رواية العريس يصل غدا الفصل التاسع 9 بقلم نهلة زغلول

 رواية العريس يصل غدا الفصل التاسع 9 بقلم نهلة زغلول

رواية العريس يصل غدا الجزء التاسع 

رواية العريس يصل غدا البارت التاسع 

رواية العريس يصل غدا الفصل التاسع 9 بقلم نهلة زغلول


رواية العريس يصل غدا الحلقة التاسعة


العريس يصل غداً ❤️ الفصل التاسع

مصطفي ايوة ياروح قلبي
صافي انت مش وراك عيادة يامصطفي ولا ايه
مصطفي طيب حكلمك بعدين
صافي تمام واغلقت الهاتف اتصلت بحازم صديقها
حازم ايه ياحبيبتي حولتي الفلوس ياقلبي
صافي ححولك حالا

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
في صباح اليوم التالي في شركة المنشاوي للهندسة المعمارية وبالأخص في مكتب زين
السكرتيرة في موظفه جديده عايزة تقابلك
زين خليها تدخل
السكرتيرة اتفضلي دخلت فيروز وقلبها يخفق بسرعة رهيبة من مقابلته
زين بصدمة فيروز
فيروز حينفع اشتغل معاكم
زين فيروز بتعملي ايه هنا
فيروز جيت عشان وظيفة المهندسة اللي في الاعلان
هز زين رأسه ااعدي وروحي انتي يامني
مني تحت امرك يازين بيه
زين قولتي جاية عشان تشتغلي
فيروز بظبط كده
زين تمام مكتبك حيبقي جنبي
فيروز ليه جنبك
زين وليه بعيد عني
فيروز انا راي اننا نبقي مديرة ومهندسة
زين انتي شايفة كده
فيروز ايوة في تصميمات اقدر اصصمهالك يازين بيه
زين في تصميم تعالي وأشار لها بابهامه
اتجهت فيروز الي مكتب زين
زين شايفة ده اخر تصميم انا رسمته
عايزك تسهري عليه عايز تصميم شبه بظبط
فيروز بصدمة زي بظبط مستحيل انت بتهزر يازين مش كده
زين اسمي زين بيه
فيروز بصدمة حاضر يازين بيه حسهر عليه وحنفذه
زين شاطرة روحي بقي خدي شايفة الارشيف اخر ممر يمين حتروحي تنفذي علي الكومبيوتر وبعدها عايز رسم عملي عليه ونظر الي جهاز الحاسوب الخاص به
فيروز حاضر يازين بيه واتجهت عدة خطوات الي الخارج تحت نظرات زين
زين استني
فيروز في ايه تاني يازين بيه
زين انا مش قولت البنطلون ده ميتلبسش تاني
فيروز ده بنطلون غيره
زين لو اتلبس تاني حقطعه عليكي روحي علي الارشيف
فيروز فاكر نفسه مين عشان يقولي كده
زين بطلي برطمة وروحي علي شغلك يامدام فيروز اتجهت الي الخارج ذهبت الي اخر الممر دخلت غرفة الارشيف رات المهندس حازم
حازم اتفضلي
فيروز انا فيروز المهندسة الجديدة
حازم اهلا سهلا اتفضلي ااعدي
فيروز شكراً ليكي اوي وأخذ كرسي مقابل لها جلست عليه
حازم جاية عشان تشتغلي هنا ملقتيش غير زين المنشاوي
فيروز ليه ماله زين المنشاوي
حازم بحقد يعني عايز كل حاجة برفكت زيادة عن اللزوم جد أوي ده ختي جت رشا الموردي عايزاها يعملها تصاميم رفض قال ايه بتدلع عليه
فيروز هو انا ليه حاسة انك حقود عليه وبتكرهه من كلامك
حازم انا بكرهه وحقود انتي بتقولي ايه شكلك كده جاية جديده ومش فاهمه الشغل كويس روحي ياشاطرة العبي بعيد
فيروز لما تتكلم مع مرات زين المنشاوي تتكلم بأدب نزلت تلك الكلمات عاي راسه كالصاعقة انت حقود كون انه زين محترم وميبصش لحد دي يخليه يكبر في عيني اوي واحبه اكثر انت حقود بتكرهه عشان ايه طبعا انت اللي جايب رشا الورداني وعايز نسبتك
حازم انا قاطعته لما اكون بكلمك تخرس خالص اعد هنا بتعمل ايه بتلعب علي الكومبيوتر حضرتك علي شغلك حلتفي المرة دي بلفت نظرك المرة الجاية فصل اتفضل خرج حازم من أمامها اتجهه للخارج رات زين وراءها برافو يامدام فيروز ابهرتيني بدافعي عني غريبة
فيروز انت سمعت ايه
زين سمعت كل حاجة كملي شغلك فجأة قطعت الكهرباء
فيروز بخوف ايه اللي حصل تعالي اقف جنبي
زين انا جنبك متخافيش
فجأة الباب اغلق عليهم
حازم وريني حتخرجوا ازاي خليه ينفعك
فيروز الباب اتقفل من ايه
زين حاجة طبيعية من الهوا وفي عاصفة النهاردة ااعدي النور شكله مطول وكمان مفيش شبكة نتصل علي حد

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
الحاجة يسرية لازم نقولها اهلها مين عشان تمشي تبعد عننا خالص
منيرة لازم تعرف وتمشي وهم بجد طلعتلنا منين دي

اتصل حازم بشغف عاملة ايه ياقمر
شغف ايه الاخبار اخبار مني ايه
حازم مني مني دي اغبي حاجة حصلت لي مفيش غيرك في القلب صدقيني
شغف وحشتني عايزة اشوفك عامل ايه مع زين المنشاوي
حازم عملتلك فيه حتة موقف حبسته مع مراته في الارشيف
شغف مراته مين
حازم واحدة كده بس ايه جامدة اخر حاجة شعر وجسم وعيون حاجة تجنن
شغف متغظنيش ياحازم
حازم وانتي يخصك في ايه زين المنشاوي
شغف بصراحة يجنن عاجبني
حازم انتي كمان مش كفاية رشا الورداني حتتجنن عليه
شغف بقولك ايه روح افتح الباب عليهم مش عايزهم يتجمعوا مع بعض
حازم لا ماهي جاية عشان تشتغل معاه في الشركة
شغف كمان طيب انا جاية واغلقت الهاتف
حازم قصة حبكم حتوحشنا شغف حتطكم في دماغها خلاص

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
فيروز النور حيغيب انا بردانة اوي كمان
زين تعالي واخدها في حضنه
فيروز بضعف انا مش خايفه طالما انت موجود
زين دلؤتي النور حيرجع
فيروز هامسة ريحتك حلوة اوي
زين بتقولي حاجة
فيروز ريحتك تجنن فظيعة
زين مالك يافيروز
فيروز وحشتني اوي
زين دلؤتي النور يرجع حتبقي كويسة
فيروز انا مش عايزاه يرجع وقبلت شفاهه بقوة وضعت يديها علي صدره خلعت عنه قميصه وحشتني اوي
زين وانتي كمان وضع يديه علي خصرها حتي تالمت قربها اليه مش حتعرفي تهربي مني تاني محدش حيبعدك عني وقبل شفاهها ضغط عليها بقوة
فيروز وهي تلهث بحبك ومش قادرة ابعد عنك يازين
زين ولا انا ووضعها علي الارض واعتلاها أقترب منها قبل كل انشا في وجهها رقبتها ترقوتها جسدها فجاة فتح باب الغرفة عليهم دخل الموظفين
نظر فيروز وزين لبعضهم

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
اتصلت منيرة بعائلة الدالي
منيرة الو
مالك الدالي ايوة مين
منيرة عندي ليكم خبر حلو اوي حفيدتكم فيروز الدالي عايشة موجودة اتجوزت من زين المنشاوي لو عايز تعرف اي معلومات عنها كلمني علي الرقم ده سلام
مالك الو الو الو
ابراهيم الدالي مين يامالك
مالك واحدة بتقول فيروز بنت عمي عايشة وكلام غريب لو عايزين تعرفوا حاجة كلموها علي الرقم ده وكمان اتجوزت زين المنشاوي
ابراهيم الدالي عيلة المنشاوي .......

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent