رواية اتغيرت بيكِ الحلقة الرابعة 4 بقلم علا عز الدين

 رواية اتغيرت بيكِ الحلقة الرابعة 4 بقلم علا عز الدين

رواية اتغيرت بيكِ الجزء الرابع

رواية اتغيرت بيكِ البارت الرابع

رواية اتغيرت بيكِ الحلقة الرابعة 4 بقلم علا عز الدين

رواية اتغيرت بيكِ الفصل الرابع


قبل انتهاء وقت الامتحان وصلت "نوران" الي مدرسه "ريماس" لتنتظر "نور" التي واثقه من اقناع "ريماس" لمقابله احمد ... بدات الطالبات بالخروج من المدرسه و "نور" لم تأتي بعد ... حتي خرجت "ريماس" التي ما ان لمحت "نوران" حتي ذهبت اليها باستغراب
- انتِ ايه اللي جابك هنا
- قولت اشوفك عملتي ايه في الامتحان
- طب مانا هروح البيت علي طول .. ايه اللي جابك يا نوران
- عادي يابنتي مفيش حاجه
- ياسلام !!! ... طيب انا هروح اجيب ملزمه و جايه ٥ دقايق و راجعه و لازم اعرف انتِ جيتي ليه
- ماشي روحي بس الاول
ذهبت و بعد دقائق جاءت "نور"
- هاي .. فين ريماس
- اتاخرتي ليه ... راحت تجيب ملزمه و جايه و علي فكره هاريانى اسئله انا هنا ليه و ايه اللى جابنى
- و قولتلها ايه
- قولتلها تروح تجيب الملزمه الاول و لما تيجى هقولها
- و علي ايه ما تقولى ان نور عايزه تقابلنى و خلاص
كانت هذه من "ريماس" قالتها باستغراب من وجود "نور"
- الصراحه مش انا اللي عاوزه اقابلك
- امال مين
- احمد
- نعم !!!
- انتِ قولتي مفيش حاجه تساعديني بيها ... فانا فكرت و ديه اخر حاجه .. انكِ تيجي تقابلي احمد .. و كمان هو اللي طلب و قال انه هيتغير بس عايز يقابلك
- لكن
- عشان خاطري ربع ساعه بس
- ماشي لما نشوف اخرتها

&ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ&
ما ان خرج "احمد" من مدرسته حتي رن هاتفه ليبتسم تلقائيا عندما يجدها "مريم"
- هاي
- السلام عليكم
- وعليكم السلام ازيك يا مريم
- الحمدلله و انت ؟
- الحمدلله عملتى ايه في الامتحان ؟
- تمام الحمدلله و انت ؟
- حاسس انى شايل
- متقولش كده باذن الله خير
- ان شاء الله
- المراجعه انهارده الساعه٤
- تمام ... بقولك ايه ممكن اكلمك بعدها
- ماشي
- تمام انا هقفل عشان ورايا انا و نور مشوار دلوقتى
- مشوار ايه
- هو تحقيق
- مش قصدى
تتعالي ضحكات "احمد" ليردف بعدها
- بهزر يا مريم
- عادي .. يلا سلام
- سلام
اغلقت الهاتف بغضب من نفسها ف سؤالها خرج بتلقائية و ما كان يجب ان تسأل
- كنتِ بتكلمى مين
- ايه ده انور ... ايه اللي جابك
- قولت نتغدا مع بعض و ارجع تاني الشركه ... عملتي ايه ؟
- كان سهل ... و كنت بكلم احمد
- طيب تمام يلا نجيب اكل و نروح
- اوك يلا
&ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ&
نظر باستغراب للهاتف ف انه كان يمزح و لم يقصد ان يغضبها .. ابتسم عندما تذكر كيف اخذ رقمها ... ف مواعيد المراجعات تتغير و كان هذا من حظه و طلب منها هاتفها و لكنه وعدها و حلف ان يحذف رقمها بانتهاء الامتحانات .. و زادت في نظره عندما استأذنت اخيها قبل ان تعطيه الرقم .. قطع شروده اتصال "نور" تخبره انها في طريقها لمقابلته ف ذهب مسرعا الي المكان

&ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ&
وصل قبلهم بثواني قليله و ما ان جلس حتي ظهروا امامه .. بدأت " نور " بالكلام
- عملت ايه ف الامتحان ؟
- كان كويس .. ازيك يا نوران
- الحمدلله و انت
- تمام ،، ثم نظر الي "نور" ،، ما تروحي انتِ و نوران تجيبوا ايس كريم
و قبل ان ترد "نور" اعترضت "ريماس"
- لا مينفعش اقعد معاك لوحدي
- يابنتي احنا في نفس الكافيه هما هيروحوا يطلبوا الايس كريم بس
و قبل ان تعترضت مره اخري كانت "نور" تجذب "نوران" لتذهبا ... همست "نوران" و هي تسير
- انا حاسه ان في خناقه هتحصل ،، و ريماس هتقتلني
- اسكتي بس انا متفائله
- مش باين
- محبطه طول عمرك
- خلاص ياختي لما نشوف اخرها
- هنشوف ...
&ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ&
جلست ريماس ليبدأ "احمد" الكلام بهدوء
- اولا اسف علي اللي حصل امبارح
- ولا يهمك ،، نسيته اصلا
- ثانيا عملتي ايه في الامتحان
- الحمدلله ،، و كمان اكيد مكنتش عاوز تقابلني عشان تسالني علي الامتحان !!
نظر "احمد" اليها بهدوء مقابل نظراتها العصبيه التي لا يعرف ما هي سببها !! .. و لكنه قال ببرود ...
يتبع..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

google-playkhamsatmostaqltradent