رواية العريس يصل غدا الفصل الحادي عشر 11 بقلم نهلة زغلول

 رواية العريس يصل غدا الفصل الحادي عشر 11 بقلم نهلة زغلول

رواية العريس يصل غدا الجزء الحادي عشر 

رواية العريس يصل غدا البارت الحادي عشر 

رواية العريس يصل غدا الفصل الحادي عشر 11 بقلم نهلة زغلول


رواية العريس يصل غدا الحلقة 11


شاطرة نظفي كويس يامنيرة عايزة الحمام يلمع تشوفي فيه وشك وسكبت عليها المياه عشان تنضفي كويس لما تخلصي بقي تعالي في اوضتي عايزاكي
منيرة حاضر يافيروز هانم
فيروز شاطرة يامنيرة واتجهت الي الداخل
منيرة غبية غبيه نهايتك علي ايدي

بعد نصف ساعة طرقت الباب دخلت منيرة غرفة فيروز وزين رات زين احتضنته من ظهره وحشتني اوي ادار وجهه لها وانتي كمان حتوحشيني يامنيرة اوي
منيرة شوفت فيروز عملت فيا ايه يازين بهدلتني
زين ليه حصل ايه بينكم ايه السبب اللي خلاكي تسكتي
منيرة مفيش حاجة مفيش
تعالي عاملك مفاجاه
منيرة مفاجاه ايه يازين
زين مش هنا
منيرة امال فين يازين
زين تعالي عايزك تحت ومسك يديها
منيرة حنزل كده يازين انا متبهدله
زين تعالي عايزك مش حتندمي هاتي ايديك مسكت منيرة يديه ونزلت معه علي الدرج رات الجميع يشاهد فضيحتها مع مصطفى
منيرة بصدمة انت انت
زين هششش تعالي اوريكي الجزء الاحلي ومسك شعرها وصفعها عدة صفعات علي وجهها بتخونيني يازباله بتخونيني مع واد معفن ملوش لازمة بتسرقيني عشانه المعفن ده سرقك وبعد ماسرقك اداهم لحبيبته ضحك عليكي عايزه تعرفي هو فين دلؤتي مصطفي محجوز العيادة بتاعته اتشمعت بلغت عنه عارفة بتهمت ايه بعتله مريضة اتحرش بيها بلغت عنه اتفضح في العيادة كلها مسك وجهها قصرت معاكي في ايه ها نزل بيديه علي رقبتها اقتلك واخلص منك تعالي مسكها من شعرها وبصق عليها
منيرة متفضحنيش يازين حرام عليك
زين خايفة من الفضيحة تعالي نزل علي الدرج ممسكا بشعرها
منيرة حتموتني حرام عليك
زين تخرسي خالص ونادي علي الحارس امين امين تعالي
الحرس اؤمر يازين بيه
زين تخليها في المخزن بتاع المصنع عايزك تاخدها مشي
امين اوامرك يازين بيه
زين انتي بعتي نفسك لمصطفى وعملتي معاه علاقة انا بقي مش حطلقك عشان اثبت حادثة الشرف دي
منيرة ارحمني حرام عليك يازين
مسك زين ملابسها قام بتمزيقها عايز كل اللي يشوفك يعاملك علي انك من بنات الليل خدها
امين حاضر يازين بيه
الحاجة يسرية تستاهل كويس انه مقتلهاش
آمال بقي انتي يطلع منك كل ده يامنيرة

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
.....في غرفه المكتب ......
فيروز خلاص اهدي اهدي
زين اوووف وضع يديه جيب سرواله اخرج علبة السجائر الخاصة به وضعها علي شفاهه
فيروز مينفعش تشرب سجاير وانت متعصب كده واخذتها من يديه
زين سبيني دلؤتي يافيروز
فيروز انا جنبك صرخ اضرب أعمل اللي انت عايزه مش حسيبك ابدأ
زين كانت بتخوني الحقيرة
فيروز المفروض متفرقش معاك دي باعتك وخانتك
زين عمرها مافرقت معايا اتجوزتها عشان سبب وهي كمان
فيروز سبب ايه ده
زين منيرة تبقي بنت الراجل اللي كنت بشتغل عنده اتجوزتها عشان اسد دين ابوها وصاني عليها قبل مايموت اتجوزتها والشركة كبرتهالها لحد مابقي ليا نسبة كبيرة انفصلت عنها خليتها تكمل لوحدها لحد ماغرقت شركتها بغباءها وقفت جنبها وكبرت شركتها باسهم من عندي بعدها اشتريتها خليتها شركة المنشاوي والشركة بقت كمان مصنع والمصنع كبر مكنتش اعرف ان الغل والحقد جوة في قلبها اوي كده استغلتني واستغفلتني حطيت شروط بيني وبينها عمري ماحلمسها وفعلا ملمستهاش طول السنة دي كلها بعدها قابلتك حبيتك جه اليوم اللي كنت سكران فيه عشان انساكي لقيتها طلعت في سكتي اتخيلتها انتي بكل ملامحك وجمالك وعينيكي استغلت الفرصة اني سكران وغلطنا مع بعض صحيت علي امل اني حلاقيكي انتي جنبي بس لقيتها هي اتصدمت اتفقنا اتلغي قولت مش مهم ماحنا متجوزين كررتها كتير علي امل اني كنت بلاقي في الحلم كل يوم بس الصبح كان بيبقي كابوس لحد ما فكرت اني اتقدملك ويبقي الحلم حقيقة انك تبقي جنبي روحت واتجرات واتقدمتلك حسيت اني مراهق رايح يقابل حبيبته لاول مرة كنت مرتبك لما شوفتك راجعة من شغلك انا حتي فاكر يومها كنتي لابسة ايه شكلك كان ايه تسريحه شعرك يومها رفضتيني معرفش ليه استغربت قولتي كلمة عمري ماحنساها عمري ماحبصلوا بكرهه عندي اموت ولاني اتجوزوا
فيروز كنت بداري حبي ليك حبيتك من اول يوم شوفتك فيه عاملتك وحش وطردتك بس كنت عايزاك ترجع تاني فضلت اقاوم الاحساس ده كتير اوي كان نفسي تيجي تاني حبيتك من غير اي حسابات ولا خطط ولا انتقام
زين حبيتك وانا كنت بخطط اوقعك وانتقم منك
فيروز هششش خلاص كان ماضي وراح خلينا نعيش ايامنا جاية كتير اوي مع بعض

....طرق الباب فتحت الخادمة .....
الخادمة اتفضلوا أدخلوا
آمال مين ياشادية
شادية ضيوف بيقولوا عائلة الدالي
الحاجة يسرية دول ايه اللي جابهم دلؤتي
آمال بخبث خلينا نتفرج ياتيتة تعالي
الحاجة يسرية تعالي زقي الكرسي خلينا اشوف حيحصل ايه ده حيبقي ايه حتة مشهد
آمال حاضر ياتيتة اتجهت بالكرسي المتحرك للخارج
الحاجة يسرية اتفضلوا أهلا وسهلاً
ابراهيم الدالي ازيك يايسرية لسة بردوا بتخبثي زي ماانتي
يسرية انت بتقول ايه احترم نفسك
ابراهيم بقول الحقيقة ايه لسة زعلانة عشان اتجوزت وسافرت وسيبتك
يسرية انت بتقول ايه
ابراهيم امال متجوزتيش ليه لحد دلوقتي
يسرية دخليني اوضتي يا آمال ونادي علي زين ومراته
مالك ليه كده ياجدو انت كسفتها اوي
ابراهيم هي متجيش غير بكده لومكنتش
كلمتها بالشكل ده كان زمانها هزئتنا كلنا
شاهي بنت عمي فين عايزة اشوفها

طرقت آمال الباب فتحت لها فيروز
آمال في ناس عايزينكم
زين مين عايزنا
آمال عائلة الدالي بيقولوا انهم اهل فيروز
فيروز بتوتر مسكت في طرف ردائها
تنهد زين وزفر بقوة يلعن حظه متخافيش جاين يشوفوكي
هزت فيروز راسها
زين يلا عشان نطلع عشان تشوفيهم
فيروز خايفة اوي يازين
زين مفيش حاجة تخوف تعالي مسك يديها وتقدم عدة خطوات تبعته فيروز للخارج
زين أهلا وسهلاً ياجماعة
أنا زين المنشاوي ودي مراتي فيروز الدالي حفيدتك
ابراهيم انتي فيروز حفيدتي
فيروز حضرتك مين
زين سلمي علي جدك ابراهيم الدالي وولاد عمك مالك وشاهي
فيروز كنت عارف
زين بخوف ايوة كنت عارف خوفت لتروحي مني ترجعي لهم
فيروز وده الحل انك تبعدني عنهم
زين انتي فاهمة غلط يافيروز انا كان قصدي
فيروز اسكت خالص مش عايزة اعرفك تاني خبيت عليا من امتي
زين من يوم الفرح عرفت حقيقتك انك بنت فؤاد الدالي وجدك إبراهيم الدالي انك مش من عيلة المنشاوي
فيروز ومع ذلك عملت
زين اخرسي خالص مكنتش اعرف غير بعد اللي حصل في الشقة اللي انتي عايشة فيها جالي مكالمتين مكالمة من المأذون ومكالمة من المحامي قالي الحقيقة
فيروز انت ايه شيطان
زين انا بحبك مكنش قصدي
فيروز مش عايزة اشوفك تاني ولا اعرفك
زين انتي بتقولي ايه

ابراهيم طيب وانا جدك مش عايزة تعرفيني
فيروز بدموع انا
ابراهيم شبهه امك بظبط نفس لون عيونها وشعرها
فيروز معاك صورة ليها
ابراهيم امك مكنتش بتفارقني واخرج محفظته دي صورها هي ابوكي كان ابن عمها حبها وساب فاطمة فسخ خطوبته منها مرداش يتجوزها فضلت في عداوة بينهم كانوا ساكنين ادام بعض محمد المنشاوي اللي رباكي بعد مافؤاد مات اخدك رباكي اتجوز امك علي فاطمة
فيروز فاطمة
ابراهيم ايوة انا عرفت انها طردتك عايزك تعيشي معايا تعوضيني عن فقدان امك
تعالي معايا تعالي هزت فيروز راسها لجدها حاضر حاضر
ابراهيم تعالي ياحبيبة جدك نظرت فيروز لزين وكأنها تودعه نظرات عشق
خفض زين نظره واتجه الي داخل مكتبه اتجهت فيروز لخارج القصر مع جدها

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°′°°°°°°°°°°°°
....بعد عدة ايام ....في شركة الدالي في مكتب ابراهيم الدالي
ابراهيم اتعلمتي الشغل بسرعه يافيروز
فيروز ده عشان انت علمتني كل حاجة ياجدو
ابراهيم عايز اقولك حاجة زين المنشاوي جاي كمان شوية اتفقت حيصمملنا الفيلا بتاعتنا
فيروز ليه زين
ابراهيم يعني بصراحة عمل بيت شاهي شغله حلو اوي
فيروز لا حلو ولا حاجة ياجدو انا مش عايزة اقابله
ابراهيم ليه للدرجادي بتحبي يافيروز
فيروز انا مبكرهش قده ده شيطان عمل فيا كل حاجة خلتني
إبراهيم تحبي
فيروز يوه ياجدو انا حخرج اشوف المهندسين عملوا ايه
إبراهيم روحي يافيروز

خرجت فيروز من مكتب إبراهيم الدالي اتجهت الي الخارج الشركة
رات زين يجتمع بالمهندسين زفرت بقوة من وجوده وقلبها يخفق له عندما تراه لاتعلم تعشق هذا الرجل يصيبها بالجنان
بعد لحظات رات سيارة مليئة بالشحنات والموارد كادت ان تصطدم به
فيروز بصوت عالي زين .....

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent