رواية حب بعد عذاب الفصل السابع 7 بقلم ريم علي الجالي

 رواية حب بعد عذاب الفصل السابع 7 بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب الجزء السابع 

رواية حب بعد عذاب البارت السابع 

رواية حب بعد عذاب الفصل السابع 7 بقلم ريم علي الجالي


رواية حب بعد عذاب الحلقة السابعة


البارت السابع
حب بعد عذاب

ده هيكون آخر بارت بسبب قل تفاعل عليها شكراً😔
عهد ابعد عني ي حيوان
معتز:فتح الباب مسك نادر ضربه
نادر:انت بتمد ايدك عليا عشان خاطر وحدة زي دي
معتز:اخرس دي مش زي اللي انت بتعرفهم معتز بصوت مرتفع دي حبيبتي فهمت
عهد:بندهاش ايه ده انا سمعت صح
نادر:حبيبتك ازاي وانت بتخطوب مش مكسوف من نفسك وانت بتلعب ب بنات الناس
معتز:احترم أخوك الكبير والكلام ده يتقال ليك
معتز مسك ايد عهد بقوة تعالي يلا

عهد: براحة بتوجع أيدي اووي
معتز:بضيق أنتي حبيبتي وملكي فهمتي
عهد: أنت بتقول إيه
معتز:زي ماسمعتي برضاكي أو غصب عنك
عهد:مالك ي معتز بتكلمني كدا ليه
معتز:معلش اسف بس انفعلت شوية أنا رايح

عهد: أنا فرحانة أخيراً قولتها
وعد :مالك فرحانة كدا وبتضحكي
عهد:كدا فرحانة انهاردة أجمل يوم بحياتي
وعد: الله الله طب فرحيني معاكي يستي
عهد:بصي اخوكي قالي أنه بيحبني
وعد:بندهاش انتي متأكدة
عهد:اه والله

نادر خارج من الاؤضه بيبص لعهد بقرف كدا والله لاخد حقي واعرفك ازاي ي معتز. تمد ايدك وتضربني

ابتدأ الإحتفال. وتالبيس الشبكة
عهد واقفة بعيد وزعلانة جدآ يعني ياربي يوم ميعترف بحبه ليا يكون بيخطب واحدة تانية كان نفسي اكون مكانها
صار في رقص رومنسي
نادر تسمحيلي برقصة دي ي عهد
عهد:بتبص لمعتز وخايفة
عهد:واقفة مش عارفة تقبل ولا لأ
وعد:ارقصي معاه ي عهد متخافيش ده زي اخوكي
معتز:بيرقص مع حبيبه بضيق وحاس أنه مخنوق
نادر:يقترب من عهد أوي ويتلامس علي جسمها
معتز:شاف نادر وهو يتلامس علي جسم عهد ويقترب اكتر واكتر
معتز:شد ايد نادر قدام الناس كلها انت بتعمل إيه

الجميع بستغراب
الأب: وأنت مالك زعلان كدا ليه
معتز:لا مافيش بس ي بابا مينفعش
الأب:خلاص اقفل علي الموضوع ده
حبيبه: إيه اللي حصل لكل ده هو مالو زعلان كدا ليه معقول بيحبها لا لا مش معقول وبعدين دي بنت فقيرة

خلص الإحتفال
عيلة معتز قاعدين ومعاهم عهد عشان هتبات عندهم
معتز: ليعطي نظارات لعهد
عهد:كتير خجلانة
نادر: أنا هروح اجبلكم عصير برتقال طازج

وعد: أنتي بقا يستي هتنامي في الاؤضه دي ماشي
عهد:طيب ي وعد

دار حديث بين عهد ومعتز
عهد :انت فاكر قولتلي ايه ي معتز
معتز: صراحة أنا بحبك من أول يوم شوفتك في وأنا بفكر فيكي
وكنت خايف أقولك ترفضي حبي ليكي
عهد:بخجل بجد مش عارفة أقول ايه ولا ارد عليك إزاي
معتز:مترديش دلوقت فكري قبل متاخدي القرار
عهد:بس أنت قولت كلامك متأخر
معتز:لي أنتي في حياتك حد
عهد: أنت الشخص الوحيد اللي ف حياتي ي معتز
معتز فرح: أنتي عارفة بتقولي ايه
عهد: طبعاً عارفة بقول ايه بقول إني بحبك أنت أول شخص هتكون بحياتي وآخر شخص أن شاء الله
معتز:بجد أنا فرحان جداً كنت مفكر أنك هترفضي حبي ليكي
عهد:مقدرش أرفض حبك
بزعل بس أنت لشخص تأني دلوقت
معتز: أنا مش هكون لحد غيرك فهمتي
عهد:طب أنت مستواك أعلي مني فكل حاجة دراسة اوي فلوس
معتز:عشان خاطري عندك أنسي الموضوع ده خالص ومتحسيش بفرق بنا قلبي حبك وخلاص هتكوني معايا
عهد: أنا مش عارفة أقول ايه أنا مصدومة ومش مصدقة نفسي حاسه إني بحلم ي معتز
معتز:لا مش بتحلمي بحبك
عهد:بخجل مش هقدر أقولها
معتز:ليه بقه مش هتقدري تقولي
عهد: خايفة لتيجي يوم وتكسر قلبي
معتز:بعد الشر علي قلبك مستحيل أعمل فيكي كدا وخليكي متأكدة وواثقة
عهد:طب هتعمل ايه مع خطيبتك
معتز:طب بس متقوليش عليها خطيبتي
عهد هههههه هتعمل ايه مع مراتك
معتز بستغراب جالك قلب تقولي كدا
عهد من وراه قلبي طبعاً بس هتعمل ايه المهم متكسرش قلبها
معتز:لو اتكسر قلبها تستاهل

وعد :احم احم
معتز:في السر ي فقر ديماا بتيجي فالوقت الغلط
وعد: مساء الخير بتعملوا ايه بقه
معتز : وأنتي مالك يبت بطلي تتحشري
عهد :هههههه بنتكلم يستي تعالي اقعدي معانا
معتز:بص لوعد
وعد لا لا أنا هخرج بدل مضرب دلوقت
عهد مش فاهمة
وعد لا ي حبيبتي مش مهم تفهمي أحسن هههه بأي

معتز لسه هيتكلم قطع الحديث
استاذ نادر
احم بتعملوا ايه
معتز :مش طايق نادر أصلا
وعهد خايفة منو اووي
أنت شايف بنعمل ايه بنتكلم
طب هعمل عصير برتقال
معتز اتفضل
عهد :معتز أنا هخرج عشان كدا غلط نفضل قاعدين لوحدنا
معتز خليكي معايا شوية
عهد :معلش مرة تانية أن شاء الله
معتز :طيب براحتك
نادر بيجهز العصير حط بالكاسه تبع عهد منوم
نادر: أنا جبت العصير اتفضلي ي عهد اتفضل ي أستاذ معتز
وعد أنتي عايزة هههه
عهد:طب أنا عايزة أنام تعبانة جدآ وهشربها فوق
وعد: وأنا كمان هاجي معاكي عشان انام
عهد:شربت كاسه العصير وحاسه بدوخ ومعش قادرة تقف نامت مكانها
معتز:راح نام كان مرهق من التعب
ووعد نفس الأمر

نادر:تطلع فالخارج بص علي الجميع الكل نايم

دخل غرفة عهد كانت نايمة ومش حاسه بحاجة
أقترب منها وتلامس علي وجهها الطفولي وتلامس علي شفتيها

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent