رواية عيون الصقر الفصل السادس 6 بقلم منة وائل

 رواية عيون الصقر الفصل السادس 6 بقلم منة وائل

رواية عيون الصقر الجزء السادس 

رواية عيون الصقر البارت السادس 



رواية عيون الصقر الحلقة السادسة

( الفصل السادس )
نوح: اومال ايه !؟ هي اسمها عيون !؟
صقر: امشي يا نوح.
نوح: لا .. انا ناوي اسهر.
صقر: مع السلامه يا نوح.
نوح: ماشي ... همشي وبكره الصبح هكون هنا.
صقر: طب روح انت بس ... ده انت بتروح الشغل علشان ترفه عن نفسك ... بس انت طول الوقت مع البنات.
نوح: لا من النهارده مفيش الكلام من ده.
صقر: ايه اللي غيرك !؟
نوح: لينا قاعده مع بعض ... سلام وركب العربيه ومشي
صقر بيفتح الباب مش بيتفتح
صقر: افتحي يا عيون.
عيون: لا مش هفتح ... امشي يلا.
صقر: لا انا هبات هنا النهارده
عيون: وانا مش هفتح.
صقر: ماشي يا عيون متفتحيش .. ونام علي العشب بره
بعد ربع ساعه ... عيون فتحت الباب وخرجت الجنينه وكانت مصدومه ان صقر نايم هناك.
عيون: اخيه ... زمانه خد برد .. وطلعت بسرعه تجيب حاجه تغطيه بيها
عيون وهي بتغطيه: كده يا صقر تنام بره ... انت كده هتاخد برد... ونامت جنبه.
واتغطت .... صقر بدون وعي شدها لحضنه وعيون نامت بأمان لأول مره
#####
صباح يوم جديد
صقر صحي من اشعة الشمس اللي متسلطه عليه ... لسه جاي يقوم حس بــ حاجة تقيله عليه وكانت عيون.
صقر بإبتسامه: النهارده اليوم بدأ بـــ حاجه حلوه اهو ... وحضنها جامد.
وحشتيني يا عيوني وقبلها قبله رقيقة.
عيون بنوم : امممم وبتفتح عينها لقت صقر قريب من وشها
عيون بصراخ: عااااااااا
صقر: في اي يا عيون فزعتيني.
عيون: انت بتعمل ايه !؟
صقر: مش بعمل.
عيون: ماشي يا صقر.
صقر بغمزة: انتي ايه اللي جابك الجنينه.
عيون بتوتر: الجو كان حر جوا وخرجت.
صقر: وبعد ما خرجتي ايه اللي نيمك في حضني !!؟
عيون بحب: حضنك دافي اوي يا صقر.
صقر بـ حنان: تعالي في حضني وحضنها جامد.
عيون: قولي عيطي يا صقر.
صقر: عيطي يا عيون.
عيون بصراخ: اتجوزت ليه يا صقر !؟ ليه اتجوزت انا ... ومكملتش الكلمه وانفجرت عنيها بـ شلال دموع وصقر سابها تطلع اللي جواها.
وبعد ساعه تقريبا
صقر بزعيق: خلاااص يا عيون خلاص كفايه دموع .. مش هتستفيدي حاجه انا مش بحبك.
عيون بصراخ: ماشي متحبنيش بس سبني اطلع اللي في قلبي اوعدك.
صقر: بس متعيطيش.
عيون:خدني في حضنك
صقر خدها في حضنه بسرعه:اتكلمي
عيون بشهقه:مش عارفه اقول اي حاجه
صقر:اهدي واتكلمي
عيون:انا بحبك متسبنيش
صقر:انتي سبتيني لوحدي لازم تدوقي من نفس الكاس
عيون بدموع:لا عشان خاطري متبعدش عني
صقر:هبعد ولازم ابعد ي عيون عشان تحسي ب للي انا حسيته
عيون بهدوء:طب انا هعيط وسبني براحتي خدني في حضنك بس
صقر شدها في حضنه جامد وسبها تعيط
وبعد نص ساعه من عياط عيون سكتت فجأه ودخلت البيت وقفلت الباب
صقر بحزن:انا اسف ي عيون بس لازم تدوقي من الكأس للي انا شربت منه وركب عربيته وساق بسرعه
####
اسيل بنعاس:اي دا انا لسه نايمه لحد دلوقتي لازم اروح الشركه وقامت لبست ونزلت
اسيل بخضه:عيون مالك
عيون:سبيني لوحدي ي اسيل روحي انتي الشركه
اسيل:لا مش هسيبك مش ضروري نروح الشركه
عيون بصراخ:سبيني لوحدي بقا
اسيل فضلت انها تروح الشركه وتسبها لوحدها
عيون بصراخ:عملت اي لكل دا بس انا بحبك ي صقر حتي لو انت مش بتحبيني وقعدت تصرخ وتكسر في الحاجات للي في الفيلا وقعدت في النص وصرخت صرخه رجت الفيلا .
#####
يونس:يعني اي ي اسيل
اسيل وهيا بتسوق العربيه:والله زي م بقولك ي يونس
يونس:طب انا هنزل مصر علي بليل كدا
اسيل:ايوة ي يونس انا خايفه عليها انا قولت بلاش ننزل مصر لما هتوجهه هتتعب
يونس:لا دا الصح هتفضل شايله في قلبها وكانو كدا كدا هيتقبلو
اسيل:طب اقفل ي يونس عشان هعمل شكله اهو قفلت
نوح وهو بيخبط علي شباك العربيه:افتحي ي خطبتي
اسيل:مش فتحه ي اهطل وغور مش عاوزه اشوف وشك تاني في حياتي والاشاره خلصت ودورت العربيه
نوح:ماشي ي اسيل وركب عربيته وساق بسرعه عشان يلحقها
نوح وهو بيقفل عليها:وقفي العربيه عشان انا ممكن اقلبها
اسيل فتحت الشباك:اقلبها عاوزه اشوف شطارتك
نوح بدا يخبط في العربيه جامد
اسيل بصراخ:هموت ي نوح
نوح:وقفي العربيه
اسيل وقفت العربيه وخرجت منها
اسيل بغضب:انت مش طبيعي انت مجنون
نوح:مين للي جبلك العربيه الحلوة دي
اسيل:وانت مالك
نوح:انتي تخصيني واي حاجة بتاعتك تبقي بتاعتي العربيه دي بتاعت مين وخرج من عربيته
اسيل:مش هقولك ملكش فيه
نوح:طيب ماشي ومسك ايديها وركب عربيتها
اسيل:اخرج من عربيتي ي انسان انت
نوح سرع العربيه جامد
اسيل بصراخ:هنموت بطئ العربيه
نوح:قولي مين للي جابلك العربيه
اسيل:مش هقولك
نوح سرع اكتر
اسيا بصراخ:خلاااص هقولك حبيبي اللي جابهالي
نوح بغيره:ماشي وبطئ العربيه كان جايبها بمناسبة اي
اسيل:عيد ميلادي
نوح:اها
اسيل:انت رايح فين دا مش طريق الشركه
نوح:هقولك وراح عند الجبل ووقف قريب منه
اسيل:هتموتنا ي نوح
نوح:اخرجي
اسيل:ازاي وانت
نوح بغضب:قولتيلك اخرجي
اسيل:لا مش هسيبك هموت معاك
نوح:اخرجي وفتح الباب
اسيل خرجت من العربيه بدموع
اسيل بصراخ:هخسرك انت كمان
العربيه في لحظه كانت اتقلبت من علي الجبل ونوح خرج من العربيه
اسيل متحركتش ووقعت علي الارض من الصدمه ودموعها بتنزل
نوح هو بيقرب منها:اهدي خالص
اسيل مسكت وشه ومتكلمتش
نوح:اهدي انا كويس اهو خلاص
اسيل بصراخ:كنت عاوز تموت عاوز تموت انت كمان وهتسبوني كلكم لوحدي وانهارت في حضن نوح
نوح بحنان:اهدي انا اسف والله
اسيل:عملت كدا لي ي نوح
نوح:خايفه عليا
اسيل بصراخ:عملت كدا لي ي نوح
نوح:عشان مش انا للي جيبها ليكي تبقي متركبيش حاجه انا مش جيبها ليكي
اسيل:انت بتعمل كدا لي سبني في حالي وبعدت عنه
نوح:لازم اعمل كدا انت بتاعتي لوحدي
اسيل:انا مش بتاعتك حد افهم انا مش
انا مش اداة للتسليه ومش كيس شبسي انت جبته وبتاعك انا انسانه زي زيك حرام عليك سبني في حالي
نوح بعضب:حالك هو حالي متقوليش سبني عشان انا مش هسيبك
اسيل بزعيق:لي مش عاوز تسبني لي
نوح بصراخ:معرفش ي اسيل كل للي اعرفه انك بتأثري فيا بدرجه وحشه اوي انا كنت الذئب للي معنديش قلب وجنس حواء بنسبالي اداه للتسليه بس انتي من اول م دخلتي حياتي وانا مش عارف اعمل اي حاجه انتي واخده كل تفكيري
اسيل بدموع وكسره:خلاص انا هبعد يومين ممكن دا يكون بس عشان شايفني بتحداك ومش ضعيفه عشان خاطري ابعد عني
نوح بغضب:امشي ي اسيل امشي بس خليكي فاكره انك بتاعتي ومكتوبه علي اسمي وقدامك يومين ولو معرفتش انساكي وقتها بقا يحلها الحلال مشي ولف وشه النحيه التانيه ومشي وهيا هكذا
#####
يونس:ي ترا مالك ي عيون مش بترودي لي بس طب اعمل اي دلوقتي اه جواد هو للي هيساعدني واتصل بيه
جواد:مين
يونس:جواد انا يونس مش عارفني صاحبك بتاع الجامعه
جواد:صاحبي اه يونس مين
يونس:يونس الجبروني افتكرت
جواد:يونس الله يخربيتك اي اللي فكرك بيا
انت عامل اي
يونس:الحمد الله اخبارك انت
جواد؛كويس طول م انت كويس ي صاحبي الخطوبه بتاعتي بكرا
يونس:كبرتي وهتتخطبي ي بيضه
جواد:مالك ياض متعدل كدا المهم انت هتحضر مفيش كلام انت وحشني ي عم بقالي 5 سنين مش شوفتك
يونس:حظك اني نازل النهارده مصر
جواد:بجد ي حظي الحلو
يونس:اهم حاجه في بنات في الخطوبه
جواد:لا عميلنها علي الضيق
يونس:لا خلاص هاجي بعد بكرا كدا
جواد:هتيجي النهارده ياض وهستناك في المطار في كلام كتير عاوز اقولك عليه
يونس:انت طيب اوي ي جواد لسه بتعتبرني صحبك المقرب بعد كل الوقت دا
جواد:ي عم انا محلتيش غيرك انت و صقر
يونس:انا عاوز رقم صقر
جواد:بلاش انت عارف انتو الاتنين مش بتتقبلو بعض
يونس:بص ي جواد انت فاهمني غلط والله انا مش عاوز الرقم عشان اتشاكل وعارف ان هو بيكرهني وانا لو مكانه هكرهه برضو
جواد:وعلمت كدا لي
يونس:لما اجي هتعرف
جواد:ماشي ي يونس انت هتيجي امتي
يونس:النهارده الساعه 10 هكون في مصر
جواد:وانا هستناك والرقم اهو اكتب***
يونس:سلام ي صاحبي
جواد:سلام
يونس في نفسه:لو كلمته هيعند معايا وهنتشاكل بس لا لازم يروح ل عيون لازم يعرف الحقيقه كلها واتصل
####
حور:بابي انت زعلان من حاجه
صقر:ايوة ي حور بابي تعبان
حور:مالك ي بابي قولي
صقر:انتي مامي مش بتوحشك ي حور
حور:مين مامي ي بابي
صقر بحزن علي ابنته:انتي متعرفيش مامي
حور:لا ي بابي انا مش اعرفها انا عاوزه اشوفها
صقر:عاوزه تشوفي مامي
حور:ايوه
صقر:انتي بتحبيني انا ولا مامي
حور:انت
صقر:يبقي لو روحتي مامي مش تكلميني
حور:لا خلاص مش عاوزه اروح لمامي الوحشه للي هتخلي بابي مش يكلمني
صقر:تعالي ي حوري في حضني
حور حضنت صقر بدفئ
الفون بتاع صقر رن
صقر:حبيبت بابي هروح ارد علي الفون وهرجعلك
حور:اوك ي بابي
صقر:مين
يونس بصوت مهزوز:انا يونس ي صقر
صقر بغضب:يونس الجبروني الحقير للي سرق حببتي مني صح وهيا متجوزتش عشان بتحبني انا
يونس:صقر اهدي وانا هحكيلك كل حاجه
صقر:انا مش عاوز اسمع صوتك
يونس:لازم تسمع صوتي عشان عيون
صقر بخضه:مالها عيون انطق عملت فيها اي
يونس بغضب:انا معملتش انت اللي عملت قول عملت فيها اي انت انسان اناني اوي وحقير اوي وزباله اوي اقولك لي عشان انت فاكر ان كل الناس زيك عارف عيون سافرت معايا لي مش عشان انت فقير ولا عشان بتحبني لا عشان تتعالج
صقر:انت ازاي
يونس:اسمعني لما اخلص كلامي ابقي اتكلم عيون
كان عندها ورم وقولك سافرت عشان كدا عشان تتعالج مش عاوزه تفضل معاك ويجي يوم يشاء القدر انكو تبعدوا عن بعض مش فتره لا دا علي طول عشان هيا ممكن تموت في اي لحظه لي عشانك عشان ضحت بنفسها عشان تفضل معاك بس لا انا وعيتها وفهمتها انها تسافر وتتعالج وتبقا ترجع واقفه علي رجليها وعارفه الصح من الغلط وتقدر تواجهك عشان انا عارف انك مش هتتقبل حقيقه انها رجعت ب الساهل عارف انك هتبقا زي الوحش الكاسر عاوز تنتقم منها باي طريقه وعاوز تكسرها زي مهيا كسرتك بس هيا لما سبتك ومشت مكنش بقصدها ولا علي مزجها دا عشان تلحق نفسها وتفضل معاك طول العمر
صقر بدموع وصراخ:انت بتقول اي انت
يونس:هو دا الكلام للي بقولك هيا متجوزتش ولا بتحب ولا هتحب قد م بتحبك انت وانت بكل بساطه اتجوزت وخلفت لي كل دا عشان تبين انك قوي انا اللي مش بتكسر
صقر بغضب:هيا للي عملت كدا لي مش قالتلي انا كنت هفهم وهسعدها وهسافر معاها واقف معاها في علاجها
يونس:طب هيا مكنتش عاوزه كدا عشان لو كانت ماتت كنت انت هتتكسر بجد بقا ومش هتعرف تقف علي رجيلك وهو دا للي مش عاوزاه هيا اتعمدت تعمل كدا عشان لو ماتت تبقا انت كدا كدا انت كارهها ونسيتها فاهم هيا بتعمل كل دا عشانك
صقر بدموع:لي ي يونس لي مقولتليش كدا من زمان وقفل الفون وقعد علي الكنبه ودفن وشه في ايده ودموعه بتنزل لا ي صقر فوق انت لازم تصلح الخطأ للي عملته لازم ترجعها لحضنك تاني لازم
حور:بابي انت بتعيط
صقر بإبتسامه وجع:لا ي حبيبة بابي روحي اقعدي مع ريما وانا شويه وهاجي
حور:اوك ي بابي بس مش تتاخر
صقر:ماشي وسبها وركب العربيه بتاعته بسرعه وراح علي الفيلا
صقرهو بيخبط علي الباب:عيون افتحي انا اسف افتحي عشان خاطري
عيون اول لما سمعت صوته قعدت تصرخ
صقر بخوف عليها:افتحي ي عيون
انا اسف علي كل حاجه عملتها افتحي بقا
صقر مسمعش صوت خالص وبدأ خوفه يزداد والباب جامد مش هيعرف يتفتح
البواب:في حاجه ي صقر بيه
صقر:عاوز سلم
البواب:عيوني ي بيه وراح جاب سلم وصقر طلع عليه ودخل من الشباك بتاع اوضة النوم وكانت متبهدله خالص ونزل بسرعه تحت وكانت الحاله فوضويه خالص وزجاج في كل حته وفضلت عيونه وقلبة يدورا في كل مكان بتدور علي عيون لحد م شافها قاعده علي الارض وسط الزجاج ومش بتعمل اي ردت فعل
صقر ب لهفه:عيوني انا صقر اهو بصيلي انا اسف انا بحبك والله
عيون مفيش رد ومش بتعمل اي ردت فعل
صقر اشتلها زي البيبي وراح علي الحمام وبدا يغسلها في وشها والدم للي في رجليها من الزجاج واشتلها تاني وقعدها في حته مش فيها زجاج وبدأ يعالج جرحها اه نسيت صقر دكتور بس عارف في اعمال البزنس وعشان كدا عمل شركه مش بيشتغل مهنته الاساسيه
صقر ب لهفه:عيوني بصيلي ي عيوني عيون بصت في عينه ومش بتعمل ردت فعل
صقر بأسف:انا اسف ي عيوني والله بس كلميني متسكتيش اتكلمي
عيون مش بتتكلم برضوا
صقر:طب انتي حاسه ب وجع واكمل بصراخ اتكلمي اضربيني اعملي اي حاجه بس متفضليش ساكته
عيون انهارت تاني وقعدت تعيط صقر مستحملش دموعها ودفنها في حضنه
صقر بدموع:لي مش قولتلي ي عيوني لي انا بحبك وهفضل بس لي انا كنت وحش اوي للدرجه انك مش عاوزه تقوليلي انك عند كانسر لي ي عيوني قوليلي لي انا كنت هقف جمبك
عيون بجمود:ابوك كان هيرضا انك تتجوز واحده عندها كانسر ولما تخلف يبقي عند ولادها ولا تروح تتعالج وترجع وتبقا كويسه وهيا واثقه انك مش بتحب غيرها ولا هتتجوز غيرها واكملت بصراخ مش دا كلامك انك مش بتحب غيري ولا حد يعرف يفرقنا عن بعض
صقر بصراخ:مهو انتي للي وهمتيني انك بتحبي يونس للي هو صاحبي واتغيرتي معايا وقولت اصبر
انا اثرت في حاجه وفي اخرت المطاف تيجي انتي وتقوليلي اي صقر انا مش عاوزاك انت فقير انا عاوزه واحد غني يصرف عليا ويعيشني عيشه ملوكي انا هتجوز يونس وهنسافر واكمل بصراخ صح وكمان بتمني انك كنت تقوليلي
قبل متسافري ب يوم حتي كنت هفهم انك كنتي بتفكري فيا ومش عاوزه تعملي كدا وبتحبيني بس انتي عملتي اي جيتي قبل م تسافري ب ساعه تقوليلي لا برافوا عليكي خطه في منتهي الجمال واكمل بصراخ وفي الاخر انا للي غلطان انا للي اتأسف صح وانتي تنهاري امال انا اعمل اي ولو علي الجواز ف انا اتجوزت غصب عني عشان ابويا وصاني وخلفت حور ولما خلفتها المدام مش مش طايقه البنت عشان البنت مشلوله قضيه عاوزه تجهد نفسها في حاجه ولما رفعت قضيه طلاق حور كانت لسة طفله بيبي مكملتش 5 مشهور والحكم هيحكم ليها وحكم ليها فعلا وجات تقولي اي عاوز حور بنتك تدفعلي 10 مليون جنيه عارفه يعني ايه ام بتبيع بنتها وخلاص حور بقت معايا وكنت بقسي عليها كل لما اشوف عنيها افتكرك وساعات بحس ان هيا للي فرقتنا عن بعضنا بس حسنت معملتي معاها
عيون بجمود:وعاوز اي دلوقتي
صقر ببرود:مش عاوز بفهمك ان زي م انا غلطان انتي غلطانه واكتر مني بس دا الكلام للي عندي فكري كدا وشوفي مين اللي غلطان سلام وسبها ومشي
عيون بصراخ:عارفه اني غلطانه عارفه ي صقر مش كل دقيقه تفكرني يارتني منزلت مصر يارب وقعدت ولبست وخدت عربيتها ومشت وهيا متعرفش هيا راحه فين
#####


لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent