رواية حب بعد عذاب الفصل السادس 6 بقلم ريم علي الجالي

 رواية حب بعد عذاب الفصل السادس 6 بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب الجزء السادس 

رواية حب بعد عذاب البارت السادس 

رواية حب بعد عذاب الفصل السادس 6 بقلم ريم علي الجالي


رواية حب بعد عذاب الحلقة السادسة


البارت السادس
حب بعد عذاب
الأم:نعم نعم بص يابني أنت تروح تشوفلك وحدة من بلدك وحدة مش كويسة زيكم أغنياء لكن تيجي علي بنتي عشان غلبانة وأحنا ناس فقرأ ده غلط منك أقسم بالله لو تتصل هنأ تاني لسمعك كلام مش كويس أنا احترمتك سلاام
معتز:انتي والله وخدة عني فكرة وحشة أنا فعلاً معجب ب بنتك ومش لعب ولا تسألي والله العظيم
الأم:اه قولي بقي الحوارت دي انا قولتلك وخلاص ابعد عن بنتي وقفلت التلفون

الأم:عهد بت ي عهد قومي تعالي
عهد:خير ي ماما
الأم:انتي عارفة لو تكلمي الولد ده تاني هموتك
عهد:لي ي ماما عمل أي هو شخص محترم جداً
الأم:انا قولت كلامي وخلاص مش عايزة كلمة تانية فاهمه
عهد:بزعل حااضر ي ماما
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
معتز : أنا عملت أي لكل ده انا معجب بالبنت جدا فين الغلط هنأ وأمها مش عايزة تتفاهم حتي طب هو انا ممكن اكون حبيتها لا لا مش معقول اكيد ده إعجاب بس ياربي طب أنا أعمل أي دلوقت أنا انام احسن
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الصباح

حبيبه : أنا لزمن اعمل حاجة عشان معتز يحبني أو يتجوزني
يارب الولد ده ولا أكن خاطبني والخطوبة بكره واكن ولا يعرفني
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وعد :معتز انت معندكش محاضرات النهاردة
معتز:شارد
وعد:معتز أنا بتكلم
معتز:نعم معاكي بتقولي أي
وعد:بقولك معندكش محاضرات النهاردة
معتز:لا مفيش بقولك عايز منك طلب
وعد:خير قول
معتز عايزك تكلمي عهد النهاردة وتخليها تيجي الخطوبة عايز أشوفها هتبقي فرحانة ولا زعلانة
وعد:معتز تطلع عهد من دماغك دي مش هتنفعك
معتز:مالكيش دعوة اعملي وخلاص
وعد :لما نشوف وعد قامت للاتصال ب عهد
وعد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الأم:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته أهلا ي وعد
وعد:ازيك ي طنط أخبارك ايه
الأم: الحمدلله بخير
وعد: آمال فين عهد
الأم:عهد ثواني
عهد السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
وعد وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
وعد : أي يابنتي فينك نسيتيني تاني ولا ايه
عهد:لا والله ابدأ بس الدراسة وكدا
وعد:ربنا معاكي بقولك انا عيزاكي تيجي خطوبة معتز بكره
عهد: بتقولي أي
وعد :مالك
عهد قصدي يعني بسرعة دي
وعد:ظروف بقي هستناكي لزمن تيجي
عهد:استني أنتي عارفة ولا مرة نزلت القاهرة من قبل وماما كمان مش هتوافق
وعد:يستي هاجي اخدك بالعربية
عهد:مش عارفة والله هشوف ماما ورد عليكي
وعد:طيب هستناكي يلا سلاام

الأم:كانت عايزة منك أي
عهد:بزعل بتعزمني ع خطوبة معتز ي ماما
الأم:طيب روحي ذاكري مفيش خطوبة
عهد:لا والنبي ي ماما وافقي عشان خاطري
الأم: أوافق ازاي ناس منعرفهاش ي عهد
عهد:متخافيش ي ماما وافقي بقي والنبي أخر طلب
الأم:طيب ي عهد لما نشوف اخرتها أي

عهد:الوووو ي وعد ماما موافقة
وعد :بجد خلاص هجيلك بكره بالعربية اخدك
عهد:ماشي هستناكي سلاام

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
معتز:هتيجي صح
وعد:اه هتيجي لما نشوف هتعمل أي
معتز:متخافيش يلا هروح عشان اتجهازات
وعد :الوووو ي نادر
نادر:الووو ياست وعد خير
وعد:خير ان شاء الله جهز نفسك بكره خطوبة أخوك
نادر:هههههه هل بابا هيوافق إني أجي أصلا
وعد :تعال بس انت وأنا هكلمه
نادر:طيب
٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وعد:بابا بابا ممكن طلب
الأب:قولي
تخلي نادر يجي الخطوبة
الأب:لا مش هيجي
وعد : لا والنبي ي بابا هتوافق ده أخوه العريس مينفعش ميكنش موجود عشان خاطري

الأب:ماشي خالي يجي
وعد:بوسة كبيرة لبابا حبيبي بااي

حبيبه قامت بالاتصال ب معتز

الووو ي دكتور معتز أنت أي اكن انا مش خطيبتك خالص
معتز:بصي من غير كلام انا مش فاضي وعندي تجهازات بلاش الكلام ده
حبيبه لأ لزمن تيجي عشان نختار مع بعض الفستان بتاع الخطوبة
معتز:ياااه انا ماليش ف لبس البنات
حبيبه بصوت مرتفع لا لزمن يكون ليك هستناك تيجي
معتز:وطي صوتك ومعش تكلميني بطريقة دي تاني فاهمه
حبيبه :اسفة يلا هستناك
معتز :ربنا يسهل سلاام
معتز عليا النعمة بنت تافهه يعني

معتز :انا هروح اجيب فستان لعهد عشان تحضر بي
معتز راح أختار فستان سواريه لون رصاصي فاتح استايل عالي جدا مطرز كله روعه

معتز:الووو ي وعد بقولك جبت فستان لعهد هوريكي صورته
وعد:لا والله ازا انت مرحتش حبت لعروستك الفستان
معتز:ههههه هيأ دي عروسة اسكتي اسكتي هوريكي الفستان بعتلك صورة
وعد:واوووو جميل زوقك جامد جدا
معتز:بس متقوليش لحد بكره وأنتي رايحة خدي معاكي الفستان
وعد:طيب ياعم ماشي
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عهد طب البس أي أنا لبسي كله عادي معنديش حاجة تنفع أروح بيها مكان زي ده تفكير هيموتني من ساعت معرفت الولد ده

حبيبه الووو ي معتز أنت فين كل ده عشان تيجي
معتز:مشغول شوية ي حبيبه بصي بصي عمر بيتصل عليا سلام
حبيبه :اوووف معش مستحملة اكتر من كدا

عمر:يا عريس ياعريس
معتز:ولا عريس ولا حاجة
عمر:يابني فك شوية البنات هتموت عليك وانت مكبر دماغك
معتز:يعني عايزني العب ب بنات الناس وأنا عندي اخت والنبي اسكت أنت مش فاهم حاجة انا حتي مش فاضي للكلام ده
عمر: ياساتر عليك يارب نكد
معتز:هههههههه ولا نكد ولا حاجة انت فاضي وانا طول النهار مرهق تصبح على خير
عمر: وأنت بخير سلااام

رنت تاني حبيبه
معتز:هااا
حبيبه:مجتش لي
معتز: أنتي مجنونة عيزاني أجي الساعة 12
حبيبه: وأي يعني تعال
معتز:اللهم مطولك يروح حبيبه والنبي سبيني عشان عايز أنام ممكن
حبيبه: أنا زهقت
معتز:والله أنا اللي زهقت سلاام

حبيبه :بقا أنا بنت الشرقاوي بيتعمل معايا كدا ماااشي ي معتز

معتز بنت وجع رأس وخلاص ياساتر
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الصباح
الكل بيجهز
وعد :بسرعة بسرعة ي عم حكيم انا مستعجلة جهز العربية
عم حكيم حااضر ي هانم

معتز:رايحة فين ي بطوط
وعد: بطوط مش كنت كل شوية تقولي اوزعة ولا عشان مصلحتك
معتز:مسكها من خدودها أنتي بطوط قلبي ي بت يلا عشان اتاخرتي ع عهد
وعد:لا والله رايحة

ذهبت عهد لطريق إلي عهد

معتز :قلقان جداً مش عارف هيعمل أي لو جت

وصلت وعد للمنزل

قامت بدق الباب
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

عهد :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته أهلا وسهلا تعالي
وعد :يلا بسرعة عشان هنتاخر
عهد:بصي صراحة مش عارفة أروح بأي
وعد:هههههه معتز حاسس بيكي جابلك فستان روعه
عهد:بتهزري وهو عرف أزاي
وعد:بصي معتز معجب بيكي صراحة بس متقوليش حاجة
عهد:ههههه معجب بيا أنا ده دكتور وغني
وعد:عادي اخلصي بقا روحي البسي

عهد :كانت عهد ترتدي الفستان لونه رصاصي وكان الميكب خفيف متكون من ايلينر وكان الروج لونه وردي
وكانت ف غاية الراقه والجمال
ذهبت عهد فالخارج
وعد :نظرت لعهد واووو ايه الجمال ده
عهد:بخجل دا جمالك ي قلبي
وعد:يلا بينا بسرعة
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
معتز:كان بيصلي ورنت حبيبه
خلص الصلاة

الووو ي حبيبه
حبيبه :انت فين مش هتيجي معايا
معتز: أجي فين سبيني عشان أنا زهقان سلاام
معتز يارب بقي تحسي يابنت الحلال وتسبيني

بعد مرور ساعة
:وصلت عهد ووعد إلي المنزل
معتز :نظر لعهد فضل شارد في جمال عهد

عهد:بندهاش للمنزل وجماله والديكور الله الڤله تحفة اوووي

معتز:معقول البنت جميلة اووي
عهد:انت لي بتبص كدا
معتز:لا مافيش
نادر:جي واووو مين الموزه دي
معتز:تعال ملكش دعوة بيها انت فاهم مش كنت بتقول دي أشكال
نادر:لا قبل ماشوف قولت كدا بس البنت جامدة جدا
معتز:اسكت وشوف البنات اللي عندك أشكال غلط بجدد

دار حديث بين وعد وعهد ومعتز

نادر:والله لاخد اللي عايزة منها أشكال لسه نضيفة

بعد مرور تلت ساعات
ابتدأت الحفلة
نادر :كل شوية بيحاول يقترب من عهد
وعهد:تحاول تبتعد عنه
ومعتز:مشغول مع الناس
عهد:وعد بقولك عايزة أروح الحمام فين
وعد:بصي روحي كدا الحمام قدامك علي طول
عهد :طيب
نادر:كان واقف هناك في غرفة كان موجود فيها

نادر :شد عهد للغرفة
عهد:بتحاول تبتعد في أي أنت عايز أيه ابعد عني اوعي تلمسني
نادر: أهدي بس انا بتكلم معاكي

معتز:وعد فين عهد
وعد:راحت للحمام
معتز:كل ده هناك أنا رايح أشوفها
نادر:تعالي بس متخافيش
عهد:بصوت مرتفع أبعد عني
قامه بدفشها علي السرير

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent