رواية يا أنا يا هو الحلقة السادسة 6 بقلم عبير أشرف

 رواية يا أنا يا هو الحلقة السادسة 6 بقلم عبير أشرف

رواية يا أنا يا هو الجزء السادس 

رواية يا أنا يا هو البارت السادس 

رواية يا أنا يا هو الحلقة السادسة 6 بقلم عبير أشرف


رواية يا أنا يا هو الفصل السادس

رواية يا انا يا هو
بقلمي عبير أشرف
البارت السادس
♡ في المكان السري ♡
فهمي:😔😔 مايكل دا كان ظابط في الجيش المصري خان وظيفته و خان بلدة و اتفق مع العناصر الارهبية ضدنا
فارس: بس دول في سيناء مالهم بالادوية
اسر: دول مش في سيناء بس دول بره مصر كمان
فهمي: اسمه الحقيقي محسن و كان قائد جماعة هنا و بسببه هو و اللي معاه استشهد عدد كبير من الظباط والعساكر و طبعا بعد ما جيشنا بقى محاصرة في سيناء معدش عرفين ياخدو راحتهم فقالوا يدخلوا من طريق تاني
فارس: الادوية
فهمي: بالظبط سافر برة و اتعرف على مافيا الادوية وغير اسمه و كنيته و كل حاجه و اتفق على دخول الدوا عن طريق مسكن عشان اغلب الناس هتستعمله
اسر بحزن😔😔: عن طريق اخويا
فهمي:😔😔 للاسف يا اسر اخوك مش بس كدا لا كمان هو بيتاجر في المخدرات
اسر بصدمة:😲😲 ايه
فهمي😔😔: ايوه
فارس: طيب و الحل ايه
فهمي: عدم دخول الادوية دا في مصلحتنا هنكسب خطوة بيه.
اسر: طيب لو دخلت
فهمي: امضة والدتك اللي هتساعدنا
اسر: ممكن يزورها
فهمي: هنحاول نكسب وقت و نعمل
ولكن قاطعهم صوت في الخارج
....: انتوا يا بقر عايزين مني ايه
اسر🤔🤔: الصوت دا انا عرفه
فارس: 🙄🙄صوت مين
اسر🙄🙄: يارب ما يكون اللي فبالي
فهمي:😂😂 هو اللي في بالك
و في هذا الوقت دخل رجالة فهمي بداليدا
داليدا بصدمة 😲😲و عصبية😡😡 : انتوا اللي خطفني
فارس: اهدي يا انسة
داليدا بغضب😡😡😡: اهدى ايه و زفت على دماغكم انا كنت شاكة فيكم من الاول اه طبعا ما هو واحد مريض نفسي و التاني شبه ابو حفيظة و التالت اهبل اه يا اني يا اما يخسرة شبابي يالهوي
فهمي بصوت عالي🤬🤬: ممكن تسكتي
داليدا اترعبت من صوته والتزمت الصمت.
فارس🙄🙄: في ايه يا حجة راديو
اسر ينظر لها ببرود
فارس🙄🙄: ايه يا عم ما تقول حاجه
اسر: 🙄🙄لا خلاص ما انا اتعود
فهمي: 🤔🤔مين بقى اصحاب التشبيهات اللي انتي قولتيها دي
اسر بسخريه: 😒😒اكيد انا المريض النفسي
فارس: 🙄🙄و اكيد انا العبيط
فهمي بصدمة😲😲: يعني انا شبه ابو حفيظة
داليدا: لا رد 😲😲😲
فهمي بعصبية😡😡: ما تردي
فارس: 😂😂يا فندم لو مضايق ابو حفيظة خد حاجه تانية معانا هنا ابوشن العبيط و المريض النفسي
فهمي بصوت عالي:😡😡 فارس
فارس التزم الصمت 🙄🙄
داليدا ببعض الخوف: 😧😧انا اسفه يا فندم بس من خضتي من اللي حصل
اسر بسخريه:😒😒 مالك قلبتي قطة كدا ليه ثم اكمل دي لازم تتعاقب
فهمي بغضب😡😡: دا صحيح
داليدا بهدوء: ليه بس يا فندم
فهمي: على اللي قولتيه
داليدا:🙄🙄 ما انا معايا حق
فارس:🙄🙄 نهار اسود البت دي ميته ميته
داليدا بهدوء: يا فهمي بيه انا اول ما روحت المستشفى قولوا هتبدئي مع واحد مريض نفسي و طول ما كنا هناك كان عبيط اوي
اسر بغضب😡😡😡: مين دا اللي عبيط
داليدا: كان يقف ادام المرايه ويعد قولي انا امور كدا و يكلم نفسه 🙄🙄
اسر بصدمة:😲😲 انا
داليدا: دا مرة كان بيكلم ازاة المياه و يقولها حقك عليا متعيطيش مش هشرب منك تاني
اسر بصدمة😲😲: دا انا
داليدا: و مرة كان في البلكونة و كان عايز يطير زي سوبر مان
اسر بصدمة😲😲: دا انا
فارس بضحك😂😂😂: انت اللي طالع عليك انا انا
داليدا: فهو مجنون و هربان من المستشفى و قولت تلاقيه خاطفكم هنا وخطفني انا كمان ثم اكملت ببكاء 😭😭و انا عندي ابن عايزة اربيه
فهمي بهدوء: خلاص حصل خير
داليدا: يعني خلاص حضرتك مش زعلان مني
فهمي: لا خلاص
داليدا: شكرا
و قطعهم احد رجال فهمي: يا فندم في تليفون من الادارة عايزينك
تركهم فهمي و خرج
اسر بغضب😡😡: بقى انا يا حيوانة عملت كدا
فارس بضحك😂😂: عايزة تطيري يا جميلة
آسر بغضب: 😡😡فارس اسكت خالص
داليدا بتضحك 😂😂😂
اسر بغضب:😡😡 بطلي ضحك و ردي عليا
داليدا بضحك: 😂😂اصلي تخيلت شكلك كدا و انت طاير و لا واقف دام المرايه و بتقول اناجميل ولا لا
ضحك فارس 😂😂و داليدا 😂😂و اسر يستشيط غضبا😡😡😡
اسر بغضب:😡😡 انتي واحده كدابة
داليدا محاولة السيطرة على ضحكها😜😜: اسماها ممثلة
اسر: صح انتي فعلا ممثلة مش دكتورة
داليدا: 😂😂بس ممثلة شاطرة تنكر دا
فارس: الصراحه لا
فهمي و قد انهى تليفونة و جاء: فعلا انتي لازم تبقى ممثلة
داليدا بصدمة😲😲: يعني حضرتك كنت عارف اني بكدب
فهمي: طبعا دا انا مدير المخابرات
داليدا بتعجب:🤔🤔 طيب سبتيتي اكمل ليه كلام
فهمي: الصراحة عجبني اسر الحديدي اللي بتتهز ليه شنبات تخيلته واقف ادام المراية و بيقول انا جميل 😂😂
ضحك كل من فارس😂😂 فهمي😂😂 داليدا😂😂😂 و اسر يستشيط غضبا😡😡 منهم
فهمي بعد ما لاحظ غضب اسر
فهمي بجدية: اسمعي يا دكتورة احنا في مهمة سرية ولازم حد يتابع من اسر، علاجة هنا فانتي هتيجي كل يوم و تشوفي علاجة ايه و تبعية
اسر بغضب:😡😡 مش عايز خاليها تخفى يلا
فهمي بحسم: انا اللي اقول مش انت.
داليدا: طيب هقول ايه في المستشفى
فهمي: قدمي على اجازة مفتوحه
و بعد مناقشات
( فهمي اتفق مع داليدا ان كل يوم عربية هتاخدها و تروحها و هي ادت لاسر ادويته ومشت)
( و معتز مضى نازلي على ورق الشحنة)
بعد ثلاث ايام
( داليدا كانت كل يوم تروح لاسر تشوف ادويته وطبعا مبتخلاش من خناقهم و ضحك فارس عليهم).
داليدا اعدة مع اسر بتديلة الدوا و دخل عليهم فارس بغضب 😡😡
فارس بعصبية😡😡: مصيبة يا اسر
اسر: في ايه
فارس: الشحنة دخلت البلد
اسر: ازاي
فارس: للاسف امضته والدتك سليمة مية في المية
اسر بصدمة😲😲: يعني ماما مشاركة معتز في اللي بيعمله
فهمي وقد جاء: احتمال كبير ايوة لان خبير الخطوط قال الامضاه سليمة
فارس بحزن😔😔 على صديقة: هتعمل ايه يا اسر. اسر بتوهان😟😟: مش عارف
داليدا: هو ممكن تفهموني في ايه.
فارس: استني دلوقتى يا دكتورة لو سمحتي
اسر: لازم امنع امضاتها على التوزيع.
فارس: يعني ايه
اسر: يعني هي مضت على ورق دخول الشحنة بس لسه ممضتش على ورق توزيعها في السوق لازم امنعه
فهمي: ازاي
اسر: باي طريقه
فارس: دي والدتك
اسر بغضب😡😡 و حزن😔😔: بس هي غلطت و ناس كتير هتدفع تمن غلطها دا و نست انها ارمله شهيد في الجيش اللي كان جبل واقف اسد و عياله اتيتموا من و هما صغيرين هي دلوقتي بتساعد ناس تيتم عيال تانية و انا مش هسمح بكدا
فهمي: ازاي
اسر و هو ينظر لداليدا
داليدا بتعجب:🤔🤔 بتبصلي كدا ليه
اسر: انتي اللي هتسعديني
داليدا بتعجب🤔🤔: اسعدك ازاي
اسر: اعدي و انا هحكيلك كل حاجه من الاول
و بعد ان قص اسر لداليدا كل شئ
اسر: هتسعديني
داليدا بحيرة🥴🥴: مش عارفة بس دا هحوار خطر اوي و بعدان انت جايب الثقة دي منين اذا كان امك و اخوك خانوك واثق فيا ليه.
اسر بصدق: احساسي بيقولي كدا
داليدا بحيرة🥴🥴: انا خايفة على ابني و علتي و دول ناس خطر
اسر: لازم نمنع توزيع الادويه دي، ممكن تأذي اي حد من عيلتك ابنك او اختك او اي حد عزيز عليكي
فهمي: داليدا عيلتك هتبقى تحت عنينا
فارس: و كلها اعمار بيد الله و كل واحد فينا ربنا كتبله موته ازاي و فين احنا مجرد اسباب
داليدا بحيرة: طيب المطلوب مني ايه
اسر: اسمعي بقى
و نكمل بكرة
اتمنى تتفعلوا و تعجبكوا
شكرا 🌹


google-playkhamsatmostaqltradent