وقت هنيجي هنا تاني 
هنا / حاضر اوعدك وبعدين ماتنساش موضوع مازن و دينا احنا سافرنا وهما اجلوا موضوع خطوبتهم لحد مانرجع
عمر / عندك حق خلاص هنرجع بكره 
هنا / تمام وانا هدخل اجهز الشنط
قام عمر بشدها اليه وضمها بعشق
عمر / لاء استني تعالي هنا عايز اقولك حاجه
هنا / لاء ياعمر انا هحضر الشنط
تحدث معها عمر برقه
عمر / وحشتيني
هنا / وانت كمان بس انا عايزه اجهز الشنط
عمر / هساعدك
نظرت له بخجل وهي تهز رأسها بالموافقه
ابتسم بسعاده وقام بحملها وهو يقبلها ويذهب بها الي غرفتهم 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 
ذهبت سرين الي مازن تتحدث معه وهي تدعي الغضب
سرين / عمر فين بقاله اكتر من شهر مختفي
نظر لها مازن ببرود
مازن / وانتي عايزه ايه من عمر 
سرين / مامته تعبانه وهو لازم يعرف
مازن / مامته تعبت امتى
سرين / والله تقدر تكلمها وتتأكد من كلامي
تحدث معها مازن بجمود
مازن / تمام ياسرين انا هكلمها واتصرف 
سرين / لازم عمر يرجع يامازن مامته ممكن يجرلها حاجه واكيد عمر مستحيل يسامحك لو عرف ان انت خبيت عليه موضوع تعب مامته
مازن / تمام سرين فهمت وقولتلك هتصرف
نظرت له سرين بمكر قبل ذهابها وهي تبتسم علي نجاح تاني خطوه في مخطاتها 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
حاول مازن الاتصال بعمر فهو الوحيد الذي يعلم كيف يوصل اليه
مازن / الو 
عمر / ايه ياحبيبي
نظر مازن للهاتف بستغراب
مازن / عمر انت بتكلمني انا
عمر / يابني مش انت الا متصل دلوقتي 
مازن / اه اصل اول مره القيك رايق كدا هو الجواز حلو أوي كدا ولا ايه
عمر / أحلي حاجه في الدنيا بكره تتجوز وتجرب بنفسك علي فكره احنا راجعين بكره اتفق بقا مع والد دينا وحدد معاه ميعاد
مازن / شكل كدا هنأجل موضوع خطوبتي دا شويه كمان
عمر / ليه ايه الا حصل
مازن / اصل والدتك تعبان وفي المستشفي
وقف عمر من مكانه بخوف
عمر / أمي مالها يا مازن وازاي ماتعرفنيش حاجه زي كدا من الاول
مازن / اهدى بس يا عمر انا ماكنتش اعرف 
والدتك رجعت ايطاليا بعد سفرك علي طول وكنت علي طول بطمن عليها بس الا حصل ان سرين جت قالتلي ان والدتك تعبانه ومحتاجه تشوفك ضروري
عمر / وانت كلمتهم في المستشفي 
مازن / اه طبعا كلمتهم عشان اتأكد من كلام سرين وطلعت فعلا تعبانه و محتجاك
عمر / خلاص يا مازن انا راجع ايطاليا النهارده
مازن /لو مش هتقدر ترجع دلوقتي ممكن انا اسافر ايطاليا واطمنك عليها
عمر / لاء يامازن انا لازم اطمن عليها بنفسي اقفل انت دلوقتي وانا لما اوصل هبقى اطمنك
مازن / ماشي ياعمر ربنا يطمنك عليها مع السلامه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
دخل عمر الغرفه عند هنا وهو يتحدث سريعا
عمر / هنا قومي اجهزي احنا هنسافر ايطاليا حالا
قامت هنا من مكانها بقلق
هنا / في ايه ايه الا حصل
عمر / أمي تعبانه ولازم اروحلها
هنا / تمام الشنط جاهزه وانا ثواني وهجهز
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند ثنائي الشر
تجلس كرولين في المستشفي تنتظر رجوع عمر بعدما اتمت اتفاق مع مسؤل المستشفي بأقناع عمر بمرضها وقف جنبها زوجها كريم وهو يعطيها الهاتف تتحدث الي سرين
كرولين / ايه حبيبتي الاخبار
سرين / تمام يا كوكي انا روحت لمازن واقنعته انك تعبانه ومتأكده انه اتصل بالمستشفي يتأكد
كرولين / فعلا ياحبيبتي اتصل واتأكد اني في المستشفي
سرين / يبقى اكيد بلغ عمر اجهزي بقى ياكوكي ممكن تلاقي عمر عندك في اسرع وقت
كرولين / ماتقلقيش حبيبتي انا في انتظاره بس انتي مش ناويه ترجعي ايطاليا بقى
سرين / مش دلوقتي ياكوكي لازم ابقى بعيد عشان أكون بعيده عن الموضوع 
كرولين / اوكي سرين بس أول مانخلص من البنت دي تكوني علي اول طياره لإيطاليا لازم كلنا نبقى جنب عمر
سرين / دا اكيد هسيبك دلوقتي وانتي اجهزي لستقبال عمر
كرولين / اوكي حبيبتي بااى
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وقف كريم وهو ينظر لزوجته
كريم / متأكده ان عمر هيوافق نعيش في معاها في بيت واحد
كرولين / لازم يوافق خطتنا مش هتنجح وهو بعيد عننا مع البنت دي
نظر لها كريم بأبتسامه جانبيه ماكره وهو يعتقد بأن وجود هنا معهم بنفس البيت سوف يسهل عليه الاقتراب منها والحصول عليها بسهوله
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وصل عمر وهنا ايطاليا واتجه عمر بزوجته سريعا الي المستشفي ليطمئن علي والدته
دخل مسرعا الغرفه الموجوده بها والدته ولكن هنا ارادت الوقوف أمام الغرفه وعدم دخولها معه قبل ان يخبر والدته بأنها تريد مقابلتها والأطمئنان عليها
دخل عمر الغرفه وجد والدته تتوجع علي الفراش وهي تدعي المرض قام بتقبيل يدايها بقلق
عمر / أمي انتي كويسه
كرولين وهي تدعي المرض بطريقه مذهله أذهلت زوجها الواقف ينظر لها بعدم تصديق من مهارتها القويه في التمثيل القادره علي اقناع اي احد
كرولين / انا تعبانه اوي ياعمر ومش عايزه افضل في المستشفي رجعني البيت ياعمر
وعايزاك جنبي ماتسبنيش
قبل عمر يدها مره اخري وهو يطمئنها
عمر / ماتقليقش ياحبيبتي انا هتكلم مع الدكتور ولو سمحلنا نخرج هرجعك البيت ومش هسيبك اطمني
أستاذن منهم كريم للخروج لتركهم يتحدثون بمفردهم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فتح الباب وجد هنا تقف بقلق تنتظر عمر 
ابتسم بسعاده لرؤيتها امامه اقترب منها وهو يمد يده بالسلام
كريم / اهلا هنا ازيك
نظرت هنا ليده بتوتر وهي لا تعلم ماذا تفعل رفعت يدها تسلم عليه حتي لا تقوم بأحراجه ولكنها سحبت يدها سريعا عند ضغطه علي يدها بطريقه فهمت معناها سريعا وقفت بتوتر وهي تحاول النظر بعيدا عنه وعدم الحديث معه
لكنه لم يستسلم وحاول التحدث معها
كريم / انتي مادخلتيش مع عمر ليه
تجاهلته هنا ولم ترد عليه
وهذا ما جعل عنده اصرار اكتر في التقرب منها 
كريم / انتي مابترديش عليا ليه ولا عمر مانعك تكلمي حد غيره
هنا / لو سمحت انا معرفكش اصلا عشان اتكلم معاك وبعدين عمر يمنعني مايمنعنيش دي حاجه تخصنا وياريت ماتتكلمش معايا تاني عشان انا الا مش حبه اتكلم معاك
نظر لها كريم وهو يبعد عنها بمكر وغيظ من طريقة صدها له ولكنه اقسم علي الاسراع في تنفيذ مخطتهم وانفصالهم بأسرع وقت حتي تأتي اليه راكضه بعد ان يتركها عمر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
خرج عمر من غرفة والدته بالمستشفي وذهب الي زوجته ليتحدث معها
عمر / هنا أمي تعبانه جدا ومحتجانا جنبها
هنا / هو أنا ممكن ادخل أطمن عليه
عمر / معلش حبيبتي هي نامت دلوقتي تعالي معايا اروح لدكتور اعرف ايه حالتها بالظبط
هنا / ماشي حبيبي وماتقلقش ان شاءالله هتبقى كويسه
قبل عمر جبينها
عمر / يارب
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
داخل غرفة الدكتور المتابع لحالة كرولين
جلس عمر و زوجته أمام الدكتور ليطمئن علي والدته
عمر / يعني حضرتك موافق اخدها معايا البيت
الدكتور / مفيش مشكله اهم حاجه الراحه وتبعدوها عن اي ضغط عصبي
عمر / حاضر يادكتور وياريت تشوفلنا ممرضه كويسه تيجي معانا البيت تساعدنا في رعايتها 
تحدثت اليه هنا
هنا / مش محتاجين ممرضه انا عندي خبره كبيره في التمريض واشتغلت ممرضه فتره واقدر اساعدها
قام عمر بمسك يدها وقبلها
عمر / انا مش عايز اتعبك ياروحي وبعدين انتي عندك مذاكره ماتنسيش كليتك
هنا / ماتقلقش عليا انا هكون سعيده جدا وانا وبراعي والدتك صدقني
عمر / معلش حبيبتي عشان خاطري انا مش عايز اتعبك 
نظرت له هنا بأحباط
هنا / حاضر الا تشوفه
عمر / تمام يادكتور ممكن حضرتك ترشح لنا ممرضه كويسه وانا هخلص اجرأت الخروج
الدكتور / تمام الا حضرتك تشوفوا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اخذ عمر والدته معه الي منزله الخاص وذهب معهم زوجها ليعيش معهم بنفس المنزل ليكون بجانب زوجته
توترت هنا كثيرا من فكرة وجود كريم معهم بنفس المنزل في لا تشعر بالراحه اثناء وجوده بالقرب منها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند مازن و دينا
دينا / انا مش عارفه ايه النحس ده كل مانقول خلاص يحصل حاجه
مازن / متزعليش يا حبيبتي والله عمر كان راجع هو و هنا عشان موضوع خطوبتنا ده بس تعب والدته ده هو الا منعهم
دينا / انا بجد مش عارفه اقول لبابا ايه يعني اول مره حدد الميعاد وعمر وهنا سافروا ودلوقتي مش هيقدروا يرجعوا مصر غير لما مامته تبقى كويسه
مازن / صدقيني اول مايرجعوا هجيب عمر ونيجي علي طول ونتفق علي خطوبه وكتب كتاب في نفس اليوم 
نظرت له دينا بسعاده 
دينا / بجد يا مازن
مازن / اه طبعا ياروح مازن دا انا بحلم باليوم الا تكوني فيه مراتي ونعيش مع بعض في بيت واحد
دينا / انت بقيت رومانسي كدا من امتى
مازن / طول عمري ياقلبي بس انتي الا مابتفهميش هههههه
ردت عليه دينا بغضب وهي تقوم من مكانها وتتجه للخارج
دينا / علي فكره انت الا مابتفهمش وانا غلطانه اني بتكلم معاك
ضحك مازن عليها كثيرا وهو يقوم بمسك يدها قبل ان تذهب
مازن / هههه والله بهزر معاكي ماتزعليش انا أسف
نظرت له بغضب مصتنع 
دينا / ماشي يا مازن انا هعرف ازاي اخليك تتكلم معايا جد زي مابكلمك
ثم ذهبت وتركته 
نظر مازن امامه وهي يهز كتفيه ويحدث نفسه
مازن / هو انا قولتلها ايه يزعل🤔
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وقفت هنا بجانب زوجها في غرفة والدته بمنزله الخاص كانت كرولين تستحق جائزة احسن ممثله وهي تتقن دور المريضه
تحدثت اليها هنا بأحترام
هنا / الف سلامه علي حضرتك 
نظرت لها كرولين بتكبر وهي ترد عليها
كرولين / شكرا
شعرت هنا بالاحراج الشديد من معاملة والدت زوجها لها بهذه الطريقه
شعر عمر بحزن هنا من طريقة والدته قام بضمها اليه وهو يحدث والدته
عمر / هنسيبك ترتاحي شويه يا أمي وهاخد هنا افرجها علي البيت
ردت عليه كرولين بسخريه
كرولين / اتفضل ياحبيبي براحتكم
بعد ذهاب عمر و زوجته من غرفة كرولين تحدث كريم اليها بمكر
كريم / البنت دي شكلها مش سهله ابدا احنا لازم نخلص عمر منها بسرعه
كرولين / عندك حق اي حد يشوف البنت دي تقدر تخدعه بسهوله شكلها فعلا مش سهله
كريم / وناويه تعملي ايه 
كرولين / لازم اكشفها قدام ابني في اسرع وقت
نظر لها كريم وهو يبتسم بسعاده علي اقتراب تحقيق هدفه وقرر التقرب والايقاع بهنا سريعا عقب انفصالها عن عمر 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اخذ عمر زوجته ل يفرجها علي منزلهم كانت هنا تنظر لكل شئ بانبهار شديد اعجبها بشده تصميم المنزل وكانت تشعر بالسعاده وهي ترى الحديقه الخاصه بالمنزل بالوان الورود الموجوده بها ورائحتها الممتعه قام عمر بضمها اليه وهو يذهب بها لركن بعيد في الحديقه الخلفيه 
عمر / ايه رأيك ياحبيبتي البيت عجبك
تحدثت اليه بحماس 
هنا / جداااا يا عمر وتصميم البيت بجد رائع
ابتسم عمر علي اعجابها بالمنزل
عمر / دا تصميمي علي فكره
نظرت له بحب وفخر
هنا / عرفت من اول مادخلت البيت كل حاجه في البيت فيها حاجه منك
قام عمر بضمها الي حضنه اكتر
رفعت هنا وجهها من حضنه وهي تنظر لباب شكله غريب متصل بالمنزل من الحديقه الخلفيه
هنا / هو ايه الباب الا هناك دا
عمر / دا باب بيوصل لغرفه تحت البيت
نظرت له بستغراب
هنا / وانت ليه عامل غرفه تحت البيت
عمر / يعني الفكره جاتلي وانا بعمل التصميم ونفذتها
نظرت هنا لهذا الباب مطولا وهي تشعر بالخوف والرعب منه

لقراءة باقي حلقات الرواية : أضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent