رواية روح الزين البارت السادس 6 بقلم منار جمال

 رواية روح الزين البارت السادس 6 بقلم منار جمال

رواية روح الزين الجزء السادس 

رواية روح الزين الحلقة السادسة 



رواية روح الزين الفصل السادس 

بارت 6
لروايه "روح الزين"
بقلم *منارجمال*.

آيه: هخرج مع صحابي سلام

خالد: آيه انا مش فايق روحي دلوقتي وبكرا نخرج سوا انا مش هعرف اطمن عليكي طول ما انتي مش معايا وكمان خارجه باليل كدا

آيه: وانا زهقانه وعايز اخرج انت حر روح انت وانا هطمنك لما ارجع

خالد بعصبيه: يووووووووه هو انتي طالاما قولت لحاجه طلبتيها لا لازم تعاندي وتعمليها مع انها مش لمصلحتك اصلاا

آيه ببرود: اها انا مبحبش طريقه التحكم دي ولما تتظبط ف الكلام معايا ابقي كلمني

سابته ومشيت وخالد كسر الازاز الل قدامه لما اتعصب وركب عربيته وخرج وجاتلوا رساله ع الفون محتواها

مجهول: آيه حبيبه القلب خرجت مع ولاد ف بار وبتسكر تعالا شوف القمر بتاعك بطل ازاي

خالد اتعصب ورجع بعربيته ووصل المكان وملاقاش حد هناك
ووقتها عمرو صاحبه كان وصل قبله وشاف آيه ف وضع غير لائق مع شاب وقرف منها وراح ليها وقال

عمرو: للاسف خالد ميستحقش انك تردي ليه الجميل وحبه ليكي بالشكل دا انا قرفان ابصلك اصلا

آيه بضحك: ابقي قولي بقا خالد هيختار مين فينا عارف الجواب

عمرو: للاسف عارف والله بس خالد حبه ليكي عماه عن حاجات كتير بس دي النهايه انتي اتصورتي وكل الل حصل خالد هيشوفه عشان دا اخويا ومش هسمحله يغلط ويفضل اعمي كدا

آيه قلقت واتوترت وجريت عليه تاخد الكاميرا بس للاسف معرفتش سابها ومشي وركب عربيته عشان يوصل لخالد

بس آيه جريت وراه هي وشاب واتفقت معاه انو ياخد منه الكاميرا ويسيبه
الشاب جري ورا عمرو بالعربيه وكان ملاحقه لحد ما خبط فيه وعمرو وقع من العربيه وكانوا بيتخانقوا مع بعض لحد ما الشاب وقع خالد ع صخره وراسه اتخبطت في الصخره ونزف ومات ف نفس اللحظه
خالد وصل وقتها لمكان الحادثه وشاف حاله عمرو وجري عليه يلحقه بس كان فات الاوان والشاب اعترف لخالد بكل الل حصل وعرف ان آيه السبب ف موت صاحب عمره ووصل عندها البيت وقابلها وقالت

آيه: خالد وحشتني اووي انت جاي هنا ليه

خالد بدون رد فاجئها بقلم ع وشها وكان بيخنق فيها ب ايدو وقال بصراخ

خالد: ماااااااااات بسببك ولازم انتي كمان تموتي انتي خاينه خاااينه هقتلك

واتفاجئ بأيد بتشدوا بعيد عن آيه وطلع صاحبه ذياد وبعدو عنها وقال

ذياد:متستاهلش تضيع نفسك عشانها يخالد روح محتاجاك جنبها فكر في روح

سابها اول ما سمع اسم روح ورماها ف الارض ومشي

__________________________________________________رجع خالد من كل الاحداث الل افتكرها ووقع ف الارض وابتدي يصرخ ويفتكر صحبه عمرو وانو السبب ف موته وصراخه يزيد

خالد:عااااااااااااااااااااا عمرررررررررررررو انا اسف يا صحبي بيعتك عشان خاطر بنت انا السبب ف موتك سامحني يا صحبي يااااااااااااااااااااااااارب عاااااااااااااااااااا

رجع خالد الشقه بتاعته وكان مخنوق جدا قام يصلي فرضه ويقرا قرآن وموبايله رن باسم زين رد وقال

خالد: زين عامل ايه

زين: الحمدلله تمام يخالد انا اسف انا غلط ف حق روح والله الل حصل سوء تفاهم بحاول افهمها وهي مش عايزه تسمعني

خالد: انا مصدقك يا زين ولو معرفكش كويس مكنتش سمحتلك تكلم روح هبعتلك رقمها كلمها وحاول تفهمها الل حصل

زين بفرحه: متشكر اووي يخالد مش عارف من غيرك كنت عملت ايه واوعدك مش هخيب ظنك

خالد: العفو بس خلي بالك منها

زين: ف قلبي وفي عنيا والله

خالد:انا بقول خليها ف عنيك بس عشان انا اخوها وكدا اتعدل يلاا

زين بضحك:حاضر يا سيدي ف عيني

خالد:سلام يا زين

زين:سلام

خالد بعت الرقم لزين واتصل بيها ف وقتها وردت وقالت

روح:السلام عليكم

زين:وعليكم السلام

الحاجه روح معايا

روح بعدم فهم:حجه اها انا روح مين حضرتك

زين: مبروك كسبتي رحله للسعوديه مبروك يا حجه

روح وهي بتضحك: احلف

زين: اها هكدب ليه يعني

روح: ما تخلص يالا مين انت وعايز ايه

زين: هو انتي دبش كدا دايما يخربيتك

روح ركزت ف الصوت وقالت: زين

زين: مين زين

روح: انت دا صوت زين

زين: لا حضرتك انا مش زين واعتبريني زين عادي قوليلي لو انا زين هتقوليلي ايه

روح: انسان زباااااله وخااااين

زين بصدمه: يا ابن الكلب يا زين وايه كمان يبنتي خرجي كل الل فقلبك

روح:حيوااااان ومعندووووش دم

زين:يا ابن الكلاااب يا زين قولي يبنتي قولي

روح: خاني ابن الغداره حتي قبل ما نبدا قصه حبنا

زين:يا ابن الغبي يا زين وايه كمان يكبدي

روح:الله يحرقك يا ألفت

زين:اللهي تتحرقي يا ألفت مين ألفت دي يضنايا

روح:دي الوسخه الل كانت بتحضنه

زين:وهو حضنها

روح:لا بصراحه هي البت دي كانت بتتلزق فيه وهو كان بيتجنبها

زين:بس خانك معاها اهوه

روح:لا مخانيش هي الل حضنته تخيل يا اسمك ايه انها كانت عايز تبوسه الوسخة الزباله

زين بيكتم ضحكته: هو كان نفسه يدوق الصراحه

روح بعدم فهم:بتقول حاجه

زين:لا لا كملي يضنايا كملي دانتي شايله ف قلبك كملي عملك ايه الوسخ دا

روح:عاااااااااااا وحشني اووي

زين:وانتي كمان والله

روح:نعمم

زين: اا اا اقصد انتي كمان وحشتيه اكيد

روح: تفتكر

زين: اوماال يلا كملي وايه كمان

روح: عارف بحبه اوي بحب اسمع ضحكته واسرح ف عيونه العسلي دي زي الهبله

زين: كملي

روح: بس برضوا خاااااين

زين: هو خانك ازاي

روح: الفت كانت بتجرو للرزيله

زين: يعني انتي شايفه انو خانك

روح: لا طبعا دانا كنت دبحته وقطعته وحطيتوا ف اكياس سمره

زين: يا ساتر يارب

روح: عاااااا عايزه اكلمه

زين: ليه ما هو خانك

روح: هو بصراحه مخانيش هو كان بيحاول يبعد ألفت عنه

زين: مدد ظهر الحق انتي الل قولتيها اهوه مخونتكيش وكنت بحاول ابعدها عني

روح بصدمه: زييييييين هو دا انت

زين: ايوه يا روح زين وحشتيني اوووي

روح: انت خاين متكلمنيش واه صحيح انت جبت رقمي منين

زين: من خالد قلبي

روح: انت متفق مع خالد عليا بقا

زين: بصراحه اه بصي من البلكونه كدا

روح: ليه فيه ايه

زين: اطلعي بس

طلعت روح وبصت لتحت لاقت زين واقف تحت وبيبص علي اوضتها وقال

زين: اسف يا روح الزين

روح: يبن المجانين انت ايه الل جابك هنا

زين: بصي جنبك هتلاقي ايه

بصت جنبها ولاقيت بيتزا من نوعها المفضل وقال

روح: الله بيتزاااااااااااا هييييييي

زين: اظن كدا اتصالحنا

روح بكسوف: ازاي لمؤاخذه

زين: بحبك

روح اتكسفت ودخلت اوضتها وقعدت تغني وترقص وزين كان ماشي مبسوط وفرحان عشان صالح روح
_________________________________________________
صحيت روح وادت فرضها وخرجت ع الجامعه ومبسوطه من كلام زين والل حصل امبارح ومكالمه الفون وكلمه بحبك الل قالهالها
وصلت الجامعه وشافت ياسمين ورزان

روح: هيييييييح الحب دا طلع حلو اوي يعيال

رزان وياسمين باستغراب

ياسمين: هيييييح ياما نفسي اجربه

رزان: هيييييح اتعدلي يابت انتي وهي مالك يا روح انتي رومانسيه اوي كدا ليه

روح: زيييين جنني
_________________________________________________
*ف الجيم*

زين داخل يتدرب كالعاده وكان فيه بنتين واقفين متابعينه

بنت 1:بقولك ايه كالعاده مش هيشوف واحده فينا داحنا لو وقفنا قداموا متهيألي مش هياخد بالوا قولتلك هو مش ف دماغوا الحاجات دي

بنت 2:هنوقعه دا شاب واكيد ليه نقطه ضعف ومش هسيبه انتي مش شايفه عضلاته ولا شكلوا مش هضيعوا من ايدي واتفرجي هقرب منه ازاي

زين واقف مع سليم وبيشيل اوزان هو وسليم وقال

سليم: بقولك ايه فيه بنتين بقالهم فتره ملاحقينك

زين: وانا مالي متشغلش دماغك

سليم: قولي صحيح يا زين مين البنت الل كانت ف المستشفي وجريت عليها اول ما فاقت دي مش فاكر اسمها

زين: م مين يعني اكيد مريضه من المرضي الل ف المستشفي

سليم: ما هو ملامحك مكانتش بتقول انها مريضه عاديه اسمها روح افتكرتها مين دي بقا وخطفت قلب زين الورداني ازاي

زين بارتباك: خطفت قلبي مره واحده لا اكيد انت فاهم غلط دي مريضه عادي

سليم: وعيونك بتلمع ليه واحنا بنتكلم عنها كدا هتخبي عني يا زين

زين: هقولك اي بس لاول مره قلبي يتعلق بحد كدا اتعلقت بروحها قبل ما اتعلق بيها حبيت طفله بحب طفله عمرها يجي 10 سنين تصرفاتها تصرفات طفله هزارها وضحكتها نظره الاطفال بتاعتها دي وهي عايزه حاجه شكلها وهي سرحانه كل حاجه حلوه فيها مفيهاش عيب مش عارف الاقي اي عيب فيها

سليم: زين الورداني بنفسه بيقول كدا دانت حالتك صعبه يبني

زين بضحك: للاسف عارف جننتني والله

واتفاجؤ بصوت عالي ف صاله الجيم وبنت وقعت وراه زين جري عليها لاقاها مش قادره تتنفس شالها هو وسليم ونيمها علي كنبه وحاول يعملها تنفس وحد واقف من بعيد بيصور زين وهو شايل البنت ويكشف عليها وبيفبرك الصور

يُتبع...........


google-playkhamsatmostaqltradent