روايات

رواية يوم ملوش آخر الفصل الثاني 2 بقلم عمرو راشد

رواية يوم ملوش آخر الفصل الثاني 2 بقلم عمرو راشد

رواية يوم ملوش آخر البارت الثاني

رواية يوم ملوش آخر الجزء الثاني

يوم ملوش آخر
يوم ملوش آخر

رواية يوم ملوش آخر الحلقة الثانية

اقلعي يا عروسة
= اقلع ايه يا راجل انت ، انا راجل زيك هو انت شاذ ولا ايه
أنتي هتبدأي حركاتك دي من دلوقتي ولا ايه
= حركات ايه ياعم ، انا راجل زيك والله ما ينفع اللي بتقوله دا
” طبعا انا مروحتش بالسرعة دي ، لا دا حصل قبلها في الفرح حاجات كتيير زي ان المأذون قال
يابنتي لو حد غصبك تتجوزي قولي بس بلاش الكلام اللي بتقوليه دا ، عيب يابنتي
” كنت بسمعله ولفت انتباهي واحدة جاية تجري عليا وشدتني من ايدي بقوة
مالك يابت في ايه
= انا اللي مالي برضو ، انتو اللي مالكو ، انتو مين اساسا ، انا معرفش حد فيكو ولا اعرفك انتي كمان
لا بقولك ايه يا عين امك الجو دا تعمليه على العريس الاهبل اللي قاعد برا دا إنما انا امك ، فاهمة ولا مش فاهمة
= أولا انا امي ماتت من سنتين ، ايه رأيك بقا

 

 

أنتي بتدعي عليا يا اسماء
” فجأه الست بدأت تعيط
ليه يابنتي انا عملتلك ايه ، هو انا غصبتك عليه ، هو مش دا وائل اللي كنتي هتموتي وتتجوزيه
” حسيت بالندم من طريقة كلامي اللي لازم تكون هادية شوية بس برضو انا مش فاهم
انا اسف بس انا معرفش حضرتك والله ، انا مش أسماء ، انا جاي هنا بالغلط
= انتي برضو بتتكلمي بصيغة ولد ، طب تعالي معايا
” وقفتني قدام مراية وشوفت نفسي ، عروسة ايوا فعلا عروسة ، يعني انا بنت وهما فعلا مش بيكدبو ، لابس او لابسة فستان ابيض وحجاب كامل ، انا مش عارف انطق ، مين اللي في المراية دا ، دا مش انا ، فين يحيى ، يارب ان شاء الله يكون كابوس ، انتبهت على صوت الست اللي بتقول انها امي
ايه رأيك دلوقتي يا اسماء ، صدقتي ولا لسة
= صدقيني انا مش البنت اللي في المراية دي ، انا ولد واسمي يحيى
استغفر الله العظيم ، انا استحملت كتير الهبل دا وكفاية بقا لحد كدا ، بقولك ايه يابت انتي هتخرجي دلوقتي وتخلي الجوازة الزفت دي تعدي
= لا مش هخرج و اعملي اللي تعمليه بقا
طب صارحيني يا حبيبتي دا انا امك حبيبتك ، هو في حد ضحك عليكي او عمل معاكي حاجة يعني..

 

 

= انتي بتقولي ايه يا ست انتي ، انا راجل و راجل أوي كمان
لا دا أنتي زودتيها بقا والظاهر ان الذوق مش نافع معاكي ، اطلعي قدامي
= طب نستنا شوية
قدامي يابت
= طب اشرب كوباية المية اللي هناك دي
اشربيها في بيت جوزك يا حبيبتي
” خرجنا و امي عرفت تصلح الموقف لما قالت
معلش يا جماعة العروسة مكسوفة شوية ، دلع بنات بقا هيهيهي
” لازم تكون فاهم ان معنديش حل غير اني اسكت ، انا متكتف ولو جريت انا حتى مش عارف هروح فين ، قررت اني اسكت ، وفعلا انا واللي بيقولو عليه عريسي روحنا بيتنا ، دخلنا اوضة النوم
مبروك يا حبيبتي
= حبيبي الله يخليك
ان شاء الله اعمل كل حاجة واسعدك
= ربنا يديك طولة العمر يارب
انتي كل حاجة حلوة في حياتي ، كنت هموت لو متجوزناش
= الحمدلله قدر ولطف
وماصدقت جات اللحظة دي
= ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
طب مش هتقلعي بقا يا عروسة

 

 

= اقلع ايه يا راجل انت ، انا راجل زيك هو انت شاذ ولا ايه
أنتي هتبدأي حركاتك دي من دلوقتي ولا ايه
= حركات ايه ياعم ، انا راجل زيك والله ما ينفع اللي بتقوله دا
يا اسماء راجل ايه بس ، دا أنتي ست الستات ، بطلي الحركات دي
= اقسم بالله يا راجل انت لو ما بعدت عني ل هكون رامية نفسي من الشباك
حاضر حاضر اهدي بس ، انا هخرج انام برا النهاردة ، تصبحي على خير يا حبيبتي
” خرج وسابني ، فضلت قاعد مش عارف اعمل ايه ، جيت اغير هدومي ولسة بقلع الفستان وشوفت ، يااادي المصيبة لا فعلا جسم بنت ، يارب انا ايه اللي انا فيه دا ، قعدت افكر كتير لحد ما النوم غلبني ، بس صحيت تاني يوم على صوت حد واقف جنبي وبينادي عليا ، فوقت لقيت كوباية على الكومدينو اللي جنب السرير
اسماء ، يا اسماء
” قومت بسرعة و انا رافع الكوباية في وشه وبقوله
ابعد عني متقربليش
= في ايه اهدي ، أهلنا برا وعايزين يطمنو عليكي
خلاص انا جاي ، احم اقصد انا جاية ، اتفضل انت دلوقتي
” أهل مين دول ويطمنو على ايه ماهو محصلش حاجة ، هو ايه اللي هيحصل اصلا ، مالك يا يحيى انت هتتجنن ولا ايه ، انتو رجالة زي بعض يعني مينفعش يحصل حاجة أصلا ، فتحت الدولاب بسرعة ملقتش اي حاجة البسها ، كلها حاجات مليانة ريش و ترتر ، بصيت على هدوم وائل والحمدلله وزنه كان قريب من وزني ، لبست من عنده تيشرت وبنطلون وخرجت ، اول ما شافوني اتصدمو بما فيهم وائل

 

 

مالكو يا جماعة في ايه
” امي اتكلمت وقالت
ايه يابنتي اللي أنتي لابساه دا
” وائل ساعتها انقذ الموقف وقال
معلش يا امي اصلها حابة انها تلبس لبسي وتشاركني في كل حاجة
” قعدت جنب واحدة برضو معرفهاش وكانت كل شوية تبصلي وتضحك لحد ما لقيتها بتقول بصوت عالي
ما تيجي يا اسماء وتورينا الشقة
= اسماء دا اللي هو انا
اه أنتي يا حبيبتي
= اه طبعا اتفضلو
” امي جت معانا هي كمان ، دخلنا اوضة النوم
ايه رأيك يا ماما ، تعالي بقا نتفرج على المطبخ
= مطبخ ايه وحمام ايه ، انا عايزة اعرف حصل ايه امبارح
حصل ايه
= يابنتي امبارح كانت ليلة دخلتك ، احكيلي انا امك متتكسفيش
محصلش حاجة
= ينهار اسود محصلش حاجة ازاي
” ساعتها فهمت انا قولت ايه بالظبط ، انا بالمعنى الحرفي كدا انا عكيت الدنيا ، انتهزت فرصة اني سمعت جرس الباب وجريت بسرعة من قدامها وهي واقفة تخبط كف على كف ، فتحت الباب لقيت..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على 🙁رواية يوم ملوش آخر)

اترك رد

error: Content is protected !!