رواية يا أنا يا هو الحلقة الأولى 1 بقلم عبير أشرف

 رواية يا أنا يا هو الحلقة الأولى 1 بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الجزء الأول 

رواية يا أنا يا هو البارت الأول 

رواية يا أنا يا هو الحلقة الأولى 1 بقلم عبير أشرف


رواية يا أنا يا هو الفصل الأول 

رواية يا انا يا هو
بقلمي عبيرأشرف
البارت الاول
♕ في مدينة القاهرة ♕
في احدى مستشفيات الخاصة
انا: طيب يا دكتور و انا المفروض ابدء بحالة ايه
د/ عزمي ( مدير المستشفى) باقتضاب🤬🤬: هتبدأي بالمريض غرفة 101 و دكتور علاء هيعرفك التفاصيل
اه و في حاجه مهمة اعتبري دا اختبار ليكي المريض دا لو متعالجش اعتبري تعينك هنا اتلغى
انا بتوتر😧😧: شكرا يا دكتور
د/ عزمي: مش عايز شكر عايز شغل بره المكتب هتلاقي دكتور علاء منتظرك اتفضلي
انا خرجت و انا مرعوبة هموت من الخوف
لقيت دكتور علاء منتظرني بره بوجه مبتسم☺️☺️
كدا حسيت بالامان شوية
انا: صباح الخير
د/ علاء ببتسامة☺️☺️: صباح النور اهدي شوية من التوتر دا هو دكتور عزمي كدا
انا مصدقت:😫😫😫 دا ايه الكائن دا يالهوي
د/ علاء: بضحك😂😂 معلشي بس واطي صوتك ليسمعك
انا: طيب هو قالي ان حضرتك اللي هتعرفني حالة المريض اللي هتبعه
علاء: طيب اتفضلي معايا في مكتبي و انا هحكيلك عن وحش 101
انا بتعجب: وحش 101
علاء: اه و على فكرة دا اختبار صعب ليكي اوي
و ذهبنا لمكتب الدكتور علاء
انا: احكيلي بقى من الوحش دا
علاء بنتباه: ركزي معايا بقى
دا يبقى اسر الحديدي مقدم في المخابرات المصرية ملقب بفهد المخابرات
انا بتعجب🤔🤔: طيب دا ايه اللي جابه هنا
علاء: كان في مهمة بره مصر و كان في فيروس مصطنع هيدخل البلد عن طريق واحد من رجالة المافيا هنا في مصر و هو سافر و اثناء المهمة للاسف اتحقن بالفيروس دا و لسه ملوش علاج لانه مصطنع و المخابرات مهتمية بمتبعة علاجه و المختبر اللي بيحاول يشوف علاج للفيرس لان دا راجل مهم عندهم بس في حاجه
و في اثناء ذلك دخل احد الغرفة
ببتسامة☺️☺️: اخباركم ايه
علاء: كنت لسه هعرفها عليك
انا: تعرفني على مين
علاء: دا دكتور جاسر من اشطر اطباء العلاج النفسي
انا: و دا ايه علاقة بينا
د/ جاسر: علاقتي بالمريض اللي انتي هتبدأي علاجة
انا بتعجب🤔🤔: هو كمان مريض نفسي
جاسر: مش بالظبط كدا
انا: طيب ايه
علاء: من اول ما جيه هنا و هو مبيتكلمش
انا بتعجب🤔🤔: فقط النطق
علاء: حاجه زي كدا
انا: اكيد من زعله على نفسه
جاسر: دا كان التشخيص المبدئي بس بعد لما بدءت علاجه اكتشفت ان في حاجه مهمة اوي هي اللي خلته كدا
انا بحيرة🤔🤔: حاجه ايه
جاسر: اثناء مهمته في حاجه عرفها صدمته هي اللي خلته مش عايز يتكلم مش فاقد النطق حاجه زي صدمه ليه و مش زعله على نفسه
انا بتعجب:🤔🤔 حاجه ايه دي اللي تخليه مش عايز يتكلم
جاسر: محدش عارف بقاله خمس شهور منطقش كلمه ماهما اللي حواليه اتكلموا معاه
انا: طيب هو مالوش حد
علاء: ليه طبعا والده الله يرحمه و دا كان لواء في الشرطة و استشهد و عمه الله يرحمه كان عميد في الجيش و استشهد برده
انا🙄🙄🙄: هو كله الله يرحمه مفيش حد الله يخليه
جاسر بضحك😂😂: لا فيه والدته نازلي هانم و اخوه معتز و مرات عمه و بنتاها
انا: و دول فين
علاء: في الاول كان كلهم بس دلوقتي بقى و الدته و احيانا اخوه
انا: ليه احيانا
جاسر: فقدوا الامل انه ممكن يتكلم
انا بحيره🤔🤔: طيب واحد زي دا ابدء معاه ازاي انا كدا هفشل
علاء: عايزة تفشلي و تمشي من هنا قبل ما تشتغلي حتى عشان معرفتيش تعالجيه
انا: امشي مين يا انا يا هو
جاسر: بصي ممكن تتكلمي مع نازلي هانم والدته يمكن تفيدك في العلاج
أنا بتعجب🤔🤔: تفدني ازاي
علاء: العلاج المبدئي اللي المختبر بعته مجبش نتيجة عشان حالته النفسية
جاسر: لازم انتي تحاولي معاه عشان جسمه يتقبل العلاج
علاء: اومي يلا اوريكي اوضة
انا: لا توريني ايه استنى عليا شويه اما ارتب نفسي و افكاري
جاسر: استنى عليها يا علاء على بكره مش هي المفروض هتبدء هنا بكره
علاء: ايوه
جاسر: خلاص سيبها تقابله بكره
انا: ايوه عشان اكون رتبت افكاري كدا
و خرجت من المستشفى و انا مش عارفه اعمل ايه
اه نسيت اعرفكم بنفسي
انا داليدا متخرجة بقالي كذا سنة من طب اورام في معالجة السرطان و الفيروسات اتجوزت جواز تقليدي من ظابط حرسات خاصة اللي هما تبع شركات و والدي و الدتي متوفين و مليش غير اختي احلام و جوزها حسام اتجوزت ازاي حماتي شافتني عجبتاها و غصبت على ابناها انه يتجوزني هو مكنش موافق كان عايز واحدة بشعرها و منظر كدا ما هو شغال عند رجال اعمال و كدا و كنا في خناق على طول لحد ما مات كان في ناس عايزة تقتل راجل الاعمال اللي كان شغال عنده و هي جات فيه مات و كان ابني لسه عنده شهور و بعدها روحت عشت عنده اختي و جوزها بقالي اربع سنين اهو في اشتغلت في كذا مكان لحد ما حسام اقدر يجبلي الشغل دا تبع حد من معارفه اصل هو شغال محاسب في شركة كبيرة
وصلت البيت
احلام: انتي جيتي يا داليدا
داليدا: لا لسه مجتش بس زماني جايه متقلقيش
احلام: انا عارفه لسانك المتبري منك دا اما اروح اكمل الاكل
بعد مدة على السفرة
داليدا: انا من بكره هاخد ابني و اروح بيتنا في امبابة
احلام: ليه بس يا حبيبتي حد منا ضايقك
داليدا: لا والله بس
حسام: بس ايه بعد موت جوزك سلفتك ضيقتك و سبتي بيت حماتك
داليدا: و انتوا مرضتوش اعد في بيتنا عشان ابني كان صغير بس انا دلوقتي اقدر اقف على رجلي اهو و الشغل دا كويس و مرتبه حلو
احلام: و انتي في الشغل مين هيهتم بابنك
داليدا: هوديه حضانه هو معدش صغير
احلام: و ليه البهدلة دي بس
داليدا: كفاية عليكم كدا
حسام: كفاية ايه دا انتي اختي مفيش مشي من هنا
و بعد مناقشة استقر الوضع على البقاء
حسام: اه صح عملتي ايه النهارده
داليدا: يالهوي حكيلكم عن الشبح
حسام بتعجب: شبح ايه
داليدا: اللي همسك حالته اسمعوا
بعد مدة
احلام: و دا هتعملي معاه ايه
داليدا بحيرة🤔🤔: مش عارفه حسام هو انت كاراجل ايه اكتر حاجه ممكن تستفزك
حسام بتعجب🤔🤔: اشمعنا
داليدا: ما هو عشان اخليه ينطق لازم استفزه فا انتو كالرجالة ايه اكتر حاجه تستفزك
حسام: بالنسبالي اختك
احلام بغضب😡😡: مالها اختها ان شاء الله
حسام بخوف مصطنع☺️☺️: عسل يا حياتي
داليدا بمرح😂: ركزي بقى بدام قال كدا ممكن يتجوز عليكي بقى
حسام: اهدي بس يا روحي عمري ما اعملها
احلام ببتسامة:☺️☺️ طبعا عشان بتحبني
حسام🙄🙄: لا عشان اللي يتجوزك يتوب عن الصنف كله يجيله فوبيا
احلام بغضب: حساااااااااام
حسام بخوف مصطنع: قلبي بهزر
داليدا: بس بقى اعمل ايه
حسام بجدية: روحي بكرة و قبلي والدته و سبيها علي الله
داليدا بحيرة🤔🤔: حاضر
بقلمي عبير أشرف
اتمنى تعجبكوا و تتفعلوا
و علقوا برأيكم كدا على الاحداث
شكرا 🌹
و بشكر الكاتبة زيزي عمر على الغلاف


google-playkhamsatmostaqltradent