رواية العشق مراد الفصل التاسع عشر 19 كامل

 رواية العشق مراد الفصل التاسع عشر 19 كامل

رواية العشق مراد الجزء التاسع عشر 

رواية العشق مراد البارت التاسع عشر 

رواية العشق مراد الفصل التاسع عشر 19 كامل


رواية العشق مراد الحلقة التاسعة عشر


العشق مراد البارت التاسع عشر
في المستشفي

في غرفه مراد الصبح

مراد صحي ع اجمل منظر شافه لحد دلوقتي ،ليل كانت نايمه ع الكنبه ال جنبه ببراءه ومبتسمه
مراد ابتسم

وليل تعابير وشها اتحولت لغضب ،وبدات تعرق وكانت بتحلم حلو وحش
مراد /ليل

ليل بدات تتوتر وتعرق
مراد بقلق/ليل انتي كويسه؟،ليل

وشال المحاليل من ايده بسرعه ونزل من ع السرير بتعب وراح لليل

مراد بيفوق ليل /ليل اصحي دا كابوس ،ليل
ليل فاقت بسرعه /مراد
مراد /انتي كويسه؟،اي الحصلك
ليل بدموع حضنت مراد /انت كويس صح؟ ،انت كويس؟
مراد / انا كويس قدامك اهو متقلقيش ،والله كويس انتي كنتي بتحلمي
ليل طلعت من حضنه /مش هستحمل اخسرك انت كمان ي مراد،انا من غيرك اموت

مراد مسحلها دموعها ومسك وشها /بعد الشر عليكي. انا كويس اهو قدامك . اهدي واتنفسي

ليل اتنفست بقوه
ليل/انت اي القومك من ع السرير كدا ،وينهار اسود
مراد بخضه/اي في اي
ليل /شلت المحاليل من ايدك لي
مراد ضحك/ي شيخه خضتيني ،فيها اي لما اشيل المحاليل
ليل /انت لسه مبقتش كويس ،تعالي معايا

وسندته ونيمته ع السرير وركبتله ابره المحاليل ف ايده تاني
ليل /ممكن متستهنش بتعبك تاني ،انت لسه عامل عمليه وفايق

مراد مسك ايدها/وانتي ممكن طبطلي خوف عليا. انا كويس
ليل /لو مخفتش عليك هخاف علي مين يعني،انت وحياه ودهب عيلتي الوحيده

مراد ابتسم

في فيلا ادهم
ع السفرا ،رانده قاعده جنب ادهم وملك ف المضبخ بتجيب بقيت الفطار
رانده /استني ي ادهم هصبلك القهوه

وهي بتصب القهوه وبخبث قربت منه وشمت ريحته بقوه

ادهم بعد عنها بتوتر
ملك جت من المضبخ وقاعدت
ملك /مالك ي ادهم

رانده ابتسمت بخبث

ادهم /ها؟ لا ابدا مفيش ،امال عمتو فين
رانده /ف اوضتها لسه نايمه

ادهم قام /هروح اجهز علشان رايح الشركه
ملك /مش هتفطر؟
ادهم /لا انا كدا تمام

وقام طلع اوضته
ملك /عن اذنك ي رانده

وقامت
رانده ابتسمت /اذنك معاكي

في غرفه ادهم بعد ما غير هدومه
ملك دخلت /ادهم
ادهم /نعم ي حببتي
ملك /مالك مش ع بعضك لي
ادهم /لا انا كويس
ملك /متاكد؟
ادهم قربها منه وابتسم/متاكد
ملك /طب حبيبي انا عايزه اطلب منك طلب
أدهم /انتي تأمري. بس بسرعه علشان متأخر
ملك / انا اتخنقت من جو البيت ،ممكن تخرجني ف اي حته؟
ادهم /ممكن طبعا ،اختاري المكان النتي عيزاه ونروحه سوا بليل

ملك ابتسمت /تمام

في فيلا دهب
الباب خبط وجولد فتحت
حاتم/صباح الخير حبي فين؟
جولد/صباح النور حبك ف الصالون
حاتم /زعلت مني بسببك ع فكره
جولد /متقلقش دي هبله وبتحبك وهتصالحك ف دقيقتين ،المعلومات الكامله عن ميرنا الشريف please
حاتم اداها ملف /ميرنا الشريف ٢٥ سنه ،سنجل ،مديره اعمال ،كانت ع وشك الافلاس بس لحقت نفسها ،وطبعا مراد كان هو الهيفلسها
جولد /اوووو
حاتم /وفي الملف دا بقيت المعلومات عنها ، عندك برضو صورتها ،وفي صوره ليها مع مراد ف الشغل ،وبعد اذنك هروح اصالح حياه

ودخل
جولد /thanks

في الصالون حاتم دخل
حاتم /عامله اي ي حبي
حياه /ملكش دعوه
حاتم قعد جنبها /لسه زعلانه مني
حياه /ايوا

حاتم طلع دبدوب /طب وكدا ؟
حياه خدت الدبدوب /الله ، دا حلو اوي
حاتم /ها؟اتصالحنا
حياه /لا
حاتم طلع كمان واحد /طب وكدا ؟ دبدوب قمر شبهك اعتبريه انا واحضنيه ونتي نايمه

حياه خدت الدبدوب التاني بفرحه /الله ،ماشي خلاص صالحتك
حاتم /طفله ،بحب طفله اقسم بالله
حياه /الدبدوبين دول علشان اتعصبت عليا ،ماشي دي عديتها ،مين بقي ال كنت بتكلمها ف التليفون
حاتم /دي ؟هههههه ،دي جولد
حياه /بجد؟

جولد وهي باصه ف الملف /yes
حاتم /شفتي ؟ ،ديما ظلماني كدا

في المستشفي
ليل دخلت غرفه مراد بعد ما جابتله الدوا .
ليل /يلا علشان تاخد الدوا
مراد /دوا اي دا مستحيل اخد دوا
ليل /لي بقي
مراد /انا مش عيل صغير علشان اخد دوا انا
ليل /مين قال ان الدوا للعيال الصغيره ،كل الناس بتاخد دوا لما بتتعب
مراد /انسي ،مش هاخد

ليل بتفكير /اعمل اي علشان ياخد الدوا ،اعمل اي اعمل اي

وبعد تفكير مثلت الزعل

ليل /تمام ي مراد زي ما تحب ،بس انا كنت فاكره انك مش هترفضلي طلب ،وخصوصا انه اول طلب ليا بعد ما اعترفنا لبعض بحبنا ، كنت فاكره انك هتقولي انا اشرب السم لو كان من ايدك ي حببتي.

مراد /اووف ،عارف انك بتستغلي حبي ليكي ،ماشي هاخد الدوا
ليل بفرحه /yes

وخد الحبايه وشرب مايه

مراد ضحك /بس بتعرفي تمثلي
ليل ضحكت /اي رايك ؟

والباب خبط
وواحده دخلت كانت لابسه كعب عالي ولمه شعرها و الجاكيت ع كتفها و ماسكه شنطتها ف ايدها ،وماسكه ورد

و دخلت
ميرنا بابتسامه /مراد السويفي
مراد /ميرنا الشريف!

ميرنا حطت الورد جنبه /حمدلله ع السلامه

ميرنا /ممكن ي دكتور تسبينا لوحدنا
(ميرنا كانت عارفه انها ليل علشان ابراهيم وراها صورتها بس عملت كدا قصدا )
ليل /اه طبعا

وكانت هتمشي بس مراد مسك ايدها
مراد /ليل مش مجرد دكتوره هنا ،دي خطيبتي وهنتجوز قريب

ميرنا /اوو بجد ،الف مبروك .
وسلمت ع ليل
وليل سلمت عليها بابتسامه

مراد/دي ميرنا الشريف،سيده اعمال ،اشتغلنا مع بعض قبل كدا
ميرنا ضحكت /وكان هيفلسني ،هههههههه
ليل /طب انا هسيبكم براحتكم تتكلمو ف الشغل ،هرجعلك تاني ي مراد
مراد /تمام

وطلعت وميرنا قعدت
مراد /بصي ،لو جايه تتكلمي ف الفات انا
ميرنا بمقاطعه /انا مش جايه اتكلم ف الفات نهائي ،انا جايه ازورك وبس
وياريت تبدا صفحه جديده
مراد /ازاي يعني ،عايزه تفهميني انك نسيتي الصفقه ال كسبتها ،وكانت هتبقي السبب ف افلاسك ،وجايه تبدأي صفحه جديده عادي؟
ميرنا /بضبط كدا ،وياريت نبقي اصدقاء لو ينفع
مراد ابتسم /معنديش مشكله
ميرنا/بس خطيبتك حلوه ،ان شاء الله تفضلو مبسوطين ديما
مراد ابتسم /ان شاء الله
ميرنا ف سرها /طبعا لو سمحتلك فرحتك تكمل ع خير

عند ليل ماشيه ف الطرقه
ليل /هو انا ازاي سبتهم لوحدهم ،البنت حلوه اوي ،عامله زيةعارضات الازياء
لالا ليل ،انتي بتثقي ف مراد،سيبك من كل الافكار الوحشه ال ف دماغك.. طب ارجع لهم. ممكن مراد يزعل لو افتكر اني مش واثقه فيه. وبعدين منتي الغبيه. راحه تقولي اسيبكم لوحدكم لي. ما مراد سمحلك تقعدي عادي. ديما كدا متهوره. لا انا هروح لهم. مش قادره

في غرفه مراد
مراد /صدقيني انا كنت واحد تاني خالص قبل دلوقتي. زمان كنت عارف ان الصفقه طوق نجاه ليكي بس متنازلتش عنها وكسبتها. بس دلوقتي مستحيل اعمل حاجة زي دي
ميرنا ف سرها /كلامك دا مش هيغير حاجة
ميرنا /احم. ومين ال غيرك كدا
مراد ابتسم /ليل. ال شوفتيها من شويه. غيرت حياتي وغيرتني لأحسن

مراد كان بيحاول يقعد
ميرنا لاحظت وبصت من شباك الغرفه الازاز ان ليل جايه الاوضه (الازاز مش بيظهر من برا حاجة. بس الجوة يقدر يشوف ال برا)
ميرنا بخبث راحت لمراد وقربت منه /ثواني هساعدك

ليل دخلت الاوضه
ليل ف سرها /ينهار اسود. البت دي كانت قريبه من مراد كدا ليه. والله اروح اضربها بالقلم. اهدي ليل أهدي. متهزئيش نفسك قدامها. ومراد حسابه معايا بعدين
ليل ابتسمت /احم. تحبي اجبلك حاجه تشربيها ي ميرنا

ميرنا /لا مرسي

وليل وقفت جنب مراد
ميرنا /عن اذنكم بقى. همشي. بس هشوفك تاني
ليل وهي بتمرظ مراد ف دراعه بغيظ /اه طبعا طبعا تنوري. مراد جاهز ل مقابلتك ف اي وقت
مراد /ااااه.
ليل /هههههههه مش كدا ي مراد
مراد ابتسم /اه طبعا كدا
ميرنا /عن اذنكم

ومشيت

ليل بصت حواليها لقت جنب مراد سكينه بلاستيك للفاكهه. وحطتها ع رقبت مراد
ليل بغيظ /هي كانت قريبه منك كدا لي. ناقص تبوسك.
مراد /هتقتليني؟هتقتلي حبيبك بسكينه بلاستيك. دا مقامي برضو. كنتي هاتيها حقيقيه احلى
ليل رمت السكينه /ايوا هزر هزر
مراد /طب ونا زنبي اي دلوقتي قوليلي. كانت بتساعدني وبتحط المخدة ورا ضهري. وبعدين انا كان ممكن اعمل كدا انا بقيت كويس. بس هي الجت عملت كدا من نفسها اعمل اي
ليل بعصبيه/ان شاء الله عنها ما ساعدتك. أنا موجودة اساعدك. هي تساعدك بتاع اي
مراد /معاكي حق. لما احب اقعد هبقي اخليكي تسيبي ال مرضى بتوعك وتيجي تساعديني
ليل /طيب ي مراد ماشى. عن اذنك.

وكانت هتمشي

مراد /طب انا اسف حقك عليا تعالي
ليل /مين ميرنا عايزه افهم اي ميرنا دي
مراد /بس حلوة صح

ليل ضربته

مراد ضحك ومسك ايدها /خلاص بهزر. عارف انك غيرانه ونا مبسوط من دا. بس عايزك تعرفي اني مستحيل ابص لحد غيرك مهما حصل

ليل ابتسمت

والباب خبط
وداليا واحمد جم
داليا /عامل اي النهارده ي حبيبي
مراد /انا كويس ي ماما بس ليل مش مقتنعه مش عيزاني اخرج من المستشفى
احمد /برافو عليكي ي ليل
ليل ضحكت /مرسي ي عمو
مراد /انت بتشجعها؟
داليا /خلاص ي ليل لو هو بقى كويس اكتبيله ع خروج ونتي هتخلي بالك منه برضو ف البيت تمام؟

ليل /خلاص اوك. هروح اكتبله ع خروج وراجعه لكم تاني

ليل خرجت



في عند إبراهيم و ميرنا ف العربيه
ابراهيم /وغارت عليه؟
ميرنا /هههههههه غارت بس. دا ماتت من الغيره

ابراهيم مسك قبضت ايده بغضب
ميرنا /مش فهماك يعني. المفروض تنبسط ان ختطنا بتنجح

إبراهيم /عيزاني انبسط ان هي بتحبه للدرجه دي؟

ميرنا /مش مهم مين بيحب مين ومين بيكره مين. المهم ف الاخر مين ال هيكسب. وحنا طبعا ال هنكسب. وبصراحه مراد عاجبني اوي. وعايزه اقضي ليله معاه. وصدقني من بعد الليله دي. مش هيكون في حاجة اسمها مراد وليل ولا العشق بتاعهم هيبقى مراد. هيكون في فراق وبس. هههههههه
ابراهيم /ههههههههه عجبني تفكيرك

دهب مرقباهم من بعيد
دهب /اوووف نفسي اسمع بيقولو اي. المره الجايه هحطلهم تسجيل علشان اعرف اسمع كويس. اوووف

في القصر عند مراد
ف اوضه مراد
نايم ع سريره و احمد وداليا وليل واقفين
احمد /هنسيبك ترتاح
داليا /قبل بس ما نسيبك ترتاح. فرحكم امتى
مراد ضحك /هَو مفيش حاجة بتخفي عنكم ابدا؟
احمد /تؤ مفيش
مراد /ماشى يعم. الفرح قريب بإذن الله

ليل ابتسمت بخجل
داليا /هيبقى اسعد يوم ف حياتي لما تتجوز ليل. وتكون مرات ابني . مفيش اجمل ولا أطيب منها

ليل ابتسمت /ربنا يخليكي ي مدام داليا

ليل تليفونها رن /عن اذنكم

وطلعت

داليا /هنسيبك ترتاح
مراد /تمام.

وطلعو
مراد مسك تلفونه ورن بحد
مراد /الو. ايوا ي اسلام........ عايزك تيجي القصر..... آه عايزك ف موضوع مهم....... سلام

وقفل

في فيلا أدهم بليل
أدهم و ملك جهزوا علشان يتعشو برا. ونزلو من الاوضه. ونجلا و رانده شافوهم

نجلا /رايحين فين
أدهم /ملك اتخنقت شويه وهنخرج نتعشى برا
رانده /خدوني معاكم. أنا لابسه اهو. كنت برا من شويه بعمل شوبنج
أدهم /اي؟
نجلا /اه اه خدوها.

أدهم بص ل ملك وكأنه بيعتزر منها

ملك ابتسمت /اه طبعا ي رانده تعالي مفيش مشكله

رانده /تمام يلا بينا

وطلعو
وادهم فتح ل ملك الباب جمبو وركبت
وفتح الباب ل رانده وركبت

قبل ما أدهم يشغل العربيه
أدهم بصوت واطي /انا اسف
ملك ابتسمت /ولا يهمك انا مش متدايقه

رانده /احم. مش هنطلع بقى ولا اى

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent