رواية العريس يصل غدا الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهلة زغلول

 رواية العريس يصل غدا الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهلة زغلول

رواية العريس يصل غدا الجزء الخامس عشر 

رواية العريس يصل غدا البارت الخامس عشر 

رواية العريس يصل غدا الفصل الخامس عشر 15 بقلم نهلة زغلول


رواية العريس يصل غدا الحلقة الخامسة عشر 

العريس يصل غداً ❤️ الفصل الخامس عشر

.....في المساء ..ذهبت فيروز وسيف الي حفل زفاف زين ...في غرفة زين بعد ان انتهي من ارتداء ملابسه... راي انعكاس صورتها في المرآة ... بلع ريقه بصعوبة من وجودها مرة اخري في حياته ...
فيروز عملت كده ليه
اقترب زين عدة خطوات بطيئه منها أيه اللي جابك
فيروز جيت عشان افهم عملت كده ليه ضيعتنا ليه دمرتنا ليه ضحكت عليا ليه خلتني احبك ليه اعشقك واسقطت بعض الدموع حتسبني عشان حتتجوز طيب فيروز حتعيش ازاي تموت كده خلاص تنتهي طيب وزين الصغير اللي عملتوا عشانه خاطرت بحياتك عشانه خلاص كده ملوش حق عندك
زين ارجوكي كفاية كفاية انتي بتعذبيني
فيروز طيب بصلي واقولي انك حتتجوز وتسيب فيروز مش وعدتها حتعيش معاها وعدتها حتحميها خلاص كده حتسبها
نظر زين لوجهها كان يشتاق لها
فيروز خلاص مبقتش طايق تشوفني خلاص كرهتني للدرجادي
مسك زين وجهها مكنتش بحبك كنت بضحك عليكي عمري ماحبيتك انا كملت انتقامي بعد ان انتهي من كلماته تلقي صفعة قوية علي وجهه مش انا اللي يضحك عليا انت حقير انت اكبر غلطة في حياتي وابنك حنزله ححرمك منه حخليك تندم علي كلامك ده
زين لو عملتي كده مش حرحمك
فيروز انت احقر واجبن من انك تعمل حاجة اتجهت عدة خطوات مسك يديها استدارت وجهها له بعشق
فيروز باستسلام وحشتني اوي يازين
زين وانتي كمان وحشتيني ونظر لشفاهها كل حاجة فيكي وحشتني عندك عينيك شفايفك والتهم شفاهها بشغف قبل كل أنشأ في وجهها استسلمت لقبلاته تعشقه تحاول نسيان حقيقته تحاول ان ترجع للواقع ولكن لامفر منه الا اليه قبل شفاهها رقبتها ثغرها حتي لاحظ تغير لونه للون الأحمر فصل قبلته كلماتها وحشتك
زين وهو يلهث اوي اوي يافيروز وقبل شفاهها وضعت سبابتها علي شفاهه معناه جرب تعيش من غيري مع انتقامك ومع العروسة ثم فتحت الباب اتجهت الي الخارج تركته وهو يلهث وضع اصابعه علي شفاهه وتنهد وحشتيني


دخلت فريدة الجوهري الي غرفة زين ....
فريدة مالك يازين
زين فيروز كانت هنا وجلس علي الأريكة
فريدة وعملت ايه اللواء كمال لو عرف مش حيعديها ياسليم حتي هي متعرفش انك سليم المصري
سليم خايف تعرف مش حترضي تبص في وشي حاسس اني ضايع من غيرها لما جت لقيت الامان وحشتني وابني ذنبي ايه اتحرم منه فيروز قررت تبعد عني
فريدة فوق انت مش زين انت سليم جاي هنا في مهمة عشان نقبض علي محمد المنشاوي وإبراهيم الدالي غير اللي مشغلهم انت حتجيبه وخصوصاً انها ست
سليم وابني
فريدة ابنك موجود وفيروز موجودة بس حتاخد وقت عشان تسامحك في صوت برة فتحت الباب ده اللواء كمال
وصل ياسليم

دخل اللواء كمال الي غرفة سليم ....
اللواء كمال في ملامح واحدة الكاميرا جابتها جبنا معلومات عنها طلعت زي ماتوقعت مشغلة إبراهيم الدالي ومحمد المنشاوي وقبلهم زين المنشاوي اللي انتحلت شخصيته ياسليم عايزك تجهز عشان حتتعامل معاها اسمها شمس الجيار الاسم المختفية بيه في جواز السفر اسمها الحقيقي نادين عايزك تستخدم كل الطرق ياسليم عشان تثق فيك بس انا خايف عليك روحي انتي يافريدة
فريدة حاضر يافندم ثم اتجهت الي الخارج
زين متخافش عليا يافندم حتعدي زي كل مرة
اللواء كمال مالك يازين مش مرتاح ليه فريدة تعباك في المهمة دي من افضل الظابطات عندي هي صحيح عنيفة بس مش حتبوظ المهمة
زين فيروز وابني
اللواء كمال تاني يا زين فيروزحتبقي من غيرك احسن انت بقالك سنة ماشي في المهمة متضيعيش نفسك عشان مشاعرك لو عرفت انك في مهمة وكنت متنكر مش حتسامحك ابدا غير انك زين المنشاوي بس الظابط مش المهندس ورجل الأعمال زين المنشاوي مات من خمس سنين لما الطيارة وقعت بيه انت بتحبها يازين
هز زين راسه اوي يافندم فيروز بقت خلاص بتجري في دمي حبيتها بجد في المهمة
اللواء كمال اديك قولت في المهمة لازم تكمل عشان تحميها وفي الاخر متضعفش ادام مشاعرك انا حروح اشوف فريدة جهزت نفسها عشان الحفلة
زين حاضر يافندم حاضر
زين حعمل ايه بس

بعد عدة ايام ...عند سليم
سليم وحشتني وحشتني اوي
فريدة غلط أنك سمعت كلام اللواء كمال
سليم كان لازم يحصل عشان تتأكد اني زين المنشاوي كان لازم أطلقها انا خارج
فريدة سليم سليم

عند فيروز وسيف ....
فيروز طلع بيكدب عليا ياسيف طلع كداب كله كان انتقام مني عمره ماحبني اديته كل حاجة حبيته
سيف مفيش حاجة تستاهل زعلك هو ابن عمي بس انا عارف كل حاجة عنه
فيروز طلقني طلقني كده بعتلي ورقة انه طلقني وبعتلي جواب انه نساني وسعيد في حياته خلاص كل حاجة انتهت
بس ياسيف انا صحيح بعدت عن زين بس زين ده واول حب في حياتي عمري ماحبيت راجل غيره
زين بابتسامة في نفسه من وراء الباب
سيف بتحبي ليه يا فيروز ده اذاكي مرحمكيش اهملك ببعده واهانته وذله انا حخليكي سعيدة مبسوطة معايا حتبقي مش شريكه بس في الشركة معايا حتبقي مراتي وحبيبتي فكري يافيروز فكري زين مش راجل الصح انا حرجعلك ابتسامتك تاني انتي بتقولي عمرك ماحبيتي غير مازن ومازن باعك عشان الفلوس اللي خدها من زين عشان يسيبك وبعدها اتجوزتي زين واطلقتي منه حاول تحبيني حاولي زين زي الشيطان انتي ملاك محتاجة حد يقدرك يحترمك واخرج من سترته علبة مغطاة من القطيفه فتحها انا عملت حسابي وجبتلك الخاتم ده
فيروز لبسهولي اغمض زين عينيه الصدمة واسقط بعض الدموع وتركهم وذهب

بعد اسبوعين ....في خطبة فيروز وسيف دخل حامل باقة من الورد في يديه يبارك لها وهي تزف لغيره ......
سليم مبروك يافيروز
فيروز بصدمة من وجوده الله يبارك فيك
سليم مبروك ياسيف
سيف كويس انك جيت يابن عمي
سليم كان لازم اجي الخطوبة عقبال الفرح انا حستاذن عشان شغلي
سيف خليك شوية
سليم مش حينفع فريدة مستنياني
مسكت فيروز طرف الرداء الذي ترتديه اناحقوم اشم هوا شوية ......
سيف اتفضلي يافيروز
سليم عن اذنكم الف مبروك واتجه الي الخارج راي فيروز غارقة في دموعها خلع سترته ووضعها عليها حتبردي
فيروز ملكش فيه واتجهت الي الداخل مسك يديها
زين..... وحشتيني ...... واسف .......وبحبك ......
يُتبع ..


google-playkhamsatmostaqltradent