رواية البحث عن عروس الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الجبل

 رواية البحث عن عروس الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الجبل

رواية البحث عن عروس الجزء الرابع 

رواية البحث عن عروس البارت الرابع 

رواية البحث عن عروس الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الجبل


رواية البحث عن عروس الحلقة الرابعة


نوفيلا
البحث عن عروس
الحلقه الرابعه

في منزل عبدالرحمن
يجلس عبدالرحمن.متسطح علي سريرة وكانه في عالم اخر وكان يتحدث مع نفسه
عبدالرحمن// هي تقصد اي من النهارده هعتبرك زي اخويا وليه زعلت لما قولتلها بعتبرها زي اختي وليه فكرتني بأيام الدراسه
قطع تفكيره وسرحانه. الطرق علي باب غرفته
عبدالرحمن//. بلامبالاه. اد خل

كريمه// بص بقا يا ابن بطني اختي حبيبتي اللي متربيه معاها في بيت واحد اللي انت كنت السبب في خصامنا مع بعض يوم ما احرجتها وقولتلها انا يعتبر ليلي زي اختي من يومها وهي مدياني وش تاني غير اللي انا اعرفه
اهي جات الفرصه نرجع الميه لمجاريها. ليلي سابت خطيبها عشان عايزها تسافر معاه بلاد الخواجات هتقابل. خالتك وبنتها. وهتطلبها للجواز وكمان هتعتزل ليها. وبطل كلمه زي اختي

عبدالرحمن// بتعجب. هو ليه كله بيزعل من كلمه زي اختي
كريمه تقصد اي
عبدالرحمن// مقصدش حاجه.

كريمه. // ليلي بنت اختي ومفهاش غلطه لا ليها في المكياج ولا بتكلم شباب. وبتعرف تطبخ وتعليم عالي حتي الشغل مش عايزه تشتغل وفضلت قاعدة البيت يعني مفيش حجج المرة دي

عبدالرحمن// بجديه بس مفهاش اهم حاجه

كريمه// واي هي يا بن بطني

عبدالرحمن// احساسي من ناحيتها وأنها زي اختي ازاي هعاملها. انها مراتي

كريمه.// دي حجه من حججك اللي مش بتخلص انا قولتلك اللي عندي يا ليلي يا هسيب البيت وأمشي وعمر لساني ما هيخاطب لسانك تاني
خلص الكلام يا ابن بطني
خرجت كريمه وتركت عبدالرحمن في دوامه ما بين ارضاء امه وليلي التي في مقام اخته

//في مكتب الهندسه للعمارة والبناء//

الكل موجود في المكتب ومشغول في عمله الخاصه به دخل عبدالرحمن بدون سلام ولا كلام وواضح عليه الغضب الشديد.
صالح // ردالسلام السلام لله يا هندذه

عبدالرحمن// صالح بالله عليك ما ريقلك. سمعني سكوتك. لو سمحت

صالح.// بتعجب. لو سمحت. اي الاحترام دا كله. وبعدين السكوت ملهوش صوت. عشان تسمعه

عبدالرحمن//. يووووه. انا سيبلك المكان كله
الله
حسن. // الله في اي يا عم. ما تصلي علي النبي

عبدالرحمن// عليه الصلاه والسلام

حكي عبدالرحمن الحديث الذي دار بينه وبين امه

حسن.// ههههههههه تسيب البيت وتمشي الجمله دي بتقولها كل الامهات

صالح.// انا بقا امي بتقولها في اليوم عشر مرات في اليوم
بتم النشر في جروب القلوب للقصص والروايات الكامله
ولا مره سابته. كل الامهات بتقول كدا وقت الغضب

حسن. // طالما بنت خالتك. بالمواصفات دي اي المانع من جوازك منها

عبدالرحمن// المانع اني يعتبرها زي اختي واللي مضايقني. غضب امي مني

صالح.// نفسها تفرح بيك خيفه عليك لحالك يوقف
هو لسه موقفش. دا وقف ووقف حالنا معاك

حسن//. انا لو منك ووقعت. تحت يدي واحده بالمواصفات دي هقبلها علطول يا بني دا عرض والعرض ليه وقت وبيخلص. وافق وفك النحس.

عبدالرحمن. // شكلي كدا هلحق العرض وافك النحس.

لملمت فرح اغراضها بسرعه. واسرعت الي الخارج وهي في قمه غضبها

حسن //مالها دي زي اللي لسعتها عقربه

عبدالرحمن.// بشخط. الله حسن ما تكلم عدل يا تسكت

حسن//. الله ما تهدي يا عم هو انا قولت حاجه غلط.

صالح //شكلها في حاجه. زعلتها

اكتفي عبدالرحمن بابتسامه. وبدأ في عمله وهو مبسوط

في منزل فرح

في غرفه فرح

تجلس علي السرير وبجانبها صديقتها وعلبه مناديل. مقتربه. علي الانتهاء.

سماح.// خلاص يا فرح. سيبك منه

فرح. // ببكاء. انسي. حب السنين يعني بعد كل دا يكون لواحده غيري

سماح.// دا واحد معندوش احساس وانتي كلك احساس

فرح //ببكاء. متقوليش علي كدا

سماح.// بغيظ. كل اللي بيعمله دا وبرضوا بتحبيه

فرح. // وهفضل احبه طول عمري ومش هحب حد غيره ومش هقبل اجوز حد غيره

سماح.// بتفكير طيب ما تقوليله

فرح //دي بيقولي اني زي اخته ازاي أقوله اني بحبه كرامتي متسمحش اقلل من نفسي

فرح// بتفكير. عندي خطه توقف الجوازه دي. ونطلع عليه القديم والجديد

فرح //وهي تمسح دموعها. خطه اي

سماح// بابتسامه مكر. تعالي اقولك


يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent