رواية ورد السيف الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

 رواية ورد السيف الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية ورد السيف الجزء العاشر

رواية ورد السيف البارت العاشر

رواية ورد السيف الفصل العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد


رواية ورد السيف الحلقة العاشرة

#رواية ورد السيف 🌺🗡️❤️
البارت العاشر والاخير
كامل نط بسرعة وانقذ سلمي
سلمي بتعب ورعب:ااااه هموت
كامل:هششش خلاص أنتي كويسة
سلمي:ااااه
سيف و ورد جم جري علي صوت صريخ سلمي
سيف بخوف:مالك ي حببتي إيه إللي حصل
كامل:ول دلا حاجة وقعت في البول وهي مش واخدة بالها وأنا لحقتها
سيف:ي حببتي بعد الشر عنك شكرا ليك جدا ي كامل
ورد:طب ما تشيل سلمي ي سيف شكلها مش هتقدر تطلع
سيف:اه صح ماشي يلا
سيف شال سلمي طلعها اوضتها ترتاح
كامل:يلا سلام ي ورد
ورد:يا بني رايح فين بس طب خليك انهرده حتي
كامل بحزن:مبقاش ليه لزمة ي ورد ابقي قوللها حمدالله على السلامه
ورد بحزن علي كامل:ماشي ي كامل بس ابقي زورني كتير أنت وهدير اوعو تنسوني
كامل باس راس ورد:ي هبلة دتتي اختي وبنتي وكل حاجة يلا سلام
سيف: طب ومستعجل ليه متخليك انهرده حتي
كامل:معلش والله مش هينفع سلام
الاتنين: سلام
بعد ما مشي
سيف بغمزة:مش هنام 😉❤️
ورد:اه يلا
ورد طلعت من قدامه
علي السرير
سيف:بقلك
ورد:اممم
سيف: أنا عايز يبقي عندي عيال كتير أوي منك
ورد:ليه
سيف: عشان بحبك
ورد:اه ماش...ايه قلت إيه
سيف:اهدي ي مجنونة بحبك والله بحبك
ورد:بجد مش بتضحك عليا
سيف:طبعا علي فكرة أنا مش بحبك
ورد:ايه
سيف أنا بعشقك عقكطب انتي بتحبيني
ورد بهروب:احم أنا لازم اروح اطمن علي سلمي
سيف مسكها:تعالي بس انهرده مفيش هروب تعالي وقولي بتحبيني ولا لا
ورد: أنا هموت وانام أنا لازم انام حالا
سيف:بتتت بلاش استهبال بتحبيني ها بتحبيني
ورد:ايوا وبموت فيك كمان من اول يوم شفتك في وأنا حبيتك لما خبط عربيتك حسيتك كدة طيب كويس وقمر كدة
سيف بانبهار حط ايده علي راس ورد
ورد:في ايه
سيف بقلق:انتي طبيعية متأكدة يعني انك ورد الدبش اكيد مش هي صح
ورد:نينيني ظريف
سيف:خد ابت دنا بعشق امك
ورد:بلدي وكل كلامك بلدي
سيف:طيب مش يلا بقي نجيب عيال
ورد اتكسفت ونزلت تحت اللحاف وسيف نزل معاها نسيبهم مع بعض بقي 💔😂
________
هالة:هاا عرفتي هتعملي ايه
فاطمة:فاهمة بس أنا خيفة لنتقفش
هالة:متاخافيش اعملي كل احطياطاطك وكل هيعدي ابدءي من بكرة تمام
فاطمة بخوف:تمام
____
الصبح
ورد: حمدالله على سلامتك يا جميل
سلمي:الله يسلمك ي قلبي
قعدو يحكو شوية
سلمي بخجل:هو كامل فين
ورد:كامل مشي
سلمي بزعل:ليه
ورد:بسببك
سلمي بصدمة:بسببي أنا ي ورد
ورد: الحقيقة ايوا ي سلمي من اول يوم كامل شافك فيه وهو معجب بيكي وكان عايز يطلب ايدك من سيف بس أنا قلتله شوف رايها هي الاول وانتي حتي مكنتيش بتديه فرصة يتنفس
سلمي بعياط:كل دا حصل بسببي أنا
ورد بحب:لا ي حببتي ولا يهمك ممكن إللي اتكسر يتصلح
سلمي: إزاي
ورد:هقلك....
عدي اليوم عادي
تاني يوم سيف اخد ورد وسلمي وراحو الشركة
ورد:نعم ي بشمهندس حضرتك طلبتني
سيف:ي ماما إيه الوش الخشب دا
ورد بجدية مصطنعه:لو سمحت ي بشمهندس إحنا في مكان شغل
سيف:مش لايق عليكي الدور دا خالص علي فكرة
ورد:بجد
سيف:اه والله
ورد:طيب ها يبرنس نادتني ليه
سيف:عيزين نعمل فرح
ورد بعدم فهم:فرح فرح مين
سيف: بصراحة كدة أنا كل اصحابي استغربو لما لقوني اتجوت صد رد كدة فا قولت نعمل فرح
ورد:يعني هتعمل فرح عشان صحابك
سيف قرب منها ومسك اديها:ستين داهية اصحابي بهزر والله طبعا عشانك ي قمري
ورد:بجد
سيف:جد الجد كمان ي عمري
ورد:احم ماشي هيبقي امتي
سيف:نخليه كمان اسبوعين
ورد:اشطا عشان كامل وسلمي يعملو فرحهم معانا
سيف:تماام..فرح مين يما
ورد: اهدي بس تلت ساعة وهتلاقي كامل بيطلب ايد سلمي وسلمي موافقة
سيف:مش مطمنلك
______
سلمي :احم مساء الخير
كامل بزعل: مساء النور اتفضلي
سلمي:شكرا وشكرا على انك لحقتني قبل ما اغرق
كامل:لا عادي أبدا ولا يهمك
سلمي:مفيش حمدالله على السلامه حتي
كامل: حمدالله على السلامه وعن اذنك عشان عندي شغل
سلمي بتمثيل: أهي أهي أهي
كامل بقلق:ايه مالك
سلمي بتمثيل:اصل متقدملي عريس وسيف اجبرني إني اوافق والا هيحرمني من الميراث
كامل: إيه الجو الهندي دا
سلمي:صدقني وأنا مش بحبه
كامل:اممم طب لو أنا إللي اتقدمت
سلمي بفرح هفكرر
كامل:نعم يختي ولا اسيييف
سيف بخضة:دا العيلة كلها بقي يا بني وطي صوتك
كامل:بقلك ي معلم أنا طالب ايد البت اختك
سيف بدهشه:البت اختي بس إيه دا دا ورد مكذبتش دا تلت ساعة بالظبط وجه ي ولاد المجانين
سيف:ماشي يمعلم
كامل:وانت إزاي عايز تجبرها تتجوز واحد كدة
سيف بعدم فهم:نعم
كامل:وكمان عايز تحرمها من الميراث
سيف: إيه الهبل دا محصلش
كامل:نعمم يعني اختك كلت بعقلي حلاوة
سيف ضحك جامد:هههه عارف الفكرة دي استحالة تطلع من سلمي اختي دي اكيد دماغ ورد
عدي اسبوع مفيش جديد كامل خطب سلمي وكانو جمال بجد وحبي أنا وسيف بيزيد وطول الاسبوع دا فاطمة بتحاول تقرب مني وأنا بصدها وقلقانة منها 
في يوم
فاطمة:ورد حببتي ازيك
ورد بضيق:ي حول الله ي رب يا بنتي أنتي كل يوم تفس الحورات دي مش هصاحبك إيه رايك يبنت الحيزبونا أنتي
فاطمة بتمثيل:ورد صدقيني أنا عارفة إني غلط في حقك واعتذرتلك وبعدت عن ماما نهائي
ورد بسخرية:يتي كميلة بعدتي عن ماما الحيزبونا ليه بت بلاش شغل الروايات الفكسان دا انك تفضلي تقربي مني وتحقدي عليا عشان عايزة سيف يحبك وفي الاخر تحطيلي زيت علي السلم عشان اتزحلق واموت لكن أنا مش هموت هفقد الزاكرة بس وسيف هيحبني اكتر هه
فاطمة بملل:باااس إيه الهبل دا علي العموم خلاص أنا كنت جاية اقلك سيف بينداكي
ورد:تمام اديني طلعة
ورد سابت فاطمة قعدة لوحدها وطلعت تشوف سيف
ورد:نعم عاوز ايه
سيف:عاوز ايه
ورد:انت مش قلت لفاطمة تنديني
سيف:ولا شفتها حتي من الصبح
ورد: إيه البت المجنونة دي تمام أنا نزلة
سيف: راحة فين بشرب فنجان قهوة تحت
سيف:طب ما تجبيه نشربه سوا هنا😉
ورد:علي فكرة انت مش محترم.ورد نزلت قعدة مكنها
ورد:امال فين البومة بنت الحيزبونا إللي هنا دي يلا اشرب قهوتي واطلع اكمل شغل
ورد اخدة بلعتين:يعع هي مالها اوحشت كدة ليه كفاية
ورد راحت كبتها ومشيت
___
هالة بغضب:غبياا غبيااا
فاطمة بخوف: وأنا ذنبي إيه زفته سلمي دي نادت عليا
هالة:يعني مكبتيش الازازة كلها
سلمي:لا
هالة:روحي حضري شنطت سفرك هنرجع كندا حالا سيف الهواري لو عرف هيقتلنا مع بعض
____ 
ورد بتعب:سيف أنا همشي
سيف بقلق:هتمشي ليه بدري ومالك عاملة ليه كدة
ورد بدوخة:لا دا من الشغل أنا همشي
سيف:طب استني اوصلك
ورد:لالا خليك انت كمل شغل
ورد مشيت وسيف كان قلقان عليها جدا قعد شوية ومقدرش يستحمل ورجع البيت
سيف اول ما دخل مسمعش صوت ورد هو متعود كل يوم يجي يلاقيها بجننها وصوتها العالي وتفننها ادفي المطبخ ملقاش أي حاجة.سيف طلع جري وهو علي السلم لقي ورد واقعة
 سيف بزعيق:انتووو ي بهايم ياللي هنا مش شيفين ورد مغمي عليها
سيف شلها وطلع جري علي المستشفي
الدكتور قعد يكشف علي ورد
سيف:ها ي دكتور ملها
الدكتور:هي اكلت أو شربت حاجة مسممة بس يظهر كانت حاجة بسيطة وكويس انك لحقتها واحنا عملنلها غسيل معدة وهتفوق كمان ساعة
الدكتور مشي وسيف فضل يفكر مين ممكن يعمل كدة وبعدين دخل لورد لقاها نيمة
سيف مسك اديها: وردتي يلا اصحي مش متعود علي كدة أنا وهدوءك دا اصحي عشان نعمل فرحنا ونخلف عيال كتير زي مقلت أنا بحبك أوي ي وردتي بحبك
سيف فضل يقول لورد كلام حب ورد كانت سمعة راحت مسكة ايده باستها
سيف بفرحة:اخيراا صحيتي ي قلبي
ورد:وحشتك
سيف: أنا كنت هموت لما شفتك واقعة كدة
ورد:بعد الشر عنك ي حبيبي
سيف:ي ايه
ورد بتمثيل:اااه أنا دايخة أوي
سيف:فصيلةةةةة
ورد:معلش هيهيهي
سيف:يخربيتك هيجبلنا بوليس الاداب بضحكتك دي
عدي شهر علي نفس الحال و ورد خرجت من المستشفى وسيف عرف ان مرات عمه هي السبب فاللي حصل لورد وكان هيقتلهم بس عرف انهم سافرو عدي الوقت
وسيف و ورد عملو الفرح ومعاهم كامل وسلمي وكان كلهم باين عليهم الفرحة
 ___ بعد مرور خمس شهور
سيف بزعيق:ممكن اعرف كنتي فين مرحتيش الشغل وعمال ارن عليكي وأنتي ولا هنا خلتيني اسيب اجتماع مهم جدا واجي ادور عليكي
ورد:اهدي طيب في حاجة اسمها حمدالله على السلامه
سيف:ورد متعصبنيش كنتي فين
ورد:كنت عند الدكتور
سيف بخوف:عند الدكتور ليه.
ورد بفرحة:يعني عشان إحنا دلوقت اتنين كمان تسع شهور هنبقي تلاتة وكدة يعني
سيف بفرحة:اييييه بجاااد أنتي حامل
ورد:اهمم في الشهر الاول
سيف مصدقش وشال ورد وفضل يلف بيها
ورد بحبك
سيف بعشقك

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

تمت.

اقرأ ايضًا: 
google-playkhamsatmostaqltradent