رواية عيون الصقر الفصل الثاني 2 بقلم منة وائل

 رواية عيون الصقر الفصل الثاني 2 بقلم منة وائل

رواية عيون الصقر الجزء الثاني 

رواية عيون الصقر البارت الثاني



رواية عيون الصقر الحلقة الثانية

(الفصل التاني)
عيون بجمود مزيف:هو عنده حق ومش زعلانه انا دلوقتي واحده قذره وتخليت عنه في عز مهو محتاجلي انا دلوقتي زعلانه لي هو خلاص بقا يكرهني ويعتبر احنا الاتين داخلين علي عداوه بعد م كنا اتنين بيعشقوا بعض واكملت بصراخ بقا بيكرهني ميعرفش انا عملت كدا لي لا مش هعيط انا حلفت مش هنزل دمعه غير لما يحضني ويقولي عيطي دا الوقت للي مسمحولي اعيط فيه
والباب خبط واسيل دخلت
اسيل:عيون احنا محتاجين شركه الجندي تتعاقد معانا
عيون بجمود:لا مش هنتعاقد مع الشركة دي
اسيل:مينفعش عشان الصفقه محتاجه 3 عملاء
عيون بزعيق وخنقه:يعني اي مفيش اي شركه في مصر عاوزة تتعاقد مفيش غير الشركة دي
اسيل:لازم شركه مستواها المالي كبير مش اي شركة هما ثلاثة عملاء بس للي هما الورد والجندي والحديدي
عيون بغضب:وانا مش هروح اقول لشركة الجندي عشان خاطري ي صقر بية اتعاقد في الصفقه وانا اسفه اني زعلتك هو دا الصح يعني ولا اي
اسيل بغضب:انا مش شغاله عندك عشان معملتك تبقا كدا انا زي زيك وانتي في قلبك فيه جرح انا في قلبي ميت جرح مش حرج واحد
عيون:قصدك اي
اسيل:قصدي انك كنتي هتموتي النهارده لما شوفتي صقر وكنت عاوزاه يخدك في حضنه طب انتي حبيبك لسه عايش وبتشوفيه وبتسمعي صوته لكن انا حبيبي مات يعني لينا لقاء بعد لما اموت وقعدت علي الارض بنهيار
عيون حست بندم وسبتها وخدت مفاتيح العربيه ومشت
عيون وهيا في العربيه
عيون:لي هيا ملهاش اي ذمب اني اعملها بقسوه دا احنا متربين مع بعض واكملت بصراخ انا عاوزه حد يفهمني عاوزه حد يطبطب علي قلبي انا اسفه ي اسيل وعارفه ان كينان وحشك والوقت للي مات فيه كنتي محتاجاني انا لي بعمل كدا لي اي حد بحبه بسيبه في الوقت اللي بيحتاجني فيه لي اهدي ي عيون لازم اصحح اخطائي لازم احسسها بحنان يونس ديمٱ في الشغل وبعيد عنك وانا بعيده عنك بس والله انتي اختي وتؤامي بس من النهارده هخليكي ملكه بحبك ي توأمي وابتسمت
#####
نوح بخبث:بقولك ي هايدي
هايدي بدلع:ي عيون هايدي وهيا قاعده علي رجلة
نوح هو بينظر اليها نظرات كذئب الذي يفترس فريسته
هايدي بدلع:هو مستر صقر هيجي الشركه امتي
نوح بخبث:مش هيجي
صقر بجمود من خلفهم:اطلعي برا الشركه ومش عاوز اشوف وشك تاني عشان هنسفك من علي وش الارض
هايدي بخوف:لا ي مستر صقر هو للي قالي
صقر بزعيق:قولتيلك برا ومش عاوز اشوف وشك
هايدي خرجت بسرعه من الخوف وقلبها بيدق
نوح قاعد ببرود:مش قولت مش هتيجي الشركه
صقر بغضب:اه م انت عاوز تشتغل شغل الوساخه بتاعتك الكلام دا ميحصلش في مكتبي
نوح بسخريه:ماشي هبقا اشتغل شغل الوساخه دا في مكتبي
صقر:عملت اي في الصفقه
نوح:احنا هنروح بكرا للحج مصطفي هو هيتصرف عشان هما اصلا محتاجينا عشان لو الصفقه دي مكتملتش هيخسروا كتير
صقر:اممممم
نوح بتساؤل:صقر انت بتحب
صقر بجمود:انت واعي للي بتقوله اي الكلام الفاضي دا
نوح بجمود:اي علاقتك ب عيون
صقر حس بنار في قلبه لما نوح نطق اسم عيون وعروقه برزت ووشه احمر
نوح بسخرية:السؤال صعب
صقر بجمود:عاوز تعرف اي
نوح:انا عارف ان عيون كانت حب حياتك وكانت لي هيا مازالت حبك الوحيد اما بقا بنت عمك دي اتجوزتها عشان ابوك دا وصيته وخلفت بنت وبتعملها ب قسوه اقولك لي عشان انت مش بتحب امها وطلقتها وللاسف البنت امها باعتها ليك بفلوس لو كانت زي اي ام كنت هقولك طالما انت مش بتتقبلها وبتضربها ومش مقدر الحاله للي هيا فيها كنت اعطتها لامها ترعاها
صقر بجمود:خلصت القصه بتاعتك دي وبعدين مين للي قالك
نوح:انا مش صاحبك ب الاقوال بس انا عارف كل حاجه عنك وعارف البيت للي انت اصلا عايش حياتك كلها فيه عشان حاطط كل صور عيون في البيت دا ومش بتروح الفيلا غير لما بتكون عاوز تعذب بنتك وتنتقم منها
صقر بزعيق:خلاص ي نوح خلاص مش عاوز اسمع حاجة تانيه
نوح فضل انه يسكت
صقر:سبني لوحدي
نوح:هستناك بكرا الساعة 11في شركة الامل وخرج برا المكتب
صقر بهمس:كل كلمه قالها صح كل حاجه صح وكسر كل حاجه علي المكتب علي الارض
ومسك السيجار وقعد يفكر وعيون مش بتروح من تفكيره وقد اي هو عاوزه يخدها في حضنه وعاوز ينتقم منها و صورة حور بنته مش بتفارق تفكيره
#####
ريما:حور مالك ي حياتي
حور بدموع:هو انا لي مش بعرف امشي علي رجلي
ريما بدموع:ي عيوني انتي تعبانه شويه بس وهتبقي كويسه
حور:بس انا اصاحبي بيتريقوا عليا وبيقولو المشلوله اهي انا مشلوله
ريما لسة هتتكلم صقر دخل
صقر بجمود:ريما سبينا
حور مسكت في ريما وعيطت
ريما بدموع:هيا معملتش حاجه ي صقر
صقر استحقر نفسه قد اي ان هو قاسي للدرجادي
صقر هز راسه ل ريما وسبتهم وطلعت اوضتها صقر بص لحور ونزل لمستواها
صقر حمل حور علي دراعه
حور:ونبي ي بابي مش تضربني انا اسفه
صقر واول مره عينه تنزل دموع من قبل 5 سنين
حور وهيا بتمسح دموعه:بابي مش تعيط انت أسدي
صقر ومستحملش اكتر من كدا وانفجر في العياط
حور بطفوليه خدته في حضنها:خلاص ي بابي انا بحبك اوي
صقر بحنان ابوي:وانا بعشقك ي حورية بابي
حور ببرائه:انا حورية
صقر وهو بيدفن وشها في ايده:انتي حوريتي
حور بألم: ي بابي ايدك بتوجعني
صقر ب لهفه:من اي ي حوريتي
حور:اصل انت ضربتني علي وشي
صقر بدموع:انا اسف ي حوريتي سمحيني بحبك ي حوريتي
حور:وانا بحبك ي أسدي
صقر دفنها في حضنه وحس بحنان مش طبيعي في حضنها وناموا في ثبات عميق ولاول مره ينام وهو قلبه مرتاح ولكن هناك قطعه من قلبه مازالت تتألم لفقدان عيونه
ريما بأبتسامه:ربنا يحنن قلبك عليها ي صقر واكملت بحزن انا عارفه انت هترتاح امتي وانشاء الله ربنا يريحلك قلبك وقفلت النور والباب دخلت اوضتها تنام
ولكن لحظه هل ستظل حياة ريما كما هيا أم ستتغير
#####
عند اسيل
مسحت دموعها وقامت خدت مفاتيح العربيه ومشت
اسيل: انت وحشتني اوي تعرف ي كينان انا بحبك اوي وعمري منسيتك انت قبل متكون حبيبي كنت صديقي واكملت بصراخ بس انا حبيتك انت محبتنيش انت كل شوية تجيلي في الحلم وتقولي هتنسيني في حد هيحبك اكتر مني بس انت متعرفش ان انت مستحوذ علي قلبي وعقلي مفيش حد هيعرف يفرغ حته من قلبي وعقلي ويخودها لكن انت مش كنت بتحبني عشان لو بتحبني مكونتش كل شويه تجيلي في الحلم وتقولي عيشي حياتك لا انا مش هعيش حياتي انت كنت حياتي وكلها ومازالت حياتي انا بحبك اوي وهنتقابل قريب انت عارف ي حبيبي انا نزلت مصر مش عشان الصفقه لا عشان روحي موجوده في مصر لكن واكملت بمرح كفاية كدا النهارده انا كل يوم هجيلك احكيلك عن يومي باي ي حبيبي ومسحت دموعها ومشت
#####
صباح يوم جديد ملئ ب الاحداث
عيون بنشاط قامت من النوم ولبست بنطلون اسود وبليزر اسود وربطة شعرها الاحمر المتوهج ديل حصان وراحت تصحي اسيل
عيون بمرح كانت تفتقده:اسيل سولي
اسيل بجمود واستغراب:انا جهزه
عيون بغمزه:بطل ي بت هاتخدي من الجو
اسيل بصدمه؛في اي
عيون مسكت ايديها:انا اسفه ي توأمي
اسيل بصدمه اكبر:نعم
عيون بخبث:لا مش هقولها تاني
اسيل حضنتها وعيون شددت في احتضانها
اسيل بدموع:كنت محتاجه للحضن دا ي عيون متسبنيش لوحدي تاني
عيون:مش هسيبك ي توأمي تاني يلا نروح الشركه
اسيل:مش هنفطر
عيون:همك علي بطنك كدا تعالي هنروح مكان نفطر فيه
اسيل:مااااشي يلا ومشوا مع بعض
اسيل بصراخ:بتهزري هناكل في الشارع
عيون:انزلي ي بت اخلصي دا احلي اكل
اسيل:لا انا مش جعانه
عيون بإبتسامة:هتنزلي
اسيل:هنزل
وراحوا يكلوا علي عربية فول
اسيل:واو واو واو
عيون:عجبك
اسيل:اه جدا عشان خاطري نيجي هنا علي طول
عيون إأبتسامه:ماشي ي اسيل يلا بقا لسه نص ساعه علي الاجتماع
اسيل:عااااا اتأخرنا
عيون بضحك:يخربيتك خضتيني
وراحوا عند العربيه
اسيل:العربيه مش بتدور
عيون:الزاي كانت حلوه ونزلت
عيون:في حد خرم كوتس العربيه
اسيل:طب هنعمل اي دلوقتي
عيون:عادي ي سولي هناخد تاكسي
#####
عند صقر
حور وهيا بتقبل صقر من جبينه
حور:بابي بابي اصحي
صقر بإبتسامة:حوريتي صباح الخير
حور:صباح النور ي بابي انا بحبك عشان انت مش بتضربني
صقر زعل ونزل راسة
حور بيدها الصغيره رفعت راسه:بابي انا اسفه
صقر بحنان:ي حياتي انا بعشقك وقعد يزغزغ فيها وهيا تضحك وهو فرحان انة قدر يقرب من حور
حور:بابي نسيت المدرسه
صقر بتمثيل:انا بفكر ان حوريتي مش تروح المدرسه النهارده
حور:ايوة ي بابي مش اروح
صقر:يبقا حوريتي هتيجي معايا المكتب
حور حضنت صقر:انت بابي أسدي
صقر:وانتي قلب أسدك يلا ي حوريتي ولبسها وهو لبس واشتلها ونزل
ريما بأبتسامه:صباح الخير
صقر بحنان:صباح الجمال ي ريما
ريما بحنان:اي الروقان دا
صقر بأبتسامة:عشان انا وحوريتي بقينا اصحاب صح ي حوريتي
حور بمرح:صح ي أسدي باي باي ي ريما انا وبابي هنروح المكتب اجري ي بابي عشان ريما هتقول وانا كمان عاوزه اجي
صقر بمرح:ايوه يلا ي حوريتي باي ي ريما
ريما:سلام
صقر وهو بيقعدها علي الكرسي حوريتي
حور:بابي انا معايا شكولاته اجبلك
صقر هو بيسوق:لا ي حوريتي مش عاوز
حور بصراخ:بابي شوف باربي دي شعرها احمر زي العروسه بتاعتي
صقر بستغراب:باربي اي
حور:بص ي بابي
صقر بس وشاف منظر خيالي شاف عيون وشعرها بيطير وهيا بتضحك مع اسيل صقر ابتسم بتلقائيه ولكن هذه الابتسامه لا تظهر الا عند ظهور عيونه او حوريته
حور ب لهفه:وقف ي بابي انا عاوزه اتصور مع العروسه للي بتمشي دي
صقر:ي حورتي دي مش عروسه دي انسانه
حور:عااااااا انا عاوزه اعمل شعري احمر زيها هو جميل صح
صقر وهو بيبص علي عيون:هيا كلها جميله
حور:بابي انا زعلانة منك والله مش هكلمك تاني
صقر:لي بس ي حياتي
حور:باربي واقفه هناك ارجع ب العربيه عشان نروح ليها
صقر:اوعدك ي حياتي انك هتتصوري معاها بس مينفعش اقف
حور بسعاده:بجد ي بابي
صقر:بجد ي حوريتي
حور:بابي انت زعلان لي
صقر:انا مش زعلان طول م انتي معايا
حور مسكت ايد صقر:انت أسدي ونامت
صقر:انا الزاي كنت قاسي علي الملاك دا للدرجادي كنت اعمي وبطئ العربيه عشان حوريته
#####
عند نوح
البنت:ي ببيبي فوق بقا كل دا نوم
نوح بقرف:عاوزه اي وانتي لسه هنا لي
البنت بدلع :بقيت حسابي ي باشا
نوح بقرف:البنطلون هناك اهو خودي الفلوس للي انتي عوزاها مش عاوز اشوف وشك تاني
البنت بدلع:طب لي كدا بس
نوح بغضب:بت غوري من وشي
البنت خافت من صوته وخرجت برا الشقه
نوح ولع السيجار وقام خاد شاور ولبس كلاسيكي وركب عربيتة وراح علي شركة الامل
######
عيون:معاكي فلوس
اسيل:لا
عيوت بضحك:امال هندفع الزاي
اسيل:انا سبت الشنطه في العربيه
السواق:وصلنا ي بشوات
عيون ببرود:اوك وعطته كارت شركتها
عيون:انت هتروح عند الشركة دي وهتاخد فلوسك عشان نسيت الفلوس في العربيه
السواق خرج من التاكسي:لا ي جميل انا عاوز فلوسي دلوقتي مش انا للي يضحك عليا
اسيل بغضب:وطي صوتك ي بني أدم انت
السواق بزعيق:اوطي صوتي ازاي انتو حرميه الحقوني ي ناس انا عاوز فلوسي
#####
صقر في نفسه:اي الصوت دا هيزعجوا حوريتي
صقر بحنان:حوريتي يلا ي قلبي قومي
حور:أسدي
صقر بإبتسامه:يلا ي قلبي واشتلها وخرج برا العربيه
حور بصراخ:بابي باربي اهي
####
استوب
بقلمي/منه وائل

google-playkhamsatmostaqltradent