رواية حب بعد عذاب الفصل الرابع 4 بقلم ريم علي الجالي

 رواية حب بعد عذاب الفصل الرابع 4 بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب الجزء الرابع 

رواية حب بعد عذاب البارت الرابع 

رواية حب بعد عذاب الفصل الرابع 4 بقلم ريم علي الجالي


رواية حب بعد عذاب الحلقة الرابعة


البارت الرابع
حب بعد عذاب
معتز :احكيلك يستي

بصي انا حياتي عايشها لوحدي اكني مش عندي أهل هتقوليلي ازاي هقولك انا اول واحد عند أهلي أمي كانت دكتورة نساء كان كل وقتها للعيادة أو المستشفي وبابا كان كل حياتة للقاضاية وبس كانت في مشاكل كتير عشان بعيد عن بعض وأنا يعتبر متربي مع اداده كبرت وانا حياتي لوحدي وبعدين أخويا نادر ده حياة كدا غريبة بتاع بنات عايز يسهر ويخرج مش بيدور علي حاجة أسمها دراسة
فضلت عايش كدا امي دي كنت بشوفها يوم الجمعة بلليل بس وبعدين اتولدت اختي وعد كانت معايا شوية نقعد مع بعض نسهر نخرج قريبا مني يعني ولما دخلت كلية طب امي اكتر وحدة كانت فرحانة بيا أمي عشان زيها أنا كنت فرحان بس انا مكنتش متعلق ب ماما مشفتش الحنيه تبعها اكنها وحدة غريبة عشان كدا لما اتوفت زعلت بس مزعلتش زي نااس بشوفها بتبقي هتموت علي أمها بس كنت بسافر بره مصر وبشوف بنات كتير بس ولا مرة فكرت اني ارتبط ب بنت كفايا اللي حصلل من اول مرة اعجب ب بنت وكسرت قلبي وعمري مانسيت اللي حصل عايش ومكمل حياتي وهفضل ورا حلمي
عهد:ياااه حياتك غريبة وماثرا أنا بنسبالي امي اغلي شي عندي
معتز:طب احكيلي عن حياتك. عهد :مفهاش حاجة حلوة بالمختصر انا بنت فقيرة
معتز:ولي تقولي علي نفسك كدا انتوا لي شايفين أن الفقر عيب أو حرام
عهد:هههههه لا هو ولا عيب ولا حرام بس حاجة صعبة جداً انك تشوف الناس حواليك معاها فلوس بتقدر تجيب أي حاجة نفسها فيها
عهد ببكاء خفيف أنا اتحملت كتير اووي ي معتز. بس مش هقول غير الحمدلله
معتز: الحمدلله يمكن انا عشان عايش عيشة مرتاحة مش حاسس بيكي طب وهتقدري ازاي تكملي حلمك
معتز:هتكملي أن شاء الله انا ممكن اساعدك
عهد:لا معلش مش بقبل مساعدة من حد عن أذنك أنا اتأخرت
معتز:مش هشوفك تاني
عهد لا معلش انت شخص هتكون مرتبط مش لزوم تشوفني تاني
معتز:بحزن بس انا مش عايزها
عهد:بحزن دي حاجة ترجعلك سلاام

معتز :يااااه الوقت معاكي عاده بسرعة أمتي هقدر أشوفك
يييي الوقت أتأخر المفروض اكون وصلت ولزمن اروح اجيب جدي

بعد مرور تلت ساعات
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وصل معتز هو وجده للڤله تبعهم

الأب:يلا ي معتز أتأخرنا

وعد بابا أنا جهزت
معتز:نادر انت مش هتيجي
لا مش هاجي
معتز:والله هزعل منك لازمن تيجي
نادر:خلاص هاجي
معتز:فكر ب عهد يااااه ي عهد عمال افكر فيكي اكنك حبيبتي
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عهد :يعني خلاص هيتجوز معقول أول شخص أعجب بي بسهولة هي يروح
أنتي متخلفة صحيح ع أساس أنه هيفكر فيا أو يحبني انا بحلم بحاجات مش هتحصل ليه ولا عمرها هتكون
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
بعد مرور نص ساعة
وصل الجميع إلي بيت الشرقاوي صديق الوالد

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

العيلة:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

حبيبه العروسة ازيك ي معتز
معتز: الحمدلله بخير وأنتي
حبيبه: أنا بخير طول مأنت بخير
معتز:هههههه ديماا يارب
حبيبه:ليه بتضحك ي معتز
معتز: لا مفيش يلا نروح هناك
العيلة :نورتونا والله
بنوركم

أبو معتز : والله ي شرقاوي انا لما فكرت افرح بأبني قولت مفيش غير بنتك اللي هتصون أبني
الشرقاوي:والله ي أدهم ده شرف ليا
طب علي خير ان شاء الله
نتكلم بتفاصيل
الشرقاوي :مش هنختلف أحنا واحد ياراجل
يلا نقرأ الفاتحة

الجميع قراية الفاتحة٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
تعالو ياولاد اقعدة مع بعض شوية

حبيبه: أنت مكنتش موافق علي الجوازة دي ي معتز
معتز لا مفيش موافق
حبيبه امال حاسة انك مش فرحان
معتز. لي عيزاني أعمل أي مثلا هههههههه
معتز بس مستغرب شوية عشان أنا مكنتش اعرفك ولا كنت بشوفك
حبيبه أنا معجبة بيك من زمان
معتز هههههههه والله مخدش بالي
حبيبه أنت لي بتضحك
معتز فرحان هههههههه
حبيبه اااه فرحان
طب استأذن خمس دقايق وجاية
معتز. خدي وقتك
بنت تجيب صداع سبحان الله شوفي الفقيرة ترتاح معاها واللي من نفس المستوي مش ارتحت لها انا مخنوق. عايز اروح من هنا

أبو معتز :انا استأذن بقي واسيب الولاد مع بعض
معتز:لا يابابا انا كمان لزمن اروح انام عندي كلية بكرة
طيب يلا بينا
السلام عليكم
وعليكم السلام

وصل الجميع إلي المنزل

معتز :قام بدق الباب علي غرقة وعد
وعد :تعال ي معتز اتفضل
معتز خدي تعالي بقولك مش معاكي رقم لعهد
وعد لي وعايز رقم لعهد لي
معتز انتي يابت بتحبي تستفسري وخلاص ردي علي طول معاكي رقم ليها
وعد بص هو معايا رقم مامتها بس
معتز بسرعة هاتي الرقم ي اوزعة
وعد طب قولي ليه ي دكتور
معتز. هقولك بعدين اخلصيي
طيب خد الرقم٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
قام لاتصال ب عهد
عهد :الوووو
معتز:مش بيتكلم ولا أي صوت بيتطلع
عهد :الووو مين بيرن
معتز:قاعد يسمع الصوت وبس
عهد:الووو طب رد حضرتك انت مين
معتز:بصوت رجولي الووو
عهد :حاسة بصوت بندهاش بدون أي كلمة أو رد
معتز:الووو ي وعهد وحشتيني
عهد ٠٠٠٠٠٠٠٠
خلينا نشوف رد عهد ع الكلمة أي

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent