رواية ملكتي المجنونه الحلقة السادسة 6 بقلم روان أحمد

 رواية ملكتي المجنونه الحلقة السادسة 6 بقلم روان أحمد

رواية ملكتي المجنونه الجزء السادس 

رواية ملكتي المجنونه البارت السادس 

رواية ملكتي المجنونه الحلقة السادسة 6 بقلم روان أحمد


رواية ملكتي المجنونه الفصل السادس 

رواية ملكتي المجنونه
الحلقة السادسة
بقلم روان احمد
~~~~~~~~~~~~~~
•اللهم صلي و سلم علي سيدنا محمد. 🌼
~~~~~~~~~~~~~~
تجلس في غرفتها شاردة الذهن لتقول في
نفسها …:بقي يوم ما تزعقلي يا ارسلان تزعقلي عشان دي …!

مسحت دموعها بأناملها لتقول و هي تنظر لنفسها بالمرآه …:انا حبيتك يعني طول الفترة دي مكنتش بتحبني …! انا مش هوجع قلبي اكتر من كداا ماشي يا ارسلان انا لازم اهرب....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

علي الناحية الاخري …!

كان يجلس ارسلان شارد ليقول في نفسه …:زمانها دلوقتي بتعيط بسببي يووه انا تعبت حقيقي تعبت بس الي انا هعمله داا هو الصح ليها

في المساء...

اجتمع الجميع اما اش فكانت تجلس تاكل في صمت لاحظ الحميع هذا حتي انها لم ترفع عينيها منوعلي الصحن الموجود امامها بينما كانت دنيا ترمقه بنظرات حقوده ليقطع ذلك الصمت قول
ارسلان و هو ينظر ل آش …: ماما....بابا انشاء الله خطوبتي انا و دنيا بكره

عقد احمد حاجبيه قائلاا …:بس احنا قولنا الخميس الجاي

ارسلان بألم …:معلش يا بابا انا عيزا الخطوبه تبقي بكرا

ابتسمت آش قائله بفرحه مزيفة …: الف مبروك يا ابيه عقبال الليله الكبيرة انشاء الله و عقبالي بقا ههههه

كنز بمرح …: ااه علي الواد المز هه عرفاكي يا لئيمه

آش بمرح …: ااه و مش هعزمك عشان هيبقي ليا انا و بس و اسمه شاعري كدا ..... اكملت بهيام …: سيف هيييح
ضحكوا الاثنين بينما كان ارسلان يرمق آش بنظرات ناريه ليقول بغضب …: انا هطلع اشوف حاجة عن اذنكوا

ابتسمت آش بأنتصار فهي تعلم مدي غضبه الان...

~~~~~~~~~~~~~~~

مر اليوم سريعا كان الجميع يجهز لحفلة خطوبة ارسلان

دخل ارسلان غرفة آش ليقول …: آش

آش و هي تتصنع الابتسامة …: ايوا يا ارسلان في حاجه

جلس ارسلان بجانبها ليقول بألم …: معلش يا آش بس دنيا مش عيزاكي في حياتي فا انا قررت ان ارجعك لأهلك فا بالصدفه لقيت خالك و كان منزل صورتك في الجريدة فا انا هرجعك ليهم

نزلت دموع آش لتقول بألم …:انت بتهزر صح

ارسلان بألم فهو حقا يريد ان يضمها الان لكن هذا سيكون افضل لهاا ليقول …:انا اسف يا آش بس انا جبتك هنا شفقه عليكي فا مينفعش اخليكي عندي اكتر من كدا انا لازم اشوف حياتي

مسحت دموعها قائله بجمود عكس ما بداخلها …:شفقه!!!!طيب انا عيزا اروح لخالي دا حالا عشان اريحك مني يا استاذ ارسلان و بشكر حضرتك علي المدة الي عشتها معاك و بتمني ليك حياة سعيدة انا هروح مع خالو و دلوقتي

ارسلان ببرود …:ماشي يا آش

خرج ارسلان من غرفتها و حين اغلق الباب انفجرت في البكاء تبا لقلبي هذا الذي احببته منذ طفولتي حقا تبا لسذاجتي …!

ارتدت آش ثيابها و خرجت لتنزل الي الاسفل لتري الجميع يقف بالاسفل منهم من يبكي و منهم من ينظر لها بشماته احتضنت آش نادية بحزن قائله …:هتوحشيني اوي يا طنك

نزلت دموع ناديه علي وجنتيها قائله …:و انتي كمان يا حبيبتي

ابتعدت عنها آش و ضمت احمد قائله …:هتوحشني اوي يا عمو

احمد بحزن …:و انتي كمان يا حبيبتي هتوحشيني

ابتعدت عن احمد و اتجهت الي كنز لتضمها بألم قائله …:هتوحشيني يا هبله

كنز بدموع …:و انتي كمان يا شوشو

بعد ان ودعت الجميع اتجهت الي خالها لتذهب مع خالها و هي تتوعد بداخله قائله …:انا من انهاردة هبقي واحدة جديدة و هنساك و همسحك بأستيكه من حياتي يا ارسلان

ابتسم خالها "سيد" قائلا …:انتي عارفة انا دورت عليكي كتير اووي بس اخيراا لقيتك

آش بفرحة …:انا فرحانه جداا انك لقتني يا خالو بس خالتو مريم و خالتو نجلاء فين؟!

سيد بأبتسامة …:احنا هنروحلها اهوا

وصلوا الاثنين الي منزل خالة آش ليدقوا علي الباب و يسمعوا صوت صراخ من الداخل لتعقد آش حاحبيه بأستغراب ليقول سيد …: لا عادي اكيد بتتخانق مع ملاك او كلارا

فتحت مريم الباب لتنصدم حين رؤية آش لتقول بصدمة …:آش …!ادخلي يا حبيبتي اخيرا لقيناكي

دخلت آش و دخل سيد و اغلق الباب لتقول كلارا بنت خالت آش …:امي بتقول لواحدة حبيبتي خيانه

رمقتها مريم بغضب لتقول …:ما تبس يا بنتالجزمة

كلارا بمرح …:انا هروح اكل احسنلي من وجع الدماغ داا اه يا راسي يا نا يما

مريم بأبتسامة …:وحشتيني يا غالية يا بنت الغالية

ابتسمت آش قائله …:و انتي كمان يا خالتو

مريم بحنان …:خشي اوضة حد من اخواتك يا حبيبتي و اقعدي فيها

آش بأبتسامة …:طيب انا هروح انام

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دخلت آش المدرسة و اصبحت ترجع آش القديمة مرا اخري هي كانت تشتاق لأرسلان لكن هو حطمها بالكامل كانت تنتظره كل ليله ليأتي و يأخذها لكن دون جدوي حتي ملت آش من انتظاره و غيرت حياته و هي تتوعد ان تنساها واصبحت الان فيروز … فيروز حسن اسماعيل و بعد مرور 8 سنوات حيث اصبحت فيروز ضابط شرطه هي و بنت خالتها ملاك

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
يدخل العسكري ليلقي التحيه سأله سيد …:ها ملاك و فيروز وصلوا؟

العسكري"امين" …:لا يا فندم لسه مجوس

سيد بغيظ …: اااه منكم انتوا الاتنين محدش هيجبلي شلل غيركوا انتوا الاتنين اتفضل انت يا عسكري

_تمام يفندم..

خرج العسكري..

_____________________________________

كانت ملاك و فيروز نائمين علي الفراش بطريقه مضحكه حتي دخلت كلارا و بهدوء و وضعت صورصار بجانب الاثنين و قالت و هي تمثل الفزع ...: اعععععععع الحقي يا ملاك صرصار صرصار

قامت ملاك مفزوعه و قامت من علي السرير و هي تصرخ …: يلااااهووي هيكلني هيكلني شكله بيطير اجري يا بت (مش انا و بعض الصالحين لا لا😂)

نهضت من الفراش و هرولت للخارج و انفجرت كلارا في الضحك رمقتها ملاك بأستغراب و قالت
بغيظ ...: بتضحكي علي ايه يارب الصرصار يكلك

امسكت كلارا بالصرصار اللعبه و قالت و هي تضحك

_هموت مش قادرة ده صرصار لعبه هههههههه

رمقتها ملاك بغضب وقالت

_ياا حيوانه

و هرولت كلارا و كانت ملاك خلفهم كل هذا و فيروز تغط في ثبات عميق خرجت مريم علي صوتهم و قالت بغضب …:في اي يا زفته انتي و هي

خرج مالك من الغرفة و هو ممسك بسندوتش و بياكله …:ايه سدت النفس دي بتزعقوا لي…!

بصتله كلارا و قالت بمرح …:بقي انت كدااا نفسك مسدوده امال لو مفتوحه كنت عملت ايه كنت اكلتنا الله يخربيتك ههههه

اتجه مالك ناحية مريم و هو يتصنع البكاء …: اعع شايفه يا ماما عماله تعاملني ازاي

رمقتها و الدتها بقرف و قالت …:ملكيش دعوة بيه يا بت

نظرت ملاك للساعه و قالت بفزع …: يا نهار مدوحس داا خالو هيعمل مني انا و فيروز بطاطس محمره اعععع يا فيرووووز

قالت ملاك جملتها و هرولت لتيقظ تلك النائمة فيروز بنما قالت كلارا لـ مريم …:ماما يا حبيبتي مش لو كنتي خلفتي ارنب كان نفعك دلوقتي

رمقتهت امها بغيظ و قالت و هي تجز علي اسنانها …:غوري من وشي يا موكوسه....

~~~~~~~~~~~~~~~~~

ايقظت ملاك فيروز و ارتدت ملاك زي الشرطه و خرجت...

وقفت فيروز امام المرأه تضع كاب الشرطه لتنظر لنفسها في المرآه تغيرت بالكامل لكن اصبحت اجمل بأضعاف فهي النقيب فيروز حسن اسماعيل لم تصبح تلك آش الساذجه التي احبت ارسلان لتقول …:اميرتك اتغيرت يا ارسلان و انت اكيد مش هتعرفه بس كل الي انا عرفاه ان نسيتك يا ارسلان و مسحتك بأستيكة من حياتي

خرجت من غرفتها بعد ان ارتدت جزمتها خرجت و ودعت خالتها و نزلت الي ملاك

___________________________________

كانت كلارا في غرفتها ترتدي ملابسها لتنزل الي جمعتها فهي في كلية الطب صدح رنين هاتفها لترد قائله …: اي يا شكيرا في ايه

_يلاا يا هبله المحاضرة هتبدا

_حاضر يختي داا ايه داا

قفلت السكه في وش يمني و بعد ما خلصت نزلت بعد ما قالت لولدتها...
_________________________

كان يجلس في احدي غرف القصر الضخم ينظر لصورها هي من اثرت قلبه من اول نظره قاطعه رنين هاتفه رد و قال …: ايه يا زفت

_الحق جاسر بيفكر يلعب معاك

_طيب انا رايحله

خرج مراد خارج القصر متجه لشركه جاسر حتي يعلم مع من يلعب

__________________________

بعد وقت وصلت ملاك و فيروز للمركزو كانوا علي وشك ان يدخلوا الي مكتبهم لكن اوقفهم صوت العسكري و هو بيقول …: اللواء عايزكم في مكتبه

ابتلعت ملاك ريقها و قالت بتوتر …: حااضر

ذهب العسكري لتسال فيروز …:يلا دا شكله هيعمل منناا بفتيك

ملاك بتساؤل …:لا يعمل مننا شورما عشان بحبها

اتجهت ملاك و فيروز لمكتب المدير دخلت
و قالت …: ابو السيد حبيبي

فيروز بمرح …:وحشتنا يا ابو السيد و الله

رمقهم سيد بغيظ و قال و هو يجلس علي مكتبه..اهلا اهلاا با الي جايبالي كل امراض الدنياا

ملاك بمرح …: سيد عيب متقولش كدا دا احنا اهل

مسح مجدي وجهه بكف ايديه و قال بنفاذ صبر …: يارب يا ملاك انتي و فيروز تجوزوا واحد يحكم عليكم تسيبوا الشرطه عشان ارتاح منك..

جلست ملاك علي الكرسي و قالت …: بعد الشر علينا يا خالووو

مجدي و هو يحلس علي مكتبه …: اقعدي يا فيروز و اتفضلي يا ملاك دي بعض المعلومات بتاعت جاسر عايز تجمعيلي المعلومات كلها بقي عن جاسر يعني هتدخلي الشركه بتاعته

افرغت ملاك فمها قائله …: داا مستحيل....

♕♕♕♕♕♕♛♕♛♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
كان يجلس في سيارته اخرج صورة لها
ليقول بحزن …:وحشتيني يا اميرتي نفسي اشوفك اووي …
يتبع.....
كل دول ابطال يحدعان و هنزلكم تعريف ليهم و الي كان متابع وقعت في غرام محنونه اكيد عارفهم انا خلتهم هنا و كلهم ابطال بحانب آش و ارسلان و بارت طويل اهوا مش حرماكم من حاجه 😂😂😂
يا تري ملاك هتوافق و لا لا؟!
الكينج هيعمل ايه و يا تري مين الي واخده قلبه و عقله دي؟
متنسوش الفوت و كومنتات كتيررر
#اسطورة_القلم
#روان_احمد

google-playkhamsatmostaqltradent