رواية نور الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

 رواية نور الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

رواية نور الجزء السادس 

رواية نور البارت السادس 

رواية نور الفصل السادس 6 بقلم نور عصام


رواية نور الحلقة السادسة


نور اعقل يا يوسف اللي انت ناوي عليه دا هيدمرنا كلنا اعقل يا يوسف علشان خاطري

يوسف هو انتي خليتي فيا عقل

نور طيب نتفاهم مش كنت عاوز نتكلم

يوسف لأ خلاص

نور بصوت عالي قالت يوسف فوق بقا وافهم ان اللي انته بتعمله دا غلط ومش من حقك

يوسف بسيطه

نور هي ايه دي

يوسف هخليه حقي وسابها وخرج وقفل الباب عليها

نور قعدت تخبط وتصرخ

يوسف اتصل بالفون وبعد شويه الباب خبط راح وفتح الباب بعد ما لبس تيشرت من غرفه تانيه

...... السلام عليكم

يوسف وعليكم السلام اتفضلو وبعدين دخل عندها وقالها قومي اغسلي وشك وتعالي المأذون برا وقسما بالله لو فتحتي بوئك بكلمه غير انك موافقه وراضيه عن الجوازه لأ اتم اللي انتي شوفتيه بدون جواز وانتي حره اعملي بقا اللي انتي عوزاه بقلمي نور عصام

نور بقهر ليه كدا عملت فيك ايه لدا كله

يوسف كفايه انك جننتيني بحبك

نور حبي

يوسف اخلصي الناس برا

نور قامت وهي مغلوبه علي امرها غسلت وشها وطلعت راحت معاه عند المأذون وفكرت تقوله بس خافت من يوسف احسن ينفذ تهديده

المأذون ممكن البطاقات بتاعتكم

يوسف طلع بطاقته

نور كمان جابت بطاقتها من شنطتها

يوسف اخدها منها وراح يديها للمأذون بص فيها وانصدم وفتح عيونه بقلمي نور عصام وبعد لحظات من التفكير مرت عليه كاعمر بحاله افتكر كلام امها عن اسمه واسمها وافتكر دموعها وعرف ليه كانت بتعيط

المأذون خير يا استاذ في حاجه

يوسف لا ابدا اتفضل حضرتك

المأذون اخد البطاقه وابتسم لما عرف انهم ولاد عم وبعدين قال طيب ليه مفيش حد من اهلكم موجود

يوسف لو سمحت ممكن تخلص

المأذون كتب الكتاب والشهود اللي كانو معاه شهدو علي العقد وبعد انتهاء كل شئ مشيو

يوسف قفل الباب

نور قاعده وبتعيط

يوسف بتعيطي ليه

نور ممكن امشي بقا مش عملت اللي انته عاوزه

يوسف لا لسه

نور لازم امشي كدا هتأخر وماما هتقلق عليا

يوسف لا اتطمني مرات عمي مش هتقلق عليكي مادام انتي معايا بقلمي نور عصام اكيد هتطمن اكتر

نور بصتله ومش فاهمه حاجه

يوسف قرب عليها ومسك ايدها وباسها

نور لو سمحت ابعد عني انا مش طيقاك ولا طايقه نفسي

يوسف بغضب قالها متخافيش يا نور انا عمري ما عملتها قبل كدا فعمري ما هبدأها وتكون غصب ومع مين معاكي انتي يا نور حبيبتي ومراتي ومش بس كدا

نور بزهئ قالت ف ايه تاني

يوسف جاب البطاقات وقالها اتفضلي

نور مالهم

يوسف شوفيهم كويس

نور شافت الاسم وفتحت عيونها وسكتت

يوسف ايواا زي ما فهمتي كدا واكيد انتي عرفه ان ليكي اهل وولاد عم ولا انا غلطان

نور بعد ما استجمعت قوتها قالت كنت عارف

يوسف للأسف لأ لسه عارف لما اخدت بطاقتك

نور افتكرت شكله والحاله اللي كان فيها وبعدين قالت ولما عرفت بردو صممت علي كتب الكتاب

يوسف عادي انا بجبك مش هتفرق انتي مين بس تعرفي انا كتييير فرحان ومبسوط لما طلعتي بنت عمي ولسه لما تعرفي حاجات كتير قوي

نور مش عاوزه اعرف حاجه انا عاوزه امشي

يوسف قالها قومي يلا علشان اروحك

نور ممكن متقولش لحد حاجه قبل انا ما اقول لماما

يوسف أوامرك يا قلبي

نور قامت وجابت شنطها

يوسف جاهزه

نور ايوا وهي ماشيه داست علي حاجه شافتها لقت المفتاح بتاع الشقه اللي روماه اول مادخلو وطت اخدته ولسه هتحطه بقلمي نور عصام

يوسف يلا ولا رجعتي ف كلامك

نور مشيت معاه بعد ما حطت المفتاح ف شنطتها

يوسف فتحلها باب العربيه وقالها اتفضلي ياقلبي انا

نور بصتله وركبت وما اتكلمت

يوسف ركب ودور العربيه ومشي وبعدين قالها نوري

نور بصتله واستغربت انو بيقولها يا نوري وحست انها بقت ملكه فعلا وعقلها بيفكر ف مليون حاجه

يوسف بصلها وفهمها وقالها طبعا انتي نوري ودنيتي كلها

نور قالتله ممكن اسألك سؤال

يوسف انتي تسألي براحتك وقت ما تحبي

نور بتوتر قالت ليه ما عملتش حاجه من اللي كنت ناوي عليها وجبتني هنا علشانها

يوسف ابتسم وقالها انتي كنتي عايزه

نور وشها احمر وقالت مش قصدي يا قليل الأدب انااا

يوسف ههههههه وبعدين قالها اهدي وبلاش الكسوف دا وبخبث قالها علي فكره دا شئ طبيعي بين اي زوجين

نور تصدق انا غلطانه اني اتكلمت معاك اصلا

يوسف خلاص خلاص متبقيش قفوشه كدا ياساتر وبعدين قالها عموما يا ستي هجوابك ولو اني جاوبتك قبل كدا

نور بصتله

يوسف قالها ايوا انا من قبل قولتلك اني عمري ما عملتها ومش هعملها مع مراتي غصب عنها لازم تكوني راضيه ومقتنعه وعاوزه دا انتي كمان

نور شكلك اتجننت عالأخر وبتحلم كتير وانا مش طيقاك

يوسف علي فكره انتي بتغلطي كتير وانا سايبك بمزاجي

نور ولا تقدر تعمل حاجه

يوسف طيب لحظه الف وارجع تاني واعرفك اني اقدر اعمل واعمل واعمل نور بقلمي نور عصام ومحدش يقدر يمنعني ولا حتي انتي

نور خافت وبعدين بتلقائيه قالت يوسف حبيبي اهدي

يوسف اممم دلوقتي بقيت حبيبك

نور مخلاص بقا الله

يوسف صبرني يارب

نور بعد شويه قالت ممكن سؤال تاني

يوسف بمرح قالها اسألتك كترت بس قولي

نور انت انت اااا

يوسف ايه يا بنتي انت انت ايه هو سؤال صعب قوي كدا

نور يوسف انت حبيت قبل كدا

يوسف ابتسم ف نفسه ان قطته ابتدت تعترف بحبها ليه وغيرتها عليه وعاوزه تعرف كل حاجه

نور طبعا مش عارف تجاوب

يوسف وقف العربيه علي جنب ومسك ايدها وقالها اقسم بالله ما حبيت بنت قبلك ولا هحب بعدك انتي اول وأخر حب ف حياتي ومش عاوز غيرك من كل الدنيا دي وبعدين قالها تعرفي اول مره شوفتك كنت نازل من عربيتي عيوني جت عليكي عقلي طار وقلبي اتجنن وجري وراكي وقال هي دي حبيبتي بقلمي نور عصام اللي هكمل معها بقية حياتي هي دي اللي خطفت قلبي هي دي مراتي ام عيالي

نور برغم كل اللي البنات اللي حواليك واللي بتكلمهم

يوسف مال علي ايدها وباسها وقالها دول هما اللي عاوزين يوسف عمار الشاب الوسيم الغني ويتمنو مني اشاره لكن مفيش واحده فيهم لفتت نظري مفيش واحده فيهم أآمن علي اسمي معها اللي ترمي نفسها عليا وتتمني مني اي شئ ومعندها اعتراض لأي حاجه اطلبها منها مهما كانت متبقاش ام عيالي ابدا مستحيل بقلمي نور عصام شايفين يا بنات اتمني كل بنت تخاف وتحافظ علي نفسها وبأدبها واخلاقها تخلي الشاب هو اللي يتمني منها نظرة مش بس كلمه الحب الصادق بيقول انا اهو وملوش غير طريق واحد بس وهو الحلال اللي يدخل من الباب اوعي تفرطي ف نفسك علشان كلمتين ناعمين سمعتيهم اللي زي نور يجري وراها يوسف ويتمناها واللي زي اللي اتكلم عنهم يوسف يجري وراهم محمود ليتسلي بيهم شويه ويرميهم ياريت تكون الرساله وصلت بقلمي نور عصام نرجع بقا لأبطالنا المجانين دول

نور يعني عاوز تفهمني ان عمرك ما حبيت بينت منهم

يوسف دا تلفوني خديه افتحيه وشوفي لو لقيتي رقم اي بنت غير ياسمين اختي ومني السكرتيره بتاعتي وعد مني هعملك كل اللي تطلبيه

نور وعد

يوسف وعد يا نور وعطاها الفون

نور اخدته وبس فتحت لقت صورتها خلفيه للشاشه بصتله

يوسف ابتسم وقالها حبيبتي ومراتي انتي مالك

نور هنشوف الموضوع دا بعدين وفتحت الفون وما لقت غير ياسمين ومني فعلا وبعدين بهزار قالت لا فيه يا استاذ اهو

يوسف مين

نور نوئه وياتري دي مين بقا ان شاء الله

يوسف ههههههه

نور بتضحك

يوسف ايوا علشان دي ماما يا متخلفه

نور عرفه علي فكره من غير شتيمه

يوسف تستاهلي وبعدين قالها عرفه منين

نور عرفه ان طنط اسمها سناء ماما دايما لما تتكلم عنها تقولي نوئه بقلمي نور عصام

يوسف هي مامتك كانت نكلمك عننا

نور طبعا وكتير تكلمني عن حبها لطنط سناء وقد ايه طنط كمان كانت تحبها وكانو اصحاب جدا

يوسف فعلا سمعت كدا انا كمان

نور يلا نمشي بقا

يوسف شغل العربيه وقالها امري لله بس لسه كلامنا ما خلص اكيد هنتكلم تاني وبعدين قالها اوصلك عالبيت ولا عند مامتك بالشغل

نور قالت لحظه اكلم ماما اشوفها فين اتصلت علي امها وهي خايفه والتوتر بابن عليها وقالت ماما حبيبتي انتي فين انا خلصت اجيلك الشغل

فريده لا يا قلبي انا ف الطريق روحي عالبيت

نور حاضر يا ماما وقفلت

يوسف حبيبتي ليه الخوف والقلق والتوتر دا كله

نور بصتله وقالت مش عارف ليه

يوسف قلبي اهدي ولو تحبي اجي معاكي نكلم طنط معنديش مانع انا عارف ان الموضوع صعب عليكي

نور لا انا هكلمها لوحدي انا عرفه انها مش هتعدي علي خير بسبب المصيبه اللي دبستني فيها دي لا وايه كملت كمان

يوسف مصيبه

نور ايوا اومال ايه لما بنتها تتجوز من وراها وكمان ابن عمها اللي عمرها ما شافته ولا تعرف عنهم حاجه انت فاكر ان دا سهل للاسف انت مش مقدر حجم اللي عملته

يوسف نور انا مستعد اتحمل مسؤليه اللي عملته انا مش صغير ولا ضعيف انا اقدر اواجه الدنيا كلها

نور بس يا يوسف الله يخليك وسبني ف حالي

يوسف نور اهدي شويه

نور حاضر ههدي واروح اقول ل ماما ماما حبيبتي بنتك المحترمه اللي تعبتي عليها عشرين سنه اتجوزت من وراكي كأنها عامله عمله وخايفه حد يكشفها ف لحقت نفسها واتجوزت بدون علمك يارب تكوني مبسوطه

يوسف خلاص يانور انا اللي عملت كدا وانا اللي هتكلم مع مامتك وانا اللي هحكيلها ازاي حصل وبلاش تتريقي بعد كدا علشان متغاباش عليكي انا ماسك نفسي عنك بالعافيه

نور عوجت بوئها وسكتت

فريده قاعده ف التاكسي تفكر بيوسف واللي حصل بس ف نفسها قالت ازاي هو يوسف وانا اللي اعرفه ان يوسف وياسمين توأم ياربي انا هتجنن وبعدين قالت لازم اتكلم مع نور وافهم منها كل حاجه بقلمي نور عصام

وبعد بعض الوقت

يوسف وصل بيت نور نزل وقالها انزلي علشان نطلع

نور نزلت وقالت بلاش يا يوسف خليني اتكلم مع ماما الاول

يوسف لأ

نور علشان خاطري يا يوسف

يوسف وبعدين يعني

نور اهدي كدا وانا هكلم ماما وبعدين اكلمك ونشوف هنعمل ايه وازي نقول للكل دا لو ماما اساسا اقتنعت

يوسف المهم انتي موافقه

نور امشي يا يوسف

يوسف ابتسم وقالها هستني منك فون ومشي

نور طلعت شقتهم وغيرت هدومها وبعدين اتصلت بامها

فريده حبيبتي انا تحت البيت بس قولت اعدي عالسوبو ماركت اشتري شويه طلبات للبيت

نور تعالي يا ماما وانا هبقي انزل اشتري وف لحظه نور سمعت صوت صرخة عربيه وفريده بتقول نووووووور

ياربي ياتري ايه اللي حصل

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent