رواية أدهم وإيلاف (بنت البائعة) الفصل السادس عشر 16 بقلم شوشو

 رواية أدهم وإيلاف (بنت البائعة) الفصل السادس عشر 16 بقلم شوشو

رواية أدهم وإيلاف الجزء السادس عشر

رواية أدهم وإيلاف البارت السادس عشر

رواية أدهم وإيلاف (بنت البائعة) الفصل السادس عشر 16 بقلم شوشو


رواية أدهم وإيلاف الحلقة السادسة عشر


الحلقه السادسة عشر

ادهم وايلاف نزلوا على السلم

الكل باصلهم

ادهم كان لابس تسيرت ازرق وبرموده سوده

إيلاف كانت لابسه فستان ازرق منقوش برود اسود وطرحه سوده

كان شكلهم جذاب

زهيره اول ما شافتهم ابتسمت

ادهم قرب منها وقبل ايدها مساء الخير ياتيتا

زهيره وهي تمسح على شعره بحنان مساء الخير ياحبيبي

إيلاف واقتربت منها ايضا وقبل إيدها

زهيره :عامله ايه ياحبيبتي

إيلاف بابتسامه :الحمدلله ياتيتا

سما واقتربت من إيلاف وسلموا على بعض
سما:وحشاني ونفسي اتكلم معاكي

إيلاف:وانتي كمان ..هنقعد كتير

بدوا كل يتجهوا الى السفره

ادهم ومسك إيد زهيره وقعدها هي في المقدمه
زهيره ابتسمتله بصمت

قعد هو جمب إيلاف

بدوا الاكل

كان3شغالين واقفين جمبهم
وفي مقدمتهم سعديه

ادهم وهوبيص لسعديه
لوسمحتي ياسعديه خلى حد ينادي لمديحه

سعديه :حاضر يابيه
واشارت ل احد الشغالين اللي واقفين ينادي لمديحه

زهيره وهي تنظر ل إيلاف:مش بتاكلي ليه يا ياحبيبتي

إيلاف:انا باكل ياتيتا بس على قد نفسي اصل مش بحب اكل اول اما اصحى من النوم

مي متدخله بابتسامه مستفزه لا اتعودي عشان احنا بنصحى بدري مش بنصحى العصر

ايلاف بصت لمي وسكتت بصت ل ادهم لاقيته مركز في الاكل ومتكلمش

زهيره بصت ل مي بعتاب
اللي ابتسمت بنصر وبداءت تاكل وهي مبتسمه

مديحه جاءت من المطبخ

مديحه وهي تنظر ل ادهم تحت امرك يابيه

ادهم:اطلعي نضفي الاوضه فوق

مديحه وهي تتحرك من مكانها حاضر يابيه

كادت ان تتحرك ولكن اوقفها صوت مي
خودي يامديحه حوطي الموبيل ده في اوضتي على الشاحن

مديحه ومدت ايدها تاخد الموبيل

ادهم وهو بيبص لمديحه ادي الموبيل للهانم تاني يامديحه

وبص لمي مديحه شغلتها اي حاجه خاصه بإيلاف وبس اي حد تاني لا عندك عشرين واحد وواحده شغالين جو ممكن تطلبي منهم اللي انتي عايزاها لكن مديحه لا

مي ولون وشها اتغير وبصت ل إيلاف بضيق ومسكت الشوكه بضيق وبداءت تاكل

الكل كمل اكله بصمت

ادهم لمديحه روحي اعملي اللي قولتلك عليه

مديحه :حاضر واتحركت بسرعه من مكانها

إيلاف حست بالتوتر اكتر كانت حاسه انها هتتخنق إيلاف في نفسها انامش بحب جو المشاحنات دي واللي شكلها مي دي عايزه تعمل مشكله نظراتها من اول يوم مش عاجبني وحست ان ادهم احرجها

فاقت من شرودها على ادهم وهو بيحط ايده على ايدها مش بتاكلي ليه ياحبيبتي

ايلاف:شبعت الحمدلله
ادهم:طيب قومي
ايلاف وقامت وقفت

ادهم :انا هاخد إيلاف هفرجها على الجنينه ياتيتا

زهيره:ماشي ياحبيبي

ادهم ومسك إيلاف من إيدها وخرجوا على الجنينه

اختاروا مقعد وقعدوا عليه

إيلاف:انت احرجت مي اووي

ادهم :كبري دماغك هي اللي عامله نفسها مش فاهمه

إيلاف:ادهم انا مش فارق معايا ان مديحه تعمل ل اي حد عيري حاجه

ادهم وهو يضع يديه حول كتفها ويضمها ليه سيبك من ده كله قوليلي بقا من سماكي إيلاف

إيلاف بابتسامه بابا الله يرحمه وبالاخص مدير المصنع اللي كان بيشتغل فيه

ادهم بتساؤل :ازاي

ايلاف:بابا يوم ما انا اتولدت كان مبسوط اووي راح يستاذن عشان يروح يسجلني فالمدير ساله المولود ايه قاله بنت

قاله اخترتلها اسم

بابا قاله لسه
قاله خلاص سميها ايلاف انا عندي 3اولاد وكان نفسي يبقا عندي بنت وكنت هسميها إيلاف

وفعلا بابا كتبني إيلاف

ادهم بابتسامه احلى إيلاف في الدنيا

إيلاف بخجل:وانت احلى ادهم في الدنيا

ادهم:مكنتش اعرف ان اسمي جميل كده غير لما بسمعه بيخرج من بين شافيفك
ادهم ووضع قبله خفيفه على شفاتيها بحبك

إيلاف:وانا كمان بحبك

.....

كانت تقف تنظر اليهم من البلكونه

امجد :مي واقفه عندك ليه؟

مي بسخريه بتفرج على المسلسل الرومانسي دا

امجد وقف جمبها بعدم فهم وبص لقي إيلاف وادهم قاعدين وادهم ضممها لصدره بدراعه وبيتكلموا

امجد بعصبيه مي ادخلي حد يشوفك

مي بضيق انا واقفه في بلكونة اوضتي شوف هما اللي قاعدين فين

امجد:هما احرار احنا ملناش دعوه

مي بعصبيه:احنا على طول ملناش دعوه وبنفذ بس

امجد:يووه متفتحليش الاسطونه دي
ودخل الغرفه وسبها بره
........
جو في الفيلا

رائد كان قاعد جمب سما

سما بخوف:رائد قووم من جمبي ادهم لو دخل ولاقاك قاعد كده مش هيحصل خير

رائد بضيق انا تعبت بقا انا لازم اتكلم معه النهارده اعتقد مفيش وقت هو رايق اكتر من كده

سما:خلي تيتا تكلمه الاول هي قالت هتكلمه براحه

رائد:والله اخوكي دا ظالم عايش حياته ومنكد علينا احنا

جاءه الصوت من خلفه
ماهو النكد بجد هتشوفه دلوقت وانت قاعد ولازق فيها كده

رائد وقام وقف بسرعه
لاقى ادهم واقف وراه وإيلاف واقفه جمبه بتضحك

رائد بتلجلج ماهو انا لازم اتكلم انا وانت

ادهم:ليه دا انا ظالم

رائد :انا مقصودش ظالم بالمعني المفهموم

ادهم:تمام طيب مفيش كلام في الموضوع ده غير بعد مارارجع من باريس

رائد:ماشي لو على اليومين اللي هتروح تمضي فيهم العقود سهله

ادهم بمكر من قالك انهم يومين دول اسبوعين اصل انا هاخد إيلاف معايا

رائد وحرك فمه بضيق ماشي

........

في غرفة ادهم وايلاف

ايلاف كانت قاعده على السرير
بس حرام عليك يا ادهم انت عارف انهم بيحبوا بعض تعمل فيهم كده ليه

ادهم:عشان بعد كده يفكروا في الحاجه قبل ما يعملوها

ايلاف:هو انا هاجي معاك باريس بجد

ادهم :اه طبعا هو انا كنت بهزر

إيلاف بابتسامه واسعه ماشي بس مش عايزه اكون هعطلك عن الشغل

ادهم وهو يقترب منها ويجلس امامها لا تعطيل ولاحاجه وبعدين ياستي عطلني براحتك طالما هتبقي جنبي انا موافق

ابتسمت له إيلاف بحب ربنا ميحرمنيش منك..

....

وصل الشركه بخطوات سريعه
وجد امجد يجلس في المكتب ويقوم ببعض الاعمال
رائد وهو يجلس بتعب:مساء الخير

امجد:مساء النور..وصلتهم المطار

رائد:اه دول طارو كمان

امجد بضيق:ماشي
رائد بتساؤل:مالك؟ شكلك مضايق من الصبح بس مردتش اسالك قدام حد وبعدين مي محتضرتش الفطار الصبح هي مالها

امجد:مفيش كانت مصدعه شويه

رائد بعد اقتناع :ماشي... انت مالك بقا

امجد وهو يقوم ويجلس امامه مخنوق يا رائد وتعبت

رائد:في ايه بس فهمني؟

امجد:مي من يوم ايلاف جاءت وهي باصه في كل حاجه ادهم بيعمله
Shimaa

ل إيلاف مع اني والله مقصرتش معها في حاجه ..بس انا مش حابب كل حاجه ادهم بيعملها ل ايلاف لازم هي تكون عندها

رائد بتفهم طيب اهدى وفهمني بالظبط في ايه

..........

وصلوا الجناج االي هيقعدوا فيها في الفندق

ادهم وفتح الباب دخلت ايلاف وادهم وراها وقفل الباب

ادهم :حمدلله على السلامه ياقلبي

ايلاف وهي تتفرج على الجناح الله يسلمك

ادهم ويحتضنها من الخلف عجبك الجناح

ايلاف :جميل اووي

ادهم ويديرها ل وجهه ويقربها ليه هو بالنسبالي جميل عشان انتي موجوده فيه
ايلاف بابتسامه ربنا يخليك ليا

ادهم والتهم شفاتيها بقبله و....

....

زفرت بضيق وهي تتحدث في الهاتف
مي:انا زهقت ياماما امجد مش هيعمل حاجه وهيفضل مكانه

ساميه والدة مي
اصبري بس واتكلمي معها براحه

مي بضيق:براحه ايه وزفت ايه الاستاذ مش عايز يسمع اي كلمه مني وقال ايه طالما حاجه مش جايه على مصلحتي ميهمنيش

ساميه :امم والبت دي شكلها ايه؟

مي بضيق:بت ملزقه كده وعامله نفسها غلبانه بس على مين انا فاهمها من يوم مادخلت القصر


يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent