رواية روح الزين البارت الثاني عشر 12 بقلم منار جمال

 رواية روح الزين البارت الثاني عشر 12 بقلم منار جمال

رواية روح الزين الجزء الثاني عشر 

رواية روح الزين الفصل الثاني عشر 

رواية روح الزين البارت الثاني عشر 12 بقلم منار جمال


رواية روح الزين الحلقة الثانية عشر 

بارت 12
لروايه "روح الزين"
بقلم *منار جمال*

روح: ينهااااااااااار ازرق

الحسيني باستغراب: مالك فيه ايه

روح بتوتر: هاا ل ل لاء م مفيش حاجه

زين: قولت ايه يعمي

الحسيني: لما ناخد رائيها الاول موافقه عليك ولا لاء

زين: طيب ممكن اتكلم معاها علي انفراد شويه

حفصه: اكيد يحبيبي دا حقك اطلعوا ف الجنينه برا

زين بابتسامه: ربنا يخليكي

حفصه: قومي يا روح مع زين

روح: ها ل لا

زين: لو سمحتي يا انسه روح بعد اذنك

روح بتوتر: م م مااشي

خرج زين وروح لبرا وروح قالت

روح: انت ازاااي تعمل حاجه زي كدا ومقولتليش ان انت العريس لييييييه

زين بضحك: كنت عاملها مفاجاه وبعدين عبيطه انتي ولا ايه محدش يقدر ياخدك من زين الورداني ولا يبصلك حتي

روح: لا والله وانا الل مقضياها عياط من اخر مكالمه بينا

زين بقلق ومسك خد روح بإيده وقال

زين: انا اسف جدا والله مكنتش اقصد ازعلك واخلي دموعك تنزل

روح بتوتر من قرب زين ليها

روح: خلاص م م مفيش حاجه ابعد كدا

زين بمكر: ابعد اروح فين

روح: ابعد وشيل ايدك دي

زين: ليه

روح مسكت ايده وعضتها وزين قال

زين: اااااااه ايدي انتي مش بياكلوكي ولا ايه

روح: لا عشان ايدك متلمسنيش تاني دا كان عقاب ليك

زين: اممم مقبوله بس مقولتليش صحيح

روح: مقولتش ايه

زين: ايه القمر دا مكنتش اعرف انك ف الميكب جميله كدا وميتحطش تاني غير قدامي انا بس مفهوم بعيدا عن انك جميله ف كل اوقاتك وفستانك وخمارك الل مزود جمالك تتشبهي بالاميرات او هما الل يتشبهوا فيكي

روح: ش ش شكرا

زين: خدودك احمرت

روح باحراج: ما خلاص بقاا

زين: طيب خلاص

روح: شكلك حلو اووي ف البدله

زين: مانا عارف

روح: تشبه لابطال هوليوود

زين: هما الل شبهي

روح: بقولك ايه يا زين

زين:قولي يا روح زين

روح:برودك دا جايبه منين

زين:مش هقولك عشان متجبيش زيه

روح:عااااا بااااااارد

زين:بس بحبك

روح:مش انت العريس

زين:ايوه ليه

روح:طولك كام

زين:ايه السؤال الغريب دا 188

روح:امممم مش بطال....

ومالك متوتر كده ليه

زين: لأ أبداً بس أول مرة اتحط في الموقف ده

روح:مبدأيا كده أنا عاوزه اتجوز واحد قصير

طلعت روح من جيبها الـ note بتاعتها وكتبت

روح: أول اختلاف طول غير مناسب تمام كده وزنك كام؟!

زين: طب لو هتفصلي بدله قوليلي وهساعدك!!

روح: رد على السؤال لو سمحت

زين: وزني ٩٢ كيلو

روح: تاني اختلاف وزن قليل أنا كنت عايزه اتجوز واحد تخين، وكمان عضلاتك دي أنت بتروح چيم..؟!

زين: أها يفندم

روح: أستغفر الله العظيم لأ مش مناسب خالص، مش موافقه

زين: طيب ما تسألي في اي حاجه ونتكلم شويه وهعجبك والله متقلقيش

روح: ماشي همتحنك امتحان صعب

زين: موافق

روح: و لو مجاوبتش ؟

زين: متوافقيش عليا

روح: ماشي بسم الله

روح: فلن رايدر اسمه الحقيقي ايه ؟

زين: يوجين يروحي

روح: ايه التراب اللي كانت بتستعمله تنه ورنه ؟

زين: تراب الاساطير

روح: الورده المسحوره اللي في الجميله والوحش فضلت معاه لحد كام سنه ؟

زين: 21 سنه لو مفيش بنت حبته بيفضل وحش

روح: معني جمله " هو هو هي ها هو " ؟

زين بضحك علي حركات روح: چين هتفضل مع طرزان

روح: اسم الشلال اللي كان استاذ فريد زين رايحله ايه ؟

زين: شلال الفردوس

روح: اقولك على سر ؟

زين: انا اللي قتلت موفاسا

روح: السمك صحاب ؟

زين: مش طواجن

روح: مع كل اول ضحكه ؟

زين: لاي بيبي صغير في جنيه جديده بتتولد

روح: اللي اللانهائيه ؟

زين: و ما بعدها

روح: انطوان ايجو اكل ايه من ايد ريمي ؟

زين: خلطبيطه بالصلصه

روح: سالاكا دو

زين: لابين شيكابو لا بيبي دي بابي دي بو

روح: لا مش معقول اكل دبان

زين: و ابوس ضفدع ف نفس اليوم

روح: روبانزل قعدت في البرج قد ايه؟

زين: 18 سنه

روح: إيه الفيلم اللي جه فيه كل اميرات ديزني؟

زين: رالف المدمر ٢

روح: اسم البت الرخمه اللي كانت بتموت السمك ف نيمو ايه ؟؟

زين:.....

روح:مش موافقه

زين:نعم يا اختي دانا قعدت شهر كامل من الكليه والشغل والجيم ومكنتش بطلع من البيت عشان بتفرج علي الافلام بتاعتك دي

روح:مزاكرتش كويس ليه

زين:معلش هزاكر المره الجايه حرام عليكي يا روح بقااا وافقي

روح: امممم هفكر

زين:لو موافقتيش دلوقتي عارفه هعمل ايه
وعيونه علي شفايفها

روح: لاااا

زين قرب منها وفهمت قصده وبعدت بسرعه وقالت

روح:خلااااص خلاص موافقه

زين:ايوه كدا اتعدلي
_____________________

رزان وياسمين خرجوا ورا روح لما طلعت تقابل الضيوف وشافوا ياسين وسليم ياسمين قعدت قصاد ياسين ورزان قصاد سليم

ياسين لياسمين:ياسو ازيك

ياسمين قبل ما ترد ابو روح قال

الحسيني:انتو تعرفوا بعض

سليم ضرب ياسين ف بطنه وزعق واخدوا لبرا وقال

ياسين:ااااه بطنااااي

سليم:ياسين مالك انت تعبان تعالا رجع برا بدل ما تغرق الدنيا هنا

ياسمين بضحك:احسسن

رزان بصت لسليم بقرف ووقفت تتكلم مع خالد وسليم اتخنق وبصلها بقرف وخد ياسين وخرج

رزان: خالد ازيك

خالد باستغراب: اهلا يا رزان اخبارك ايه

رزان: الحمدلله وانت

خالد: تمام بعد اذنك عندي شغل

رزان باحراج: اتفضل

ياسمين: ايه يا رزان ما قولنا سيبك من خالد عشان معقد

رزان: يمتخلفه مش قصدي الل ف دماغك انا بس صعبان عليا وآيه كلمتني وكانت عايزه ترجعله وهي اتغيرت بجد

ياسمين: ملكيش دعوه انتي باالحورات دي آيه مش سهله

ودخل سليم وقال لياسمين

سليم: انسه ياسمين معلش ممكن ميه لياسين عشان تعبان برا

ياسمين: اها اكيد لحظه هجبلك

سليم بعد ما دخلت ياسمين المطبخ وقال لرزان

سليم: اسف علي اخر موقف حصل بينا

رزان: عادي ولا يهمك

سليم: خطيبك الل كنتي واقفه معاه دا

رزان: لا دا اخو روح وزي اخويا انا كمان

سليم: يبقي متقفيش معاه تاني مفهوم

رزان: نعممم

سليم: الل سمعتيه والا هكسرلك رقبتك

رزان: دانت مجنون رسمي انت مالك اقف معاه ولا لاء وبعدين انا حره انت مين انت

وخرجت ياسمين من المطبخ وقالت لسليم

ياسمين: اتفضل الميه

سليم بمكر: ااااه صداااع معلش ممكن تطلعيها لياسين برا مش قادر

ياسمين فهمت انه عايز يتكلم مع رزان وقالت

ياسمين: ااه تمام ماشي الف سلامة عليك

سليم: الله يسلمك

خرجت ياسمين لياسين وسليم مسك رزان من ايديها وضغط عليها جامد وقرب منها وبص ف عنيها وقال

سليم: كنتي بتقولي ايه يا رزان مسمعتكيش

رزان: ااااه ايدي

سليم: مسمعتش

رزان: مش هقف مع حد سيب ايدي يا سليم

سليم: نتعدل هااا

رزان: واد متخلف

سليم قرب منها اكتر ورزان اتوترت وقالت

رزان: اا اا ابعد لو سمحت مينفعش كده

سليم بيهمس ف ودنها وقال

سليم: تتجوزيني

رزان بصدمه: ايه قولت ايه

_________________
*عند ياسين وياسمين*

ياسمين: خد اطفح الميه اهي

ياسين: من يد ما نعدمها يا اختي

ياسمين: الصعيدي حضر اهوه

ياسين: وحشتيني ع فكره

ياسمين: هاا

ياسين قرب منها وقال

ياسين: بقولك وحشتيني

ياسمين: جاك وحش اما يلهفك ويقطعك حتت

ياسين: يسااااتر جعفر واقف معايا

ياسمين: اها لو مش عاجبك اتحرق

ياسين قرب من ياسمين ومسكها من وسطها وقال

ياسين: طب وكدا

ياسمين اتصدمت من حركه ياسين وبعدتوا عنها وضربته بالقلم وقالت

ياسمين: لو فاكرني شبه البنات الل بتسهر معاهم كل ليله تبقي غلطان

ياسين: انتي بتمدي ايدك عليا انتي مجنونه
ومسكها من دراعها

ياسمين شالت ايده من عليها وقالت

ياسمين: واقطعهالك كمان لو قربت مني تاني

ياسين بعصبيه: هتندمي يا ياسمين علي الحركه دي

ياسمين: مبندمش وغووور من هنا وخلي اهلك يربوك الاول ويعرفوك تتعامل ازاي مع البنات وبعد كدا تعالا كلمني

الكلمه وجعت ياسين ااوووي ومسك كوبايه المايه وكسرها ف ايده وسابها ومشي

ياسمين اتخضت من ياسين وايده الل بقت كلها دم وخافت عليه وجريت علي رزان وطلبت منها يمشوا

واخدتها ومشيت
__________
زين كان اتفق مع والد روح علي الخطوبه الخميس الجاي والجده فضلت مع روح وحبتها جدا وقالت

زينب:تعرفي انك شبه مامت زين الله يرحمها جدا ضحكتك وهزارك وعفويتك وطيبه قلبك حاسه ان سميه قاعده معايا بس وهي صغيره

روح بفرحه:بجد يا زوزا ممكن تحكيلي عنها

زينب:اكيد يقلب زوزا بينا الايام وهحكيلك كل حاجه

وتدخل زين ف الحوار وقال

زين:ايه زوزا معاد الدوا بتاعك لازم نمشي

زينب:سيبني قاعده معاها شويه يا زين

زين:هجيبك تاني بس لازم تاخدي الدوا ف معادوا عشان متتعبيش

روح:اكيد طبعا كان نفسي اقعد معاكي أكتر من كدا يا زوزا بس تتعوض ان شاءالله

زين لروح:وانا كمان والله كنت عايز اقعد معاكي شويه كمان

روح باحراج:بس يا زين

زينب بضحك علي تصرفات زين

زينب:طب يلا يحبيب زوزا عشان معاد الدوا وهمست ليه وقالت

زينب:ابو روح وراك

زين بتوتر:طب انا بقول نمشي احسن

ومشي بالجده هو وسليم ولاحظ اختفاء ياسين وقال

زين:اومال ياسين فين

سليم:مش عارف شكله مشي

زين:دا هيجنني بتصرفاته دي

سليم:روح انت جدتك وانا هشوفه راح فين وهلحقك

زين:لا اسبقني انت بزوزا وانا هخرج اشوفه عشان بالي مش مرتاح حاسس ان فيه حاجه

سليم:طيب الل يريحك هاخد عربيتي وهستناك ف البيت

زين:ماشي

______________
ياسين مشي بعربيته وهو متعصب ومخنوق وبيفتكر الجمله الل قالتهالوا ياسمين"خلي اهلك يربوك الاول ويعرفوك ازاي تتعامل مع بنات الناس وابقي تعالا كلمني "

ياسين:عااااااااااااااااا

يُتبع..............

google-playkhamsatmostaqltradent