رواية زوجتي المصون الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك إبراهيم

 رواية زوجتي المصون الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك إبراهيم

رواية زوجتي المصون الجزء الرابع عشر

رواية زوجتي المصون البارت الرابع عشر

رواية زوجتي المصون الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك إبراهيم


رواية زوجتي المصون الحلقة الرابعة عشر


بعد صمت طوييل مسحت هنا دموعها بيدها وهي تبلغ خالد قرارها
هنا/ عندك حق انا لازم ارجع بلدي وارجع كليتي وانجح واعتمد علي نفسي انا لازم اكون اقوي من كدا وماسمحش لحد يلعب بحياتي تاني
خالد/ تمام شوفي تحبي ترجعي مصر امتي وانا هحجزلك 
هنا/ ياريت علي اول طياره
قالت هنا جملتها وذهبت سريعا الي غرفتها قام خالد بمسك تليفونه والتحدث به
خالد/ الو انا عملت كل الا اتفقنا عليه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد أسبوع في مطار القاهرة 
كانت هنا في طريقها للخروج ولكنها سمعت صوت شخص ينادي عليها التفتت هنا لتري من !!وجدت
الاء زميلتها بالشركة وسكن المغتربات الخاص بالشركة تجري عليها وهي تنادي
الاء: هنا ازيك وحشتيني انتي بتعمل ايه في المطار
هنا: انا راجعه من السفر وانتي بتعملي ايه هنا انتي مسافره
الاء بضحكه/ ياااريت يسمع منك ربنا انا كنت بودع صديق ليا مسافر المهم انتي وحشتيني اوي عامله ايه
هنا/ تمام الحمدلله 
الاء/ هو بشمهندس عمر مرجعش معاكي ولا ايه
هنا وهي تنظر للأرض لا تعلم ماذا تقول
هنا/ لاء مرجعش
الاء/ طب كويس بقولك ايه ماتيجي تقعدي معانا في الشقه علي مابشمهندس عمر يرجع بدل ماتقعدي لوحدك ولا شقة المغتربات مابقتش قد المقام ولا ايه
كانت هنا تفكر منذ ركوبها الطائره الي الان اين تذهب وكيف تعيش. 
مقابلتها ل الاء الان وكأنها حل لكل ماتفكر فيه
هنا/لو اوضتي عندكم لسه فاضيه طبعا هاجي معاكي
الاء وهي تضم هنا/ طبعا فاضيه وزي ماسبتيها بالظبط يالا بينا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في شركة os ب ايطاليا
كان عمر يقف شارداً ينظر من نافذة مكتبه المطله علي الخارج
دخل اليه مازن
مازن/ وصلت مصر بالسلامه والاء قابلتها وحصل كل الا انت عايزه
عمر وهو يلتفت ليجلس علي مكتبه/ تمام المهمه التانيه عايزها تقنعها انها تكمل شغل في الشركة وتأكدلها انها عرفت اني مش هرجع مصر تاني عشان هنا توافق ترجع الشركه وعايزك ترجع مصر عشان تكون قريب لو حصل اي حاجه وممكن تكلف حد ثقه يكون معاها في كل مكان بس من بعيد طبعاً ومن غير ماتحس عايز أحس ان عنيا معاها وشيفاها في كل مكان تمام
مازن وهو يشعر بالسعاده لرجوعه مصر ورؤية حبيبته/ تمام انا هحجز علي اول طياره
عمر بأستغراب من فرحته المبالغ فيها/ وانت مالك فرحت كدا ليه عشان هترجع مصر هي ايه الحكايه
مازن/حكاية ايه مفيش حكاية ولا حاجه
نظر له عمر نظره يعلمها مازن وهي نظرة تأكيد بأنه يعلم بوجود شئ 
مازن بتوتر/ بقولك ايه ماتبصليش البصه دي انا عارفها كويس 
عمر/ وانت مالك اتوترت اوي ليه كدا هو يعني انا لو عايز اعرف ايه الحكايه مش هعرف
مازن/ بقولك ايه سيبك مني وركز مع مراتك احسن بدل ماارجع مصر واسخنها عليك 
عمر وهو يضحك/ هتسخنها عليا اكتر من كدا لا ياعم برحتك مليش دعوه بيك روح يالا اجهز للسفر
مازن وهو يضحك علي حال صديقه / ايوا كدا واخيراً بقالك نقطة ضعف انا هروح اجهز نفسي سلام
عمر / سلام
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في منزل دينا تجلس تحديدا في غرفتها
دينا/ الو
مازن/ عامله ايه
دينا/ الحمدلله بتتصل بدري النهارده يعني 
مازن/ اصلي قولت اكلمك عشان اعرفك اني هقفل تليفوني اسبوع كدا
دينا بعصبيه/ نعم تقفل تليفونك اسبوع ليه هو انت هتتجوز ولا ايه
مازن بمشاكسه/ عرفتي ازاي ..قصدي عرفتي منين . قصدي لاء طبعاً انا مسافر شغل
دينا/ شغل طب ابقا سلملي ع الشغل سلام
مازن وهو ينظر لهاتفه ويضحك/ يا مجنونه واخيرا لقيت حد اجن مني
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
اليوم التالي
في شقة سكن المغتربات تجلس هنا في غرفتها ومعها صديقتها دينا
دينا/ ياروحي كل ده حصلك 
هنا/ ومش عايزه افتكر الا حصلي ده تاني عايزه انساه بأي طريقه عشان اقدر اكمل حياتي حسه اني تايها يا دينا ومش عارفه اعمل ايه
دينا/ لازم تقفي علي رجلك طبعا ومتخليش حاجه تكسرك وتبقي اقوى من الاول كمان
هنا/ ماهو ده نفس الكلام الا خالد قالهولي
دينا/ تعرفي ياهنا واضح جدا من الكلام الا انتي حكتيه والا خالد ده عمله معاكي انه بيحبك 
هنا/ بيحبني ايه يا مجنونه انتي   لاء طبعاً وبعدين انا خلاص مش عايزه احب ولا اتحب انا هعيش كدا
دينا/ عندك حق اصلا كل الرجاله خاينين احسن حل نسبنا منهم ونتكلم في موضوع تاني .....اه قوليلي هتعملي ايه في موضوع تدريبك في الشركه
هنا/ مش عارفه انا كنت عايزه اسيب التدريب في الشركه ده بس الاء قالتلي امبارح كدا واحنا بنتكلم انها سمعت ان عمر مش هيرجع مصر تاني يعني كدا مفيش داعي اسيب الشركة خصوصا اني دلوقتي محتاجه للشغل جدا واكيد مش هلاقي الفرصه دي في مكان تاني
دينا/ عندك حق انا كمان كنت بفكر اسيب التدريب ده بس فعلا صعب جدا نلاقي الفرصة دي في مكان تاني
هنا/ وانتي بقا كنتي عايزه تسيبي التدريب ليه
دينا بدون تفكير/ بسبب الزفت الا اسمه مازن
هنا بستغراب/ ماله مازن
دينا بتوتر/ اصل يعني بصراحه انا ومازن كنا مع بعض الفتره الا فاتت دي كأصدقاء يعني وبعدين لقيته بيكلمني وبكل بجاحه بيقولي انه هيتجوز
هنا/ ممم كأصدقاء
دينا/ بلاش تبصلي كدا ايوا كأصدقاء
هنا/ طب وانتي كأصدقاء ايه الا يزعلك انه هيتجوز
دينا / مش عارفه بقا اهو ده الا حصل وخلاص هيتجوز نسبنا بقا منهم احنا خالص ونفكر في مستقبلنا صح
هنا بضحك علي حال صديقتها/ صح
دينا/ انا هامشي بقا واشوفك بكره في الكليه وهجبلك معايا كل المحضرات الا فاتتك
هنا/ ماشي ياروحي مع السلامه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند أحمد شقيق هنا يجلس في شقة صديق له يدعى مصطفي ويتحدث معه ببعض الأمور
أحمد/ انا عملت ايه بقاا حولت الفلوس الا اشتغلت بيها علي مصر وقولت ارجع اعملي بيها مشروع صغير علي ادي كدا
مصطفي/ فكرة حلوه بس انت فكرت في المشروع ده هيكون ايه
أحمد/ ما انا بعد مارجعت لقيت الدنيا هنا متلخبطه بابا اتجوز عيله اد بنته والواضح جدا انها مش سهله خالص واختي معرفش عنها حاجه غير انها اتجوزت رجل اعمال وسافرت معاه حاسس انهم مش محتاجني مع اني كنت مفكر اني هسعدهم برجوعي وانا معايا مبلغ كويس اقدر اعملهم الا هما محتاجينه
مصطفي/ بس مش يمكن هما كانوا محتاجينك انت جنبهم مش محتاجين للفلوس
أحمد/ عندك حق وهو ده الا انا اكتشفته اول مارجعت المهم عندي دلوقتي اني عايز اتطمن علي اختي 
مصطفي/ وهتعمل ايه
أحمد/ هروح شركة جوزها في القاهره أسأل عليه واكيد هوصله
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صباح اليوم التالي ذهبت هنا الي كليتها وهي تحاول تعويض ما فاتها بمساعدة صديقتها دينا بعد ان احضرت معاها جميع المحضرات المسجله لتساعد هنا في تخطي فترة غيابها عن الكليه وقفت هنا ودينا في ساحة كلية الهندسه اقترب منهم دكتورهم بالجامعه مرحبا بهنا 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
دكتور يوسف مختار دكتور بكلية الهندسه معجب بهنا منذ التحاقها بالجامعه لفتت نظره من اول يوم برقتها وتدينها يريد الارتباط بها ولكنه منتظر انتهائها من الكلية حتي لا يقال عنه تزوج من طالبته فهو يريدها مهندسه وليست طالبه ولهذا السبب لا يعترف بحبه لها حتي الان
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
د.يوسف/ اهلا ياهنا اخيرا افتكرتي تيجي الجامعه
هنا/ اهلا بحضرتك يادكتور انا أسفه جدا بس والله عدم حضوري كان غصب عني كان عندي ظروف صعبه جدا منعتني احضر  بس ان شاءالله هحاول اعوض كل الا فاتني
د.يوسف/ تمام ياهنا وطبعاً مش محتاج اقولك لو أحتاجتي اي حاجه انا موجود
هنا/ طبعاً يادكتور  شكراً لحضرتك جدا
بعد ذهاب د.يوسف  تحدثت دينا الي هنا
دينا/ تعرفي يا هنا د.يوسف ده شكله بيحبك
هنا/ هو انتي كل ماهتشوفي حد بيكلمني هتقوليلي بيحبك 
دينا/ لاء طبعا بس انتي ماتعرفيش انه كان بيسألني عليكي تقريبا كل يوم
هنا/ عادي يعني هو دكتور في الجامعة وانا طالبه عنده وبيسأل عليا عادي دا طبيعي جدا علي فكره
دينا/ لا  ياقلبي دا مش طبيعي ابدا وصدقيني انا واخده بالي من زمان انه بيحبك و.....
صممت دينا وهي تنظر الي هنا تلك التي كانت بعالم أخر تتذكر عمر  وكم كانت  تعشقه وتعشق هذه النظره العاشقه التي كانت دائماً تراها في عينيه نعم هي الان تفهم هذه النظره جيداً ولا تتخيل بأن تنظر لعيون احد غيره
دينا/ ايه يابنتي روحتي فين 
هنا/ اقفلي الموضوع ده خالص يادينا انا قولتلك قبل كدا انا لا عايزه احب ولا اتحب انا عايزه انجح وبس   يلا بينا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في شركة os بإيطاليا يجلس عمر علي مكتبه وهو يحاول الاتصال بمازن  وهو يعلم بإن هذا الوقت ميعاد وصول طائرته الي القاهره
عمر يتحدث في الهاتف
عمر/ الو
مازن/ ياهلا  ياهلا  بأخي  الغالي  كيفك
عمر وهو ينظر لهاتفه بستغراب/ مازن انت سافرت انهي بلد بالظبط 
مازن وهو يضحك/ مصر طبعا 
عمر / وانت فاكر ان انت كدا بتتكلم مصري
مازن / لا طبعا  بس كل الحكايه ان كان قاعد جنبي في الطياره راجل شكله عاقل جداً وانت عارف صحبك مبيعرفش يسكت ولازم اتكلم طول ما أنا في الطياره عشان ماحسش بالوقت كل ماكلمه في حاجه  هي جمله واحده الا بيرد بيها علي كل كلامي ياهلا  ياهلا  بأخي  الغالي  كيفك
عمر/ وشكله عاقل جدا !!!!!
مازن/ اه والله ف أنا فكرة وقولت اعمل زيه مع  اي حد يكلمني ارد بنفس الرد عشان تعرفوا اني عاقل
عمر/ تعرف يامازن انت حظك انك مش قدامي دلوقتي
مازن/ عارف والله انا امي الله يرحمها كانت ديماً تدعيلي
عمر/ الله يرحمها    المهم  سيبك من كل ده    انا عايزك  ماتنساش موضوع الشخص الا هيحرس هنا ده ومن بعيد زي مافهمتك  ويكون ثقه  فاهم يامازن دي اول حاجه تتأكد منها 
مازن/ ماتقلقش ثق فيا
عمر/  ربنا يستر 

قضت الاء  طول الليل تقنع هنا بضرورت رجوعها الي تدريبها وتأكيدها علي عدم رجوع عمر  الشركه
هنا/ يعني بتقوليلي ارجع الشركة حتي بعد ماعرفتي ان عمر طلقني
الاء/ وفيها ايه انتي ماعملتيش حاجة غلط عشان تستخبي او تتحرجي من حد انتي اتجوزتي بشرع ربنا واطلقتي برضه بشرع ربنا يعني معملتيش حاجه عيب ولا حرام
هنا بتفكير/ عندك حق بس مش كل الناس بتفكر كدا 
الاء/ مش مهم المهم انتي بتفكري ازاي
هنا/ طب لو عمر جه الشركة اعمل ايه 
الاء/ انتي عارفه ان الفرع الرئيسي في إيطاليا يعني لو بشمهندس عمر  جه فرع مصر هيكون يوم او اتنين وياستي ماتبقيش تيجي الشركة في اليومين دول 
هنا/ بس هو اكيد هيبقا عارف اني موجوده لسه في الشركة
الاء/ هسألك سؤل هو بشمهندس عمر الا اداكي فرصة تدريبك ده في الشركة  او انتي اخدتي الفرصه دي في الشركة عشان كنتي مراته
هنا/ لاء مازن هو الا عرض عليا موضوع التدريب وهو الا اتفق معايا علي كل حاجه
الاء/ خلاص يبقا كدا اتفقنا ان انتي قبل اي حاجه ومن غير اي حاجه موظفة عاديه في الشركة صح
هنا/ صح 
الاء/ يبقا هتيجي الشركة معانا بكره 
وانا همشي حالاً قبل ماسمع منك اي اعتراض تصبحي علي خير
هنا بأبتسامه/ وانتي من اهل الخير
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صباح يوم جديد في شركةos بمصر تدخل هنا الشركة مع الاء وهي تشعر بالتوتر والخجل من معرفة الجميع خبر طلاقها السريع من عمر ولكنها عاهدت نفسها علي تخطي الأمر بقوة 
دخلت دينا ترحب بصديقتها 
دينا/ هناااااا  الشركة نورت
هنا/ بنورك ياقلبي  
موظفة بالشركة/ أنسة دينا طلبينك في مكتب رئيس مجلس الأدارة 
دينا/ طلبني انا  
الموظفة/ ايوا وياريت متتأخريش
دينا/ هو انا عملت مصيبة ولا إيه
هنا/ خلاص روحي بسرعه وانتي هتفهمي في إيه
دينا/ عندك حق ربنا يستر
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في مكتب رئيس مجلس الأدارة يجلس مازن ويلف الكرسي بأتجاه النافذه ويعطي ظهره لباب دخول المكتب
تدخل دينا بعد ان سمح لها بالدخول وهو مغير لصوته بطريقة مضحكة
دينا بقلق/ صباح الخير يافندم
مازن وهو مازال يعطيها ظهره ويحاول تغير صوته/ ايه أنسة الا انتي عملتيه ده 
دينا بقلق أكتر/ خير يافندم انا معملتش حاجه
مازن وهو يحاول كتم ضحكته/  لاء عملتي وعملتي مصيبه كبيرة كمان  ازاي تقفلي التليفون في وش حبيبك ومترديش علي مكالماته
تأكدت دينا من شعورها من اول مادخلت بأنه مازن وذهبت بغضب لتقف أمامه
دينا/ والله انت بتهزر حضرتك 
مازن وهو يحاول التوقف عن الضحك ويمسكها من يدها
مازن/ خلاص والله بهزر مع حبيبتي عادي يعني
دينا/ ماتقولش حبيبتك انا مش حبيبت واحد متجوز
مازن بعدم فهم/ هو مين الا متجوز يسمع منك ربنا
دينا/ مش انت قولت هتقفل التليفون أسبوع عشان هتتجوز
مازن/  انا كنت بهزر معاكي والله وبعدين انتي طلعتي بتغيري عليا اوي كدا 
دينا/ لاء مش بغير ولو سمحت ملكش دعوة بيا
ذهبت للخارج ثم رجعت له مره أخرى/ وعلي فكرة دمك مش خفيف
مازن وهو يقرر نفس جملته بأبتسامه/ بس انتي دمك خفيف
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد حوالي أسبوعين بدون أحداث جديده
في كلية الهندسه كانت تجلس هنا مع بعض زميلاتها يتحدثون ذهب اليهم د.يوسف
د.يوسف/ صباح الخير يابنات   هنا ممكن تيجي عايزك في موضوع مهم
هنا بستغراب/ حاضر يادكتور
تركت هنا زميلاتها وذهبت تتحدث مع د.يوسف بعيداً عنهم قليلاً
هنا/ خير يادكتور
د.يوسف بتوتر/ هنا أنا كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم ومش هينفع هنا في الجامعه
هنا/ مش فاهمه يادكتور يعني ايه مش هينفع في الجامعه
د.يوسف/  هنا    تقبلي تتجوزيني
هنا بصدمه / نعم يا دكتور
د.يوسف/ عشان كدا قولتلك مش هينفع نتكلم هنا ممكن نتقابل في مكان هادي ونتكلم
نظرت له هنا بتوهان وعدم تصديق 
وقد فهم نظرتها خطأ اعتقدها تنظر له بعدم تصديق كونه دكتور جامعي ذو مستوى أجتماعي ومالي متميز نظر لها وهو يبتسم لجمال ورقة ملامحها وهي تنظر له بهذه الطريقه ثم تحدث سريعا قبل ان يذهب من أمامها
د.يوسف / هكلمك ونتفق علي ميعاد نتقابل فيه وياريت يكون قريب
قال جملته الاخيرة وذهب سريعا وتركها في حالة من الذهول وعدم التصديق 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
كانت دينا ترقبهما من بعيد وبعد ذهاب د.يوسف ذهبت سريعا الي هنا لتعرف منها بماذا كانوا يتحدثون
دينا/ بت ياهنا هو فيه ايه د.يوسف كان عايزك ليه
هنا بتوهان/ ايه
دينا/ هو ايه الا ايه انتي مالك وشك أصفر كدا ليه وهو قالك ايه بالظبط
نظرت هنا حولها وهي تعلم بأن المكان ليس المناسب للحديث في هذا الموضوع 
هنا/ مش هينفع اقولك هنا خليني اقولك واحنا مروحين
دينا/ تمام يلا
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
شركة os بإيطاليا 
يجلس عمر علي مكتبه وهو يتحدث بالهاتف لكنه سمع بعض الاصوات بالخارج اغلق هاتفه وذهب لينظر ما الأمر
عمر/ ايه الدوشه دي
سرين/ عمر انت لازم ترفد البنت دي تخيل مش عايزه تدخلني عندك!!!!
عمر/ مش راضيه تدخلك بأمر مني سرين
سرين/ يعني ايه ياعمر يعني انت بتمنعني اشوفك
عمر بغضب/ مش هينفع نتكلم كدا اتفضلي ادخلي مكتبي عشان الا هقوله ماينفعش حد يسمعه غيرك
بعد ان دخلت سرين المكتب اغلقه عمر حتي لا يسمع احد حديثهم
عمر/ عايزه ايه
سرين/عمر انت ليه مابقتش تحبني زي الأول
عمر/ انا عمري ماحبيتك افهمي بقاا 
سرين/ لاء حبتني ياعمر وكتير جدا كمان انا كنت كل حاجه في حياتك قبل متقابل البنت دي
عمر/ سرين ماتجبيش سريتها علي لسانك ومتنسيش اني لسه ماعقبتكيش علي كل الا عملتيه 
سرين/ وعمرك ما هتقدر تأذيني عشان بتحبني انا عارفه
عمر/ انا لو مش هأذيكي فده عشان خاطر أمي عشان ماوجعش قلبها لأنها للأسف بتحبك
سرين وهي تقترب منه وتحاول تقبيله
سرين/ وانت كمان بتحبني ياعمر صدقني
عمر/ سرين انا بحب مراتي وبس وقولتلك الكلام ده أكتر من مرة  ياريت تفهمي وقبل ماتقولي اي كلمة  هنا مراتي خط أحمر لو قربتي منها هنسى وعدي لأمي وهنفيكي من علي وش الأرض أنتي فاهمه
سرين وهي تشعر بالحقد علي هنا من تمسك عمر بها واعلانه حبه لها اكتر من مرة
سرين بغضب وهي تنوي علي شئ بداخلها /فاهمه ياعمر عن اذنك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صرخت دينا بصوت مرتفع قليلاً عند سماعها بطلب د.يوسف  بالزواج من هنا
دينا/ لاء مش معقول بس مش معقول ليه مش أنا قولتلك أنا قولتلك ماصدقتنيش 
هنا/ ماتهدي يامجنونه أنتي هتفضحينا
دينا/ فضيحة ايه يابنتي دا جواز وشوفتي سبحان الله بعد عمر ربنا عوضك بالأحسن منه
هنا بأنفعال/ لاء طبعاً مفيش حد أحسن من عمر
دينا/ يا طيبه بقا بعد كل الا عمله فيكي ده وبتدفعي عنه
هنا/ انا مش بدافع عنه انا بقول رأي بصراحه
دينا/ رأيك اااااه   طب قوليلي رديتي قولتيله إيه لما طلبك للجواز 
هنا/ انا ملحقتش اقوله حاجه أصلا هو اتكلم وقالي هنحدد ميعاد نتقابل ونكمل كلامنا
دينا/ وطبعاً لو حدد ميعاد لازم تروحي
هنا/ مش عارفه انا مش عارفه أصلا أشمعنا أنا وليه في الوقت ده بالتحديد 
دينا/ اكيد ياحبيبتي ربنا بيعوضك وبعدين بصراحه د.يوسف ده موز ومليون بنت تتمناه
هنا/ بس أنا مش بتمناه
دينا/ عارفه   بس أكيد أنتي مش هتوقفي حياتك علي كدا لازم تتجوزي وتخلفي وتعيشي حياتك  صح
هنا/ مش عارفه هعمل ايه انا مش قادرة أفكر  بس الا أنا متأكده منه اني لازم اعرفه اني كنت متجوزه ولسه مطلقه قريب 
دينا/ متجوزه ازاي يعني   بت هو أنتي وعمر  حصل بينكم حاجه أنا معرفهاش
هنا/ أنتي اتجننتي لاء طبعاً 
دينا/ الحمدلله طمنتيني ده مهما كان كان جوزك ومايصحش كان يحصل بينكم حاجه  والله ليه حق انه اتجوز واحدة تانيه غيرك
هنا/ كدا يا دينا ماشي بتتريقي عليا 
دينا/ عايزاني اقولك ايه انتي كنتي متجوزه رسمي وبعلم أهلك وأهله يعني طبيعي جدا ان كان يحصل بينكم حاجه خايفه انتي من ايه بقا
هنا/ انا بجد متلخبطه ومش عارفه أعمل أيه 
دينا/ بصي سبيها لله وربنا يقربلك الخير ان شاءالله
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صباح اليوم التالي في شركة os بمصر 
نظرت هنا لصديقتها بأستغراب من تغير ملامحها للغضب وهي تحدث نفسها بصوت لا يسمعه أحد وواضح أنها تريد قتل شخصاً ما وهي تمثل حركة الخنق بيدها بعد ردها علي الهاتف الخاص بالشركه
هنا/ دينا حبيبتي مالك بتكلمي نفسك ليه
دينا بجنون/ لاء ماهو ياأما عايز يجنني ياأما عايزني اقتله دي سابع مرة يكلمني اروحله مكتبه واول مادخل يفضل يضحك وانا أمشي واسيبه 
ضحكت هنا بشدة علي حال صديقتها مع مازن
هنا/ يابنتي بيحبك افهمي بقاا
دينا/ دا مجنون بقولك اول مادخل المكتب يفضل يضحك بيغظني اوي
هنا/ خلاص المره دي ماتسبيهوش وتمشي افضلي قاعده لحد مايبطل ضحك ههههههه
دينا/ انتي بتغظيني انتي كمان وبتضحكي انا مابقتش عايزه أشوف حد بيضحك بجد جنني خالص بس ماشي يامازن يا أنا يا أنت
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في مكتب رئيس مجلس الأدارة يجلس مازن علي مكتبه ينتظر قدوم دينا سمح لها بالدخول بعد ان سمع صوت خبطتها علي باب المكتب
أول ماشافها بداء في الضحك مرة أخري
دينا/ تعرف انا مش همشي وأسيبك المره دي انا هقعد هنا لحد ماتخلص ضحك برحتك عشان تفهمني انا فيا ايه يضحك 
جلست دينا أمامه بعد ما قالت جملتها 
وقف مازن وهو يحاول كتم ضحكته وجلس علي الكرسي المقابل لها
مازن/ بصراحه انا بحب أشوفك متعصبه جدا  بس وضع البوز الا انتي عملهولي ده شكله حلو وبيضحكني اعمل ايه
دينا/ والله انا عامله وضع بوز
مازن/ احلي بوز بس نفسي اعرف ليه مش أنا فهمتك اني لما كلمتك في التليفون كنت بهزر معاكي انا والله بحبك انتي وان شاءالله مش هتجوز غيرك صدقيني بقا
نظرت له دينا بخجل بعد سماعها كلامه وهي أول مرة تسمع مثل هذا الكلام وتحدثت بصوت رقيق أول مره يسمعه
دينا/ علي فكرة انا مش زعلانه منك عشان الموضوع ده
تحدث معها مازن بعدم تصديق بعد سماعه لأول مره صوتها بهذه الرقة
مازن/ طب أنا عملت ايه تاني يزعلك مني
فجأه تحولت دينا بأستخدام طبقة صوتها بطريقة مضحكة
دينا/ انت مش عارف الا صحبك  عمله مع صحبتي
مازن/ وانا مالي واحد و مراته وهما حرين مع بعض
دينا/ مابقتش مراته ولعلمك بقا هنا هتتجوز واحد أحسن منه مليون مره
مازن بستغراب/ هنا مين الا هتتجوز!!!!!!
حاولت دينا ان تتحدث معه بثقه ليعلم ويعلم صديقه بأن هنا لم توقف حياتها عليه
دينا/ هنا صحبتي طبعاً هتتجوز دكتووور في الجامعه 
مازن بعدم تصديق/ هتتجوز دكتووور في الجامعه دي احلوت اوي  انتي متأكده من الكلام ده
دينا/ اه طبعاً اومال انتو مفكرينها هتوقف حياتها عشان صحبك
مازن/ توقف حياة ايه انتي مش فاهمه حاجه دي مصيبه
دينا بستغراب/  يعني ايه مش فاهمه
مازن/ المشكلة ان مش هعرف افهمك دلوقتي بس كل الا اقدر أقوله اننا داخلين علي ايام مايعلم بيها غير ربنا 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent