رواية العشق مراد الفصل الثامن عشر 18 كامل

 رواية العشق مراد الفصل الثامن عشر 18 كامل

رواية العشق مراد الجزء الثامن عشر 

رواية العشق مراد البارت الثامن عشر 

رواية العشق مراد الفصل الثامن عشر 18 كامل


رواية العشق مراد الحلقة الثامنة عشر

العشق مراد البارت الثامن عشر
مراد نايم علي السرير وليل جنبه ومازال ماسك ايد ليل
مراد /انا بحبك
(اخيرا جاالها ااا .جال احبك جالها اااا)
مراد/نورتي حياتي من وقت ما عرفتك ,اصلا حياتي كانت ضالمه من غيرك ,رجعتي الضحكه لحياتي تاني ،َمن بعد ما الخلفتني سبتني ونا عندي ٦ سنين. خلتيني عندي قلب وبحس ,حولتيني وشقلبتي كياني كله وخلتيني عاشق مجنون ,بتجنن اول ما حد يقرب منك ،بتقدري بضحكه منك تنسيني الدنيا كلها ،جوايا كلام كتير عايز اقوله ولفضلت اقول من هنا لبكرا مش هيكفي،كل العايزك تعرفيه ال انتي هنا(وحط ايدها ع قلبه)بعشقك ي ليل

(معلش بقي يجماعه صقفه كبيره ل مراد لان الولد اجتهدالصراحه)
قدام المستشفي

ابراهيم واقف وباصص للمستشفي ومعاه ورد
ابراهيم/بقي كدا ،مراد بيه لسه عايش ،وخطتي منجحتش ،ههههههههه ،بس مش مهم ،مش مهم خالص ،الخطت ميتخلصش مراد بيه ،وصدقني ليل هتبقي بتاعتي ف الاخر

ودخل المستشفي

ف اوضه مراد
ليل دمعت /هو البيحصل دا بجد ،يعني ،يعني اخيرا قلتلي انك بتحبني ،ولا انا بحلم ولا بيتهيالي ولا اي
مراد مسح دموعها وضحك/ياااه هو انا خليتك تستني للدرجه دي
ليل /دا انت طلعت عيني ،كنت عارفه انك بتحبني علشان كان واضح عليك جدا ،بتبقي واحد تاني خالص وانت معايا ،بس كنت عايزه اسمعها منك وانت مبتقولش (وضربته ع صدره)
مراد بتمثيل/ااااااه
ليل بخضه قربت منه/مراد انت كويس ،انا اسفه والله مكنت اقصد ،اي البيوجعك
مراد قربها منه وابتسم/ متخافيش انا كويس

الباب خبط وليل بعدت عن مراد

مراد/اي الناس ال بتيجي ف اوقات غير مناسبه دي،ادخل

ابراهيم دخل /اووو مراد ،الف سلامه عليك
واداله الورد
مراد /وانت عرفت منين
ليل /صحيح ي ابراهيم انت عرفت منين ان مراد عمل حادثه وفالمستشفي
ابراهيم بتوتر /ب انا ،اه ،معقوله دا سؤال برضو ،دا مراد بيه السويفي ،ليه اسمه برضو والصحافه والجرايد منزلين الحادثه

مراد/فين موبايلي ي ليل

ليل ادت مراد الموبايل بتاعه

وفتحه وجاب الاخبار
المذيعه /ومن هنا الاحداث تبدأ مراد بيه السويفي مدير الاعمال المعروف اتعرض لحادثه ف اليل اثناء القياده والاسعاف وصلت للتو

وشاف ليل وهي بتجري عليه بخوف ودموع
ليل /مرااد ،مراد اعمل فيا ال انته عايزه بس الا كدا ،مرااد

مراد بص لليل وحس بخوفها عليه واد اي هي اتعذبت اليومين الفاته واتحملت الالم وعملت كتير علشانه،وعملتله العمليه ،اتحملت ال محدش كان يقدر يتحمله ،انك تشوف ال قدامك وهو بيمووت امر صعب شرحه

ليل خدت التاب منه وقفلته
ليل /مينفعش تتعب نفسك اكتر من كدا ،انت لسه محتاج ترتاح
ابراهيم /اه ليل معاها حق انت لسه محتاج ترتاح

وممرضه دخلت /محتاجين حضرتك ي دكتوره ف الاسعاف تحت
ليل/تمام
والممرضه مشيت
ليل /انا هنزل ي مراد بس هرجعلك تاني تمام؟
مراد ابتسم/تمام
وليل مشيت
ابراهيم ف سره /انك تكسب ثقه عدوك دا هيساعد اكتر ف الوصول للنت عايزه
وقعد /ها بقي ي مراد بيه لسه لحد دلوقتي مش واثق فيا ،اثبتلك حسن نيتي لكذا مره
مراد /واثق فيك لي ،تعنيلي اي علشان اثق فيك
ابراهيم /معاك حق ،الثقه مبتجيش بللسهوله دي ،والا مكنتش وصلت للوصلته دلوقتي
مراد/متقلقش ،هعرف مين العمل فيا كدا ووصلني للحاله دي ،مش بس علشاني ،علشان كل دمعه نزلت من عيون ليل بسبب خوفها عليا
ابراهيم بتوتر قام /عن اذنك

ومشي ودهب دخلت

ابراهيم /مراد دا مش هيسكت الا لما يعرف من السبب ف الحادثه الحصلتله دي ،لازم اخلص منه باي طريقه

في اوضه مراد
جولد/haw are you abo blue eyes
(عامل اي ي ابو عيون زرقا)
مراد ابتسم /الحمد لله
دهب قعدت/مش ال كان طالع من اوضتك دا ابراهيم الكان زميل ليل ف الجامعه
مراد /هو
دهب/وانت مالك متدايق لي
مراد /الواد دا انا مش مرتاحله،بيحوم كتير حوالين ليل ونا مش حابب دا
دهب/من غيرتك يعني
مراد/مش بس من غيرتي،انا فعلا مش مرتاحله
دهب /سيب الموضوع دا عليا
مراد/بجد
دهب/reallyهعرف كل حاجه عنه وهقولك مش بعيد اراقبه كمان
مراد/متتعبيش نفسك ،ممكن اكلف ناس تعمل المهمه دي
دهب بعصبيه /noo،انا بحب الحجات دي ،جو المخابرات والبوليس ،انا هتصرف،غير كدا انا اعمل اي حاجه علشان خاطر الlove
مراد/تمام،بالمناسبه،انا قلت ل ليل اني بحبها
دهب بفرحه/what

في فيلا ادهم
ايمن بيكلم نجلا ع الموبايل
ايمن بعصبيه/انتو بقالكم كذا يوم ف الفيلا عند ادهم ولحد دلوقتي مسمعتش خبر طلاقهم
نجلا /اهدي شويه ي ايمن ،وبعدين اعمل اي ابنك بيحب البنت مووت ،ودا مدايقني مش عارفه اخلص منها
ليمن /مليش دعوه اتصرفي ،اعملي اي حاجه
نجلا /طيب طيب اتا هتصرف

وقفلت

ملك وادهم رجعو البيت
رانده /ي اهلا ،
ادهم /السلام عليكم.
نجلا /وعليكم السلام ،صحيح ي ادهم انت متشحطط مع مراتك من المستشفي للبيت لي ،هي اخوها ولا اخوك
ادهم /اي الكلام دا يعمتو ،مراد صاحبي واخويا كمان
نجلا /طيب
ادهم ل ملك /انا هروح اغير هدومي ي حببتي
ملك /تمام
رانده ف سرها بصالهم بغل /كان نفسي كل حبك دا يكون ليا ،بس هيحصل ،وقريب قوي هتكون ليا لوحدي وهخلص من ملك
(لا بقي ي جماعه احنا نجوز رانده ل ابراهيم ونخلص من الهم دا)
ادهم طلع
ملك بابتسامه /ونا كمان هروح اغير هدومي.عن اذنكم
نجلا /خدي هنا راحه فين ،مش هتحضرلنا الغدا ،من الصبح مكلناش
ملك /لي حضرتك استنيتو الوقت الوقت دا كله جاعنين ،كنتو كلو
رانده /قصدك اي يعني ،قصدك تقولي ان حد حاشكو ما كنتو تاكلو انتو هتقرفوني لي ،قصدك كدا؟
ملك /لا والله ما كان قصدي كدا انا ب
نجلا بمقاطعه /انتي بتطردينا من بيت ابن اخويا ؟
ملك /حضرتك فهمتي غلط انا
نجلا بتمثل العياط/انا بجد مش قادره اصدق ازاي تعملي كدا؟لو مكنتيش عيزانا ف بيتك كنتي قولي من الاول مش تجرحينا كدا
ي ادهم تعالي شوف مراتك بتعاملنا ازاي
رانده بخبث /خلاص ي ماامي متديقيش نفسك

ملك /انا مكنش قصدي كدا والله انتو مكانكم ع راسي

ادهم نزل

نجلا /لالا انا هسيب البيت وامشي
ادهم /في اي بس يعمتو مالك ،بتعيطي لي
رانده /اسال مراتك ،بتطردنا من بيتك
ادهم /اي؟
ملك /والله ابدا ي ادهم هما فهمو غلط والله
ادهم /ملك مستحيل تعمل كدا تلاقيكي فهمتي غلط
نجلا بتمثيل /لالا وكمان بتكدبينا ،انا همشي من البيت دا،ونت كمان ي ادهم بتكدبنا
ادهم /تمشي فين بس يعمتو دا بيتك انتي كمان
رانده /انت مصدق ملك دي ومش مصدقنا ،بقولك طردت مامي ،طلبنا اكل منها علشان جاعنين ،قالت ما تعملو لنفسكم انا ماليى،وطول فتره قعدنا هنا كانت بتبجح فينا بس مكناش بنرضي نقول علشان منعملش مشاكل ،

ادهم بص ل ملك بغضب
ادهم /محدش يقدر يطردك يعمتو مهما كان مين
دا بيتك مش هتمشي

عن اذنكم

وطلع قوضته
ملك راحت وراه بسرعه /ي ادهم

نجلا و رانده بصو لبعض بخبث وابتسمو

في غرفه ملك وادهم
ملك /ادهم ،انا والله ما
ادهم بمقاطعه بعصييه/انا من اول يوم هما جم في،قلتلك لو متدايقه من وجودهم ممكن اشتريلهم بيت وانتي قلتي لا مش متدايقه
ملك /علشان انا فعلا مش متدايقه من وجودهم بالعكس
ادهم بنفس العصبيه/مش من حقك تطردي عمتي من البيت ولا حتي تخليها تعيط
ملك /ي ادهم اسمعني انا

ادهم سابها وراح وطلع البلكونه علشان مش عايز يتعصب عليها اكتر من كدا

ملك اتنهدت وراحت تغير هدومها

ف الصالون
نجلا /سامعه كان متعصب عليها ازاي وعمال يزعقلها
رانده بفرحه /سامعه سامعه ،ان شاء الله طلاقهم ع ايدنا

في المستشفي ب الليل
ليل كانت رايحه ل مراد بس لقت ابراهيم ف وشها
ليل /ابراهيم انت لسه ممشتش
ابراهيم /بتحبيه؟
ليل /هو مين
ابراهيم /في مين غيره ،مراد
ليل ابتسمت /اه ،بس انت عرفت ازاي

ابراهيم مسك قبضدت ايده بغضب /باين عليكي
ليل /مش ناوي تعرفني بقي ع حبيبتك
ابراهيم/طول السنين ال فاتت دي محستيش بحد بيحبك ،طول الفتره دي
ليل /قصدك اي
ابراهيم ادرك نفسه /احم ،مفيش اقصد مفيش حب جامعه ولا حاجه
ليل /لو كان في كنت هقولك ايامها ،بس مراد حبي الاول
ابراهيم /اممم،تمام ،عن اذنك همشي انا
ليل /مع السلامه

ودهب اتنكرت
لبست نضاره نظر وطاقيه وراحت ورا ابراهيم
ابراهيم نزل من المستشفي وركب عربيته بعصبيه
ودهب مرقباه من بعيد
ابراهيم فضل يخبط بايده ع الدركسيون بعصبيه لحد ما نزفت دم
دهب /اوووه ،دا مجنون دا ولا اي
ابراهيم يعصبيه /مراد مراد مراد،مبتشفش غير مراد مبتحسش الا ب مراد ونا ال بحبها بقالي سنين ومحستش بيا ،حاولت اقتله ومنفعش ،ومش هسكت الا لما يبعدو عن بعض

دهب نزلت نضارتها /هو بقاله ساعه ف العربيه بيعمل اي

ابراهيم طلع تلفونه و اتكلم ف التليفون وخلص وقفل
ابراهيم /ودلوقتي نثير غيره مراد بيه لان اكيد اكيد ليل جنبه

وطلع بالعربيه

ودهب ركبت عربيتها وراحت وراه بسرعه

ليل دخلت ل مراد
لقت داليا واحمد عنده
مراد /متقلقوش عليا انا كويس روحو انتو البيت ارتاحو
داليا /لا مش هنسيبك لوحدك
مراد /ي ماما انا مش لوحدي ليل معايا،انتو روحو ارتاحو ،انا اقنعت ملك وجوزها و احاتم يمشو بالعافيه
ليل /انا جنبه هنا ي مدام داليا متقلقيش
احمد /وانتي يبنتي مشفتيش النوم بقالك ٣ ايام مش ناويه ترتاحي
ليل ابتسمت/انا كويسه
احمد /تمام يلا ي داليا
داليا /تمام
احمد /بالمناسبه البوليس كانو عايزين يحققو ف الموضوع بس انا قلتلهم دي حادثه عاديه
مراد/انا متاكد انها مش حادثه ،بس مفيش داعي للبوليس انا هتصرف
احمد /تمام

ومشيو

ليل /انت شاكك ان الحصل دا مش حادثه عاديه وحد ورا الموضوع؟
مراد /اه ،حد بوظ ال فرامات ،اكيد مش هتبوظ لوحدها
ليل /وانت ناوي تعمل اي

مراد كان عايز يسند ضهره ويقعد وليل ساعدته
مراد مسك ايدها وقعد ليل جنبه/سيبك انتي من المواضيع الملهاش لازمه دي
ليل ابتسمت /واي المواضيع ال ليها لازمه ي مراد بيه
مراد /هنتجوز امتي
ليل /اي حيلك ،بالسرعه دي
مراد /فين السرعه دي ،انا بقالي ٤ شهور عارفك ،انا شايف ان احنا متاخرين جدا كمان

ليل ابتسمت
مراد /انا زهقت من جو المستشفيات دا وعايز اخرج
ليل /لا طبعا مينفعش ،انت لسه فايق من العمليه الصبح ومحتاج رعايه
مراد /طب اي رايك تخلي بالك مني هناك زي ما عملتي مع بابا
ليل /علشان خاطري افضل هنا كمان شويه لحد ما تبقي كويس
مراد ابتسم /حاضر

ليل تليفونها رن وسابت ايد مراد علشان تطلعه من جيبها ،لقته ابراهيم

ليل /احم
مراد /مين
ليل ف سرها/لو عرف انه ابراهيم هيتدايق وهو لسه تعبان ،بس ف نفس الوقت مش عايزه اكذب عليه

مراد/ليل ،في اي
ليل /ها؟بتقول حاجه؟
مراد /بقولك مين ال عمال يرن دا
ليل /دا ،دا رقم ، (وفصلت ف وش ابراهيم)سيبك انت من كل دا
وقولي بقي كنا بنقول اي

والتليفون رن تاني
مراد /هاتي التليفون بعد اذنك ي ليل

ليل /م

مراد خد التليفون ولقاه ابراهيم
مراد اتنهد بغضب/ بيتصل بيكي فوقت زي دا لي
ليل /وفيها اي لو اتصل بيا بس ي مراد متكبرش الموضوع
مراد فصل ف وشه /انا مش فاهم يعني لي بيتصل بيكي،عايز افهم هو عايز اي ،لو كنت قادر اقوم كنت خلصت عليه
ليل خدت التليفون /ممكن بعد اذنك ماندايقش نفسنا بسبب ابراهيم او غيره ؟ها ممكن؟
مراد /لا مش ممكن
ليل /علشان خاطري بقي
مراد اتنهد /ماشي

ليل ابتسمت وتليفونها رن
ليل /الحمد لله مش ابراهيم ،من المستشفي،لو كان ابراهيم اليوم مش هيعدي ع خير
ليل /هروح اشوفهم عايزين اي وارجعلك تاني
مراد /متتاخريش
ليل ابتسمت /تمام
ومشيت

عند ابراهيم
نزل من العربيه ودخل مطعم
ودهب راحه وراه بسرعه
ابراهيم راح لواحده كانت مستنياه ع طربيزه ،وقعدو

ودهب قعدت ع طربيزه بعيد عنهم
وحاطه المنيو ف وشها علشان محدش يشوفها
عند طربيزه ابراهيم

البنت /اتاخرت لي
ابراهيم /معلش الطريق كان زحمه
البنت /اتصلت عليا وقلت اسمي ابراهيم و عايزني ف موضوع يخص مراد
ابراهيم /انتي ميرنا الشريف ،كنتي ظهرتي ف جورنال قبل كدا مع مراد السويفي
ميرنا /مظبوط،بس برضو مش فاهمه انت عايز اي
ابراهيم /وكان في صفقه اتحديتو بعض فيا وطبعا هو كسبها
ميرنا /خسرت كتير اوي بسببه ،الصفقه دي كانت هتنقظني من الافلاس بس للاسف هو الكسبها
ابراهيم /وطبعا عايزه تنتقمي منه
ميرنا/
ابراهيم ضحك /متقلقيش انا برضو عايز انتقم منه ويمكن اكتر منك كمان
ميرنا /وانت عرفت ازاي اني عايزه انتقم منه
ابراهيم /مفيش ،دورت شويه ودعبثت ورا مراد وشفتلكم صوره ف جورنال،ولسه عارف منك دلوقتي انه السبب ف افلاسك
ميرنا /ولنفترض انا عايزه انتقم منه بسبب الشغل ،انت بقي لي ؟

جولد /اووف مش عارفه اسمع اي حاجه وبعدين مين البنت ال ابراهيم قاعد معاها دي

عند ابراهيم.
ابراهيم /خد مني حببتي ومن وقتها ونا مصمم اني ادمره ،توافقي نتحد احنا التنتن وندمر مراد السويفي
ميرنا /طبعا موافقه ،بس هندمره ف الشغل؟
لبراهيم /تؤ ،الشغل دا كرت محروق ،معاه ملايين مش هينضر ف شغله
ميرنا /امال هنعمال اي
ابرايهم /ليل ،ليل دي ال انا بحبها ،وخدها. مني ،بيحبها ،بيحبها لدرجه انه عايز يعرف مين ال سبب ف حادثته علشان بس دموعها عليه ،بس ليل دي بتاعتي وبس
ميرنا /يعني نأذيها
ابراهيم /لا طبعا بقولك بحبها ،احنا نبوظ ال علاقه بينهم ونتي هتساعديني ،يعني هتظهري قدام مراد وليل ،وتخلي ليل تموت من غيرتها عليه ،اتصرفي ،خليها تغير ،تشك فيه ،خليه يخونها معاكي ،اعملي اي حاجه بس يسيبو بعض ،ونا اضمنلك ان مراد هيتدمر لما ليل تسيبه
ميرنا ابتسمت بخبث
ابراهيم /اظن كدا فهمتيني
وقام .وسلم عليها

و دهب استخبت
وابراهيم مشي
دهب /لازم اعرف اي البيحصل هنا
وندهت ع جارسون
الجارسون جه /امري ي فندم
دهب /مين البنت ال هناك دي

، في شركه حاتم
حاتم بيلم حاجته علشان يمشي من الشركه
وحياه دخلت /خلصت
حاتم /اه ي حببتي يلا

وتلفونه رن

حاتم /الو
جولد /beautiful boy لو خطيبتك جنبك اوعي تبين لها انك بتكلمني

حاتم /احم ،تمااام
جولد /واحده اسمها ميرنا الشريف ،عايزه معلومات كامله عنها ،متعرفش حياه ولا اى حد بالقلته ولو عملت ال قلته من غير ما تسال هجوزك حياه بدون مشاكل
حاتم /بجد؟طب اذا كان كدا ماشي ،هعمل القلتي عليه واكلمك ،سلام

وقفل
حياه /مين
حاتم /مفيش عادي يعني ،يلا نمشي
حياه/اي هو ال عادي ،بقولك مين ال بتكلمها
حاتم بغضب/في اي ي حياه هو تحقيق
حياه /انت كمان بتزعقلي ،ماشي ي حاتم

وكانت هتمشي حاتم مسك ايدها /راحه فين بس ،تعالي هوصلك

حياه سحبت ايدها /هروح لوحدي ،خلي ال كنت بتكلمها تنفعك
ومشيت

في فيلا أدهم
ف اوضته نايم ع السرير
واول ما ملك دخلت عمل نفسه نايم

ملك راحت قعدت جنبة واتنهدت وباسته من خده
ملك /أدهم
أدهم /
ملك /عايزه اتكلم معاك
أدهم وهو مغمض عينه /هنام ي ملك
ملك/ونا مش هعرف انام ونت زعلان مني قوم علشان نتكلم مليش دعوه
أدهم قام قعد /مفيش حاجة نتكلم فيها
ملك /لا فيه. انا والله ما كنت اقصد اي حاجة من ال عمتو نجلا قالتها دي. بصلي ي أدهم معقوله انا اعمل كدا أو ازعلها ابدا؟ معقوله
أدهم /وهي هتكذب لي
ملك /انا مش بكذبها. بس ممكن هي فهمت غلط. والا والله من وقت ما جم ونا مبسوطه ان حد من أهلك موجود معايا. وانت مش عايز تكلمني ولا تسمعني حتى من وقتها

أدهم حضنها /متزعليش مني. عمتو دي هي القريبه الوحيده ال عندي. ماما معندهاش قرايب. وبابا معندوش اخوات غيرها. ف علشان كدا مش عايز ازعلها
ملك ابتسمت /خلاص حصل خير

أدهم خرجها من حضنه
ملك ضربته /بعد كدا ابقى افهم الاول قبل ما تزعل مني
أدهم ضحك /اي دا أي دا يشبح في اي مالك

في المستشفى
ليل دخلت اوضه مراد لقته نايم ببراءه
ابتسمت وقعدت ع الكنبه ال جنبه 

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent