رواية جارتي أصبحت ضرتي الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

 رواية جارتي أصبحت ضرتي الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا 

رواية جارتي أصبحت ضرتي الجزء الأول 

رواية جارتي أصبحت ضرتي البارت الأول 

رواية جارتي أصبحت ضرتي الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا 


رواية جارتي أصبحت ضرتي الحلقة الأولى 

#جارتي ضرتي
#الحلقه الأولي
#بقلم دوداا حوده
فاتن :احمد يا احمد احمد قوم هتتاخر
احمد :هو انا مش هعرف ارتاح منك شويه ههههه
فاتن :حبيبي انت بتقول ان مديرك واقف علي غلطه منك مش عايزين تأخير
احمد :هاخد شاور عقبال ما تحضري الفطار .
فاتن :تمام يا حبيبي وسمعت فاتن صوت هبد عالسلم راحت تشوف فيه اي
دعاء :انا اسفه بجد اني بنقل الصبح كده انا دعاء جارتك الجديده
فاتن :اهلا بيكي لا يا حبيبتي انا فاتن
دعاء :خلاص الرجاله يعتبر طلعوا العفش ومافيش خبط تاني
فاتن :هو انتي ليه اللي وافقه معاهم
دعاء :علشان لوحدي مش معايا حد
فاتن :طيب ثواني هخلي جوزي يروح الشغل ونكمل كلمنا
دعاء :تمام ماشي ودخلت فاتن شقتها عشان تشوف احمد لبس ولا لسه
احمد : ايه ده انتي كنتي فاتحه باب الشقه ليه
فاتن : الشقه اللي قصادنا خلاص كنت سكنت
احمد : والله طب كويس
فاتن : بس بنت لوحدها يا حرام
احمد : بنت ومن انت صاحب البيت بيسكن البنات لوحدهم
فاتن : مش عارفه والله
احمد : المهم يا فاتن خلينا في حالنا و ملناش دعوه بحد
فاتن :طيب على الاقل هاعمل لها غدا النهارده وهاتيه لها حرام اكيد هي تبقى ملغومه في ترويق الشقه
احمد : ماشي يا ستي اعملي ليها اكل
فاتن : يلا بقى ان تاخذ السندوتشات دي وامشيي عشان متتاخرش على شغل
احمد : بقى كده عشان ما تتاخرش على شغل ولا عشان عايزه تعرفي الحكايه
فاتن : انا عيب عليك
احمد : خذي بالك من نفسك وما تنسيش النهارده ميعاد الدكتور
فاتن : معقول معقول انسى لا طبعا يا حبيبي مش هنسى
احمد : خذي بالك من نفسك يا حبيبتي وباس فاتن دمغاها ومشي
وعملت اكل فاتن وراحت ل دعاء
فاتن :انا قلت انك اكيد مش هتعرفي تعملي غدا في جبت الغداء وجيت ليكي نتغدى سوا
دعاء : والله انا لسه مفطرتش لحد دلوقت
فاتن : طب يلا عشان يبقى عيش وملح وانا هساعدك في ترتيب الشقه
دعاء. بجد شكرا لكي مش عارفه اقول لك ايه
فاتن : تقولي ايه ما فيش كلام يلا اقعدي كلي
دعاء : انتي اسمك ايه بقى
فاتن : انا اسمي فاتن متجوزه من خمس سنين
دعاء : وانا اتجوزت اربع شهور وطلقت
فاتن :ليه كده بس
دعاء : الحمد لله ما كنتش بحبه كان كبير عني
فاتن : طيب هو فين اهلك
دعاء :من ساعه ما طلبت الطلاق من جوزي وهو مش عايزاهم يعرفوني ثاني لانه هو اللي كان بيصرف عليهم
فاتن : معقول الكلام ده
دعاء : واكثر من كده والله الحمد لله على كل حال انا شوفت جوزك وهو نازل الصبح
فاتن :احمد اه حبيبي ربنا يخلي ليا انسان محترم اوي
دعاء :ربنا يسعدكم الحمد لله كلت انا خلصت المطبخ هقوم اعمل الشاي
فاتن :والله ما يحصل انا هعمل عندي
دعاء :كده كتير والله
فاتن :حبيبتي دي حاجه بسيطه
وخلصت الشقه معاها
فاتن :تمام ياقلبي كده
دعاء :ايوه طبعا ذوقك حلو اوي
فاتن : انتي اللي شقتك جميله معلش همشي انا علشان عندي ميعاد دكتور
دعاء :تحبي اجي معاكي
فاتن :لا لا ربنا يخليكي ريحي انتي تعبانه طول النهار وبعدين احمد جاي معايا
دعاء :تمام يا حبيبتي ونزلت فاتن راحت للدكتور
الدكتور :للاسف برضه مافيش امل بعد العلاج
احمد : برضه طيب والحقن
الدكتور :ملوش لازمه مدام فاتن عندها مشكله كبيره
فاتن :طيب نجرب نعمل الحقن يا دكتور
الدكتور :والله لو شايف ان في امل هاقول لك علمي
احمد : تمام يا دكتور بعد اذنك واخذ فاتن ومشي
فاتن : احمد لو عايز تتجوز انا ما عنديش مانع
احمد :انتي بتهزري صح عمري ما اعمل كده انتي عندي اغلي من اي حاجه
فاتن :والله ما هضايق
احمد :لو اتكلمتي تاني في الموضوع ده هزعل منك يلا اطعلي هجيب سجائر وجاي
فاتن :تمام ماشي وطلعت لقت دعاء فاتحه الباب
فاتن :ازيك يا دعاء
دعاء : بخير ايه عملت ايه عند الدكتور
فاتن : برده ايه ما فيش امل للخلفه
دعاء : هي مشكله عندك ولا عند استاذ احمد
فاتن : لا لا احمد كويس المشكله عندي انا
دعاء :حبيبتي ربنا يديكي يارب
فاتن :تعالي اتعشي معانا
دعاء :لا لا مينفعش
فاتن :لا تعالي حتي تتعرفي علي احمد ودخلت وكان الدكتور بيتصل بيها
فاتن :طب بعد اذنك معلش دقيقه واحده دعاء رد على التليفونه جوا اخذت التليفون وردت على دكتور
الدكتور :على فكره يا مدام اللي احنا عملناه ده اكبر غلط احمد كان لازم يعرف ان المشكله من عند هو
فاتن : ارجوك يا دكتور انا مش حبا اشوف احمد مكسور ياريت حضرتك ما تقولوش
دكتور : طيب والحل هتفضلي كده عايشه حياتك من غير ما تكوني ام
فاتن :احمد عندي اغلى من الدنيا كلها ارجوك يا دكتور احمد ما يعرفش ان المشكله من عنده هو
الدكتور : اللي يريحك
فاتن : انا كده هاكون مرتاحه
وخلصت
دعاء :معقول معقول مشكله الخلفه منها هي ومش عايزه تقول لجوزها قد كده بتحبه وجريت قعد ماكنها من غير ما حد يشوفها
ودخل احمد الشقه كانت قاعده دعاء من غير طرحه وظهرها للباب راح ملس علي شعرها
احمد :لسه مضايقه يا حبيبتي
دعاء :قامت مفزوعه
احمد :انا اسف والله بحسبك فاتن انتي مين
يتبع

google-playkhamsatmostaqltradent