رواية حب بعد عذاب الفصل الخامس 5 بقلم ريم علي الجالي

 رواية حب بعد عذاب الفصل الخامس 5 بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب الجزء الخامس 

رواية حب بعد عذاب البارت الخامس 

رواية حب بعد عذاب الفصل الخامس 5 بقلم ريم علي الجالي


رواية حب بعد عذاب الحلقة الخامسة


البارت الخامس
حب بعد عذاب
عهد :بندهاش مين معايا
معتز:معقول مش عرفتيني من صوتي
عهد:بنت جد يعني مش عندها الكلام ده اخلص انت مين
معتز:وحشتيني
عهد:وحشك عزرائيل ي بعيد
معتز:هههههههه الله كلامك جميل
عهد: لأ انت مهزاه يلا سلاام
معتز:لا ثواني هقول خلاص
عهد:قول يلا بسمعك
معتز: أنا أنا أنا
عهد:اه وبعدين
معتز: أنا أنا أنا
عهد:هتفضل طول الليل أنا أنا هتغني حضرتك
معتز:هههههه والله انتي قمرر
عهد:اللهم مطولك يروح
معتز:خلاص يستي انا معتز
عهد:عملت نفسها مندهشة بس هيأ كان عجبها طريقة كلامة وهو ا بيهزار كدا
عهد:وعايز أي ي دكتور معتز
معتز:كنت عايز أتكلم معاكي

الأم :عهد ي عهد
نعم ي ماما
تعالي عيزاكي
عهد:طب اقفل ماما عيزاني
معتز:لا مش هسيبك تروحي
عهد:نعم روح ي بابا
قفل الاتصال

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الأم: كنتي بتكلمي مين ي عهد
دي صحبتي ي ماما
الام بجدد
عهد بصي ي ماما عشان مكدبش عليكي ده الدكتور معتز أخوه وعد
الأم:بستغراب طب وده عايز منك أي معرفش ي ماما بس هوا قالي كان عايز يتكلم معايا

الأم:لا ي عهد بلاش ي بنتي أحنا مش قد الناس دي
عهد:متخافيش ي ماما مفيش حاجة
تصبحي علي خير
الأم:طب هاتي التليفون
عهد:اتفضلي ي ماما تصبحي علي خير
الأم: وأنتي بخير

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
حبيبه قامت بالاتصال ب معتز

حبيبه الووو
معتز:الووو ازيك ي حبيبه
حبيبه:بزهق الحمدلله وانت أخبارك ايه
بخير الحمدلله

حبيبه:المفروض أنا خطيبتك انت اللي ترن عليا
معتز:هههههه أحنا لسه قراية الفاتحة النهاردة وكنت تعبان وعايز انام
حبيبه: لأ والله انت شايف كدا
طيب تصبح على خير
معتز:وانتي بخير
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
معتز أي ياربي البنت دي أيش جاب لجاب حبيبه لعهد أزاي هتجوز وحدة مش قابلها حتي بس مستحيل يحصلل الجوازة دي
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عهد:بابتسامة وهيا شاردة بتفكير ف معتز
مش معقول أنا كلمت معتز ده حلم ولا حقيقة لا اكيد حلم لا وجي قالي وحشتيني لا لا حلم صح انا اكيد بحلم طب لو تطلع حقيقة هعمل أي أحب شخص زي ده دكتور وغني
لا ياربي تطلع الأفكار دي من دماغي بقي معش هقدر استحمل يالهههوي بس قد أي الكلام معاه حلوو هههههههه أنا محنونة فعلاً
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وعد قامت بدق الباب
معتز
تعالي ي اوزعة تعالي
وعد:لا ي معتز بطل تقولي كدا الله
معتز:لا بحب أقولك كدا ي اوزعة
وعد:طب المهم عملت أي مع عهد بقي
معتز: وأنتي مالك
وعد:لا اكيد بتهزر انا إللي عطيتك الرقم وده جزاتي
معتز:اه بصي هقولك هيأ البنت صراحة عجباني وقمرر كدا وصغننة كدا ورقيقة كدا
وعد:خلاص هتنام عليا ياربي عليك بقا انت خاطب البنت النهاردة وبتتكلم علي بنت تانية

معتز:هقولك أنا بصي يستي البنت دي انا مش شوفتها غير تلت مرات ومش لطيفة كدا بس ولا فرقت معايا ووافقت عشان بابا بس لكن جواز مستحيل اتجوزها انا صبرت كتير ومحبتش حد وكنت محافظ علي قلبي عشان ألاقي بنت تحبني من قلبها وتحافظ عليا لكن اتجوز دي بصي انا مش بحب اتكلم علي بنات الناس وبحافظ علي بنات الناس زي اختي عشان بخاف عليكي لكن البنت دي مدلعة كدا ولبسها غريب ومش بيعجبني وبتخرج وتيجي متأخر يعني عايشة حياة مش محترمة ولا بتابع دينا الإسلامي حتي

وعد:ياااه كل ده تعرفة عنها فعلاً هيأ ولا بتصلي ولا لبسها ينفع يخليها تكون وحدة مسلمة بس كله من بابا هنعمل أي

معتز:لا عادي بابا انا بس محبتش ازعلة
انتي يابت عمالة تتكلمي معايا وسحبتيني بالكلام وانتي شغالة رغي روحي نامي

وعد:هههههههه هروح انام كدا عرفت كل حاجة
معتز:امشي يبت من هنآ تصبحي علي خير
وعد :وانت بخير
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الوالد :شغال تحت بالمكتب عشان القواضي وكدا

نادر:جاي سكران من بره
الوالد :خرج
أي ده انت مالك عامل كدا ي نادر
نادر :سكران بقي ومش عارف يتكلم

الوالد:بصوت مرتفع انت بتعمل أي عندي فالبيت معش أشوفك هنأ تاني انت فاهم
معتز:نزل خير ي بابا في أي
الوالد:تعال ي دكتور شوف أخوك
نادر انت بتعمل أي وشارب أي مخليك مش شايف قدامك
الوالد : أخرج نادر بره الڤلة معش أشوفك هنأ غير لما تعدل من نفسك وتعرف ربنا
معتز:استنا بس ي بابا
الوالد :خلص الكلام ولا كلمة
معتز:زعل جدا علي أخوه بس ميقدرش يعمل حاجة

معتز:حاس نفسة زهقان قام للاتصال ب عهد

معتز:الووو وحشتيني
الهاتف كان مع الأم

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent