رواية البحث عن عروس الفصل الأول 1 بقلم زهرة الجبل

 رواية البحث عن عروس الفصل الأول 1 بقلم زهرة الجبل

رواية البحث عن عروس الجزء الأول 

رواية البحث عن عروس البارت الأول 

رواية البحث عن عروس الفصل الأول 1 بقلم زهرة الجبل


رواية البحث عن عروس الحلقة الأولى

في احدي المكاتب الضخمه لهندسه العمارة والبناء مكتب به خمس مهندسين من امهر المهندسين في البلد
عبدالرحمن // بزهق. انا خلاص خلصت كل الحجج اللي عندي ومش عارف اقول اي تاني
استووووووووب
عبد الرحمن شاب يبلغ من العمر ثلاثين عام ملامح مصريه عريقه شعر اسود كثيف وعيون قاتمة السواد طويل القامه. وجسد رياضي
دائما أمه تبحث له عن عروس وتتمني تراه عريس وبجانبه عروسته

صالح//زميل عبد الرحمن قولها مش عايز اجوز واخلص
حسن//الزميل الآخر لعبد الرحمن
ههههه هي خايفه عليك لتعنس واتبور ومتلاقيش اللي تعبرك
عبدالرحمن // والمفروض اضحك بقا
حسن //اضحك يا هندزه. اضحك للدنيا واديها طبنجه
عبدالرحمن //هندزهوالله تعليم حكومي فحت
حسن//وفحت دي امريكاني
صالح //بس ياض انت وهو المفروض انتوا مهندسين محترمين وبعدين احنا معانا انسات محترمات
ونظر الي فرح وسماح ولا اي
سماح //ليكم نص ساعه بترغوا ودلوقتي افتكرتوا لا ولا يهمك اعتبرنا مش موجودين
بعدين يا عبدو ما توافق علي اي واحده خلينا نخلص منك
بتم النشر في جروب القلوب للقصص والروايات الكامله
عبدالرحمن //بجديه. دا علي اساس قاعد على ادماغك
سماح //بغضب. انا بهزر بس من النهارده اوك. مفيش كلام بينا
عبدالرحمن //بلامبالاه. يكون احسن برضو
خرجت سماح من المكتب وهي في قمه غضبها
فرح//بغضب. اي دا هو انت متعرفش تكلم كلمتين علي بعض كويسين كل كلامك دبش
عبدالرحمن //فرح اطلعي من الموضوع احسن
فرح//انت الكلام معاك مستحيل
وخرجت خلف سماح
حسن //في اي يا بني في حد يعامل الجنس اللطيف كدا
عبدالرحمن //ما انت عارف سماح كل كلامها هزار وضحك في المكتب وبره المكتب
صالح //وانت مالك ما تكلم اللي تكلمه هي اختك
عبدالرحمن //هي كدا هتبوظ سمعتها
هي محترمه وبنت ناس بس كلامها الكتير مع كل الناس هيبوظ سمعتها
وهتخلي سمعتها زي الزفت
حسن //بس انت مع كل البنات كدا دبش ولسانك طوله مترين هتشبهنا معاك
صالح //سمعتك هتوظ هههه ويقولوا عليك معقد. واحنا هيوقف حالنا معاك
بعدين فرح زعلتها ليه هي مقالتش حاجه غلط


عبد الرحمن// فرح مش زعلانه مني ومش هتزعل. دي زميلتي من ايام الدراسه وهي عارفه طبيعي وأسلوبي

في احدى الكافيهات الضخمه الهادئه

فرح// ايه حب في الكافيه ده هي مصاريف على الفاضي وخلاص

سماح// بعصبيه انا في ايه وانت في ايه وبعدين احنا مش شويه واللي هنا مش احسن مننا
فرح //كل اللي هنا عشان المظاهر
سماح // اوووف عليك يا فرح حسي بيا انا متغاظه من اللي اسمه عبد الرحمن ده
فرح// عبد الرحمن مش بيحب البنات اللي بتكلم الولاد والشباب وتهزر مع ده وده وانا قلت لك كذا مره تجنبي الهزار معه
سماح// ده انت حافظه قوي يمكن اكثر من نفسي والله حرام مش حاسس بكي يا بنتي ده عديم الاحساس
فرح// بحزن. كل ما بيجيب سيره امه عايزه تجوزه بموت من الخوف ليوافق على واحده فيهم
سماح// و هتفضلي لحد امتى وانت كده حب من طرف واحد حرام تسيب كذا واحد اتقدملك وكلهم بيحبوك ويتمنوا تبصيلهم وماسكه في واحد مش حاسس بكي ولا هيحس دا عديم الاحساس انسيه. يا فرح خدي اللي يحبك

فرح //بعيون كلها دموع. والله ما قادره انسى حاولت كذا
بتم النشر في جروب القلوب للقصص والروايات الكامله
مره بس للاسف كل مره ارجع احبه اكثر من الاول لما كان يطلع الاول على الكليه ويجيب تقدير احسن مني كنت ا فرح قوي لما كان يتعب انا اللي كنت اتعب انا اتغيرت عشانه اسلوبي ولبسي وحياتي كل حاجه غيرتها عشانه عمري ما كلمت واحد اللي هو وياريت حاسس بكده

بمنزل عبد الرحمن

دخل عبد الرحمن بيته هو منهك من كثر ضغط الشغل
عبد الرحمن// السلام عليكم

كريمه //ام عبد الرحمن بتسامه عليكم السلام
جلس على الكنبه بجوار امه و هي مشغوله بتطبيق الهدوم
عبد الرحمن/// ايه يا كريمه ما فيش غداء النهارده ولا اي

كريم// ابتسامه ونظرات ذات معني ده في غداء وعشاء وحلويات وحاجات تانيه كتير
وقد. فهم. عبد الرحمن ما تقصده من كلامها فهي. عروس جديد إذن

عبدالرحمن //امال فين سيف. والبت امل
ببتسامه كريمه// سيف معاه محاضرات متاخر وامل لسه حالا راحه الدرس
ماذا سوف يحدث بين عبدالرحمن وبين العروس الجديده

يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent