رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 بقلم ريم علي الجالي

 رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 بقلم ريم علي الجالي

رواية حب بعد عذاب الجزء الثالث 

رواية حب بعد عذاب البارت الثالث 

رواية حب بعد عذاب الفصل الثالث 3 بقلم ريم علي الجالي


رواية حب بعد عذاب الحلقة الثالثة


البارت الثالث
حب بعد عذاب

وبعد حديث طويل بينهم
الأب :لاااء يعني لاااء خلص الكلام ومعش تفتحي معايا الموضوع ده تاني

عهد:طيب ي بابا بس لزمن تصرف عليا انا سكت كتير

الأب:بغضب انا مش هصرف ع حد عايزة تشتغلي روحي شوفي شغل
الأم:خلاص ي عهد روحي نامي انا هتكلم مع ابوكي لوحدنا
عهد:طيب تصبحوا علي خير

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في المساء
معتز قام بالاتصال ب عمر
معتز: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
عمر:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
معتز:ماتيجي نسهر بره شوية عشان زهقان
عمر:والله انا تعبان ومش هقدر معلش ي معتز
معتز:ولا يهمك تصبح على خير
عمر:وانت بخير سلااام
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
ابو معتز :مساء الخير ي معتز قاعد هنا لي لدلوقت
معتز:مفيش ي بابا
الوالد :انا عندي خبر هيفرحك
معتز:خير ي بابا
بنت عمك الشرقاوي حلوة خالص ومناسبة ليك وناس من مستوانا
معتز بس ي بابا انا قولتلك أنا نفسي اتجوز بنت انا بحبها وعايزها لكن بنت عمي الشرقاوي عاملها زي اختي وعد مش اكتر
الأب:معتز خلاص انا عطيت معاد لناس وخلاص هما موافقين خلص الكلام

معتز ازاي ي بابا تتفق ع جواز ابنك من غير ميعرف
الأب:انت بتكسر كلامي ي معتز
معتز لا مش القصد ي بابا
الأب:خلاص عرف اخواتك أننا بكرة رايحين عند عمك الشرقاوي

معتز: بزعل طيب
معتز تطلع الغرفة قام لاتصال ب عمر
معتز:الوووو ي عمر
عمر:الوووو ي معتز خير ي بني

معتز مش عارف ي عمر بابا بيقول اتفق مع عمي الشرقاوي اللي شريك معاه بالشغل عشان اتجوز بنته
عمر هو ازاي يفكر يجوزك من غير متوافق
معتز. مش عارف والمشكلة اني مقدر اكسر كلمة لبابا
عمر اهدي كدا وبكرة نشوف الموضوع روح ناام
معتز. طيب سلااام
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وعد: قامت بدق الباب ع معتز
معتز:اتفضلي ي وعد تعالي
وعد:صحيح الكلام ده
معتز:كلام أي
وعد :كلام بابا أنو عايز يجوزك بنت الشرقاوي انا البنت دي مش بحبها شايفة نفسها اووي
معتز وانا عاملها زي اختي ومش هقدر اتجوزها
وعد:خلاص متوافقش
معتز انتي عارفة ي وعد اني مش بقدر اكسر كلمة بابا
وعد:ي بني دي حياتك لزمن تختار شريكة حياتك
معتز :مش عارف بقي بكرة نشوف الموضوع ده روحي نامي يلا
وعد :طيب تصبح على خير
وانتي بخير
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
نادر بقي حياته لوحدها عايش مع البنات يجي الصبح ومحدش بيقدر يتكلم معاه

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
عهد : يعني بابا مش موافق أننا نروح القاهرة هنفضل هنا وشكلي مش هقدر أكمل تعليم زي البنات
وكمان استاذ معتز عمالة افكر فيه لي مش عارفة يااارب صبرني بقي

٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
وفي الصباح

معتز :اااااه كسلان حتي مش قادر افوق بجد نفسي اشوفك تاني ي عهد كفايا اسمك الرقيق
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
بيت عهد
الأم:صباح الخير
عهد:صباح النور
ماما انا للزمن اشتغل عشان اكمل دراستي
الأم:هتقدر توافقي بين التنين ي عهد

أن شاء الله ي ماما ربنا معايا

الأم ربنا معاكي ي بنتي

غادرت عهد المنزل
لتدور ع شغل وحاولت كتير لكن مافي شغل يقبل بيها
هل عهد تأيئس لا مستحيل فضلت تدور كتير
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
بيت معتز

الأب:ي معتز روح جيب جدك عشان يحضر معانا.
معتز:بجد اول حاجة هشوف عهد
معتز زي الطفل الصغير ليشوف عهد

غادر معتز المنزل للوصول إلي منزل جده

هناك عهد تنهار من البكاء الشديد

نزل معتز من السيارة الفخامة
شاب كتير راقي وحلوو

معتز نظر إلي عهد وهي تبكي
عهد لم تشوف معتز
معتز فضل يقترب ويقترب
معتز بصوتة الرجولي ماالك ي عهد
عهد:بندهاش مين معتز
ايوة معتز مالك لي تبكي حد مزعلك
عهد:بخوف لا مافيش حاجة
معتز:لكن لي تبكي بشدة هي
عهد:كنت تعبانة شوية وبتحاول تبتعد عن المكان

معتز:طيب واضح انك مش عايزة تقولي عايزة حاجة
عهد:لا شكراً
عهد بس سؤال انت جيت هنأ لي
معتز: بابتسامة خفيفة
صراحة كنت جاي اخد جدي عشان قراية فتحتي وكدا
عهد:بزعل ظاهر عليها بجدد
معتز:صراحة أنا مكنتش عايز الجوازة دي بس بابا هو اللي طلب مني
عهد:هههه بجد لدرجة دي بتسمع كلام باباك
معتز:فعلا مش بحب حد يزعل مني حتي لو الشئ ده يزعلني أنا شخصياً
عهد:واضح انك كويس مش شايف نفسك زي الناس الأغنياء
معتز:ههههه لا انا مش كدا خالص
انا ممكن أحكي معاكي شوية لو مفيش مانع
عهد:بقلق طيب
معتز تعالي نقعد ع جسر الأرض
عهد:هههههههه انت تعرف تتكلم وتقول جسر الأرض
معتز:هههههه طبعاا انا مش شخص زيكم
عهد فعلا
معتز:تعرفي أن ضحكتك حلوة
عهد :انت هتتكلم ولا أقوم
معتز :لا خلاص بصي ي ستي هحكيلك من أول حاجة حتي قبل وفاء أمي
عهد طبعاً احكي انا معاك

متابعة البارت الرابع

google-playkhamsatmostaqltradent