رواية حوريتي انتي الفصل الثالث 3 بقلم حسناء عماد

 رواية حوريتي انتي الفصل الثالث 3 بقلم حسناء عماد

رواية حوريتي انتي الجزء الثالث

رواية حوريتي انتي البارت الثالث

رواية حوريتي انتي الفصل الثالث 3 بقلم حسناء عماد


رواية حوريتي انتي الحلقة الثالثة


الفصل التالت..
في قصر الهواري
سعد:قولي يابنتي
منال:كنت عاوزه اقول ان العيال كبرت ياعمي ودلوقتي نقدر نجوزهم لبعض زاي ماانت قولت زمان ياعمي ان البنات لعيال عمها
سعد:كنت لسه بفكر في كدا وعندك حق يابنتي العيال كبرت لما ياجي سيف هفتح معه الموضوع
منال:ياريت ياعمي
سعد :ماشي يابنتي
منال:عن اذنك ياعمي
سعد :اتفضلي يابنتي
منال وهي خارجه ايوا ياسعد الهواري لازم اخلي ولادي هم أصحاب الورث ده كله لازم

اما في شركة الهواري
عمر بخوف وبصوت عالي وهو بيفتح باب مكتب سيف :الحق ياسيف
سيف:فيه ايه ياعمر
عمر:ادهم وكريم في ناس ضربوا عليهم نار والعربيه عملت حادثه
سيف وهو بيجري هو وعمر :اهااااا ياكلاب فين مصطفي ورحيم ياعمر فين
عمر :هم راحو في العربيه علي المستشفي
سيف بغضب :يلا بسرعه ياعمر
سيف في سرها لو انت السبب يامحمود ياجارحي والله ماانا سيبك لازم اعرف مين اللي عمل كدا

في قصر الهواري
حور بعد ما خلصت تنضيف وهي بتغسل ايدها: اخيرا خلصت امتي ارتاح منك يامنال انتي امتي اما اروح اشوف اوضة الست منال

في غرفه رحاب
رحاب :كنت بفكر في موضوع يامحمد
محمد:قولي يارحاب
رحاب:كنت عاوزه اجوز حور لسيف
محمد مصدوم :سيف وحور ليه يارحاب
رحاب بهدوء :سيف هو الوحيد اللي هيعرف يحمي حور يامحمد من منال ...منال يامحمد مشي بتسيب البنت خالص
محمد:عارف يارحاب هبقا أكلم سيف لما ارجع
رحاب:ترجع بالسلامه

حور وهي طالعه من المطبخ وريم قاعدة علي الكرسي في نفس الوقت التليفون رن
ريم :انا هرد ياحور
حور :ماشي
ريم:الو مين معي
المتصل :معي بيت الهواري حضرتكم احنا تبع مستشفي......
ريم بخوف :ايوا يافندم عاوزه حاجة
المتصل :حضرتكم السيد ادهم الهواري والسيد كريم المحمدي عملوا حادثه وهم دلوقتي في العمليات
ريم بصدمه وصوت عالي اتجمع عليه اهل القصر
سمر بخوف :في ايه ياريم انطقي
سعد بصدمه :ايه يابنتي في ايه
ريم ببكاء :اخوي اخوي
سمر بخوف وخلاص هتعيط :رحيم ماله ياريم
ريم ببكاء :مامام ماما ادهم عمل حادثه هو وكريم
الكل اتصدم
سمر بصوت عالي وهي بتجري :ابني ادهم لا ابني لاااااا
رحاب ببكاء :كريم
ركبوا العربيات وطول الطريق الحاج سعد هيموت من القلق علي أحفادها وحور بتحاول تهدئ ريم وحبيبه بتهدئ امه من الخوف علي كريم فرحاب تعتبر كريم ابنه اما سمر هتموت من القلق علي ادهم ومنال قاعده لا يظهر علي وجهه اي علامات للخوف او الصدمه

بعد قليل وصل الجميع للمستشفي وبعد مااعرفوا هم فين الحاج سعد بعد ما شاف سيف
سعد بقلق وخوف :سيف يابني قالي اخواتك مالهم
سيف بهدوء علي عكس الغضب اللي فيه :جدي متقلقش ياجدي كريم اتصاب في كتفه وطلعوا الرصاصه وادهم متصاب في راسه اهدي انت بس
رحيم بغضب :سيف عندها حق ياجدي اهدي انت علشان صحتك واول ماالدكتور يخلص هنشوفه
ريم بخوف :رحيم ادهم كويس صح
رحيم بحنان :كويس بطلي عياط ياحبيبتي
حور لمصطفي :مصطفي كريم كويس
مصطفي بحنان فهو بيحب حور زاي اخته :ايوا كويس ياحور

سيف وهو بيضايق عينه وبيفكر اشنعما سالت مصطفي وليه سالت علي كريم ومشي سالت علي ادهم مالك ياسيف انا مالي بيه انت نسيت اللي عملته فيك لازم اخلي تدفع التمن بس اخلص من الموضوع الاول لازم تعرف هي بتعالي صوته علي مين بس استني عليا ياحور هانم
بعد شويه وبعد ماالجميع اطمن علي ادهم وكريم
كريم :سيف الموضوع ده مقصود انا متاكد الحارس كلهم ماتوا
ادهم :صح وكمان سليم هو اللي جه والحقنا
سيف بغضب:عارف ياكريم سليم قالي كل حاجة وهو دلوقتي بيدور علي اللي عمل كدا ولازم اعرف علشان لو طلع اللي في بالي هقتله بايدي

البنات اترعبت من زعيق سيف
حبيبه لحور :هو مين اللي بيتكلم ده يااختاااها
حور بضحك علي شكل حبيبة :بيقولوا اخوكي
حبيبة :انا اعرف انه عصيبي بس مشي كنت اعرف انه كدا
مصطفي بضحك :علشان لما اقولك تصديقي يابتاعت اخوكي سيف ده ملاك شوفي يااختي اللي ملاك شوفي
حبيبة :اسكت انا بعد كدا مشي هتكلم مع سيف غير للضرورة
مصطفي :وياريت معي كمان
حبيبة :اسكت يازفت
سيف بزعيق :مصطفااااه
مصطفي بخضه :ن نعم
سيف :تروح تشوف الدكتور وياريت يكتب لادهم وكريم علي خروج
مصطفي :حاضر
سيف :وانت يارحيم عاوزك تتباع مع سليم وتجيب اللي عمل كدا ماشي
رحيم بهدوء:ماشي
سيف :وانت ياعمر تراجع الشركة وتشوف اللي بيحصل هناك لازم حد يكون هناك وانا هروح البنات وبعدين هروح الشركة ومفيش حد يعرف ابوي او عمي مفهوم

الكل :مفهوم
سيف :مفهوم ياهايدي
هايدي بخوف :مفهوم
عمر :حاضر انا همشي سلام
الجد وهو فخور بسيف فهو نسخه مصغره عنه لا واحسن فهو يدير الأمور دايما علي احسن طريقه ومفيش حاجة بتقدر عليه وبيمشي الكل ومفيش حد يقدر يوافق في وشه نعم انه حفادي حفيد سعد الهواري سيف الهواري

بعد شويه الجميع وصل البيت وسمر مشي راضيه تسيب ابنه والكل لسه مجتمع
سعد بصوت عالي :انا عاوز الكل بكرا عندي في المكتب مفهوم
رحاب :ليه ياعمي في حاجة
سعد :هتعرفوا بكرا ودلوقتي كل واحد يروح علي الاوضه بتاعته

حور لريم :تفتكري جدك عاوز ايه
ريم :معرفش بس حاجة غريبه اول مرة يطلب الكل كدا
حبيبة :عندكم حق لازم نعرف لازم
حور:بت بطلي الفضول ده بش فعلا لازم نعرف علشان حاجة غريبه
سيف وهو شايفهم مشي مبطلين كلام
سيف :هتفضلوا كدا يلا كل واحدة علي الاوضه بتاعته يلاااااا
البنات وهم بيجروا :حاضر

فس نفس الوقت
مجهول1:ايه يامتخلف مشي انا اقولت عاوزهم فيهم روح
مجهول2:الحرس هم السبب كانت زماني مستريح منهم
مجهول1:لازم اخلص منهم لازم فلوس الهواري دي تكون ليا لازم
مجهول 2:متخافش الضربه الجايه هتكون القاضية عليهم
مجهول1:هنشوف اقفل انت دلوقتي
مجهول2:متنساش اي حاجة تحصل تقولي سلام
مجهول 1:حاضر سلام
وبعد ما اقفل معهم لازم اقضي علي العيله دي لازم

وفي شركة الهواري
سيف بغضب لرحيم وسليم :لازم تعرفوا مين ده مين اللي اقدر يعمل كدا في احفاد الهواري لازم سليم :اكيد يافندم انا بعت الحرس يدور علي اللي كان بيضرب نار علي كريم وادهم بيه يافندم
سيف:وانت يارحيم دور معهم علشان لو طلع اللي في بالي هيبقا اخر يوم في عمرها مفهوم
رحيم وسليم :مفهوم

وكدا الفصل التالت انتهي
ايه اللي ممكن يكون الجد هيقوله للعيله وهل ممكن ينفذ كلام منال
ومين المجهول اللي عاوز يدمر العيله

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent