رواية يا أنا يا هو الحلقة السابعة 7 بقلم عبير أشرف

 رواية يا أنا يا هو الحلقة السابعة 7 بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الجزء السابع 

رواية يا أنا يا هو البارت السابع 



رواية يا أنا يا هو الفصل السابع 

رواية يا انا يا هو
بقلمي عبيرأشرف
البارت السابع
♕ في المكان السري لاسر ♕
داليدا: 😔😔اهي زي ما طلبت
اسر بغضب😡😡: هتفوق امته
داليدا: شوية كدا
اسر بغضب😡😡: اديني مستني
داليدا بحزن:😔😔 اسر دي مهما كان امك.
اسر بغضب😡😡: اللي تعمل كده مبتقاش امي
داليدا: على فكره انا حاسه بحاجة كدا حساها مش مظبوطة
اسر بتعجب:🤔🤔 ازاي
داليدا بحيرة:🤔🤔 مش عارفه زي ميكون معندهاش اتزان في حاجه غلط.
اسر بغضب:😡😡 هو فعلا في حاجه غلط و انا هصلحها
داليدا:متتسرعش بلاش تعمل حاجه و تندم عليها
اسر بغضب😡😡:مش اسر الحديدي اللي يعمل حاجه و يندم عليها
و تركها و ذهب و بعدها دخل فارس
فارس: مالك واقفة سرحانة كدا ليه
داليدابحيرة🤔🤔: مش عارفه بس حاسه ان في حاجه مش مظبوطه
فارس بتعجب🤔🤔: ازاي
داليدا و هي تخرج من حقيبتها سرنجه
فارس بتعجب🤔🤔: هتعملي ايه
داليدا و هي تسحب عينه من نازلي: كدا خلصت
فارس بتعجب:🤔🤔 خلصتي ايه
داليدا:لازم احللها لازم اتاكد
فارس بتعجب: 🤔🤔تتاكدي من ايه
داليدا: من اللي شاكة فيه
فارس:اللي هو ايه
داليدا:قولتلك لما اتاكد و قول لصحبك ميتسرعش عشان ميندمش
فارس بسخري😒😒ه:ميندمش و انتي اللي جايبها هنا
داليدا بحزن:😔😔 ايوه و يا ندمت اني سمعت كلامه
♕ فلاش باك ♕
داليدا: اسعدك ازاي يعني
اسر:اسمعيني
و في اليوم التالي ذهبت داليدا لتنفذ خطة اسر
و ذهبت لفيلا نازلي
نازلي بتعب:😫 اهلا يا دكتورة
داليدا بتوتر:اهلا بيكي
نازلي:اتفضلي تشربي ايه
داليدا:لا شكرا مش عايزة حاجه
نازلي بتعب😫: انا هشرب قهوة تشربي ايه
داليدا:لا مش عايزة شكرا
نازلي بتعب😫😫: اللي يريحك يا فاطمه
فاطمه: نعم
نازلي:قهوتي من فضلك
فاطمه بخبث👿👿: حال و تكون جاهزة.
داليدا: مفيش اي اخبار عن اسر
نازلي بحزن:للاسف لسه
و ظلت داليدا تتحدث مع نازلي الى ان اتت القهوة
داليدا:انا عندي فكره
نازلي:ايه هي
داليدا: بس هحتاج صورة لاسر
نازلي:حالا اجبهالك
و ذهبت نازلي لجلب الصورة و وضعت داليدا المنوم في قهوة نازلي
نازلي: جيبت الصورة اهو
داليدا: ايوه هي دي اللي انا عايزها
بقول لحضرتك ايه تعالي نعد بره في الجنينة عشان اتكلم برحتي
نازلي و هي تاخد قهوتها:اتفضلي
( طلعوا برة في الجنينة و داليدا اعدت تكلم نازلي لحد ما شربت القهوة و مفعول المنوم اشتغل و بعد كدا دخل فارس و سحبوها براحة من غير ما حد يلاحظ و مشيوا)
♕ عوده من الفلاش باك ♕
داليدا: متخليش صحبك يتهور سلام
(و مشيت داليدا و بعدها بشوية بتدأت نازلي تفوق و اسر كان جالس على كرسي امام السرير)
(نازلي بتعب و هي بتفوق و ماسكه دمغها لحد ما شافت اسر ادمها نست تعبها و جريت عليه حضنته و تفحصة تتطمن عليه و هو كان جامد متحركش و بعد كدا زقها بأيدة وقعها على السرير)
نازلي بتعب😫😫: حبيبي انت كويس
اسر بغضب😡😡: لا مش كويس
نازلي بلهفة: فيك ايه يا عمري اجيب دكتور و انت هربت ليه من المستشفى
اسر بغضب:😡😡 هربت عشان الحق بلويكي انتي و ابنك نازلي: ابني مين معتز
اسر بسخريه: 😒😒عندك غيرة
نازلي: ماله
اسر بغضب😡😡: انتي هتستعبطي
نازلي بغضب😡😡: اسر في ايه مالك ما تتكلم عدل انت نسيت ان انا امك
اسر بسخريه😒😒: ماشي يا امي هقولك بتكلم كدا ليه و تردي يمكن اقلقي ليكي عذر على اللي عملتيه بس انا واثق ان مهما تقولي مش هلاقي ليكي مبرر للي حصل
( و قص لها اسر كل ما حدث)
نازلي بصدمة😲😲: انت بتقول ايه
اسر بسخريه:😒😒 متحسسنيش انك مصدومة كدا
نازلي بحزن:😔😔 استحالة ابني يعمل كده مستحيل
اسر بسخريه😒😒: لا عمل و انتي كمان مشاركه
نازلي: مشاركة في ايه
اسر بغضب😡😡: في الصفقة اللي جاية مش انتي شريكة فيها
ثم سحب يدايها
اسر بغضب: 😡😡امضي
نازلي: امضي على ايه
اسر بغضب😡😡 و صوت عالي: قولت امضي
مضت نازلي على الورق
اسر بسخريه😒😒: متخافيش مش بمضيكي على املاك دا ورق عدم توزيع الشحنة
نازلي بحزن: 😔😔هتعمل ايه مع اخوك
اسر بغضب😡😡 و صوت عالي: متقوليش زفت اخويا انا مليش اخوات و لا ام كمان انا مليش غير ابويا و مات ابويا اللي انتي محترمتيش انك كنتي مراته مرات شهيد مات بطل و انتوا عملتوا ايه رايحة تساعدي اللي عمل كدا بتساعدي ان ناس تانية تبقى ارامل و ولاد ملهمش اي زنب يتيتموا انتوا ايه
نازلي ببكاء:😭😭 يا بني اسمعني
اسر بغضب😡😡 و صوت عالي: متقوليش ابني انا مش ابنك ميشرفنيش انك تكوني امي
اسر: يا يوسف يوسف
يوسف: اومرك يا اسر باشا
اسر بغضب😡😡: تاخد الست دي تحبسها في البدروم تحت مشوفش نور الشمس ولا اكل ولا مايه لحد ما انا أمر
يوسف:اومرك يا باشا
( يوسف خد نازلي و هي في حالة صدمة😲😲 تامة من ابنها)
♕ بعد يومين ♕
فارس بحزن:😔😔لسه مارضتش تاكل بردوا
يوسف: والله يا فارس باشا حولت معاها كتير بس هي مش راضية دا لو اسر باشا عرف اني بدخل ليها اكل ممكن يقتلني اصلا
فارس بغضب😡😡: مالكش دعوة بزفت اسر ركز معايا الست دي لو حصل ليها حاجه مش هيكفيني رقبتك
و تركه فارس و غادر
♕ في مبنى المخابرات المصرية ♕
( بعد ما اسر حبس و الدته خد الورق و واقفوا توزيع الشحنة و قبضوا على رجالة معتز بس هو هرب منهم)
اسر بغضب:😡😡 لسه مفيش اي اخبار عنه
فهمي: اهدى ابني هيظهر
اسر بغضب😡😡: يظهر بس و انا هورية السواد الون هو و الهانم شريكته
فهمي:هانم مين
اسر بغضب: 😡😡امه
فهمي:والدتك
اسر بغضب:😡😡انا مليش امهات انا امي ماتت
( دخل فارس غرفة المكتب)
فارس:هي فعلا هتموت من اللي انت عاملة فيها
فهمي:عامل ايه
فارس:هحكي لحضرتك
( و قص له فارس كل ما فعله اسر مع والدته).
فهمي بغضب😡😡:انت اتحننت ازاي تعمل كدا.
و قطعهم دخول احد: فهمي بيه في واحدة عايزة تقابل حضرتك بتقول موضوع شخصي
فهمي: شخصي روح يا فارس شوف مين دي و عايزة ايه
ذهب فارس الى حيث هذة السيدة
داليدابغضب:😡😡هو فين
فارس:اهدي بس في ايه
داليدا بغضب 😡😡و صوت عالي: هو فين
خرج اسر على الصوت
اسر:ايه الصوت العالي دا
داليدابغضب:😡😡 اتفضل يا بيه
اسر:ايه دا
داليدا بغضب:😡😡قولتك بلاش تعمل حاجه تندم عليها اهو احساسي كان صح
اسر:صح في ايه.
داليدا بغضب😡😡: التحاليل اهي
اسر:فيها ايه
داليدا بغضب:😡😡فيها انها بتاخد مخدرات عن طريق سوايل يعني حد بيحطوا ليها في حاجه بتشربها
اسر بصدمة😲😲: ايه
داليدا: ادي كلامي كان صح
اسر بحزن:😔😔 جاية تقولي دا دلوقتي بعد اللي عملته عمرها ما هتسمحني
داليدا بغضب😡😡:ايوة قولتك بلاش تعمل حاجه تندم عليها مسمعتش كلامي و
قاطعهم فارس بحزن:😔😔اسر يوسف لسه مكلمني و بيقولي ان نازلي هانم تعبت و اخدها على المستشفى
اسر بصدمة:😲😲 مستحيل
( بعد كدا راح اسر و فارس و داليدا و فهمي المستشفى عند نازلي)
بعد مدة خرج الدكتور
اسر بحزن:😔😔مالها فيها ايه
الطبيب بأسف:😔😔 هي بتتعاطى مخدرات عن طريق سوايل زي قهوة او شاي مثلا و بقالها كام يوم ما اخدتش الجرعة اللي هي متعودة عليها بجانب عدم الاكل و الاهم من دا انها اتعرضت لصدمة شديدة و تكتمت جواها لحد ما جالها......
اسر:جالها ايه
الطبيب: للاسف من كتر الزعل جالها جلطة و اتشلت
الجميع بصدمة 😲😲😲
الطبيب: انا اسف بس دي حالتها
فهمي:طيب هي علاجها ايه ولا تسافر برة
الطبيب:لا مفيش سفر اللي هيعملوا برة مش ازيد من اللي هنعمله هنا الاهم دلوقتي انها تدخل مصحة عشان تتعالج من الادمان.
( مشي الدكتور و هما في حالة صدمة و خصوصا اسر اللي مش مصدق ان هو السبب في انها تتشل و كان ظلمها اوي كدا و اعد ضميره يوجعه عليها)
بعدة فترة
فارس بحزن:😔😔 هتعمل ايه
اسر بحزن 😔😔و توهان:مش عارف
فارس:لازم نوديها مصحة عشان تتعالج
اسر بحزن😔😔:لا امي مش هتروح مصحة
فارس: ايه هتسبها كدا
اسر:لا هتتعالج في البيت
داليدا:هو احنا بتكلم هندي مش بنقول انها بتاخدها عن طريق مشروب يعني اكيد حد في البيت
فارس:ايوه صح كدا اللي في البيت هيديها تاني
داليدا:بس مين اللي يعمل كدا
اسر: مفيش غير واحدة بس و ياريت احساسي يكدبني فيها
فارس:و انت هتتاكد ازاي
اسر:هتشوف
♕ في فيلا اسر ♕
دخل اسر الفيلا
اسر: يا دادة انتي فين
فاطمه:اسر انت رجعت حمدلله على سلامتك
اسر:الله يسلمك
فاطمه:انت اختفيت و معتز و والدتك كمان مش عارفه ادور على مين
اسر:متسيبك بقى من الجو دا
فاطمه:جو ايه
اسر بغضب:😡😡انا عرفت كل حاجه.
فاطمه بخوف🥺🥺:عرفت ايه.
اسر بغضب😡😡:عرفت انك متفقة مع معتز على ماما
فاطمه ببكاء😭😭:سامحني يا ابني انا
اسر بمقاطعة😡😡 و صوت عالي:متقوليش زفت ابني احنا كنا بنعتبرك واحدة مننا انا كنت بعاملك زي امي و ماما نفسها كانت بتعملك كأخت ليها ليه عملتي فينا كدا
فاطمه ببكاء: 😭😭ساعة شيطان و
اسر بزعيق: انا بقى هوريكي الشيطان بجد
يوسف يوسف
يوسف:اومرك يا باشا
اسر بغضب😡😡:خدها على نفس المكان اللي امي كانت فيه و اعمل فيها نفس اللي امرتك تعمله فيها
يوسف: اومرك يا فندم
( اخد يوسف فاطمه لنفس المكان تحت صراخ فاطمه و عيطها لاسر)
( بعد كدا اتنقلت نازلي للبيت و بدأت علاج بعد ما اسر اتفق مع داليدا انها تتابع مع الدكتور المعالج لولدته و استمر بحث فهمي و فارس عن معتز و اسر من وقت خروج والدته من المستشفى مقبلهاش عشان احساسه بالذنب بجانب ان بدء يتعب و مقالش لحد)
♕ بعد مرور اسبوعين ♕
في فيلا اسر
( داليدا بعد ما خلصت مع نازلي و نازلة عشان مروحة لقت اسر اعد في الجنينة راحت و اعدت جمبه)
داليدا:و بعدان
اسر: هو ايه االلي
داليدا:حالتك دي
اسر بحزن:😔😔اعمل ايه
داليدا: تطلع تكلمها تتأسف و تعتذر
اسر بحزن😔😔:مش قادر مش قادر احط عيني في عينها بعد اللي عملته فيها
داليدا:هتسمحك
اسر: استحالة تسمحني بعد اللي عملته
داليدا: هتسمحك
اسر: انتي جايبة الثقة دي منين
داليدا: انا ام و عارفه
اسر: عارفه ايه
داليدا: عارفه قلب الام مهما عمل ابنها بتسمحة عمرها ما تقدر تقسى عليه مهما هو قسي عليها
اسر: تفتكري
داليدا: جرب مش هتندم
( مشت داليدا و سابت اسر متلغبط في افكارة لحد ما حسم امره و طلع عند والدته)
في غرفة نازلي
فتح اسر الباب و فضل واقف على باب الاوضة موطي رأسه
نازلي: حبيبي تعالى واقف عندك ليه
دخل اسر و اعد على طرف السرير و لسه موطي رأسه
نازلي:قرب مني
قرب اسر منها
نازلي بحنان و هي ترفع رأس اسر: حبيبي متوطيش رأسك ابدا اسر الحديدي عمره ما يوطي راسه ادام حد
اسر بحزن:😔😔 انتي مش حد واللي انا عملته
نازلي بمقاطعة:نسيته خلاص
اسر بحزن:😔😔 انا السبب في انك مش هتمشي تاني
نازلي: دا قدر ليا اللي حصل مجرد سبب
اسر:يعني ايه
نازلي:يعني ربنا اراد ان يحصلي كدا خلاص الحمدلله لو اراد اني امشي تاني همشي
اسر و هو يقبل يدها ببكاء: ارجوكي سامحيني
نازلي بحنان:مسمحاك يا نور عيني
اسر:بجد
نازلي:طبعا بجد بس ليا عندك طلب
اسر:امرك
نازلي:اخوك
اسر بغضب😡😡:ماله
نازلي بحزن:😔😔انا عارفه انك مش هتقدر تسامحه و انا مش عارفه اسمحه ازاي على اللي عمله فيك و انه سبب تعبك بس و رحمة ابوك بلاش تأذيه او تكون سبب في موته اسجنه انا موافقه بس بلاش موته و دخلت في بكاء مرير😭😭😭
قل غضب🤬🤬 اسر عندما رأى دموع والدته
اسر: حاضر هعمل اللي هقدر عليه عشان يطلع بأقل الاضرار
نازلي:بجد
اسر:ايوه بجد بس ليا عندك طلب
نازلي بلهفة:امرك يا حبيبي
اسر: تخديني انام في حضنك زي زمان
نازلي:من عيوني
( و نام اسر في حضن والدته)
بعد مرور شهر
(بدأت استجابة نازلي لعلاج الادمان بشكل كبير و حالتها بتتحسن و لسه مش لقين معتز)
في فيلا اسر
داليدا ببتسامة:☺️☺️صباح الخير
اسر بتعب😫😫:صباح النور
داليدا: هو انت تعبان
اسر:لا و بدء يكح كتير.
داليدا راحت تجيب له مايه يشرب و بعدها شافت المنديل مكان الحكة فيه دم
داليدا بلهفة:😧😧 ايه الدم دا
اسر: عادي يعني
داليدا: لا مش عادي و بقالك اسبوع عينك حمرا اوي و كل ما اسألك تقولي قلة نوم
اسر بتعب:😫😫 داليدا ارجوكي كفايا مناهدة انا مش قادر و
قاطعهم رن موبيل اسر
اسر: الو / طيب جاي حالا
داليدا: فيه ايه
اسر: عايزني في الادرة
داليدا بخوف:😧😧 بس انت تعبان
اسر ببتسامة☺️☺️: اهو على الاقل ترتاحي مني شويه
داليدا بتسرع: و مين قالك ان رحتي في بعدك و صدمت عندما ادركت ما تفوهت بيه
اسر ببتسامة☺️☺️: طيب راحتك في ايه
داليدا و هي تحاول ان تداري خجالها:مفيش اتفضل شوف رايح فين
اسر: طيب هروح لاحسن تتعصبي عليا و لا حاجة و انا مش ادق خلاص بقى الواحد بقت ايامه في الدنيا معدودة خلاص
داليدا بلهفة:💞💞 بعيد الشر عنك متقولش كدا
اسر: ليه.فيها ايه لو مت
داليدا: فيها ان انا ممكن اموت بعدك
اسر: ليه
داليدا بغضب 😡😡و زعيق: عشان بحبك♥♥ يا غبي بحبك♥♥ و مقدرش اعيش من غيرك
اسر و قد عزم على اخراج مشاعرها تجاه: ليه ايه اللي خلاكي تحبيني
داليدا ببكاء😭😭: حبيت كل حاجه فيك حبيتك بكل تفاصيلك بموت كل يوم بسب مرضك دا كل ما فكر ان ممكن يحصلك حاجه بحس روحي بتتسحب مني
و ظلت تبكي😭😭
اسر و قام بأحتضانها 🤗🤗
اسر: و انا كمان بحبك اوي ♥♥معرفش حبيتك امته و ازاي بس اللي اعرفه اني حبيتك مش عايز اسيبك لحظة واحدة بعيد عني و انتي ماشية كل يوم بليل ببقى عايز امسك فيكي و قولك متروحيش في اي مكان بعيد عني بستنى النهار يطلع عشان اشوفك رغم كل اللي انا فيه دا بفكر فيكي على طول
داليدا بخجل و هي تبعد عن حضنة: دا انت واقع بقى
اسر:اه يا ستي واقع بعدي عن حضني ليه بقى
داليدا: كدا
اسر بضحك:😇😇 اه عايزة تعرفينا انك بنت و بتتكسفى و كدا
داليدا بغضب😡😡: لا يا خويا انا بنت غصب عنك بدليل انك واقع فيا اهو
اسر بضحك:😇😇 في ثانية بتتحولي طيب بعدي ليه
داليدا: عشان حرام
اسر: حرام
داليدا بهدوء: ايوه حرام اي لمسة منك ليا
اسر:بس
داليدا: مفيش بس حرام بدام مش مراتك حتى لو مخطوبين حرام حتى تمسك ايدي لازم ابقى مراتك الاول لازم ارضي ربنا
اسر ببتسامة☺️☺️:لو ربنا شفاني هتكوني مراتي و على اسمي و لو مت اعرفي انك اول و اخر واحدة تتدخل قلب و حيات اسر الحديدي
داليدا بحزن: 😔😔ارجوك متقلش كدا هتخف و تبقى كويس اوي كمان عشان خاطري يا اسر
اسر ببتسامة☺️☺️: ان شاءالله
داليدا:اوعدني بحاجه
اسر: اوعدك بايه
داليدا: اوعدني انك متستسلمش لمرضك هتحاربه و تنتصر عليه
اسر ببتسامة:☺️☺️ اوعدك يا روحي و حبي ليكي هيبقى اكبر دافع ليا
داليدا: بحبك♥♥♥
اسر:و انا بموت فيكي يا روحي♥♥♥
فجأة داليدا دخلت في هستريا ضحك😂😂
اسر بتعجب🤔🤔:بتضحكي على ايه
داليدا و هي تحاول التحكم في ضحكها:😂😂 اصل الصراحه مش مصدقة ان الشبح اللي شوفته اول مرة يبقى حبيبي دلوقتي
اسر:🙄🙄 فكرتيتي ليه على العموم يا روحي انتي اللي جبتيه لنفسك و حياة امي لوريكي بعد الجواز
داليدا:توريني ايه 😜😜
اسر: اوريكي مين المجنون اللي كان بيقف ادام المراية و يقول انا جميل😜😜
داليدا بضحك😂😂: انت لسه فاكر
اسر بغضب😡😡: و دي تتنسي
داليدا: خلاص يا اسورة 😜😜
اسر: انتي بتدلعي عليا دلوقتي
داليدا: براحتي مش حبيبي🙈🙈
اسر ببتسامة☺️☺️ و رمانسية: طبعا حبيبك قوليلي بقى ايه اول حاجه حبيتيها فيا و لا استني عارف وسمتي صح
داليدا: 😜😜وسامة مين يا عمر لتكونشي فاكر نفسك مهند ولا حاجه
اسر بغضب😡😡: انتي بت فصيلة ضيعتي سحر اللحظة يخربيتك ايوة طبعا وسيم
داليدا بسخريه😒😒: في عين امه
اسر: هو ايه اللي في عين امه
داليدا بسخريه:😒😒 القرد في عين امه غزال
اسر بصدمة😲: قرد 🐒
داليدا: انا مالي يا خويا هو المثل كدا 😜😜
اسر: اه المثل انا عندي مثل بردو مراية الحب عامية
داليدا بصدمة😲😲: عامية
اسر: ايوه انا عارف حبيت فيكي ايه
داليدا بغضب😡😡: دا انا قمر
اسر بسخريه:😒😒 بالستر
داليدا: انت يالا
اسر بصدمة😲😲: ايه لا بقى انتي
داليدا: انا ايه
اسر: ولا حاجه انا رايح الادراة والله كنت شاكك ان ممكن امشي كدا
داليدا بتعجب:🤔🤔 كدا ازاي
اسر بسخريه:😒😒 ان امشي و تكوني هادية كدا و رومانسيه
داليدا: كدا يا اسورة 😜😜
اسر بسخريه: 😒😒لا ما خلاص اسورة ايه بقى سلام يا ختي
( مشي اسر و هو مبسوط☺️☺️ انه اعترف لحبيبته انو بيحبها ♥♥و هي كمان بتحبه♥♥ و خايف ليموت قبل ما يتجوزها)
( داليدا بعد ما اسر مشي اتصلت بعلاء)
داليدا: صباح الخير يا دكتور
علاء: صباح النور خير في حاجه
داليدا: اسر
علاء: ماله
داليدا: عينه بقت محمرة اوي و على طول بيكح و النهارده لقيت في منديلة مكان الكحة دم
علاء: اللي بتقولي دا مش علامة خير ابدا
داليدا بخوف: 😧😧ازاي
علاء: معنى كدا ان الفيرس وصل الاجهزة العصبية في جسمه و
نكمل بكره
اتمنى تتفعلوا و تعجبكوا
شكرا 🌹
بارت طويل اهو زي ما وعدت و اسفه على التاخير


لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent