رواية زوج حماتي الحلقة الثالثة 3 بقلم دودا حودا

 رواية زوج حماتي الحلقة الثالثة 3 بقلم دودا حودا

رواية زوج حماتي الجزء الثالث 

رواية زوج حماتي البارت الثالث 

رواية زوج حماتي الحلقة الثالثة 3 بقلم دودا حودا


رواية زوج حماتي الفصل الثالث

#زوج حماتي
#الحلقه الثالثه
#بقلم دوداا حوده
محروس :طيب انا عايز افهم نقطه وحده بس
انشراح :ها قول
محروس :هو انتي بتحبي بناتك
انشراح :انت بتقول اي دول روحي
محروس :ساعات بحس بكده وساعات بس بغير كده
انشراح :محروس بقولك اي خليك في شغلك ومزاجك بس غير كده لت مفهوم
محروس :ماشي هيديني مفتاح الشقه امتي
انشراح:نعم انت غبي مفتاح شقه اي اللي انت عايزه
محروس :مهو طلما الموضوع سهل ماتخلي سهل عالطول بقي
انشراح :بقولك اي انا مش ناقصه غباء هتدخل من شباك الحمام الوحيد اللي مفيهوش سلك
محروس :ماشي تمام
انشراح :سلام وفضل يفكر محروس ب اول معرفته علي انشراح
❤️❤️فلاش باك ❤️ ❤️
محروس كان واقف ورا انشراح في السوق وبيمد ايدو في شنطتها وشافه راجل كبير
الراجل :يا حرامي بتسرق الست الغلبانه وهي وافقه
محروس :والله انا ....
انشراح :في اي يا حاج ده اخويا هيسرق أخته
واستغرب محروس من رد فعل انشراح
الراجل الكبير :اخوكي يمد ايدو وانتي مش وخدا بالك
انشراح:تلاقي بس الشنطه كانت مفتوحه كان بيقفلها
الراجل :والله بجد لو غير كده يبقي انتي ست جدعه علشان مش راضيه تحبسي
انشراح :يلا بينا ومسكت محروس من أيدوا
محروس :انا اسف بجد والله بس انا كنت محتاج الفلوس اوي
انشراح :عايز كام
محروس :ها
انشراح :عايز كام اي وقعت علي ودنك
محروس :لا والله مش عايز حاج كفايه انك سامحتي
انشراح :ومين قال إن انا سمحت
محروس :مش فاهم
انشراح :هو انت مش عارف المثل اللي بيقول ان سرقت أسرق جمل
محروس :والله دي اول واخر مره
انشراح :ومين قال كده بقي
محروس :مش فاهم قصدك
انشراح :يعني انت هتشتغل معايا
محروس :هو انتي كمان
انشراح :اخرس قطع لسانك انا كده
محروس :بقولك اي يا ست أنا مش فاهم منك انا ماشي
انشراح :تعالي نتغدا مع بعض
محروس :يا ستي هو انتي تعرفني
انشراح : هنتعرف بس لما نأكل الاول وفعلا راحت مطعم وفضل محروس ياكل وهي بتبص عليه
محروس :اي ده هو انتي مش هتكلي
انشراح :لا خلص اكل انت بس علشان نتكلم
محروس :الحمد لله انا كلت
انشراح :خد دول
محروس :اي دول
انشراح :10الف جنيه
محروس :كام ده ليه
انشراح:ولو عملت اللي هقولك عليه هديك اكتر منهم
محروس :اعملك اللي انتي عايزه طبعا
انشراح : ماشي في ورق في بيت اخو جوزي انا عايزه الورق ده ضروري
محروس : اسرقوا يعني
انشراح :لا طبعا هتروح تشرب معاه شاي وتقولوا هات الورق هيديك الورق على طول
محروس: انت بتهزري
انشراح : اقول لك ايه يعني واحد حرامي كان بيسرق شنطتي من شويه وانا باقول له عايزاك تجيب ورق هيجيبوا ازاي
محروس : ماشي هو فين عنوان اخو جوزك ده
انشراح : لا صبرك وانا اطمن منين انت مش هتروح تقول له على الكلام اللي بيننا
محروس :وانا هاعمل كده ليه انا واحد عايز الفلوس مش اكثر
انشراح : وعايزه اقول لك ان انت طول ما انت معيا وانا هغرقك فلوس
محروس : ايه ده ده انت جيتي لي من السماء
انشراح :خلاص تمام ماشي وكتبت العنوان في ورقه ورقه ثانيه رقم تليفونها واديتهم له محروس
محروس :انفذ امتي
انشراح :هات رقمك عندي وانا هقولك علي الميعاد
محروس : خذي رقمه اهو وفعلا خدت الرقم وروحت
انشراح : سيد عامل ايه دلوقت اخبارك ايه
سيد : الحمد لله كويس انت تاخرت كده ليه
انشراح : كنت بجيب حاجه العزومه
سيد : عزومه عزومه مين
انشراح: عزومه اخوك ممدوح وامراته وعياله
سيد : انت اتجننت صح عايزاها اتنين عايزاه انا عايزه ما اخويا اللي سرق ورثي
انشراح : يا حبيبي بهدوء بس وكل حاجه هترجع لنا
سيد : انشراح انا مش عايزاك عك انا مش عازم اخويا عندي
انشراح : سيد انا عزمه الموضوع انتهي
وبعد يومين اتصلت انشراح بسوسن مرات سيد
انشراح : والله العظيم زعلانه منك طب هم اخوات وزعلان مع بعض احنا مالنابحوار ده ما تساليش عني كده
سوسن : انشراح حبيبتي طب والله كنت لسه في بالي من شويه
انشراح :عيطت يعني انت عاجبك كده الاخوات قاطعين بعض ينفع ده كله الا صله الرحم يا اخواتي
سوسن : والله يا انشراح انا باقول باقول لممدوح الكلام ده انت ما لكش غير سيد وسيد طيب والله بس انا مش عارفه في ايه عمال يقولي في موضوع في دماغي وبعدين هاقول لك عليه
انشراح : بصي بقى اسمعيني ما كناش احنا ندخل في الموضوع ده ما حدش هيحلو
سوسن : طيب شوفي انت عايزه ايه وانا معاكي
انشراح :بصي يا ستي انا اعزمك يوم الخميس الجاي انت وجوزك وعيالك وانت عليك انك تجيبي جوزك وانا هادي الامور ما بين سيد وما بين ممدوح بس ما ينفعش كده
سوسن :والله العظيم نفسي اسم ممدوح مش هيرضى يجي لان عارف ان سيد اكيد هيقول له كلام مش هو حابب يسمعه
انشراح : دي لعبتك بقى زي ما هي لعبتي ان انا هاديك وزي ونحل المواضيع دي
سوسن : طيب والله هاحاول
انشراح: لا مش هتحاولى انت اكيد هتعملي كده
سوسن : خلاص حاضر ماشي اول ما يجي هاقول له طيب اقفلي لاحسن هو جاي اهو
انشراح : تمام يا قلبي هستنتاكم يوم الخميس باذن الله
سوسن : باذن الله يا حبيبتي
ممدوح :ايه ده انت كنت بتكلمي مين وقفلت اول ما انا دخلت
سوسن ،:انشراح مرات اخوك
ممدوح ؛تاني
سوسن :مينفعش كده ده اخوك برضه
ممدوح :الست دي بتاعت اعمال وسحر واحنا مش عايزين نعرفها
سوسن :انا ما شوفتش منها حاجه وحشه
ممدوح:يا سوسن يا سوسن اسمعي الكلام انا مش برتاح الست دى الست دي اكبر من اخويا وشكلها مش باين عليه والناس كلها عارفه ان هي بتاعه اعمال وبتعمل اعمال ابعدي عنها احسن لك
سوسن : مرات اخوك مش هينفع نبعد عنها
ممدوح : خلاص انت حره ما توجعيش دماغي
سوسن : ليه نحل الموضوع ما بينك وما بين سيدو يوم الخميس الجاي هنروح عندهم معزومين على الغداء
ممدوح :مين انا لا طبعا مش رايح هناك
سوسن :ورحمه ابوك سيد كان كويس وانا مش عايزه لعيالي قرش حرام
ممدوح :ومين قالك أن هاخد ورث اخويا انا مستني بس أن يعرف حقيقه العقربه دي وبعدين والله هديله نصيبه
سوسن :طيب لحد ما تأكد الموضوع أن مراته وحشه خليك جنبه وبعد اقناع كتير راح ممدوح عند اخو وراح محروس فعلا وسرق الورق وهما راجعين في العربيه
سوسن : هو انت لاحظت حاجه غريبه علي سيد
ممدوح :مالو فيه اي
سوسن :كان قاعد حاسه ان مش طبيعي كده
ممدوح :مش عارف مخدتش بالي من حاجه
سوسن :بجد انا كنت حاسه انهارده أن فيه حاجه غريبه
ممدوح :بقولك انا عايز انام مش قادر اتكلم وفعلا راح محروس بالورق اللي يذبت أن كل حاجه باسم ممدوح والورث اتقسم وممدوح معملش اي رد فعل ولا بلغ أن شقته اتسرقت وباع ميراثه وسافر السعوديه
❤️❤️❤️ رجوع ❤️❤️
سهير :انت رايح فين
ابراهيم :في ورق مهم في الشقه لازم اروح اجيبه
سهير :طيب ما تخليها الصبح
ابراهيم : مش هينفع
سهير :طيب تحب اجي معاك
ابراهيم :لا لا هروح واجي عالطول انتي عايزه حاجه من الشقه
سهير : اه عايزه دهبي هاتو يبقي هنا اضمن
ابراهيم :حاضر يا حبيبتي وراح الشقه واول لما افتح الشقه سمع صوت جاي من اوضه النوم دخل بالراحه عشان يشوف في ايه ولا دولاب مفتوح ومحروس كان واقف ووشه في الدولاب
ابراهيم :انت مين
محروس :طلع ازاازه من جيبه ورماها في وش ابراهيم
يتبع


google-playkhamsatmostaqltradent