Uncategorized

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

 رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية ملوك العشق (أحفاد الحديدي 2) الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

في المانيا ..
كانت تجلس بين أحضانه بسعاده غامره وهي تتضحك بصخب من أثر ذلك الصدمه والجنون فهي أصبحت زوجته زوجه من وبسرعه دي حقا أنه جنون الحب لتتحدث بسعاده وصدمة.
-طب والله العظيم أن احنا مجانين ي رعد واتجوزنا بالسرعه دي ازي ليتحدث هو بابتسامته الساحره.
-اذا كنت انا مجنون فإنني اجن مني صدقيني ي مهره فيه حاجه غريبه شديتني ليكي في البنت المغروره دي الي شايفه أنها اعلي من الناس بس لما اكتشفت الحقيقه أتشديتي ليكي اكتر واكتر وبصراحه عاد حبيه أن تكوني مراتي واغيرك ونعيش مع بعض العمر كله اوعدك ي مهره انك هتعيشي الحياه الي تستحقيها  اوعدك انتي قولتي انك مستعده تتغيري علشاني ثقي فيا ي مهره .
-طبعا بثقك فيك ي رعد وانشاء الله هنعيش مع بعض احلي حياه .
قالتها بسعاده وحب ليرد الآخر بجديه.
-خلينا بقا في الجد انتي عارفه أننا خلاص بكره لازم نرجع مصر انا هسيبك تروحي الفيلا وتعرفي ابوكي الي حصل وبعدين هتيجي تعيشي معايا في فيلتي .
-متتعبش نفسك ي رعد انا هاجي معاك علطول ابويا مش فارق معاه حاجه مش فاكرني اصلا انا هاجي معاك علطول بس المهم اهلك يتقبلوني ويتقبلوا جوازنا بالسرعه دي قالتها بقلق ليرد هو بحنان .
-اطمني ي حبيبتي انتي هتلاقي فيهم الأهل والأخوات وكل حاجه بحبك .
-وانا بموت فيك ي رعد .
علي فكره رعد ومهره الي اتجوزا ودي الصدمه ????????????????ولسه الصدمات ….
????????????????????????????????????????????????????????
في لندن ..
كان يسير مازن داخل الفيلا باستغراب من رائحه الاكل الشهيه من اين هذه الرائحه لتقاطعه سعديه مربيته ب سعاده وحب شديد تتحدث .
-مازن واحشتني اوي ي حبيبي .
-داده سعديه مش ممكن .
قالها بصدمه ليرتمي سريعا في أحضانها لتربت علي كتفه بحنان شديد .
-عامل ايه ي ابن الغالي اتوحشتك جوي .
-انا الحمد لله ي حبيبتي انتي جيتي امتا ومين إلي جابك .
-جدك صالح هو الي بعتني لحد هنه علشان بعد مابوك كلمه واقوله انك قاعد هنا شويه وانا جيه علشان اقعد معاك وأشوف طلباتك ونبقي نرجع سواء ولا انت مضايقك قاعدتتي هنه .
-انت بتقولي ايه ي داده ده جدي صالح حاسس بيا والله ده انتي هتنوري الفتره الي هقعد هنا .
-يخليك ليا ي حبيبي يلا روح غير هدومك علشان محضرالك الأكل الي بتحبه كله .
-ربنا يخليكي ليا ي ست الكل هوووا .
ليسرع مازن الاعلي لتتحدث بحب .
-ربنا يكرمك يضنايا ويرزقك ي مازن ببنت الحلال .
????????????????????????????????????????????????????????
في شركه الحديدي…
كان يجلس أسر بتركيز ليقاطعه عن عمه سليم.
-ي ترا ينفع اتلكم معاك شويه ي ابن ليث .
قالها سليم بحده ليرد الآخر باحترام .
-عمي سليم اتفضل حضرتك .
-انا مش جاي أضيف ي أسر انا ورايا عمليات مهمه أنا عايز اعرف التخاريف الي عملين انتوا وسما تقولها دي معناها .
-بنتك جرحت كرامتي يعمي قالتلي كلام مينفعش يتقال بس الحق عليا انا انا الي دلعتها بزياده وجيه الوقت الي اعرف اربيها .
-بنتي متربيه زين ي أسر وانت عارف كده زين وألزم حدودك واتقي شري انت لساتك متعرفش غضبي ممكن يوصل ل فين .
قالها سليم بغضب شديد ليرد الآخر بثقه.
-اظن ي عمي حضرتك الي مش واخد بالك أنها مراتي ي عني الحكم الاول عليها حكمي انا والي أقواله هو الي هيمشي وطلاق مش هطلقها غير لما تتعلم الادب وتعرف ازي تكلم جوزها .
-هطلقها ورجلك فوق رقابتك وغصبن عن عينك ي ابن ليث ليرحل سليم بغضب ليبتسم هو بثقه ف غرور عائله الحديدي وكبرياءهم ليس لهو حدود .
????????????????????????????????????????????????????????
في المخابرات العامة .
كانت تحضتته بحب واشتياق ودموع ايضا علي زوجها وحبيبها ليجلسها بحنان شديد يتحدث.
-وحشتيني اوي ي زهره .
لتمسح عيناها ببراءت كالاطفال لتتحدث بعشق.
-انت وحشتني اكتر ي غريب ولا اقول ي سيف .
-انا في الحالتين جوزك ميفرقش الاسم المهم طمنيني عليكم وعمر عامل ايه وشوقي عمل فيكم حاجه .
-شوقي مصمم علي قراره ي سيف انت الوحيد الي يقدر يدخلوه الشحنه دي اشتري نفسك واشترينا ي سيف ارجوك ارحمني انا بموت ما كل يوم من الخوف وانت بعيد عني انا مقدرش اعيش من غيرك يسيف.
-لا طبعا ده مستحيل يحصل ابدا الراجل ده انا عايز انتقم منه ده خطفني من اهلي الله واعلم هما مين ولا فين وهل هعرف اوصلهم ولا لا وكفايه صباح الغلبانه الي قتلها واغتصابها انا عارف أنه لبسها فيا علشان يلوي دراعي بس لا مش هيحصل ابدا مستحيل اغضب ربنا واخسر دنيتي واخراتي واطمني هو مش هيقدر يقرب منكم .
-طب مانت عارف كل ده ليه مش راضي تعترف بالحقيقه ليه مش عايزهم يقبضوا عليهم ليه ي سيف .
قالتها بدموع ليرد الآخر بوجع .
-ماسك صور علي صباح وهددتني أنه هيفضحها وانتي عارفه اني مربيها مش عايزها تتفضح وتتعذب في تربتها انشاء الله ربنا قادر يحرجني منها.
-انا كنت متأكد أن وراك حاجه بس اطمن هتخرج منها ي سيف مش سيف برضه .
قالها شريف بسعاده واخيرا تم كشف لغز هذه القضيه ليتمتم الآخر بصدمه .
-شايف باشا ..
????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا الحديدي …
كانوا يجتمعون علي العشاء لتتحدث سمر بقلق .
-بابا انا كنت عايزه اسافر لندن اخود الدكتوره .
-اكتمي يىبت مفيش سفر ولا كلام من ده واصل فاهمه .
-ايه ي سليم بتكلم بنتك كده ليه فيه ايه .
قالها زين بحده ليرد صالح بغضب.
-لا ولاعملي اعتبار أنه قاعد وسطيكم.
ليرد سليم بأسف .
-انا اسف ي عمي مقصدش بس انت مش سامع كلامها .
-ماله كلامها ي سليم من أمتي واحنا بنعامل بناتنا بالطريقه دي عاد المفروض انك تفرح أنها ناجحه المفروض تبقا فاخور بيها ي ولدي وبعدين انا عندي الحل .
-قصدك ايه ي جدي .
قالتها سمر بقلق ليرد الآخر بثقه وجديه .
-انتي هتسافري يضنايا وهتقعدي عند مازن حفيدي هو هياخد باله منك زين .
-كلام إيه الي بتقوله ده ي عمي مازن كيف ي عني ده شاب وعازب كيف ي عني ده غير أن أخلاقه مش زينه واصل.
قالها سليم بغضب ليرد الآخر بضيق.
-ويترا عاد الكلام ده كان هيبقا علي أسر أو رعد اوحازم ها ي سليم .
-عمي قصدك ايه عاد .
قالها زين باستغراب ليرد الآخر بوجع.
-قصدك انكم مش معتبرين مازن ابنكم زي أسر ورعد وحازم متنسوش أنه حفيدي ولا ايه .
-كلام إيه الي بتقوله ده ي عمي طبعا ده اببناا وشريف اخونا ي عمي مفيش بينا كلام ده بس برضك ي عمي كلامك مش مفهوم كيف ي عني .
قالها زين ليرد الآخر بثقه .
-سعديه بعتها ل مازن هناك في لندن علشان تاخد بالها منه وانتوا عارفين سعديه بميه راجل وسمر كمان ده غير مازن رغم أخلاقه الا اني اضمنلكم أنه مش هيتعرض ل سمر واصل وهيخاف عليها اكتر من حاله فاهمين .
-الي تشوفوه ي عمي كلامك سيف علي رقابتنا وانا مامن علي بنتي طلاما في حمايتك .
-وبنتك بميه راجل ي ابوي متقلقش ربنا يخليك ليا ي جدي وميحرمنيش منك واصل .
-ربنا يفرحك ي سما يابنتي ويعدلك حالك انتي كمان .
قالتها شمس بدعاء وتمني .
????????????????????????????????????????????????????????
في غرفه أسر ..
كان يقف أسر وهو يرتدي بدله سوداء كلاسيكيه فاخره تزيد من وسامته الطاغيه لتقاطعه ذلك الذي تنظر بغيره من هيؤته الخاطفه لتتحدث .
-ممكن اعرف رايح فين وانت كده .
-رايح مشوار مهم جوي جوي هيفاجك .
-قصدك ايه ي أسر فاهمني .
قالتها بعصبيه ليرد الآخر لاستفزاز .
-توتو ايه مالك اهدي انا قولت حاجه ده مشوار مهم هكسرك زي مكسرتيني هكسرك ميه حته ي بنت عمي سلام .
-قسما بالله ي أسر لو جرحتني قلبي عمره مهيصفالك ابدا ابدا .
-مبقاش يفرق معايا واصل كل الحكايه اني خلاص زهقت منك فاعيز اغير سلام .
ليتركها ويرحل تحت قهرتها ووجعهها ودموعها فمن الواضح أن أسر قد قسي عليها لكنها تعلم هي من فقدت الثقه به وجعلته هو أيضا يفقد الثقه لتقسم لذاتها أنها سترجعه إليها مهما حصل ….
????????????????????????????????????????????????????
في السجن ..
كان يجلس باشتياق لها لتقاطعه وهي ترتمي في أحضانه لتتحدث بدموع ووجع.
-انا تعبت ي رعد تعبت ومش قادره استحمل عايزه أخرج من هنا .
ليحتتضنها رعد بدموع ليتحدث .
-هتخرجي ي حبيبتي قريب اوي قسما بالله الي عمل فيكي كده الرميه هو في السجن وهدمر حياه بنته كل دمعه نزلت منك هخليها هي تبكي بدل الدموع دم مبقاش رعد الحديدي أما انتقامتلك من مهره وأبوها اوسخ انتقام …
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!