قصة اختفاء بناتي الجزء الأول 1 بقلم محمد خلف صالح

 قصة اختفاء بناتي الجزء الأول 1 بقلم محمد خلف صالح

قصة اختفاء بناتي البارت الأول 

قصة اختفاء بناتي الحلقة الأولى 

قصة اختفاء بناتي الجزء الأول 1 بقلم محمد خلف صالح


قصة اختفاء بناتي الفصل الأول 

اختفاء بناتي 😲😲😲

صحيت الصبح على مصيبة كبيرة أوي بناتي التلاته اختفم من البيت دورت عليهم في كل حتة مش موجودين . رنيت على تليفوناتهم لكن لقيت كل التليفونات مغلقة. كنت هتجنن مش عارفه اعمل ايه. الساعة سبعة الصبح ياترى هيكونوا راحوا فين وهما أصلا مش متعودين يخرجوا من البيت غير أما يعرفوني هيروحوا فين . وكمان مفيش أي ملابس ناقصة غير البيجامات اللي كانوا نايمين بيها .لا مش هينفع أفضل قاعدة كده ودماغي عمالة تودي وتجيب لازم أتحرك واعمل أي حاجة.

فكرت إني أتصل برفعت جوزى اكيد هو اللي هيكون عنده حل للموضوع ده هو بايت فى الشغل من إمبارح لأنه بيبات في الشغل كل خميس وجمعة وده عشان يوفرلنا فلوس زيادة أنا وبناتي اللي هما أصلا مش بناته لكن الصراحة كان دايما بيعاملهم أحسن معاملة وعمره ما حسسهم إنه هو جوز امهم مش ابوهم . أنا اتجوزت رفعت بعد ما جوزي مات بتلات سنين مقدرتش اشيل حمل التلات بنات دول لوحدي الحمل كان تقيل عليا أوي وخصوصاً إن جوزي مات وأنا صغيرة .

اللي مش متابع صفحتي فايته قصص وروايات كتير

عشت أنا والبنات ورفعت وكنا سعداء جداً لحد ما كبروا وأصبحوا آنسات علي وش جواز. وبدل ما كنت المفروض أفرح بيهم شكلي هموت بحسرتي عليهم بعد ما اختفوا بالشكل الغريب ده.
اتصلت برفعت وحكيتله اللى حصل. ومكنش قادر يفهم إزاي يعني تلات بنات كبار يختفوا كده من البيت . طلب مني إني أهدي واروح أبلغ الشرطة وهو هيحاول يستأذن بدري من الشغل و يجي يشوف المصيبة دي حصلت ازاي.

روحت أقرب قسم شرطة وبلغت عن اللي حصل لكنهم رفضوا يعملوا محضر إلا بعد ما يمر أربعة وعشرين ساعة على حالة الاختفاء. ابتدت الدنيا تضلم في وشي وحسيت كأني تايهة ومش عارفه إيه اللي بيحصلي ده معقول قصرت مع بناتي لدرجة أنهم يختفوا كده ومحدش يعرف إيه اللي حصلهم.
ابتدأ الجيران يوصلهم الخبر وفي ناس منهم جت عشان تساندي وتقف جنبى لكن كل ده من غير فائدة. وخصوصاً إن كل اللي بيدخل لازم يسمع الحكاية من أولها ومحدش بيصدق حتى اللي بحكيه . إزاي تلات بنات كبار يختفوا كده من بيتهم بكل سهولة .
ده لو سحر مش هيبقي بالشكل ده . وابتدا الناس يقولوا كلام غريب زي ممكن يكون جني أو شيطان اخدهم تحت الأرض و بالشكل ده عمرنا ما هنوصلهم ودي الحاجة الوحيدة التي تفسر إنهم إزاي يختفوا كده في لمح البصر ومنغير أي إشارة أو إنذار..
ابتديت أبكي واصرخ وأنا مش مستحملة كلامهم ده والناس تحاول تسكتني أنا عايزة حل عايزة حتى لو إشارة تطمني إن البنات بخير .العصر إذن وأنا لسة قاعدة حاطة ايدي على خدي ودماغي وقفت من كتر التفكير .
وفجأة.


google-playkhamsatmostaqltradent