روايات

رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم أسماء حبيب

رواية ملك وحش الصعيد البارت الثامن

رواية ملك وحش الصعيد الجزء الثامن

رواية ملك وحش الصعيد الحلقة الثامنة

فرحانه… علي فين طيب.
سويلم… علي مصر..
فرحانه بدهشه… مصر!!!!!!!
سويلم…. مش وقت نقااش يا فرحانه يلا همي.
فرحانه مشيت وراه بسرعه وركبو عربيه وكانو طلعين بيها علي مصر والحرس معاهم….
في المدينه….
في بيت جوز روح…
كان خارج من البيت امه وقفته…
_ رايح علي فين السعادي يا واد.
ابنها… رايح اجب*ها من شعرها ما انتي عارفه يا ماما هي الي ممشيه البيت.
_ مظنش هتيجي معاك.

 

 

ابنها…. ابوها هيخاف عليها متقلقيش..
لسه بفتح الباب لقي بكر في وشه… اهلااااً هو انت.
بكر زق الباب ودخل… اه هنا يا طعم جيت استلم منك ورقه ط*لاق روح.
جوزها… علي جثتي.
بكر ضربه بالبكس جامد وقعه علي الارض وامه تصوت….
بكر…. لو سمعت صوتك داا هخلص علي ابنك فاااهمه.
الام جريت علي ابنها…. خ خلاص شوف انت عايز ايه واحنا هنعمله والله.
بكر خرج ورقه جن جاكت البدله… امضيييي هنااا اخلص.
جوزها…. لاااء مش همضي.
امه خدت الورقه من بكر…. لاااء امشي يا واد احنا مش قد الناس دووول اسمع كلام امك.
بكر… ايوه يا حيلتها اسمع الكلاام زي الشاطر كداااا ومضي.
امه… امضييي يا واااد ليجرالك حاجه.
بكر… لا عاقله يا ست الكل.
جوز روح مضي علي الورقه وبكر اخدها….
بكر… شوف لوووو عرفت بس انك حاولت تقرب من روح ساعتها بس مش مش تلوم غير نفسك.
امه… لا يا بيه مش هيشوف وشها حتي.
جوز روح… انت مين!

 

 

بكر بابتسامه…. جوزها السابق والمستقبي يا حيلتها يلا بقي عن اذنكم علشان بحب اكون ضيف خفيف..
بكر مشي وجوز روح مستغرب….روح كانت متجوزه داااا.
امه… دااا شكله من الناس المتنغنغه يا واد.
جوزها… بس لييي سابته اصلا!!!
امه… علشااان فقر.. بقولك اييي اوعي تلعب مع الناس دي هي خدت ابنها وغارت ملكش دعوه.
جوزها…. امممم طيب.
في بيت والد روح…
عوض…. ده كلياته حصل وانا مخااابرش.
روح… مكنتش عايزه اوجع دماغك بمشاكلي يا أبه.
عوض… انتي اتجننتي انيي لسا عايش مموتش علشان تستحملي واحد زي ولد المهفوفه ده.
روح…. بعد الشر عنك يا أبه لي بتقول كدا بس هو انا حيلتي في الدنيا حد غيرك انت ومي ويونس.
ااباب خبط ووالدتها كانت قايمه تفتح روح وقفتها… لاه عنك يما انا قايمه اقعد ساكت يااا يونس مش تفرهض تيتااا هااا.
يونس… حاضر يا ماما.
روح فتحت الباب وتفجأت من وجود بكر….. ب بكر اي الي جلبك هنااا وعاايز اييي.
بكر…. مفيش اتفضل!
عوض وقف علي الباب… خشي جوه يااا روح اتفضل يا ابني.
بكر بارتياح لمعمله عوض… شكراً يا عمي.
بعد ما بكر قعد…

 

 

عوض… لولي اني بفهم في الاصول دخلتك غير اكده كنت طردتك من علي الباب.
بكر بحزن… انا اسف عارف اني غلط وغلت اوييي كمان بس انا جاي وناوي اصلح غلطي اتفضل.
روح اتفجأت بورقه طلاق متوفعه من جوزها ….. مش مصدقه اخيراً.
بكر… هو مش كان ناوي يطلقك عرفت من الجيران الي كان بعملو فيكي وكان سبب قوي يخليني اوديه ورا الشمس.
روح…. واي بقي مقابل الي عملته اكيد وراها حااجه نش من فراغ يعني.
بكر…. ولا اي حاجه عن اذنكم.
عوض… استنا الشاي علي النار.
بكر… مش عايز حاجه يا عمي غير انك تسامحني و.. وكمان روح تسامحني انا غلط وبعترف بغلطي كمان.. عن اذنكم.
بكر استأذن ومشي. و روح قعده سرحانه…
عوض…. ناويه علي ايه ياا روح! اظن يا بنتي ان الاوان نسامح.
روح… بعد كل الي عمله فيا يا ابه!
عوض…. ربك نفسه بيسامح والراجل ندماان علي العموم يا بنتي اني مش هغصب عليكي حاجه واصل وربنا يدبرلك امورك.
قريب الفجر وصل سويلم مكان في مصر ملكه ونزل من العربيه…. عتمااان.
عثمان… امر جنابك.
سويلم… فرحانه تدنها هنااا لحديت مرجع ودنكم ويااها كلكم.
عثمان بصدمه… وهنسيبك يا كبير لحالك اهنه.

 

 

 

سويلم… عتمااان اما اقول حاجه تنفذها من ميتا وانت بتجادلني.
عثمان… العفو يا كبير بس اني قلقان عليك البلد دهين واعره.
سويلم اخد شنطه من العربيه… متقلقش علي فرحانه عايزها بس تكون بأمان.
سويلم راح يركب عربيه تانيه فرحانه جريت عليه…. وه رايح فين وهتهملني هنا لحالي ولا ايه.
سويلم… متقلقيش واصل عتمان زين رجالتي والمكان هنا امال ليكي اني بكره هكون اهنه.
فرحانه من شباك العربيه…. خلي بالك من روحك يا اسويلم.
سويلم…. خيفه عليا!
فرحانه بكسوف… وه بكل بقي.
سويلم… بكره اجي اني والمأذون يلا ارجعي.
سويلم مشي بالعربيه وفرحانه بصت عليه لحد ما اختفي…. اقف جمبه يارب وابعد عن كل شر وهديه للطريق الصح.
عثمان…. يلا علي جوه.
سويلم كان بيكلم عمران… زي مني بقولك اكده وقف كل الكاميرات وعطلها وركب غيرها.
عمران…. عملت كدا وطلعتها بره الشركه انا في المخزن وبعت شخص بثق فيه أخدها يدخلها العربيه بتاعتها ويخلص وهو تبقي م*اتت في حادثه قضااء وقدر.

 

 

سويلم… ايوه اكده شغل ادماغك متبقااش غبي.
سويلم قفل الخط ووقف العربيه بسرعه لما شاف راجل عجوز بيتدي الطريق وكان هيتخبط… مش تفتح يااا راجل يا خرفان انته!
عوض بصدمه…. م مش ا امصدق معقول بعد تكون انته!
سويلم استغربه بس منزلش من العربيه… مين انت! انت تعرفني!!
عوض… ا انت اسويلم ابن مرزوقه مش اكده.
سويلم فتح الباب بسرعه ونزل… ايوووه انت مين!
عوض… الف حمد وشكر ليك يا رب اني عمك عووض يبني
سويلم مسكه بلهفه…. خيتيي خيتي فين يا عم عوض.
عوض… خيتك مع ناس امينه وكبار قوي.
سويلم… مين دول!
عوض… واحد اسمه ايهاب العوضي ورباها زي بنته تماام وسماها عيشه… عيشه ايهاب العوضي.
سويلم وكأن حد ضر*ب رصاصه في قلبه…. ع عيشه ايهاب ا العوضي…. لااااااااء عمرااان

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملك وحش الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!