رواية حوريتي انتي الفصل الرابع 4 بقلم حسناء عماد

 رواية حوريتي انتي الفصل الرابع 4 بقلم حسناء عماد

رواية حوريتي انتي الجزء الرابع 

رواية حوريتي انتي البارت الرابع 

رواية حوريتي انتي الفصل الرابع 4 بقلم حسناء عماد


رواية حوريتي انتي الحلقة الرابعة

الفصل الرابع
في قصر الهواري البنات قاعده حور وحبيبة قاعدين وهيموتوا ويعرفوا جدهم عاوزهم ليه بكرا اما زهرة وريم قاعدين واقدمهم طبق فشار كبير واكل كتير وعاملين يغنوا
ريم :وياريتني مااحبتك وانا كان مالي
زهرة :طيب اعمل ايه
حور بغضب :ربنا يخدكم باردين كدا علي طول بطلوا اكل هتضربي يا اختي انتي وهي
ريم :انا مفيش مني يااختي صح يازهرتي
زهرة :صح ياموزتي سيبك منهم الغيرة كلتهم
ريم :عندك حق يابيبي
حبيبة :يابارده انتي وهي فكروا معانا
ريم بتغيني :اصل حبك مشي بيدي وانت حلمي وانت عيدي
ثم يدخل مصطفي ويكمل مع ريم
مصطفي :مستحيل العيشة دي تبقا بعدك ليه طعم ولون في بعدك
حبيبة:وحياة عيالك
مصطفي وهو بيغمز لزهرة :وانتي مالك يالي هتموت انت
حبيبة بغضب :مصطفاااااه
مصطفي ببرود:نعم
حور وهي بتضرب حبيبه في ايدها حور:سيبك من البت دي قولي يامصطفي مشي احنا اخوات واصحاب وولاد عم
مصطفي :عاوزه ايه من الاخر يااختي قولي اصل الاسطوانه دي اكيد وراها حاجة
حبيبة بحب عكس اللي كانت فيه :ومشي انا اختك دلوعتك وروح قلبك
مصطفي مصدوم
زهرة:وانا بنت عمك حبيبتك
مصطفي :هو في ايه وانتي ياريم مشي حاجة
ريم بضحك :انا نسخه منك ياابن عمي
مصطفي :طيب ايه سر الرومانسية دي
حور :بص ياقلب بنت عمك انت هو انت هو انت
مصطفي :اه عارف انه انا ماله
حور بسرعه :متعرفش جدك عاوز ايه
مصطفي بضحك :ده كله علشان تسألوا السؤال ده لا طبعا هو انا اعرف منين يااختي
ريم:اخص عليك اخص
مصطفي :وانا مالي
حور طيب متعرفش مين ممكن يقول
مصطفي بتفكير :سيف اكيد سيف عندها فكرة
حور وعند ذكر اسم سيف ضربات قلبه بتزيد وقالت وهي مرعوبه :س سيف تقصد ابو السيول قصدي السيوف
مصطفي بضحك علي شكل حور :اجل هو ابو السيول قصدي السيوف
حبيبة :لا ياعم مشي عاوزين نعرف هو بكرا بعيد يابنات هي نومه وخلاص
زهرة :عند سيف واستوب
ريم :اتفق
مصطفي وهو بيضحك عليهم :وعند مصطفي واكشن تقصدوا انتم عاوزين الحرق
ريم :واحنا لينا مين غير مصطفي
مصطفي :لا كدا اقتنعت... المهم خدي ياحور الشيكولاته بتاعتك كنت جايه علشان ادهلك
حور بفرحه :مشي بتنسي ابدآ يامصطفي انت احسن اخ
مصطفي بحنان :عمري ما نسيت
حبيبة :بقالك سنة يابن امي وابوي من ساعة ماحور جت كل يوم بالليل تجيب ليه شيكولاته وانا بقالي 22سنة معاك وسبحان الله في نفس البيت مفيش حتي كيس شيكولاته فاضي ياابن الأصول
مصطفي بضحك :انتي حور علشان اجيب ليكي
حور وهي مبسوطه فحبيبة عندها حق من ساعة ماجت هنا ومصطفي مشي بينسي يجيب ليه شيكولاته كل يوم
فلاش باك
حور ببكاء في حضن رحاب :ماما ماما وحشيتني اووي انا عاوزه امي
رحاب وهي تبكي علي بكاء حور :يابنتي ادعي لمامتك مشي كدا هي في مكان احسن اهدي ياحبيبتي
حور:عاوزه اروح عندها عاوزه ماما
رحاب :استغفري ربنا ياحوري يابنتي مشي كدا
كان في نفسي الوقت مصطفي نازل بيدور علي امه سمع حور وهي بتعيط خبط علي الباب
مصطفي :نهار اسوح حور بتعيط حور ام السحور اقصد البحور
حور مستغربه :مين ده
مصطفي متصنع الصدمه :مين ده في حد يااختي ميعرفش مين مصطفي
رحاب بضحك علي ابنه :ده مصطفي ابني ياحور وابن عمك هو مجنون شويه بس تقدري تقولي عليه انسان
حور بضحك :هو فعلا مجنون
مصطفي وهو بيتصنع الزعل :وانا اللي كنت هجيب ليكي هديه بس يلا بقا
حور مسرعه :هديه هديه ايه
مصطفي وهو بيمثل انه زعلان:مشي انا مجنون
حور :لا انا قصدي حنون صح ياماما رحاب
رحاب بضحك :صح
حور :انت حنون وعسول
مصطفي وهو بيطلع حاجة من جيبه :خدي دي شيكولاته ولو مفيش عياط بعد كدا كل يوم هتلاقي عندك شيكولاته وعد
حور:وعد
نهايه الفلاش باك
زهرة بغيرة :طيب عن اذنكم انا ياجماعه
قطع كلام زهرة دخول سيف
سيف :علي فين يااختي لسه فاكرين دي الساعه بقيت1بعد نص الليل
الكل مصدوم وحور وهي هتموت من الخوف :طيب اطلع انا ياجماعه
حبيبه :خديني معاكي علشان ابقا اصح الصبح اذاكر
ريم :ها اه مذاكرة انا عاوزه اذاكر قصدي انام
مصطفي وهو هيموت من الضحك عليهم :وانا عندي شغل
وحور وهي تمشي سيف بغضب لانه متجاهله كلامه
سيف بصوت عالي :حور استني انا اقولت تمشي وهو انا خلصت كلامي
حور وهي بترجع مكانه بخوف
سيف بغضب :اسمعوا بقا اي واحدة فيكم مشي هتجيب تقدير مشي هتعرف ايه اللي هيحصل والمشاكل اللي انتم بتعملوها حضرتكم وتتصلوا بمصطفي وادهم وكريم وعمر علشان يساعدكم فيه ومفكرين اني معرفش انا ورحيم تبقوا بتحلموا
الكل في حالة صدمه خصوصا ريم
حور في سرها :نهار اسوح
ريم:ابو السيوف هيشوط
حبيبة :هيشوط ايه يااختي ده هيموتنا اصبري بس
سيف بصوت عالي :بتقولوا ايه
حور بخوف :هيشوط.. قصدي احنا مشي بنعمل حاجة
ريم:ايوا حتي اسال مص
سيف :نعم يااختي انتي وهي وانتي بالذات ياريم ياريت تسكتي
حبيبة وزهرة بصوت لا يسمعه سيف :هي من ناحية هي بالذات تسكت فانت صح دي اصل المصائب كله
سيف بغضب :بعد اللي حصل النهارده مع ادهم وكريم الحرس هيكونوا معاكم في كل مكان مفهوم
البنات :مفهوم
سيف :وبطلوا دلع وركزوا في الدراسه وانتي ياثانويه عامه
زهرة بخوف :ها ننعم
سيف :بطلي لعب شويه
زهرة :حاضر
سيف بهدوء لريم :اختك فين ياريم وانتي يازهرة اختك فين
ريم وزهرة بخوف ومفيش رد
سيف بعصيبه :ايه فين هايدي ونرمين انطقوا
وفجاء تدخل نرمين وهايدي من بابا القصر وهم مشي مبطلين ضحك وهايدي اتصدمت من وجود سيف ونرمين هتموت من الخوف
هايدي بخوف :سسيف انت هنا
سيف بهدوء :اقدر اعرف الست هايدي والست نرمين كانوا فين
هايدي بخوف :يعني هنكون فين يعني ياسيف كان عندنا حفله عيد ميلاد واحدة معانا في الكليه
سيف بغضب افزع البنات :نعم يااختي حفله عيد ميلاد بعد نص الليل طيب قولي حاجة تانيه
نرمين بخوف: اسال حور
حور مصدومه فهي لا تعلم عن اي عيد ميلاد تتحدث هايدي

هايدي في سرها صح البت نرمين دي صح حور مشي هتقدر تكذب علشان هتخاف هستغل الحكايه دي :ايوا حور كمان كانت معزومه بس مشي راضيت تروح صح ياحور
سيف وهو عيونه علي حور
حور بخوف :صصح كان في حفله النهارده
سيف وهو يعلم انه تكذب :حاضر هصدق بس اخر مرة حد يتاخر كدا وبعد كدا الحرس هيكون معاكم مفهوم ويلا كل واحدة علي الاوضة بتاعته وانت يااستاذ مصطفي مشي عندك شغل بكرا يلااااااا
مصطفي :حاضر
وذهبت كل واحدة الي غرفتها وسيف اللي غرفته
سيف:شكلي لما سكت علي اللي بيحصل مع كل واحدة هتزيدوا فيه يابنات الهواري وانتي ياحور بتكدبي عليا ماشي

تاني يوم الجميع متجمع علي الفطار والكل هيموت ويعرف الجد عاوز منهم ايه وخصوصا ان محمد واحمد ويوسف راجعوا النهارده الصبح
الجد :بعد ما تخلصوا ياريت الكل يكون في المكتب
محمد :حاضر يابابا
منال بغيظ لحور :ياريت يابنت فاتن تعملي القهوة وتاجي علي المكتب
هايدي بتكبر :عاوزه القهوة مظبوطه مفهوم
حبيبة :ياشيخه يارب تقعي وانتي شبه حمدي الوزير كدا
ريم وهي بتقلد هايدي :عاوزه القهوة مظبوطه مفهوم مظبوطه تاخدك ياشيخه
زهرة لحور :حور انا اسفه ياحبيبتي مشي عارفه ماما بتعمل كدا ليه
حور بهدوء :عادي يازهرة انا اتعودت روحوا انتم وانا هاجي وراكم
بعد شويه وبعد ما حور عملت القهوة واقدمت القهوة للكل ومع أستغرب سيف انه هي اللي جيبه القهوة ومع ابتسامه منال فهي تظن ان الحاج سيجبر سيف علي هايدي
الجد:طبعا الكل عارف اني سبت الشغل ليكم واني مشي بقيت ادخل في حاجة
محمد:ايوا ياحاج
الجد :انا سبت كل حاجة تخص المزارع ليك يايوسف انت واخواتك اما الشركات لسيف واخواته
سيف:في ايه ياجدي هو حصل حاجة
رحيم :في مشكله ياجدي
سعد:انا عاوز اوزع الورث
اتصدم الجميع وكان اكثرهم صدمه منال
منال :يعني ايه
محمد :ليه ياحاج كدا
سعد :انا اقولت اللي عندي وفي شرط
كريم :شرط.. شرط ايه ده
الجد :ان رحيم يتجوز حبيبة وعمر يتجوز ريم ومصطفي يتجوز زهرة وكريم يتجوز نرمين اما سيف ...
سيف قبل ما سعد يكمل كلامه وبغضب :نعمممممم انا سيف الهواري اتجبر علي حاجة مشي هيحصل ومشي عاوز حاجة
رحاب وتحاول تهدي ابنه:سيف اهدي مشي كدا استني جدك هيقول ايه
منال بغضب :وانا مشي موافقه علي الكلام ده
فهي كانت تظن ان ابنها عمر سيتزوج من حبيبة ووزهرة من رحيم وسيف من هايدي لكن أحلامه لم تكتمل
اما ريم فهي هطير من الفرحه ولكن فرحتها لما تكتمل في عيونها علي عمر الذي لا يظهر علي وجه اي علامات تدل علي الفرحه اما مصطفي فهو سعيد فخيرا تحقق حلامه وايضا زهرة مبسوطه ولكن لن تضع مصطفي يشعر بانه مبسوطه فهي لا تعلم اذا كان يحبه ام لا اما نرمين فهي تخاف من ظل كريم كيف ستتزوج منه وكريم الغاضب ايضا فهو لا يحبه اما رحيم فهو يشعر انه يطير من الفرحه لانه يعشق حبيبة واعترف بذلك لسيف وسعد الهواري ولكنهم دائما يقولون ليس الان ماالذي غير قرار الجد اما حور فهي تريد ان تبكي فهي تعلم ان الجد يريد ان يجوز هايدي لسيف فهل هذه هي نهايه حب عمرها
ما القرار الذي سيتاخذها سيف هل يوافق علي قرار الجد ماذا ستفعل منال وماذا سيفعل عمر هل يحب ريم كما تحبه

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent