رواية ملكتي المجنونه الحلقة السابعة 7 بقلم روان أحمد

 رواية ملكتي المجنونه الحلقة السابعة 7 بقلم روان أحمد

رواية ملكتي المجنونه الجزء السابع 

رواية ملكتي المجنونه البارت السابع 

رواية ملكتي المجنونه الحلقة السابعة 7 بقلم روان أحمد


رواية ملكتي المجنونه الفصل السابع

روايه ملكتي المجنونة
الحلقه السابعة
بقلم روان احمد
~~~~~~~~~~~~~

قبل ما نبدأ البارت محدش قالي يعني اللقب بتاع اسطورة القلم حلو و لا ايه انا حزين 😏😂😂
~~~~~~~~~~~

نزلت كلاراا من بيتهاا و وصلت عند يمني و شهد و قالت …: اخواتي اخواتي

ضربتها شهد علي كتفها و قالت …: اتأخرتي ليه يا بقره انتي

كلارا و هي تضع يدها علي كتفها بألم …:ااه يا حيوانه في ايه عادي ما انتي يا بنت المحظوظه خلصتي و بتشتغلي اما انا و فطوطه الي شايلين الطين

لوت شهد شفتيها يمينا و يسارا قائله بسخرية …: بلا وكسه دااا انا امي حالفه ان لو متقبلتش في الشغل بتاع النهاردة لتجوزني لأبن عمتي

_اخلصي يا موكوسه عندنا فتحي

كلارا بفزغ …: فتحي الاقرع يا نهار مدوحس طيب يلا دا يوم باين من اوله

التفتوا و هم يذهبون لشهد قائلين …:سلام يا شهد هنقبلك بعد المحاضرات

اتجهت شهد الي الشركة … و دخلت كلارا و يمني للكليه و وصلوا للمدرج و دلفوا سريعا و بعد ان دلفوا الاثنين اتحهوا ليجلسوا في البنش الاخير دخل بعديهم الدكتور فتحي كانت كلارا و يمني جالسين و حين بدأ الدكتور بالشرح نامت كلارا و كان فمها مفتوح و تصدر اصوات شخير

فتحي بغضب …: اي الصوت دا …؟!

التفت الجميع الي كلارا النائمة و تصدر اصوت شخير و قال للطلبه بصوت منخفض …: ششش محدش يتكلم و الي هيتكلم ليلته هتبقي سوداا زيها بالظبط

رمقت يمني كلارا التي تغط في نوم عميق بقلق و قالت في نفسهاا …: يخربيتك يا كلارا دا فتحي الاقرع هيعمل منك بفتيك

و سط تلك المصائب بدأت كلارا ان تتحدث في نومها و تقول …:منكم لله امممم. ربنا يخدكم و فتحي الاقرع اولكم

صاح فتحي بصوت جهوري …: استاااذة قوومي

استيقظت كلارا بفوزع قائله ….: ايه ايه فتحي مات

فتحي بصرااخ …: اتفضلي برااا

بدات كلارا بالتمثيل قائله …: هو انا عملتلك ايه يا مفتري يا واكل اكل الغلابه

كرر فتحي كلمته لاكن بصراخ و قال …: بررااااا يا استاذه و استنيني عند مكتب العميد و المحاضرة انتهت

خرحت كلارا و كانت بجانبها يمني التي كانت ترمق كلارا بغيظ و سرعان ما انفجرت ضاحكه
قائله …: ههههههههههه مش قادرة يخربيتك

رمقتها كلارا بقرف و غيظ قائله …: مصحتنيش ليه الله يخربيتك داا هيعمل مني بفتيك

يمني بتفكير …: طيب هنعمل ايه

كلارا بخبث …: انا هتصرف

دق فتحي باب العميد ليأتيه صوت العميد من
الداخل …:ادخل

دلف فتحي و حين وقع اعينه علي تلك الجالسه امام العميد ليرمقها بتوعد ليقول …: حضرتك لازم ترفد الاستاذة دي فوراا

التفت العميد لكلارا الي قاعده و بتعيط بتمثيل لكن ببراعه …: خلاص يا استاذ فتحي استاذه كلارا تبقي بنت اخت صديقي و هو اتصل بيا و قال ان كلارا تعبانه شويه في مخها

التفت فتحي بنظره لكلارا وجدها احولت رجع بنظره للحميد مرا اخري قائلا …: معاك حق فعلاا دي باين عليها مجنونه طيب هعديها المرادي عشان خاطر حضرتك

التفت العميد لكلارا قائلا …: اتفضلي انتي يا كلارا و يبقي سلميلي علي خالوو

خرجت كلارا سريعاا و خين خرجت سألتها
يمني …: ايه اترفدتي

_____________________________________________

رمق سيد ملاك بجديه قائلا …:هو ايه الي مستحيل انتي هتروحي دا امر مش باخد رأيك

ابتلعت ملاك ريقها و قالت..

_ماشي يا خالو ماشي

سيد ….:يلاا روحي البسي و روحي

نهضت ملاك من علي كرسيها و هي ترمق سيد بغيظ قائله بغضب مكتوم …: حاضر

خرجت ملاك من مكتب اللواء … و حين خرجت كانت فيروز علي و شك النهوض لكن اوقها قول
سيد …:لا متخرجيش انتي في مهمه ليكي

اعتدلت فيروز قائله بجدية …:اكيد عايزني في مهمة البحث عن الي خطف البنت بتاعت المول امبارح

ابتسم سيد قائلا …:الي يعحبني فيكي انك بتفهميها و هي طايرة

فيروز بغرور مصنع …:علي رأي كارلا مسعود الله علي الحاجات الحلوة دي بقا ههههه

مسح سيد وجهه بغيظ قائلاا …:يارب صبرني … المهم يا فيروز اتفضلي نفذي المهمه الي قولتلك عليها

فيروز بجديه و هي تلقي التحية…:تمام يا فندم

خرحت فيروز مستعدة لتلك العملية الجديدة …
____________________________________

كان الكينج في طريقه لشركه جاسر رن تليفونه
و رد …ايوا يا زفت …!

_اي يا كينج انت فين …؟!

_انا في الطريق بتاعي للكلب الي اسمه جاسر

_طيب انا هستناك في القصر

اغلق الكينج المكالمه و انطلق الي شركة ذلك الذي يدعي جاسر..

••••••••••••••••••••••••••••••

كلارا و هي تاخذها بعيداا …: لا يا هبله اتصلت بخالو و قولتله انه لو مخرجنيش من المشكله الي انا فيهاا هقول لطنط يسرا علي البت ام شعر اصفر

يمني بعدم تصديق …: و فتحي الاقرع عمل ايه بقي

كلارا و هي تضحك …: عملت نفسي حوله و الدكتور قاله دي في حاجه في عقلهاا

ضحكت يمني و قالت …: هههههه طيب يا موكوسه يلاا عشان نروح بقي

كلارا …: يلاا

خرجوا الاثنين و هم في طريقهم الي مكان تحمعهم حتي يقابلوا شهد و كانت كلارا تعبر الطريق بمبداها المعتاد"الي يعرف يغبطني يفرجني😂"و هي تعبر الطريق مع يمني خبطت السياره في يمني اثرها وقعت علي الارض نزل صاحب السيارة و جتمعوا حولهم و قفت كلارا لسايق السيارة بعيون متوعدة قائله …: ادام انت مبتعرفش تسوق بتركب عربيه ليه دا انت حمار و ربي و خنزير هاا

يمني بألم …: خلااص يا كلارا مفيش حاجه جات سليمه

تجاهلتها كلارا و قالت …: ياا بجحتك يا اخي بدل ما تاخد البت المستشفي واقف تتفرج عليها

نظر لها الشاب بغضب و صوب اصبعه امامها
قائلاا …: بت انتي انتي زودتيهاا اووي اووي احترمي نفسك احسنلك انتي متعرفيش انا مين

نظرت له كلارا بسخرية قائله …تطلع مينن يعني …!

رمقها بنظرات مبرياء قائلاا …: انا ابقي الرائد ايهاب عز الدين

اردفت كلارا في نفسها بحسره …: شكلي كداا مش هنفد منهاا و امي هتعرف اعمل ايه

حتي خطرت علي بالها فكره قائله بتمثيل …: شيفين يا ناس شيفين عشان رائد و حليوة و مز يدوس علي خلق الله

حاول ايهاب ان لا يغضب قائلا بهدوء ليمني الجالسه تتابع كلارا بصمت قائلاا …: اتفضلي يا استاذه انا هوديكي للمستشفي قريبه هناا و يلا كل واحد يروح لحاله احسنله

حمل ايهاب يمني و اركبها السيارة و ركب ايضا و قال لكلارا التي تعقد زراعيها امامه بغيظ …: اركبي

كلارا بغيظ …: انا هركب بس عشان البت الغلبانه الي ورا دي عشان لو حصلها حاجه

ركبت كلاراا و اتجهوا الي المستشفي القريبه

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

دخل ارسلان مكتبه بجدية فهو اصبح حاد لا يعرف الرحمة من يوم ذهاب اميرته ليدخل الي المكتب و يحلس علي مكتبة ليقول ياسين بمرح …:الرائد ارسلان وصل يا جماعه فين الشااي

رمقه ارسلان بنظره اخافت ياسين كثيرا ليقول ياسين بخوف …:انت بتتحول و لا اي يسطاا …!

ارسلان ببرود …:مش ناقصاك الحكاية هي ها عرفت هي ساكنه فين…!!

ياسين بحزن علي صديقة …:اااه

سند ارسلان رأسه بين زراعيه ليتذكر تلك الليله المشؤمة…

فلاش بـــاك …:

جلس ارسلان بعد ان حطم الغرفة بالكامل بغضب جحيمي بعد ان ذهبت اميرته لتدخل نادية
لتقول…:اهدي يا ارسلاان مش كداا

ارسلان بغضب …:اهدي ايه بس بعد ما روحي راحت مني يا ماما خلي البت الي تحت دي تاخد فلوسها و مش عايز اشوف و شها تاني

نادية بحزن …:حاضر يا ابني بس الي انت عملته دا هو الصح و متندمش عليه

خرجت نادية …

بــــــــــــاك ……

~~~~~~~~~~~~~~~

دخل الكينج الي الشركه لم يصدق الجميع ان هذا الكينج المشهور اخرج جميع الموظفين هاتفهم و اخذوا له صورة فهذه الفرصه ان تسمح لأحد مرا اخري وصل الكينج الي مكتب السكرتيره التي اتسعت اعينهاا اهل هذاا حقيقه ام انهاا تتخيل؟!

مراد بجديه …: فين جاسر

نظرت له السكرتيره بهياام …: جواا

دخل مراد الي جاسر و حين دخل اردف جاسر برعب مختلط بالصدمه …: مراد الكيلااني!!!!!

______________________________

دخلت ملاك لشركه جاسر متنكرة في ذي رجل لكن حين دخل كانت الصدمة …

يا تري ايه هي الصدمة؟!


google-playkhamsatmostaqltradent