رواية البحث عن عروس الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الجبل

 رواية البحث عن عروس الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الجبل

رواية البحث عن عروس الجزء الثالث

رواية البحث عن عروس البارت الثالث

رواية البحث عن عروس الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الجبل


رواية البحث عن عروس الحلقة الثالثة


من البحث عن عروس
داخل مكتب الهندسه للعماره والبناء

صالح// ههه والله حرام عليك احد يعمل كده

عبد الرحمن// هي زعلت عشان عرفتها ان فاهم القصص اللي بيرسموها على وكمان عرفتها طريقه نفسها

حسن //والحاجه كريمه عملت ايه بعد ده كله

عبد الرحمن// مخصماني مع اني حاولت اراضيها بالليل والصبح قبل ما اجي

سماح// كان ممكن ترفضها بطريقه غير كده

عبد الرحمن// بطريقه المره الجايه هاقول لها سوري يا بيبي
بتم النشر في جروب القلوب للقصص والروايات الكامله
انا وانت ما ينفعش نبقى كابل ولا اقول لها خلينا في فرندس احسن

صالح// الله الله الله في ايه ما تتهد يا عم

حسن //هي عندها حق كنت رفضتها زوق شويه انت قطر قشااش علطول كدا

سماء //خلاص يا جماعه انا تعودت على طريقته المستفزه ورد الحاد

عبد الرحمن/// طريقه المستفزه طالما طريقتي مستفزه وكلامي حاد ليه بتكلميني

سماح //بقرف ونرفزه انا اسفه ابقى غلطانه لو وجهت لحضرتك كلام ثاني وسابت المكتب واخرجت

حسن //بلوي عاجبك اللي بتعمله ده. ديما كسفنا كدا

صالح //ايه رايك يا يا فرح باللي بيحصل ده

فرح //ياريت تطلعوني من مواضيعكم دي

وسابت المكتب وخرجت

حسن// الله ما لها دي كمان

صالح //والله احنا محسودين
وانا لازم ابخر المكتب ده ده احنا كنا زي الفل مع بعض

عبد الرحمن// بابتسامه ياريت البنات كلها زي فرح لبس محترم ولا ليها في المكياج ولا كلام الشباب. ولا ليها في اللف ولا الدوران ياريت البنات كلها زي فرح

داخل الكافيه المعتاده فرح وسماح الفلوس فيه

سماح// بعصبيه ده واحد مغرور مش شايف غير نفسه وشايف عيوب الناس ومش شايف عيبه

فرح //برتياح واخيرا خلصت من العروسه دي كمان

سماح// بعصبيه هو انا في ايه وانتي في ايه

فرح //سمحوحتي شاركيني فرحتي

سماع// بدهشه فرحتك والله انت واحده هبله هتفضلي لحد كده لأمتي لا حاسس بيكي ولا راضيه تعترفي بحبك ليه

فرح //سيبيني مبسوطه شويه هو حرام اني افرح شويه و اهدي اعصابي شويه

عبد الرحمن// اذا ما كنتيش انتي تفرحي مين هيفرح ده انت فرح يا فرح

صدمت سماح وفرح بصوت عبد الرحمن نظرت فرح الي مصدر الصوت وجدت عبد الرحمن واقف امام الترابيزه ومبتسم

عبد الرحمن //ممكن اقعد وانا هاعزمكم على شاي

سماح //و انت ايه جابك هنا احنا طفشانين منك

عبد الرحمن //بتعجب طفشانين مني عموما انا اللي ما تعرفوش الكافيه ده انا واصحابي دائما ب بنكون هنا

سماع //بضيق معاي شغل عايزه اخلصه عن اذنك يا فرح ونظرت الي عبده عبد الرحمن بقرف

اشبع بالكافيه كله

فرح //خديني معاكي

سماح //وهي تجز علي اسنانها وشاورت لها بالجلوس خلصي شايك وتعالي وراي
سلام



عبدالرحمن. //بابتسامه اقعدي يا فرح انا عايزك في موضوع مهم

جلست فرح في توتر وبدأت تفرك في يدها
لاحظ عبدالرحمن توترها

عبد الرحمن// احنا في مكان عام ومش هطول معاكي في الكلام واحنا معانا اجتماع كمان شويه

فرح //بتوتر اي هو الموضوع المهم

عبد الرحمن// احم فرح انتي زميلتي من ايام الدراسه
بتم النشر في جروب القلوب للقصص والروايات الكامله
وعرفك اوووي اعرف فرح اللي مش بتحب المشاكل اعرف فرح الهادئه اللي ملهاش في كلام البنات الهايف ولا بتكلم شباب
ولا ليها في اللف ولا الدوران
فرح اللي ملتزمه خلقا. وخلاقا وملتزمه في الشغل

فرح بتوتر//. واي لزمه الكلام دا دلوقتي

عبدالرحمن //فرح انتي زي اختي اختي اللي بخاف عليها وبخاف علي سيرتها وهضايق لو حد جاب سيرتها بكلمه مش كويسه وممكن اعمل معاه مشكله

فرح// بصدمه اختك يعني لما كنا في الجامعه مع بعض و لو حد ضايقني كنت بتتخانق معه عشان زي اختك كنت بتلخص الكتب و تديهاني عشان زي اختك لما كنت تهتم لنجاحي عشان زي اختك لما طلعت الثانيه و انت الاول و قولتلي انت احق مني تبقى موعيده وانا اشتغل في مكان ثاني عملت كده عشان اختك لما شغلتني معك في نفس الشركه عشان زي اختك و لما تتخانق مع المدير وكنت هتترفد عشان زعق ليا مره عملت كده عشان زي اختك وبعصبيه انت قلت لي كده ليه

عبد الرحمن// بزهول من كلام فرح وبهدوء انا ما كنتش فاكر كلمه اختي هزعلك كده يا فرح انا خائف عليك

فرح //بعصبيه من ايه من مين خايف علىا

عبد الرحمن// بهدوء طيب اهدي عشان اعرف اتكلم معك وبلاش العصبيه دي

فرح //جلست اتفضل قول

عبد الرحمن// انا عارف ان سماح صاحبتك من مده وعارف انك بتعزيها بس وبرجاء انا عايزك تقليل الخروج معها ومصاحبتها الديمه

فرح //وهي مزهوله نعم ليه بقى هو انت عشان مش بتحبها عايزني محبهاش وابعد عنها

عبد الرحمن ///انا باقول كده لمصلحتك مصلحتها

فرح //وايه مصلحته مصلحته في اننا نبعد عن بعض

عبد الرحمن //فرح اللي ما تعرفوش من كم يوم اتخانقت مع زميلي في الشركه تعرفي ليه سمعتته بيقول ازاي فرح مصاحبه سماح دي حاجه ودي حاجه ثاني خالص وبعدها قال ما يمكن تكون زيها بس رسمه وش الملاك

فرح// بغضب وايه اللي بتعمله سماع غلط عشان تتكلموا
بتم النشر في جروب القلوب للقصص والروايات الكامله
عليها كده المفروض الكل يحترم بتساعد الكل لواحد تعبان ومعه شغل ايه بتساعده وتخلصوا لو حد محتاج فلوس فيكم بتساعده تديله من مرتبها واقربها واحد زميل حب يتجوز ساعدت بفلوس من مرتبها. بقا دا جزاتها

عبد الرحمن //تساعد بنات زيها من الشباب كده الكل فاهمها غلط

فرح //هي بتاعت بنات وشباب في الظهر انتوا اللي مخكم تعبان و بتفهمواغلط

عبدالرحمن// فرح افهميني انا مش قصدي أن سماح وحشه بالعكس هي كويسه اوووي وبنت ناس وبتحب تساعد غيرها بس انا نفسي تغير من نفسها شويه عشان محدش يفهمها غلط
وتجيب الكلام لنفسها

فرح// عبدالرحمن سماح صحبتي واختي ومستحيل ابعد عنها. ووقفت وللملمت اغراضها وقبل رحيلها
اه قبل ما امشي. فكر كويس في اني زي اختك ولا اقولك انا من النهارده هتعتبرك زي اخويا
سلام

يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent