رواية أنت نوري الفصل التاسع 9 بقلم شهد حسن

 رواية أنت نوري الفصل التاسع 9 بقلم شهد حسن

رواية أنت نوري الجزء التاسع 

رواية أنت نوري البارت التاسع 

رواية أنت نوري الفصل التاسع 9 بقلم شهد حسن


رواية أنت نوري الحلقة التاسعة


الفصل التاسع
في صباح يوم جميل ومشرق استيقظت (مروه) ودخلت للحمام المحلق بغرفتها لكي تستحم وبعد فتره خرجت ودلفت إلى المطبخ طالبه من الخدم الخروج لكي تُحضر هي وجبه الإفطار إلى أن جهزتها ووضعتها على السفره منتظره نزول عمر وبالفعل نزل عمر وجلس على السفره قائلا
__صباح الخير ي حبيبتي

هتفت قائله بخجل
__صباح النور ي عمر

هتف بعد أن اكل من الطعام قليلا
__مين اللي عامل الفطار النهارده

هتفت بتوتر قائله
__انا..... وحش ولا اي

هتف بهدوء قائلا
__احلى فطار اكلته ف حياتي.... كفايه انه من ايدك

هتفت بخجل
__تسلملي وبداو في إكمال افطارهم ذهب عمر إلى مكتبه الموجود بالفيلا قائلا لمروه أن تدلف معه ودلفوا سويًا

اردفت مروه قائله
__في أي

اردف قائلا بهدوء
__بما انك خلصتي امتحانات وفاضيه اي رايك نخرج بليل ثم غمز لها عشان نتعرف على بعض اكتر زي اي اتنين مخطوبين

هتف بخجل وقالت
__عمر انت وقح

هتف بإبتسامه عابثه
__وسافل كمان انتي متعرفيش ثم اكمل قائلا
__انا هروح الشركه ولما اجي جاي هبقي اقولك تجهزي عشان نخرج سوا ماشي

هتفت بهدوء
__ماشي

ذهب عمر إلى شركته لكي يدير أعمالها مقدما تعليماته على موظفين الشركه لكي تسري الشركه بأحسن حال وبعد أن انتهى من عمله بجديه ذهب تاركا باقي الأعمال لموظفين الشركه لكي يلحق بميعاده مع مروه فركب سيارته متجهه الي الفيلا ثم ذهب إلى غرفته لكي يبدل ملابسه ولكن قبل أن يدخل التفت إلى غرفته مروه وطرق عده طرقات

اقتربت مروه من الباب وفتحته ثم هتفت قائله
__مساء الخير

هتف بحب قائلا
__مساء النور أنا حبيت اعرفك اني داخل اخد شاور واغير هدومي عشان نخرج اجهزي انتي كمان بقى تمام

هتفت بهدوء قائله
__تمام ثم جهز كلا منهم وركبوا سيارتهم

هتف عمر بحب
__الفستان شكله حلو عليكي

هتفت مصححه
__انت اللي عيونك حلوين عشان كده بتشوفني

هتف وهو يحاول أن يتماسك
__هو الطلب اللي طلبتيه دا مش حاسه انه عقاب

هتفت بعدم فهم
__عقاب اي

هتف قائلا
__اني اسيبك شهر لحد ما تتعودي عليا وكده

هتفت بإحراج
__انا عارفه اني ممكن اضايقك بالطلب دا بس....

هتف مقاطعًا
__مروه ممكن متقوليش كده تاني أيًا كان طلبك اي ف انا مش همنعك لاني احب اشوفك مرتاحه بس اغصبك على حاجه ثم غمز لها قائلا
__وبعدين التلاتين يوم بيعدوا اهوا هه

هتفت بخجل
__ربنا يخليك ليا ي عمر

هتف بحب
__ويخليكي ليا ي حبيبتي ثم ركن سيارته ونزلوا سويًا

هتفت مروه قائله
__احنا جايين عند اللي بيبيع الدهب ليه

هتف قائلا
__عشان هنعمل فرحنا

اردفت بعدم فهم
__ازاي مش فاهمه

اردف بهدوء
__دلوقتي هجيب الشبكه ونعمل خطوبه واخر يوم ف الشهر اللي بتقولي عليه هنعمل فرح بحيث ان كل الناس اللي هنا تعرف انك مراتي بدل ما اقولهم اننا اتجوزنا ف بلدنا ممكن نعمل الفرح تاني مع ان اول مره مكانش ليها طعم ولا ليا ولا ليكي وانا مش حابب اتجوز من اللي بحبها واعمل فرح بطريقه جدي دي

اردفت بدموع
__عمر انا مش عارفه اقولك اي بجد

مسح دموعها بيديه قائلا
__ممكن متعيطيش عشان مش بحب اشوف دموعك دي خالص

هدأت ومسحت دموعها قائله
__حاضر

ثم ذهبوا إلى محل الجواهر واختاروا سويًا ثم دفعوا الحساب وذهب عمر بها إلى فندق

هتفت مروه بعدم فهم
__اي اللي جابنا فندق.

هتف عمر قائلا
__في فوق فستان سواريه اطلعي البسه هشش من غير ما تسألي ليه ثم طلع معها لكي يريها الغرفه وذهب هو الآخر إلى غرفه ثانيه وبعد أن انتهوا بدوا احتفالا كبيرا في أشهر القاعات ب لبنان
وانتهى احتفالهم تحت سعاده مروه الشديده

هتف عمر بعشق
__فرحانه ي قلبي

هتفت بخجل وحب
__اووي اووي ي عمر بجد مش عارفه اقولك اي

اردف بخبث وهو يغمز
__احب اقولك (نحن رجال أفعال لا أقوال) ف انا هستني لما تلقى الصراح ويعدي الشهر بسلام وانا ارد عليكي بطريقتي 😉

هتفت مروه بخجل من صراحته في الكلام
__عمر عيب كده

اقترب قليلا قائلا
__والله انتي رجعتيني شاب مراهق مش عارف تصرفاته وانا لا اسمح بذالك😂❤️

هتفت مروه قائله وهي تضحك
__انا

هتف قائلا
__بحس ان الشمس بتشرق لما بشوف ضحكت
(امال انا بيتقال لي اي ضحكه الرقاصين دي ليه 😂💔)

هتفت بخجل
__تسلم لي

ذهب بها إلى مطعم فاخر وانتهوا من عشائهم ورقصوا رقصه سلو ثم تمشوا قليلا ثم ركبوا السياره مره اخرى وذهبوا للفيلا وجلسوا على الارجوحه الهزازه

هتف عمر قائلا
__كده الناس كلها عارفه اننا مخطوبين يعني مفيش احراج اهوا بس صاحبتك طلعت جدعه وبتحبك

هتفت قائله بهدوء
__فعلا ريناد طيبه اصلا بس شكلها كانت عارفه

هتف قائلا
__اها وهي اللي طلبت تجهيز نص الترتيبات وانا جيت كملت وانا اصلا معرفها لأنها صاحبتك عشان تكون موجوده معاكي وانا اللي يهمني دلوقتي انك مبسوطه مش اكتر ي حبيبتي

هتف بحب
__تسلم لي ي حبيبي ثم اردفت بخجل
__اقصد ي عمر

هتف قائلا بسعاده
__حبيبي خارجه منك حلوه اوي قوليها تاني

هتف بخجل
__عمر بقي

هتف بتحايل
__عشان خاطري بقى كده مش هقدر استحمل اعتبريها كلمه تصبرني

هتف بخجل وهي تنظر لعيونك
__بقولك ي حبيبي

هتف قائلا بضحك
__ربنا يخليكي ليا ي حبيبتي..... انا طالع عشان مخلقش بوعدي معاكي لأن كده حرام

هتفت قائله
__خلينا قاعدين ع المرجيحه دي شويه

هتف بحب
__لا تعالى نطلع لأن الجو برد والفستان اللي انتي لبساه خفيف

اومأت برأسها بمعنى نعم ودلفت إلى غرفتها محاوله أن تفتح سحاب فستانها ولكنه لم تعرف هتفت بضيق
__اووف السوسته اتفسخت والفستان متفتحش بردو اعمل اي جاء ببالها فكره ذهبت إلى دولابها واخرجت حجابها وذهبت إلى غرفه عمر وطرقت عده طرقات

فتح عمر الباب وهتف بمشاكشه
__وحشتك صح

هتفت بخجل
__احم عمر

هتف قائلا
__روحه في اي مقلعتيش الفستان ليه

عضت على شفتيها السفلي بخجل قائله
__السوسته اتفسخت وانا يفتحها ومتفتحتش بردو

اردف بخبث
__و عاوزاني افتح السوسته صح

قالت بضحك فهو قال ذلك بخبث ولا يعلم ما هي فكرتها فهتفت
__ما انا جايبه طرحه دي وهربطها بحيث انك متعرفش تشوف حاجه وهتفتح بسرعه إياك ي عمر تخلف بوعدك

هتف بغيظ
__والله حرام ي مروه... اووف حاضر

ربطت مروه الحجاب على عيونه بحيث لا يرى شئ وضعت يديها على مكان السحاب لكي يعرف أين مكانه وفتحه ذهبت رقص بدلا من أن يراها

هتف قائلا و عيناه مغمي
__السوسته انفتحت اهوا

لا يوجد صوت بالغرفه فخلع ذلك الربطه وهتف بضحك.
__لا حول ولا قوة الا بالله عيب عليكي ي مروه والله تخرجي جرى كده
ثم ألقى نفسه على سريره براحه نفسيه لم ينعم بها من قبل حتى مشاعر متجدده لم يشهر بها إلا مع حوريته (مروه)وهي كذالك وكأن بينهم تلاقي أرواح لكي يشعروا بنفس المشاعر

انتهى البارت

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent