روايات

رواية نبض سليم الفصل السادس عشر 16 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم الفصل السادس عشر 16 بقلم نور أحمد

رواية نبض سليم البارت السادس عشر

رواية نبض سليم الجزء السادس عشر

نبض سليم
نبض سليم

رواية نبض سليم الحلقة السادسة عشر

في نفس الوقت دا كان في ثنائي طايرين بلعربيه ومشغلين اغاني وهايصين طبعا انتوا عرفتوهم خلاص*🌚
احمد:مبسوطه يقلبي
منه:ههه اوي اوي
احمد:يرب دايما بسي بقا هوديكي مطعم جاامد ناكل سمك كله فسفور علشان اروقلك
منه:ههههه والله انا معارفه انا مستحملاك ازاي
احمد:علشان وقعتي في الفخ بتاعي خلاص
منه:ممم شكلي كدا بس اتصدق حابه الوقعه اووي
احمد:ايوووووووووه قول يشاااابي قول
منه:ههههههههه
وفعلا راحوا المطعم و …..
*اما بقا عند ادم*
ادم في الفون:اذيك يملك عامله اي
ملك:الحمد لله كويسه انت عامل اي
ادم:ممكن اشوفك
ملك سكتت
ادم:مش هنطول ساعه بس في حاجات كتير عايز اعرفها
ملك:تمم يا ادم حاضر
ادم:انتي ساكنه فين
ملك:انا في بص هبعتلك لوكيشن
ادو: تمم
وفعلا بعتت لي لوكيش
*تحت عند الحربايه قصدي عبير*
عبير:مممم ركبت معاه طب راقبها واي حته تروحها صورها فاااهم تمم يلا سلام
والله يبنت رؤف مهسيبك
*عند يوسف ونبض*
يوسف بعد متغدو وكلوا ايس كريم
يوسف:عايز اعرفك علي بيبو
نبض:عمتك
يوسف:اه
نبض:ممم وبصفتي اي
يوسف:صحبتي عادي
نبض:واي حد بتصاحبه بتعرف بيبو عليه
يوسف:مممم اه يلا بس هيا مستنياني وبلمرا تشربي سحلب
نبض:سلحوب والله نفسي في يلا
وفعلا يوسف اخدها وراحوا عند بيبوا البيت
بيبو:يوسف حبيبي عامل اي
وبعدها انتبهت لنبض:اي يواد القمر دا
نبض:هههه الله دانا بتعاكس من العيله كلها
يوسف:علشان تعزريني
نبض:انت لا بيبو اه اسمحي اقولك بيبو يعني
بيو:اسمحلك دانا اسمحلك ونص .. تعالي يا حببتي اقعدي جمبي هنا
نبض:ونا أطول يا قمر
يوسف:نبض تبقي صديقه غاليه عندي جدا يا بيبو
بيبو بغمزه:صديقه ماشي ياابو صديقه هصدقك
نبض:احم نحن هنا هههه
بيبو:عادي يعني بيبو تقول الي هيي عوزاه
نبض:طبعا طبعا
بيبو: اصبري اقوم اعملك سحلب دانا بعمل حبه سحلب انما ايي .. ونيجي نكمل الحكايه دي
نبض:ايوا منا جايه علي السُمعه
وشربوا السحلب وفضلوا يضحكوا وبيبوا حكت ذكريات طفوله يوسف كلها لنبض وفضلوا يضحكوا ونسيوا الوقت
*عند ملك وادم*
ادم:هنفضل ساكتين كدا كتير
ملك:هقول اي
ادم:لي سبتيني يملك
ملك غمضت عنها وعيطت
ادم بعصبيه:ملك الله يخليكي مش وقت دموعك دي
ملك:ادم متقساش عليا انا مش متحمله
ادم:اسف بس عايزا اعرف انتي اذاي تفرطي فيا بلسهوله دي انتي فاكرا اليوم الي سبتينه في عملتي اي …………….
*عند احمد ومنه*
قعدين في الكافيه وبيضحكوا وفجأه احمد شاف نانه
*نانه بنت احمد كان معاها*
نانه وهيا بتروح عليهم:مش معقول ميدو فينك يميدو وحشني موت وسلمت عليه وحضنته
منه بغيره:والله
احمد بتوتر:دا دا دا
منه بغيره:اي نسيت الكلام مين دي
نانه بستفزاز: وانتي من نفس لستت ميدو اصل ميدو نسونجي قديم وانتي بقا خطبته ولا لسه بيرسم عليكي الحُب اوعي يضحك عليكي .. اصلوا بيعملها كتير
احمد شتمها في سره وبص لمنه
منه بدموع:متتكلم
احمد:متصدقيهاش يا منه ولله .. ونتي عارفه الماضي بتاعي
نانه:هتتكلم تقول اي يبيبي والله واحشني موت انتي عارفه انا اكتر واحده عمرت معاه قعدنا سنه مع بعض بس احلي سنه ميدو دلعني فيها وبصت لمنه صدقيني هتنبسطي اوووي معاه
منه خدت شنطتها وخرجت تجري
احمد وهوه بيزق نانه:ابعدي يخربيت امك
وخرج يجري ورا منه
احمد:منه منه يبت رايحه فين طب طب حااسبي العربيات منه حاااااااااسبي
منههههه منههههههههههه لااااااااااا
…………..
*عند بيبو*
نبض ويوسف وبيبو قعدين بيضحكوا بسنت اتكلمت
نبض:بسبوسي
بسنت بصريخ:نبض الحقيني
نبض بخضه:في اي يبسنت مالك
بسنت:سليم سليم ينبض واقف في••••وعايز يرمي نفسوا
نبض بصريخ:متعملي حاجه انتي مش معاه
بسنت بعياط:مش رادي يسمع مني ينبض عمال يعيط وبينده عليكي ينبض والنبي تعالي
نبض:طب طب جاايه
يوسف:في اي
بيبو:في اي يبنتي
نبض ببكاء:لازم امشي لازم
وخرجت تجري
بيبو:الحقها يا يوسف
يوسف جري وراها لحد تحت
يوسف وهوه بيقف قدمها:ممكن تفهميني في اي وبتعيطي لي
نبض:سليم سليم عايز يرمي نفسه عايز يموت نفسه لازم اروحله يا يوسف اوعي بقا
يوسف بكسره:طب تعالي هاجي معاكي
وفعلا اخدها بلعربيه ووداها وشافوا سليم واقف وخطوات بسيطه وهيكون ميت
نبض وهي بتجري عليه:سليم سليم انت بتعمل اي
سليم ببكاء:انتي جايه لي عايزا اي انتي مش سبتيني عايزا مني اي امشي ينبض امشي
نبض ببكاء:طب انزل انزل هنتكلم يسليم انزل بقا انت اتجننت ازاي هتعمل كدا
سليم بزعيق:ايوا اتجننت اتجننت لما ضيعتك من ايدي اتجننت لما خليتك تكرهيني .. بس انا مظلوم زي ذيك بظبط ويمكن اكتر كمان .. سامحيني ..لاكن مش هعرف اكمل من غيرك ينبض افهميني
بسنت ويوسف واقفين وبيتابعه الموقف بس بسنت بتعيط وبتفتكر سليم
Flashback……
بسنت خلصت مكالمه خطبها ودخلت مش لقتهم خرجت تاني شافت سليم واقف بيعيط
بسنت:سليم انت بتعمل هنا اي
سليم بدموع:نسيتني وحبته يبسنت
بسنت:سليم نبض اتوجعت منك
سليم:بس بس خلاص ومشي علي العربيه
بسنت جريت وركبت وراه
بسنت:مهو انا مش هسيبك لوحدك في الحاله دي
سليم بدموع:بسنت انزلي لو سمحت
بسنت:اعتبرني مش موجوده
وسليم مستناش ومش بلعربيه بسرعه بسنت كانت خايفه منها وكان مشغل اغنيه *نسخه منك* و *لمين هعيش* وكان بيعيط لحد موصل •••• وقرر انو ميعش من غير نبضه
Back….
ويوسف بيتابعه بقلب محروق
نبض:طب تعالي تعالي يسليم اديني ايدك مش انا نبض وانت بتقول بتحبني تعالي وهنتكلم
سليم:قوليلي انك بتحبيني
نبض ببكاء:بس يسليم اسكت اسكت
سليم:يبقي كرهتيني فعلا
نبض:سليم انا مش حد مهم في حياتك علشان تعمل كدا بنت في حياتك وخلاص حكايتك معاها خلصت لي تعمل كدا علشاني انت لو تعرفني بجد وبتحبني هتعرف اني مستحيل ارجعلك بس ممكن نبقي صحاب
سليم:بس انا بحبك
نبض:طب تعالي قرب يسليم قرب هات ايدك
سليم وهوه بيرجع لورا:بحبك ينبض بحبك
نبض:سليم سليم سلييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييم ……………………………….
*في المستشفي*
تدخل حادثه المريضه حالتها صعبه كسر في الايد والرجل نزيف حاد كدمات في كل جسمها والجمجمه عايزا اشعه مقطعيه علشان يحددوا وتدخل اوضه العمليات
احمد برا قعد علي الارض وبيعيط:يرب يرب يرب خرجهالي يرب بحبها خرجهاالي متختبرنيش فيها متسبنيش يمنه متسبنيش بحبك يمنه خليكي جمبي والله مهقدر استحمل تبعدي عني ويحصلك حاجه ياااااااارب
بعد ربع ساعه
الممرضه:لو سمحت هوه انت تقربلها اي
احمدوهو بيمسح دموعه وبيقوم:انا انا لي في حاجه
الممرضه:طب احنا عايزين اهلها اتصل بيهم لازم يجوا علشان لازم يمضوا علي الاقرار دا
احمد:اقرار اي
الممرضه: دي عمليه هنعملها في الجمجمه علشان متضرره ولازم حد من اهلها يمضي الاقرار دا ممكن تتصل بيهم عقبال ميجيوا يمضوا علشان معندناش وقت
احمد هز راسوا ومعرفش يتصل بيهم ازاي ولا يقولهم اي فتح الشنطه بتاعت منه واخد الفون ومكنش بباسور وطلع نمره بابا واتصل
ابو منه:اي يمنه حببتي اتاخرتي كدا لي
احمد ببكاء:ااا انا مش منه
ابو منه بستغراب:حضرتك مين مش دا فون بنتي منه وبعد كدا بدأ عليه القلق بنتي بنتي فين حصلها حاجه
احمد ببكاء:بنت حضرتك في العمليات عملت حدثه وهيا دلوقتي في مستشفي••••••••ولازم تيجي بسرعه
ابو منه بعياط:حاضر جاي طب هيا حالتها اي
احمد :لما تيجي هتعرف
وقفل معاه وقعد وفضل يدعلها كتير انها تقوم
*عند ادم وملك*
ادم:ملك مش وقت دموعك دي انتي فكرا اليوم الي سبتيني في عملتي اي
ملك بعياط وصوت عالي: كان غصب عني يا ادم لي مش رادي تفهم دا
ادم:فهميني
ملك بدموع:…..
Flashback…..
في الفون
ادم:ملُكتي
ملك:يقلبها
ادم:عامله اي حببتي النهاردا
ملك:كويسه يحبيبي وانت
ادم:كويس لما سمعت صوتك ياحببتي ها هتفاتحي بباكي النهاردا في موضوعنا
ملك:اه ربنا يعديها علي خير
ادم:لي بقا هوه انا اترفض ولا اي
ملك:لا يحبيبي دانت سيد الشباب يعمري بس اهلي بقا
ادم:لا لا فتحيهم بس وانا هحدد معاهم يوم وبعدين منا قولتلك سبيني اروح لباباكي وافتحه انا قولتيلي لا انا هقولك ورفضتي
ملك:خلاص يا اندومي انا هحلها
ادم:بتخيل لو نبض سمعتك وانتي بتقوليلي يا اندومي هتاكلك
ملك بغيره:مممم ست نبض بقا انت اندومي بتاعي انا بس فاهم
ادم:فاهم يكبير قلبي انت عارفه يملك انتي عامله في قلبي قلق كبير وبتهديدي كُل الي جوا انك تخرجيهم وانتي تربعي
ملك:هههه منا كدا كدا مربعه جوا يميدو
ادم:هموت واعرف اي جاب ادم لميدو دا
ملك:انا اقول الي انا عايزه
ادم:تؤمرني يكبير والله بحب واحده من المدبح
ملك:بتقول حاااجه يعمريييي
*بصوت فدوه*
ادم:ههههه مش بقولك مدبح او مخدرات
ملك:حبيبي انا اعمل اي حاجه
ادم:هوه انا بحبك من شويه
ملك:لا لا براحه عليا انا رُكبي بتسيب من كلامك دا
ادم:دانا بحبك وبعشقكك يفرولتي يملكه قلبي وعمري وقريب شريكه حياتي وام ولادي دانا هبسطك اوووي يحببتي
اول بت يملك
ملك:ممممم
ادم:ههه اي القطه كلت لسانك
ملك:هيييح يلا اقفل بقا هدخل لبابا
ادم:باي يعمري بقولك
ملك:ممم
ادم:حاسبي تقفلي علي صباعك ههههههه
*سم ناقع يا ادم*
ملك:اقفل يا ادم قبل مغير راي في موضوع الجواز
ادم:ههههههه
ملك وهيا بتقفل:تدوم ضحكه قلبي
ملك:صباح العثل يابابا
عبدلله:صباح الفل يحببتي خير
ملك:بس هوه اصلوا
عبدلله:ممم جيبي من الاخر
ملك:اصل في واحد عايز يتقدملي وكدا وكان عايزني يعني احددلك معاد معاه
عبدلله:مرفوض
ملك:لي بس يبابا
عبدلله:ملك انتي عارفه ان ابن عمك هيتجوزك لزمتها اي بقا
ملك:بس انا مبحبوش
عبدلله:خلص الكلام يملك مفيش جواز غير من ابن عمك والا قسما عظما يملك العريس الي انتي عايزاه دا هتكون ايامه في الدُنيا معدوده وانتي عارفه انا ممكن اعمل اي فاهمه فااااهمه
ملك بدموع:فاهمه
وخرجت بتعيط وتقابلت هيا وادم
ادم:مالك بس يقلبي
ملك بدموع:بابا رافض يا ادم
ادم:طب خلاص انا هكلمه متزعليش انتي
ملك:مش هيرضي يا ادم انا عارفه بابا
ادم:اي السبب
ملك:هيجوزني ابن عمي
ادم:بتقولي اي يروح امك
ملك:ادم انت عارف اني مش بحب كدا
ادم وهوه بيحاول يهدي:اسف بس اهدي اذاي وانتي بتقوليلي هتجوز واحد غيرك
ملك:انا بحكيليك الي حصل يا ادم
ادم:خلاص نهرب ونتجوز
ملك:انت بتقول اي يا ادم مستحيل اعمل كدا طبعا
ادم:طب اعمل اي
ملك افتكرت تهديد ابوها:بس يا ادم انا مش هقدر اكسر كلمه بابا واكيد هوه شايف ان دا احسن ليا
ادم بصدمه:يعني اي
ملك بدموع:ادم عايزاك تعرف اني بحبك بس اسفه مش هقدر اكون ليك
ادم بدموع خفيفه: ملك انتي بتقولي اي انا بحبك متعمليش كدا ارجوكي
ملك:اسفه يا ادم كُل دا علشانك والله مش علشاني
ادم:ملك متمشيش
ملك:اسف يا ادم اسفه ومشيت وهيا بتعيط
وادم كان بيحاول يكلمها مش بترد وبعددت عنه نهائي وفي يوم بعتلها اغنيه *انا زعلتك في حاجه*
وهيا سمعت الاغنيه وعملتوا بلوك وبعدها باسبوع اتجوزت ابن عمها وعملت فرح وهوه راح وشفها من بعيد وكان بيعيط وبيموت
Back……….
ملك بدموع:والله يا ادم انا حبيتك ولسه بحبك لحد دلوقتي
ادم:وجوزك
ملك:مات
ادم:حبتيه
ملك بدموع
Flashback……
يوم من الايام الي ملك عشتها مع جوزها
مصطفي بزعيق وماسك برشام في ايدو:ملك ملك
ملك:ن نعم يمصطفي في حاجه
مصطفي وهوه بيجبها من شعرها:اه في يروح امك اي دا بتاخدي حبوب منع الحمل مش عايزا تحملي مني
ملك بعياط:ااااااااه سيب شعري يمصطفي انت اتجننت
مصطفي:دانتي لسه هتشوفي جنان مبتحبينيش يملك بتقليلي من رجولتي
ملك:مبحبكش يمصطفي بكرهك بكرهك ومن اول يوم وانت عارف اني بكرهك وقابل انك تعيش معايا انا بحب واحد تاني وولادي مش هيكونوا غير منو اااااااه
مصطفي:انا هعلمك الادب من اول وجديد يبنت عمي وفضل يضرب فيها لحد ما اغمي عليها ومن اليوم دا كانت في السرير شهر بيعالجوها
Back……
ادم بعصبيه:اه يا ********
ملك:ادم خلاص دا مهما كان ابن عمي ومات ميجوزش عليه غير بالرحمه
ادم:وانتي مرحمكيش ليه
ملك:نصيبي كدا المهم انت عملت اي في حياتك
ادم:لسه واقف عند اليوم الي سبنا بعض في
وفضلوا باصين لبعض
ادم:ملك انا انا
والفون رن
ادم:دي نبض
ملك بغيره:ممم
ادم:ههههه انتي لسه بتغيري
ملك:شوفها عايزا اي
ادم:شويه وهتصل بيها وشغل اغنيه *مصدقت اتقابلنا*
ومسك ايدها وفضلوا باصين لبعض
*نبض في المستشفي وهيا بتعيط*
نبض:رد يا ادم رد بقا
بسنت بعياط:يرب منه تكون كويسه لي بيحصل كُل دا
احمد مين خبطها وازاي اتخبطت وانت معاها
احمد بدموع:مش عارف كُل حاجه حصلت بسرعه وحتي معرفتش اجيب نمره العربيه
ابوها:انت لسه ليك حساب معايا بس لما اطمن علي بنتي
سليم بدموع:ان شاء الله هتكون كويسه
يوسف وهوه بيجري علي احمد:احمد في اي انت كويس
احمد:منه يا يوسف بقالها فوق الخمس ساعات في العمليه جوا ومحدش رادي يقولنا حاجه ومضوا ابوها علي تقرير علشان عمليه نفُخها انا هتجنن يا يوسف
يوسف بمواساه:اهدي اهدي ان شاء الله هتكون كويسه وبص لنبض ونبض بصتله بدموع ……
Flashback…….
سليم بيرجع لورا وخلاص هيقع
نبض:سلييييييييييييييم
يوسف كان سبقه بمهاره وشدوا وقعوا علي الارض
نبض جريت عليه وفضلت تضربه:انت كُنت هتعمل اي انت اتجننت يسليم عايز تموت نفسك لي عايز تعمل فيا كدا لي يسليم
سليم:علشان بحبك ينبض
نبض:حرام عليك حرام عليك هتموتني بعدك يسليم
يو
ولسه هتنادي عليه لقت يوسف مشي بعربيته
خبطت علي الارض
بسنت:نبض الحقي منه عملت حادثه في المستشفي
نبض بصدمه وبكاء:اي مستشفي اي وخدوا عربيه سليم ومشيوا
اما عند يوسف في العربيه:شكلي هعمل زي مجاسر قالي وهسيبك تكملي معاه ينبض يرتني مشوفتك يرتني محبيتك ينبض اااااااااه ينبض اااااااه وشغل *مفيش واحد بيتعلم*
*محبتش* وكان موجوع علي نبض لحد ما احمد اتصل بي وبلغه وراحله المستشفي
Back……….
نبض:يوس
يوسف:اهدي يا عمي ان شاء الله هتكون كويسه
ام منه:انا عايز بنتي هاتولي بنتي
ابو منه بزعيق:انت عملت في بنتي اي ولي كانت معاك وانت مين اصلا
احمد بدموع:انا انا بحبها
يوسف شتمه في سره:قصده يعني انو كان هيجي يكلم حضرتك
ابوا منه بعصبيه:انت تخرص خالص حُب اي انا بنتي متعملش كدا وحتي لو فنا مش عايز اشوف وشك تاني فاهم اتفضل امشي ومنه بعد متفوق مش هتشوفها تاني امشي من قدامي
ام منه:منك لله لو كُنت السبب في اذيه بنتي
احمد:لا مش ماشي قبل مطمن عليها
يوسف:خلاص خلاص انا هاخده تعالي معايا
احمد بعصبيه:مش هروح حته قبل مطمن عليها يا يوسف
ابو منه:امشي بدل مطلوبلك الامن
احمد:اطلب الي تطلبه انا ظابط ميهمنيش
يوسف:يجماعه صلوا علي النبي
الدكتور خرج:اي التهريج دا
ابو منه:بنتي بنتي مالها
الدوك:للاسف دخلت في غيبوبه
ام منه:بنتيييييييي
احمد بدموع:هتفوق امتي
الدوك:الاول نقول ان ال24ساعه الي جاين يعدوا علي خير وبعدها نحدد الغيبوبه
ابو منه بعياط:يقلب ابوكي يبنتي لاحول ولا قوه الا بلله ان لله وان اليه راجعون يرب مليش غيرها يرب
ام منه ببكاء:اه يبنتي يرب متوجعش قلبي عليها يرب
احمد:انا عايز اشوفها
الدوك:للاسف مينفعش
احمد:انا ظابط يعني اي مينفعش انا عايز اشوفها
يوسف:اهدي يحمد مش كدا
سليم:يدكتور يعني هيا حالتها صعبه اوي
الدوك:للاسف اه الحادثه كانت جامده عليها والضرر كتير علشان كدا دخلت في غيبوبه وكمان وجدكم هنا ملوش لزمه اتفضلوا بعد ازنكم
يوسف:تمم يلا يجماعه يلا يبسنت خُدي صحابك وامشي وانت يحمد يلا
نبض:يوسف
يوسف:نعم
نبض:انا
يوسف:مش محتاجه تبرري اه الف سلامه علي منه ربنا يقومهالك بسلامه ومشي واحمد معاه وبيعيط
نبض ببكاء:يوسف اسمعني ييوسف
سليم:ا انا
نبض:انت تسكت خالص يسليم اسكت خالص انا عايزا اخرجك من حياتي بقا فاااهم اخرج برا حياتي ومشيت للبيت
اما سليم فأخد بسنت ووصلها وهوه مشي ويوسف اخد احمد الي كان مُنهار للبيت وجاسر عرف ويوسف الي كان قلبه موجوع ان نبص لسه بتحب سليم وخايفه عليه اما نبض فهيا كانت حاسه ان كُل حاجه بتحصل ليها ورا بعض ومش بتلحق تفرح
*في البيت*
نبض بتعيط وبتحكي ل أدم علي كُل حاجه علي يوسف وسليم ومنه
ادم:حبتيه
نبض:معرفش يادم بس الاكيد لا انا كُنت محتاجه وجوده كان بيسمعني
ادم:نبض متتحكميش في مشاعرك من نحيه يوسف
نبض:ااا
ادم:خلصت ينبض سيبي نفسك اما بقا لمنه فهيا ان شاء الله هتكون كويسه وسليم سيبيه عليا
نبض حضنته:انا تعبانه اوي يا ادم انا بقالي كتير اوي مفرحتش وزعلانه هوه انا لي مش مكتوبلي الفرحه انا اخر مرا فرحت كانت خطوبتي ومن ساعتها وانا موجوعه وبتخذل من كُل الي حواليا متسبنيش يا ادم بلله عليك
ادم:بس يهبله اسيب مين دانتي بنتي وبعدين يحببتي امسحي دموعك وتعالي نصلي ركعتين كدا علشان تهدي
وفعلا قامو صلوا ونبض لما سجدت فصلت تعيط تغيط كتير اوووي وادم طول في السجود علشان يسبها تطلع الي جواها وخلصه
ادم:هنزل اجبلك حاجه تكليها
نبض بدوخه:ادم
واغمي عليها وفضل يفوقها مش بتفوق وبعت جاب دكتور وكانت عبير الي معاها في الاوضه هيا والدكتور
الدكتور خرج:مالها يدكتور
الدكتور:اا ااا احنا اا هنحتاج نبض عندنا في المستشفي نعملها شويه تحاليل وياريت لو نروح دلوقتي
وفعلا ادم سمع كلام الدكتور وراح المستشفي وعملوا التحاليل كُل دا ونبض واخده مُهدئ ونايمه ونتيجه التحاليل طلعت
ادم:ها يدكتور
الدكتور:ااا ااا اا هوه انا كُنت شاكك ان مدام نبض حامل بس هيا مش حامل
ادم بصدمه:مدام
ندي بنفس الصدمه:حامل
عبير:يالهوي
ادم:انت بتقول اي
الدكتور:ااا اااا التحاليل بتقول كدا عن اذنكم
وسابهم علي صدمتهم
*تاني يوم*
*عند الشباب*
احمد منمش وهيموت ويروح يطمن علي منه وكان بيعيط ومشغل اغنيه *اول يوم* وبيفتكر منه
احمد بعياط:ااااه يمنه دخلتي حياتي شقلبتيها عُمري مكنت افكر اني احب واخاف علي حد كدا بحبك يمنه اه بحبك بقولها وانتي مش قدامي بس تقومي بسلامه يحببتي وهقولهالك وهتجوزك بس قوميلي بسلامه يحببتي متسبنيش يارب متختبرنيش فيها يرب وحشتيني يحببتي وحشتيني اول يوم من ساعه مدخلتي حياتي مسمعش صوتك يحببتي بتمني ان كُل دا يبقي حلم يعمري واصحي منو علي ابتسامتك وضحكتك وكلامك حببتي ارجعيلي انا اسف كُل دا حصلك بسببي ارجعيلي يمنتي يحببتي وحشتيني اوي اوي يمنه وفضل يعيط ويكلم صورها
*عند نبض في المُستشفي*
كلهم قاعدين وبصنلها وادم جاب اخره
نبض وهيا بتمسك دمغها:ااه انا فين
ادم:مممم اي يمدام نبض فوقي كدا
نبض:مدام اي يا ادم هتهزر
ادم بعصبيه:وانا اهزر معاكي لي
ندي:براحه يا ادم نفهم منها
ادم:نفهم اي نفهم ان الهانم بتلف علي حل شعرها والصور دي ووراهم صورها وهيا طالعه البيت مع يوسف
نبض يدموع:انا مش فاهمه حاجه
ادم:مش فاهمه اي يهانم هيا دي الثقه الي ادتهالك بضيعي شرفنا يهانم مع الزباله دا وربي لهندمكم وانتي هربيكي من اول وجديد وخرج
نبض:يجماعه حد يفهمني
عبير:يفهمك اي انتي واحده ******الدكتور يعملك تحليل تطلعي مدام يا*******
نبض:مدام اي انا محدش جي جمبي
عبير:منتي هتقولي اي غير كدا منتي واحده ****** وعايزا تداري بس الحيوان الي معاكي دا لازم ياخد جزاءه يلا يندي ملناش قعده مع ال*****دي
وفعلا خرجوا وسابوا نبض في صدمتها لوحدها ..!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبض سليم)

اترك رد

error: Content is protected !!