رواية روح الزين البارت الخامس عشر 15 بقلم منار جمال
رواية روح الزين الجزء الخامس عشر
رواية روح الزين البارت الخامس عشر
![]() |
رواية روح الزين البارت الخامس عشر 15 بقلم منار جمال |
رواية روح الزين الحلقة الخامسة عشر
بارت 15
لروايه "روح الزين"
بقلم *منار جمال*
رزان:خلصت قلش
سليم:لا لسه
رزان:طب لما تخلص كلمني
سليم:بت تعالي هنا انا جوزك المستقبلي
رزان:جوزي ايه جوزيي ايه دانت اهبل
سليم:طب اسمعيني طيب
رزان:لا ومش موافقه ع الجوازه دي
سليم:لا متقوليش كدا
رزان:ابدا لا يمكن
سليم:احنا نتفاهم واعتبريني بتقدملك دلوقتي يلا ابدئي
رزان:متأكد!!
سليم:شوفي هبهرك
رزان:يلا بسم الله. انت العريس..
سليم: بيقولوا
رزان: ودي لحيتك بجد !
سليم: لا سالفها من مُلتحي وهرجعها تاني ..
رزان: انت بتقلش..
سليم: ما انتي اللي بتقولي كلام غير منطقي..
رزان: هاا مقولتليش عايز اي ..
سليم: لا إله الا الله..انا جاي اتقدملك تتجوزيني!!
رزان: بتعرف تغني ..
سليم: نعم!!
رزان: طب هتقولي كل الدعم يمزه كل الدعم يقمر لما أكون حلوة ..
سليم: ايه بتقولي ايه!!
رزان: طب بتعرف تسرح شعر وتعمل قطتين..
سليم: قطتين ايه ... ايه اللي بتقوليه ده .. انا هتجوز بنت اختي
رزان: أصبر بس وجاوب اللهي يخليلك عيالك ..
سليم: اجاوب علي اي .. فين الاسئلة.. فين عيالي..
رزان: الاسئلة اللي بقولهالك دي أسئلة في غاية زوجتك نفسي وبارك الله لكما وبارك عليكما والله..
سليم: لا إله الا الله ..يعني أنتي عايزه ايه ..
رزان: عايزاك تجاوب وتصحصح معايا كده..
سليم: حاضر عنيا.. يلاا
رزان: بتحب الشاورما..
سليم: يااه أخييرااا سالتي ع حاجه مفيدة..اه بحبها
رزان: بتحب الكرتون...
سليم: نعم!!هو انتي بتتكلمي مع بنت أختك..
رزان: يعني مبتتفرجش علي روبانزل وسيمبا وطرزان وسيندريلا وكده..
سليم: لا للاسف محصليش العبط..
رزان: ايدااا انت ازاي كبير كده...
سليم: خلقت ربنا يست هتعترضي علي خلقة ربنا ..
رزان: انت بتتعصب عليا والله اعيط وارفضك ...
سليم: يستي أنا مش متعصب أنا هادي هاادي اهو .. انا أسف ..
رزان: البس حزام ناسف هيهااي..
سليم: يا رب النجدة من عندك يا رب ..
رزان: خلاص خلاص السؤال اللي قبل الأخير والله ...
سليم: صبرني يارب قولي ...
رزان: بتجوع بعد الساعه ١٢..
سليم: نعم يعني أنا هسيب اليوم كله وأجوع بعد ١٢ ليه..
رزان: يعني ناكل اندومي مثلا...
سليم: اندومي أنتي هبلة ولا ايه ..
رزان: انا هبلة ي بتاع أنت والله أعيط وافضحكوا كلكوا..
سليم: يست أنا غلطان راسك أبوسها..
رزان: تبوس مين يقليل الادب .. لو عايز تبوس رأس حد خد الباندا بتاعي بوس راسه ..
سليم: اااه مش قادر مرارتيييي..
رزان: أخر سؤال ..
سليم: يااااااه اخيراا ..
رزان: بتعرف ترقص ..
سليم: ارقص انتي شايفاني متحزم ولابس بدله رقص قدامك .. انتي طفله وانا مش عارف طيب
رزان: طفلة ..مين دي اللي طفلة انا عندي 22 سنه وأكبر منكوا كلكوا..
سليم: طبعا طبعا اومال ...
رزان: نسيت اهم سؤال ..ليه مفكرتنيش بيه..
سليم: وانا مال امي أنا مالي إسألي إسألي..
رزان: بتعرف تنفخ بلالين...قول انك مبتعرفش تنفخ بلالين هاا قول..
سليم: وانتي الموضوع ده هيفرق معاكي ليه ..
رزان: اومال مين اللي هينفخلي البلالين بتاعتي..
سليم: البلالين بتاعتك!!!!!!
رزان: ايون...
سليم: ايون اي ونيلة اي .. انتي مجنونه.. والله مجنونه.. مستحيل تكوني عاقلة لااا..
رزان: لووتفيي استناا يا لوووتفييييي..
سليم: مش متجوز
رزان: انا موافقه من غير اساله خلاص
سليم: وجايه علي نفسك كدا ليه
رزان: سيد عيب متقولش كده احنا اهل
سليم:شششش انا هتخمد جاتك القرف
رزان:انا قرف يا سليم
سليم:بقول جاتك القمر القمر يحبيبتي
رزان:ماشي يلا سلام
___________________
ياسين وياسمين خرجوا مع بعض بعد الجامعه وطلب منها يتقابلوا ف كافيه عشان موضوع مهم.
*ف الكافيه*
ياسين:مراتي وام عيااااالي
ياسمين بصدمه:نهارك اسود الناس بتتفرج علينا
ياسين:هو انا مقولتلكيش
ياسمين:لا مقولتليش
ياسين:لا والنبي مقولتلكيش
ياسمين بغضب:يااااااسين اخلص
ياسين:اعوذ بالله انتي هتتحولي تاني ولا ايه...المهم الل حصل اني طلبت ايدك من امك ووافقت وهنكتب كتابنا مع زين وسليم
ياسمين:لحظه بس وانت مين الل قالك اني موافقه
ياسين:نعم ياختي دا ميجيش علي بوحه الل كان بيغنيلك من يومين وكنتي طايره من الفرحه
ياسمين بتوتر:ماهو ماهو انا اناا.....
ياسين:انطقي يا بت هي ناقصه لبخه ف الكلام
ياسمين:طب اختبرك زي روح ورزان ما اختبروا زين وسليم انا اقل منهم ولا ايه..
ياسين:لا طبعا ازااي دا يحصل اختبريني
ياسمين:هسالك سوال بس
ياسين: اسالى خلينا نخلص
ياسمين: هو انت بتخونى
ياسين: احلى مسا ي سوو سلمعليكوا مش متجوز
ياسمين وهي بتجري وراه
ياسمين: اعاااا يبقااا بتخونى اعااااا
ياسين: بتعيطى ليه دلوقتى!؟
ياسمين: علشان انت بتخونى
ياسين: هو انا مش هتجوزك وهتدبس
ياسمين: اه
ياسين: هو مش اللى يجوزك يكره صنفكوا كله برضوا
ياسمين: اجابة مقنعه برضه
ياسين: شفتى بقا.. يلا وافقي واخلصي
ياسمين:يااااااسين
ياسين: يادي الليله السودا...نعم
ياسمين: اخر سؤال بس
ياسين: متأكده
ياسمين: متأكده من اى!!!؟
ياسين: أنو اخر سؤال
ياسمين: قول يارب
ياسين: يارب.. اسالى ي كبدي
ياسمين: هو انت بتخونى!؟ لو بتخونى قول بس مش هضربك
ياسين: يااااااااارب انا عارف ان دا تخليص زنوب. هو انا مش رديت مرة!
ياسمين: حصل و هترد تانى
ياسين: لا مش بخونك علشان بحبك انتِ
ياسمين: الله يخليك
ياسين: هو ده ردك ع بحبك!!!؟
ياسمين: ايوا!
ياسين: طب غوري بقا ف ليلتك دى
ياسمين: انا اصلا غلطانه انى بتكلم معاك
ياسين: الحمدلله امشي بقا
ياسمين:يااااااسين
ياسين: يعنى اطلقك قبل ما اتجوزك عشان ارتاح من زنك
ياسمين: ايوا عايز تطلقني علشان تجوزها صح!
ياسين: هى مين!
ياسمين: اللى بتخونى معاها
ياسين: ي صبر ايوووب انا همشي بدل فعلا ما ارتكب جريمة
ياسمين:ياااسين هو ليه بابا ملهوش اعداء علشان تيجى تخطفني وتحبنى و تعشقنى زي رواية( عشقت مجنونة)
ولا ليية ميكونش عمى عايز يجوزنى ابنه المعفن علشان الورث و بعدين رجل طيب يجيلك و يقولك اجوزها علشان تحميها و بعدان تجوزنى و تحبنى زى( عشق الزين) ولا يكون بابا ظلمك و تيجى تنتقم منه ف بنته اللى هى انا طبعا و بعدين تقع فى غرامى و تحارب امك الحربايه و عيلتك علشان تجوزنى زي رواية ( احببتها فى انتقامى)
ياسين: ياسمين قوليلى ي حبيبتى
ياسمين: قول
ياسين: هى روياتك خلصت صح !؟
ياسمين: اسمالله عليك
ياسين: طب روحي لروح خليها تألفلك روايه
ياسمين:كدا يا ياسين عايز تخلص مني ومش قادر تشتريلي كام روايه جديده
ياسين: لو وافقتي عليا وبطلتي اسألتك دي هجبلك كل الروايات الل بتحبيها
ياسمين: طب ثوانى كده
وقعدت ع رجلها ف الارض ومدت ايديها ليه
ياسين: بتعملى اى
ياسمين:تقبل تتجوزني
______________
*عند زين وروح*
خرجوا مع بعض يختاروا فستان وخمار عشان كتب الكتاب
ووصلوا المول وزين قال
زين:حرام عليكي يا روح دا خامس مول نلف فيه من 7 الصبح ل 3 العصر داير معاكي وكمان رفضتي نيجي بالعربيه
روح: ايوه يعني ايه برضوا ما مفيش حاجه عجباني
زين: يبنتي دانتي طفشتي العمال الل ف الخمس مولات بسبب طلباتك
روح:عااال والله دلوقتي وبقيت تزهق من طلباتي ومش عايز تخرج معايا وبعدين ما انا قولتلك هطلع مع البنات موافقتش
زين:وانا قولت مفيش خروج غير وانا معاكي عشان اطمن عليكي
روح:يبقي تستحمل بقا وتسكت
زين:روح انا زهقت اختاري بقا حاجه ويلا نمشي رجلي اتكسرت انتي متعبتيش
روح: لما الاقي حاجه تعجبني الاول وبعدين لا متعبتش قول انك زهقت مني
زين قرب منها وبص ف عيونها وقال
زين:تؤ مينفعش ازهق منك انتي ميتزهقش منك اصلا
وقرب من شفايفها ولسه هيبوسها وجت البنت الل ف المول وقالت
البنت:احم احم
روح سمعت الصوت واتخضت وبعدت عن زين علطول وسابتوا وطلعت تقيس فستان ف البروفه
زين:دا وقتك
البنت:حضرتك بتقول حاجه
زين:لا سلامتك
زين لروح:روح يلا بقا
روح خرجت وقالت
روح:يلا خلصنا باقي الكوتش
زين:اي دا مش فاهم انا مشوفتش الل انتي جبتيه
روح:مفاجاه يفوزي مفاجأة
زين:يااااااارب صبرني
روح:هيصبرك يلا نطلع القسم الل فوق اشوف كوتش
زين:هتلبسي كوتش ع الفستان!!
روح: ايوه فيها ايه
زين:هاا لا مفيش يلا المهم نخلص
البنت جت ورا زين وبتتلزق فيه وقالت بدلع
البنت:دكتور زين عايز حاجه معينه
زين:لا عايزين بس.....
قاطعته روح وقالت
روح:حد طلب منك حاجه
البنت: اسفه لحضرتك انا بسال دكتور زين انتي ايه الل دخلك
زين بعصبيه:اولا دي تبقي مراتي وليها الحق تسال ثانيا تتكلمي معاها عدل
البنت:اسفه مكنتش اقصد ومعرفش ان حضرتك متجوز
زين:واهوه عرفتي واتفضلي من هنا
مشيت البنت وروح قالت
روح:ما كنت تاخدها بالحضن احسن
زين برفع حاجب:بسم الله دانا لسه مهزقها عشانك مع انها مغلطتش
روح:نعم مغلطتش ازاي تقصد ان انا غلطانه يا زين
زين:لا يا قلب زين مش قصدي فشر الل يقول عليكي غلطانه يلا عشان نجيب الكوتش ونخلص
روح:ماشي يا زين
زين:يوغتي كميله وخدودك قمر وانتي متعصبه يا ناس
ومسك خدودها
روح:ايه يا زين انت بتلاغي بنت اختك وبعدين ايدك لا توحشك يا شبح
زين:اعوذ بالله دا حنفي هيحضر يلا ياما قدامي جاتك القرف ف حلاوتك بحبك
روح:نيهاها انا قمر واتحب اصلا
طلعوا يجيبوا الكوتش وزين قال
زين:روح انتي متاكده انك 22 سنه ومقاس رجلك 38!!!
روح:انت بتتريق علي رجلي
زين:مش القصد انتي مش ملاحظه اننا ف قسم الاطفال
روح:لو مش عاجبك طلقني
وهزت كتفها ومشيت
زين:يا استاذ احمد حلمي خدي هنا
روح:عايز ايه
زين:تعالي ناكل وبعد كدا نروح
روح وهي ماشيه في طفل رمي قشر موزه ع الارض قدام روح وهي نازله ع سلم الكهربا واتزحلقت فيها وصرخت وقالت
روح:زيييييييييييين
يُتبع...............
- لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا