رواية تدمرت حياتي يوم زفافي الفصل الأول 1 كامل

 رواية تدمرت حياتي يوم زفافي الفصل الأول 1 كامل

رواية تدمرت حياتي يوم زفافي الجزء الأول 

رواية تدمرت حياتي يوم زفافي البارت الأول 

رواية تدمرت حياتي يوم زفافي الفصل الأول 1 كامل


رواية تدمرت حياتي يوم زفافي الحلقة الأولى

#تدمرت_حياتي_يوم زفافي
فى غرفة بالفندق تتزين العروس فاليوم سوف تزف إلى حبيبها وتبدا حياتها معه . .
(كانت ترتدى الثوب الابيض ويظهر جمالها كان عبارة عن فستان مطرز من الصدر وضيق من عند الخصر ويتسع من أسفل ديل سمكة وبحمالة رفيعة )
كانت رانسى قلقة وتنتظر قدوم جدها الحبيب ليسلمها إلى فارس احلامها . .
فى الأسفل الجميع يتهامس فالعريس تاخر ولم يحضر موعد عرسة وبدأ القلق يعم الاهل والجد بالأخص
الحج محمد العميرى: اياد فين زفت اتاخر لية لحد دلوقتى اتصل استعجلة الناس كلت وشنا
اياد بحزن: جدى تعالى بس لحظة عايزك
الحج محمد: فى اية يا بنى خير
اياد باسف: للاسف ياجدى مش خير خالص عمرو كلمنى دلوقتى وقال إن مسافر ومش هيتجوز رانسى
الحج محمد: اية هو اتجنن ولا اية اعمل اية بس ياربى ازى الحيوان دة يسيب بنت عمتة يوم الفرح الناس تقول اية وانا اقول اية لبنتى اعمل اية بس ياربى
اياد: انا هقولك تعمل اية ياجدى وتنقظ سمعت رانسى وسمعت العيلة وماحدش يقدر يتكلم
الحج محمد: قول يا اياد
اياد: ...
اياد: انا هتجوز رانسى ياجدى وماحدش يقدر يفتح بوقة بكلمة واحدة.

الحاج محمد: انت عارف يا اياد انت ابنى مش حفيدى واتمناك لرانسى بس هى يابنى هترضى ازى وهى عارفة ان فرحها انهاردة على عمرو
إياد بحزن: عارف ياجدى سبلى رانسى وانا هطلع اتكلم معاها وانت عرف بابا وعمتى عشان مش يتفاجو وانا هقنع رانسى
الجد: ربنا معاك يابنى
توجة الحاج محمد إلى اولادة وقصى عليهم ماحدث
ندى: اية اياد ورانسى اة ياكسرت قلبك يابنتى
محمود: السافل جاى يسبها دلوقتى لازم يتربى
احمد بحزن: انا ماعرفتش اربى هو حيوان ومايستهلش رانسى سامحنى يابابا سامحينى ياندى حقك عليا
ندى بحزن: كتر خيرك ياخويا ابنك يعمل فينا كدة
الجد: بس كفايا كلام واياد هيتجوز رانسى وعمرو لم اشوفة انا هربية من جديد. .
يطرق اياد باب الغرفة وتفتح ملك اختة
ملك: اياد تعالى
اياد: اخرجى ياملك انزلى تحت عايزينك وانا هتكلم مع رانسى
ملك: اوكية
اياد بانبهار: اية الجمال دة
رانسى بكسوف: بجد ياابية حلوة
اياد: قمر ياحبيبتى
لينا: ميرسى هو انت إللى هتنزلى فين جدو
اياد: انا عايز اتكلم معاكى الاول ماشى وبعدين انادى جدو اتفقنا
لينا: اوكية1
اياد: انتى عارفة انا بحبك قد اية بخاف عليكى اوى ومش بحب حد بجرحك او يزعلك
رانسى باستغراب: انا عارفة يا ابية انت اكتر حد انا قريبة منة وبشتكى لية كل حاجة واللى يفرحنى ويزعلنى انا بحبك اوى يا ابيةاياد بتنهيدة: اممممم طبعا انتى بتثقى فية وفى كلامى مش كدة
رانسى : اة طبعا
اياد: عمرو سافر وسابك وهو اصلا ندل مش يستهلك مش يعرف قيمتك وبكرة يندم انا هربية على إللى عملة دة والله ماهسيبة وهرد اعتبارك واخدلك حقك منة
رانسى بصدمة: هاااا عمرو سافر وسابنى يعنى اية يعنى اية انا مش فاهمة طب فرحى دة وانا والناس وجدو وماما وكل دول اية هو دة حلم صح حلم ياابية
اياد بيمسح دموع رانسى : والله لندمه على كسرت قلبك ودموعك دى بلاش اشوف دموعك عشان خاطرى
رانسى بدموع: لية لية طعنى فى قلبى وكسر فرحتى لية اليوم إللى كل بنت بتتمنا يحصل فية انا كدة لية هو لية سابنى كدة لية انا مش حبيت حد غيرة يعمل فية انا كدة لية لية يجرحنى لية يخزلنى لية يضيعنى لية
اياد بيحضنها: اهدى ياحبيبتى هو مايستهلس دمعة واحدة دة ندل وحقير وجبان وانا اوعدك مش هسكت وهدفعة التمن غالى غالى اوى .
اياد: رانسى انا هتجوزك عشان مش حد يتكلم عليكى ويجيب سيرتك وعشان العيلة وسمعتها
:رانسى : اة طبعا
Start Reading
رانسى بصدمة: هاااا عمرو سافر وسابنى يعنى اية يعنى اية انا مش فاهمة طب فرحى دة وانا والناس وجدو وماما وكل دول اية هو دة حلم صح حلم ياابية
اياد بيمسح دموع رانسى : والله لندمه على كسرت قلبك ودموعك دى بلاش اشوف دموعك عشان خاطرى
رانسى بدموع: لية لية طعنى فى قلبى وكسر فرحتى لية اليوم إللى كل بنت بتتمنا يحصل فية انا كدة لية هو لية سابنى كدة لية انا مش حبيت حد غيرة يعمل فية انا كدة لية لية يجرحنى لية يخزلنى لية يضيعنى لية
اياد بيحضنها: اهدى ياحبيبتى هو مايستهلس دمعة واحدة دة ندل وحقير وجبان وانا اوعدك مش هسكت وهدفعة التمن غالى غالى اوى .
اياد: رانسى انا هتجوزك عشان مش حد يتكلم عليكى ويجيب سيرتك وعشان العيلة وسمعتها:
رانسى بصدمة.
رانسي بصدمة: تتجوزنى ازى يا ابية انت اخويا الكبير ازى عايز تتجوزنى

اياد: رانسي بصى اسمعينى كويس عشان شرفك وسمعتك وكمان عمتى وجدى مش حمل أى كلام يتقال عليكى وانا زى ماانا اخوكى وسندك وصديقك مش هخذلك ابدا وهجبلك حقك خلى جوازنا مسالة وقت كام شهر كدة عشان سمعتك وسمعة العيلة وبعدين ننفصل من سكات ماشى
رانسي : بس انت ذنبك اية
اياد: دة مش ذنب دة قدرى وانا حميكى وعمرى ماارضى تتعرضى لاى موقف يجرحك ويكسرك والسبب الندل الحقير عمرو
رانسى: هتجبلى حقى منة هو وجعنى اوى انا حبيته وهو جرحنى وكسرنى
اياد بتنهيدة: بلاش تجيبي سيرتة اصلا ماشى وانا اوعدك هعمل كل حاجة عشان اشوف ضحكتك
رانسى بتقبل اياد: ربنا يخليك ليا يا ابية
اياد: ههههه ماتقوليش ابية تانى مش معقول واحدة تقول لجوزها ابية
رانسى: معلش مش متعودة
اياد: اتعودى عشان مش حد يحس بحاجة ماشى هنزل بقى انادى جدى عشان يسلمك ليا يا حبيبتى واوعى حد يعرف كلامنا خالص مش عايز حد يشك فى جوازنا فاهمة
رانسى: ايوة فاهمة
. . . .
بعد دقايق حضر الجد
الجد: حبيبة جدو بدر منور
رانسى بحزن: ميرسى ياجدو
الجد: عارف انك زعلانة بس اياد هيصونك وهيحطك جوة عنية وقلبة انا عارف وواثق فيه ومش هيزعلك زى الندل الجبان إللى سابك ومافكرش فيكى انتى من لحمة وهو رماكى ولا فكر فية ولا فى عمتة وكلام الناس والله لورية أيام اسودة ابن نجاة دة
رانسى : ههههه
الجد: حبيبتى خلى بالك من اياد هو دلوقتى هيبق جوزك واسمعى كلامة ومش تزعلية انا عارف هو غالى عندك وانتى كمان غالية عندة وربنا كاتبكو لبعض واوعى تجيبى سيرة عمرو قدامة ولا تقولى بحبة او حتى اسمة فاهمة خلاص انسى عمرو خالص دلوقتى اياد وبس رانسى بدموع: حاضر ياجدوالجد: ربنا يسعدكم يابنتى يلى بقى ننزل
دخل الجد القاعة بصحبة حفيدتة لتسليمها إلى عريسها والكل مستغرب من وجود اياد والكل يتهامس ماذا حصل اياد يتجوز رانسى واين عمرو .
سلم الجد را نسى إلى اياد
اياد يبتسم ويقبل جبينها: مبروك وابتسمى عشان الناس ماشى
رانسى بابتسامة: ماشى
اصطحب اياد رانسي وتوجهو إلى الكوشة وجميع الحضورفى حالة زهول من تبديل العريس ، فالكل يعلم أن اليوم زفاف عمرو العميري وليس اياد العميري
اياد: مش عايزك تكشرى خالص انا جنبك اضحكى وانبسطى وانسى كل حاجة عيشى اللحظة ماشى
رانسى بابتسامة: ماشى
اياد: احبك يا ابو غمزات انت
رانسى : هههههه
إياد: ايوة اثبتى على الضحكة دى. .فى مكان ما فى آخر بالقاعة تهاتف ابنها وتخبره بماذا يحدث وهى فى قمه غضبها ، كانت تريد لها الفضيحه والإذلال ، ولكن اياد اتقذ الموقف الذى فعله ابنها بابنه عمته ، فهو لم يمس باى صله قرابه ، هذه أفعال الشياطين:
نجاة: شوفت إللى حصل البية حبيب جدو
عمل اية .
ظلت تحدث ابنها بالهاتف وتقص عليه ماذا يحدث:

نجاة: شوفت الا حصل البيه حبيب جدو اتجوزها كان نفسى نكسر ندى وبنتها بس منقذ العيلة اياد ادخل وغطى الموقف كان نفسى خطتى تكمل
عمرو: هههه بجد خلية يشرب لا حركة معلم عشان الكل يحلف بحياتة بقى ومافيش غيرو
نجاة: لا لازم تتصرف الجوازة دى هيقرب عمك من عمتك اكتر وكمان جدك بيحب رانسى اوى كل التخطيط باظ
عمرو: لا ماتخفيش هناكد على العريس وهخلى الجوازة ماتقعدش اكتر من أسبوع وبكرة تشوفى
نجاة بحقد: مستنى اشوف
عمرو: سلام بقى يا ماما وبلغينى بالجديد اول بأول وياريت تصورى العرسان عايز اشوفهم
نجاة: طيب بس اية ولا كانها زعلانة ومغصوبة خالص الضحكة من هنا لهنا
عمرو: هههه انتى ناسية ان اياد حامى الحمة بتاع البيت كلة ههه سلام يامامتى
طلب الدى جى من العروسان ان يتوجهو إلى الاستيج لتقديم رقصتهم الخاصه على نغمات الموسيقى .+
اياد بابتسامة: قومى يارينو وابتسمى اوكيه
رانسي: حاضر
وبدأت رقصة السلو على نغمات،،
اسمى يفرق فى ايه وياكى: انا حد عاشق ولقاكي
انا انسان ، عمري لو الف عام فى عنيكي ، بلاقينى طفل وبلاقيكي دفا وأمان
انا عندي لعنيكي كلام ، ماحدش غيري فى الدنيا ، يقول ليكى او لناس تانيه
انا زادى فى هواكي الشوق وذوادي وانا المعشوق
وانتي الشمس لم تغيب ، تيجي تنوري الدنيا
بعد انتهاء الرقصة بدأت الاغانى المبهجة والمهرجانات وبعد ساعتان من الأجواء الزفة اصطحب اياد عروستة وقرر الجد ان يحجز لهم أسبوعين بالغردقة ،،وودعهم الجميع .
الجد: خلى بالك منها يا اياد رانسي دى حتة منى فاهم
اياد يبتسم: فى عينى ياجدو ماتقلقشندى: تقبل ابنتها والدموع فى عينيها: مبروك ياقلبى اياد كويس وهيخلى بالة منك ويحافظ عليكى ومش هيزعلك وانتى اسمعى كلامة وخلى بالكم من بعض
رانسي بدموع: حاضر بس بلاش دموع
ندى : غصب عنى هتوحشينى اوى
رانسى: هو أسبوع يا ماما مش كتير
اياد: ماتخفيش عليها ياعمتو فى عنية وقلبى اطمنى
ندى: مطمنة ياحبيبى ربنا يسعدكم انت انقظت شرف وسمعة بنتى ربنا يخليكى ليا
اياد: عمتى بلاش الكلام دة احنا عندنا طيارة دلوقتى
الجد: فى رعاية الله ياولاد
وتوجة العروسان إلى مطار القاهرة وصعدو الى الطائرة المتوجه إلى الغردقة لقضاء شهر العسل .
فى الطيارة
اياد: مالك يا رينو خايفة
رانسي: لا بس مستغربة كل إللى بيحصل دة

اياد: ماتفكريش فى حاجة دلوقتى وانا هفرجك على الغردقة حتة حتة ونعمل كل حاجة وهتحلفى بالرحلة دى طول حياتك وكانك اول مرة تشوفيها
رانسى بابتسامة: ميرسى يا ابيه
اياد بصدمة: تانى ابيه
رانسى : سورى ههههه مش واخدة على كدة هههه
اياد: تدوم الضحكة1
رانسى: ااااة
اياد بقلق: مالك فى اية
رانسى: بخاف اوى اول ما الطيارة تقلع
اياد: امسكى فية جامد وماتخفيش
رانسب بابتسامة: شكرا بجد طول عمرك جنبى وتحل مشاكلى وحتى دلوقتى معا يا ربنا يخليك يا ا ....
اياد بابتسامة: يا اية ها
رانسي: هههه اياد
يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent