رواية روح الزين البارت الخامس عشر 15 بقلم منار جمال

 رواية روح الزين البارت الخامس عشر 15 بقلم منار جمال

رواية روح الزين الجزء الخامس عشر 

رواية روح الزين البارت الخامس عشر 

رواية روح الزين البارت الخامس عشر 15 بقلم منار جمال


رواية روح الزين الحلقة الخامسة عشر

بارت 15
لروايه "روح الزين"
بقلم *منار جمال*

رزان:خلصت قلش

سليم:لا لسه

رزان:طب لما تخلص كلمني

سليم:بت تعالي هنا انا جوزك المستقبلي

رزان:جوزي ايه جوزيي ايه دانت اهبل

سليم:طب اسمعيني طيب

رزان:لا ومش موافقه ع الجوازه دي

سليم:لا متقوليش كدا

رزان:ابدا لا يمكن

سليم:احنا نتفاهم واعتبريني بتقدملك دلوقتي يلا ابدئي

رزان:متأكد!!

سليم:شوفي هبهرك

رزان:يلا بسم الله. انت العريس..

سليم: بيقولوا

رزان: ودي لحيتك بجد !

سليم: لا سالفها من مُلتحي وهرجعها تاني ..

رزان: انت بتقلش..

سليم: ما انتي اللي بتقولي كلام غير منطقي..

رزان: هاا مقولتليش عايز اي ..

سليم: لا إله الا الله..انا جاي اتقدملك تتجوزيني!!

رزان: بتعرف تغني ..

سليم: نعم!!

رزان: طب هتقولي كل الدعم يمزه كل الدعم يقمر لما أكون حلوة ..

سليم: ايه بتقولي ايه!!

رزان: طب بتعرف تسرح شعر وتعمل قطتين..

سليم: قطتين ايه ... ايه اللي بتقوليه ده .. انا هتجوز بنت اختي

رزان: أصبر بس وجاوب اللهي يخليلك عيالك ..

سليم: اجاوب علي اي .. فين الاسئلة.. فين عيالي..

رزان: الاسئلة اللي بقولهالك دي أسئلة في غاية زوجتك نفسي وبارك الله لكما وبارك عليكما والله..

سليم: لا إله الا الله ..يعني أنتي عايزه ايه ..

رزان: عايزاك تجاوب وتصحصح معايا كده..

سليم: حاضر عنيا.. يلاا

رزان: بتحب الشاورما..

سليم: يااه أخييرااا سالتي ع حاجه مفيدة..اه بحبها

رزان: بتحب الكرتون...

سليم: نعم!!هو انتي بتتكلمي مع بنت أختك..

رزان: يعني مبتتفرجش علي روبانزل وسيمبا وطرزان وسيندريلا وكده..

سليم: لا للاسف محصليش العبط..

رزان: ايدااا انت ازاي كبير كده...

سليم: خلقت ربنا يست هتعترضي علي خلقة ربنا ..

رزان: انت بتتعصب عليا والله اعيط وارفضك ...

سليم: يستي أنا مش متعصب أنا هادي هاادي اهو .. انا أسف ..

رزان: البس حزام ناسف هيهااي..

سليم: يا رب النجدة من عندك يا رب ..

رزان: خلاص خلاص السؤال اللي قبل الأخير والله ...

سليم: صبرني يارب قولي ...

رزان: بتجوع بعد الساعه ١٢..

سليم: نعم يعني أنا هسيب اليوم كله وأجوع بعد ١٢ ليه..

رزان: يعني ناكل اندومي مثلا...

سليم: اندومي أنتي هبلة ولا ايه ..

رزان: انا هبلة ي بتاع أنت والله أعيط وافضحكوا كلكوا..

سليم: يست أنا غلطان راسك أبوسها..

رزان: تبوس مين يقليل الادب .. لو عايز تبوس رأس حد خد الباندا بتاعي بوس راسه ..

سليم: اااه مش قادر مرارتيييي..

رزان: أخر سؤال ..

سليم: يااااااه اخيراا ..

رزان: بتعرف ترقص ..

سليم: ارقص انتي شايفاني متحزم ولابس بدله رقص قدامك .. انتي طفله وانا مش عارف طيب

رزان: طفلة ..مين دي اللي طفلة انا عندي 22 سنه وأكبر منكوا كلكوا..

سليم: طبعا طبعا اومال ...

رزان: نسيت اهم سؤال ..ليه مفكرتنيش بيه..

سليم: وانا مال امي أنا مالي إسألي إسألي..

رزان: بتعرف تنفخ بلالين...قول انك مبتعرفش تنفخ بلالين هاا قول..

سليم: وانتي الموضوع ده هيفرق معاكي ليه ..

رزان: اومال مين اللي هينفخلي البلالين بتاعتي..

سليم: البلالين بتاعتك!!!!!!

رزان: ايون...

سليم: ايون اي ونيلة اي .. انتي مجنونه.. والله مجنونه.. مستحيل تكوني عاقلة لااا..

رزان: لووتفيي استناا يا لوووتفييييي..

سليم: مش متجوز

رزان: انا موافقه من غير اساله خلاص

سليم: وجايه علي نفسك كدا ليه

رزان: سيد عيب متقولش كده احنا اهل

سليم:شششش انا هتخمد جاتك القرف

رزان:انا قرف يا سليم

سليم:بقول جاتك القمر القمر يحبيبتي

رزان:ماشي يلا سلام

___________________

ياسين وياسمين خرجوا مع بعض بعد الجامعه وطلب منها يتقابلوا ف كافيه عشان موضوع مهم.

*ف الكافيه*

ياسين:مراتي وام عيااااالي

ياسمين بصدمه:نهارك اسود الناس بتتفرج علينا

ياسين:هو انا مقولتلكيش

ياسمين:لا مقولتليش

ياسين:لا والنبي مقولتلكيش

ياسمين بغضب:يااااااسين اخلص

ياسين:اعوذ بالله انتي هتتحولي تاني ولا ايه...المهم الل حصل اني طلبت ايدك من امك ووافقت وهنكتب كتابنا مع زين وسليم

ياسمين:لحظه بس وانت مين الل قالك اني موافقه

ياسين:نعم ياختي دا ميجيش علي بوحه الل كان بيغنيلك من يومين وكنتي طايره من الفرحه

ياسمين بتوتر:ماهو ماهو انا اناا.....

ياسين:انطقي يا بت هي ناقصه لبخه ف الكلام

ياسمين:طب اختبرك زي روح ورزان ما اختبروا زين وسليم انا اقل منهم ولا ايه..

ياسين:لا طبعا ازااي دا يحصل اختبريني

ياسمين:هسالك سوال بس

ياسين: اسالى خلينا نخلص

ياسمين: هو انت بتخونى

ياسين: احلى مسا ي سوو سلمعليكوا مش متجوز

ياسمين وهي بتجري وراه

ياسمين: اعاااا يبقااا بتخونى اعااااا

ياسين: بتعيطى ليه دلوقتى!؟

ياسمين: علشان انت بتخونى

ياسين: هو انا مش هتجوزك وهتدبس

ياسمين: اه

ياسين: هو مش اللى يجوزك يكره صنفكوا كله برضوا

ياسمين: اجابة مقنعه برضه

ياسين: شفتى بقا.. يلا وافقي واخلصي

ياسمين:يااااااسين

ياسين: يادي الليله السودا...نعم

ياسمين: اخر سؤال بس

ياسين: متأكده

ياسمين: متأكده من اى!!!؟

ياسين: أنو اخر سؤال

ياسمين: قول يارب

ياسين: يارب.. اسالى ي كبدي

ياسمين: هو انت بتخونى!؟ لو بتخونى قول بس مش هضربك

ياسين: يااااااااارب انا عارف ان دا تخليص زنوب. هو انا مش رديت مرة!

ياسمين: حصل و هترد تانى

ياسين: لا مش بخونك علشان بحبك انتِ

ياسمين: الله يخليك

ياسين: هو ده ردك ع بحبك!!!؟

ياسمين: ايوا!

ياسين: طب غوري بقا ف ليلتك دى

ياسمين: انا اصلا غلطانه انى بتكلم معاك

ياسين: الحمدلله امشي بقا

ياسمين:يااااااسين

ياسين: يعنى اطلقك قبل ما اتجوزك عشان ارتاح من زنك

ياسمين: ايوا عايز تطلقني علشان تجوزها صح!

ياسين: هى مين!

ياسمين: اللى بتخونى معاها

ياسين: ي صبر ايوووب انا همشي بدل فعلا ما ارتكب جريمة

ياسمين:ياااسين هو ليه بابا ملهوش اعداء علشان تيجى تخطفني وتحبنى و تعشقنى زي رواية( عشقت مجنونة)
ولا ليية ميكونش عمى عايز يجوزنى ابنه المعفن علشان الورث و بعدين رجل طيب يجيلك و يقولك اجوزها علشان تحميها و بعدان تجوزنى و تحبنى زى( عشق الزين) ولا يكون بابا ظلمك و تيجى تنتقم منه ف بنته اللى هى انا طبعا و بعدين تقع فى غرامى و تحارب امك الحربايه و عيلتك علشان تجوزنى زي رواية ( احببتها فى انتقامى)

ياسين: ياسمين قوليلى ي حبيبتى

ياسمين: قول

ياسين: هى روياتك خلصت صح !؟

ياسمين: اسمالله عليك

ياسين: طب روحي لروح خليها تألفلك روايه

ياسمين:كدا يا ياسين عايز تخلص مني ومش قادر تشتريلي كام روايه جديده

ياسين: لو وافقتي عليا وبطلتي اسألتك دي هجبلك كل الروايات الل بتحبيها

ياسمين: طب ثوانى كده
وقعدت ع رجلها ف الارض ومدت ايديها ليه

ياسين: بتعملى اى

ياسمين:تقبل تتجوزني
______________
*عند زين وروح*

خرجوا مع بعض يختاروا فستان وخمار عشان كتب الكتاب

ووصلوا المول وزين قال

زين:حرام عليكي يا روح دا خامس مول نلف فيه من 7 الصبح ل 3 العصر داير معاكي وكمان رفضتي نيجي بالعربيه

روح: ايوه يعني ايه برضوا ما مفيش حاجه عجباني

زين: يبنتي دانتي طفشتي العمال الل ف الخمس مولات بسبب طلباتك

روح:عااال والله دلوقتي وبقيت تزهق من طلباتي ومش عايز تخرج معايا وبعدين ما انا قولتلك هطلع مع البنات موافقتش

زين:وانا قولت مفيش خروج غير وانا معاكي عشان اطمن عليكي

روح:يبقي تستحمل بقا وتسكت

زين:روح انا زهقت اختاري بقا حاجه ويلا نمشي رجلي اتكسرت انتي متعبتيش

روح: لما الاقي حاجه تعجبني الاول وبعدين لا متعبتش قول انك زهقت مني

زين قرب منها وبص ف عيونها وقال

زين:تؤ مينفعش ازهق منك انتي ميتزهقش منك اصلا

وقرب من شفايفها ولسه هيبوسها وجت البنت الل ف المول وقالت

البنت:احم احم

روح سمعت الصوت واتخضت وبعدت عن زين علطول وسابتوا وطلعت تقيس فستان ف البروفه

زين:دا وقتك

البنت:حضرتك بتقول حاجه

زين:لا سلامتك

زين لروح:روح يلا بقا

روح خرجت وقالت

روح:يلا خلصنا باقي الكوتش

زين:اي دا مش فاهم انا مشوفتش الل انتي جبتيه

روح:مفاجاه يفوزي مفاجأة

زين:يااااااارب صبرني

روح:هيصبرك يلا نطلع القسم الل فوق اشوف كوتش

زين:هتلبسي كوتش ع الفستان!!

روح: ايوه فيها ايه

زين:هاا لا مفيش يلا المهم نخلص

البنت جت ورا زين وبتتلزق فيه وقالت بدلع

البنت:دكتور زين عايز حاجه معينه

زين:لا عايزين بس.....

قاطعته روح وقالت

روح:حد طلب منك حاجه

البنت: اسفه لحضرتك انا بسال دكتور زين انتي ايه الل دخلك

زين بعصبيه:اولا دي تبقي مراتي وليها الحق تسال ثانيا تتكلمي معاها عدل

البنت:اسفه مكنتش اقصد ومعرفش ان حضرتك متجوز

زين:واهوه عرفتي واتفضلي من هنا

مشيت البنت وروح قالت

روح:ما كنت تاخدها بالحضن احسن

زين برفع حاجب:بسم الله دانا لسه مهزقها عشانك مع انها مغلطتش

روح:نعم مغلطتش ازاي تقصد ان انا غلطانه يا زين

زين:لا يا قلب زين مش قصدي فشر الل يقول عليكي غلطانه يلا عشان نجيب الكوتش ونخلص

روح:ماشي يا زين

زين:يوغتي كميله وخدودك قمر وانتي متعصبه يا ناس

ومسك خدودها

روح:ايه يا زين انت بتلاغي بنت اختك وبعدين ايدك لا توحشك يا شبح

زين:اعوذ بالله دا حنفي هيحضر يلا ياما قدامي جاتك القرف ف حلاوتك بحبك

روح:نيهاها انا قمر واتحب اصلا

طلعوا يجيبوا الكوتش وزين قال

زين:روح انتي متاكده انك 22 سنه ومقاس رجلك 38!!!

روح:انت بتتريق علي رجلي

زين:مش القصد انتي مش ملاحظه اننا ف قسم الاطفال

روح:لو مش عاجبك طلقني

وهزت كتفها ومشيت

زين:يا استاذ احمد حلمي خدي هنا

روح:عايز ايه

زين:تعالي ناكل وبعد كدا نروح

روح وهي ماشيه في طفل رمي قشر موزه ع الارض قدام روح وهي نازله ع سلم الكهربا واتزحلقت فيها وصرخت وقالت

روح:زيييييييييييين

يُتبع...............


google-playkhamsatmostaqltradent