روايات

رواية دكتوري الفصل السادس 6 بقلم منار همام

رواية دكتوري الفصل السادس 6 بقلم منار همام

رواية دكتوري البارت السادس

رواية دكتوري الجزء السادس

رواية دكتوري الحلقة السادسة

: شيل ايدك….. قلتها سندس بتوتر بعد كتب الكتاب و هي واقفه تتصور في السيشن
: ليه مراتي و انا حر… اسلام رد عليها بتسليه و هو حضنها من ضهرها
المصور: حطي ايدك علي ايده لو سمحتي… سندس اتوترت… اما اسلام انبسط و هو بيمسك ايدها ويحطها فوق ايده…. و همسلها
: اممم مش كنتي هترتاحي اكتر لو جيت اكل معاكم…. فين الجراء دي دلوقتي
سندس عضة شف*يفها بحرج
اسلام ضحك: متحمريش كدا
….

 

 

وقف العربيه قدام بيت سندس بعد ما وصل اهله
صلاح: انزل يا ابني اشرب حاجه طيب
اسلام: معلش يا عمي مره تاني… صلاح نزل و سندس كانت راحه تنزل اسلام مسك ايدها
سندس بهمس: دكتور مينفعش كدا
اسلا رفع حاجبه و استنا لما ابوها بعد شويه
اسلام: اي دكتور دي
سندس بتوتر: معرفش ولله هي طلعت غصب عني
اسلام مسك تلفونها وشال البلوك
: امممم ماشي… هرن عليكي لما اوصل.. واياكي القيكي مشغول مع منه
سندس بـ تلقائية: لا طبعاً لازم اتصل علي منه قبل ما انام… علشان نتكلم علي الي حصل النهارده و نشوف هنجيب اي
اسلام بهدوء: تمام يعني منه اهم مني…. سندس حست انه زعل ما كنتش حابه تسيبه زعلان ولا عارفه تصالحه ازي
سندس قربت بتوتر: هو انت زعلت
اسلام: لا عادي انا ممكن ارن عليكي في اي وقت تاني مش هتفرق
سندس غصب عنها حست انه عايزه تعيط وانها مش عارفه تتعامل معاها عيونه اتملت دموع
: لا انت زعلت…. اسلام بصلها بندهاش
: ط… طاب اهدي انتي بتعيطي ليه دلوقتي
سندس بشهقات: علشان انت زعلان مني
اسلام: لا ولله مش زعلان بس اهدي

 

 

سندس مسحت دموعه
: خلاص مش هكلم منه بليل و ممكن اكلمه الصبح
اسلام ابتسم بحنيه: خلاص ماشي… و يلا باباكي بيرن عليا
سندس بفزع: يا لهوي انا نسبت خالص…. اسر ضحك و هي نزلة بسرعه
بليل
سندس كانت قاعده علي السرير بتاكل في ضوافرها بتوتر وهي بتبص لتلفون… بعد ما بعتت لمنه ريكورد انه هترن عليه في وقت متاخر… فطت لما تلفونها رن… مسكته بتوتر وهمست
: الو
اسلام وقف في البلكونة و ماسك كوباية الشاي في ايده
: هااا،بقا كنتي هترغي انتي و منه في اي
سندس بتوتر: يعنى في الهدوم الي هنشتريه للفرح هنلبس اي بكره و احنه رحين الكليه… هغيظ نيلي ازي
اسلام: امممم طاب هتلبسي اي بكره و هتغيظي نيلي ازي… سندس كانت مكسوفه في لاول و بعدين انتدمجت….. بعد وقت
سندس: احم… معلش بس هو ممكن اقفل علشان اكلم منه.. لان انا ولله مهقدرش انام غير لما اكلمه حاسه نفسي ندله سيكاااا
اسلام ابتسم: ضروري يعني
سندس: ايوه ولله
اسلام : طاب دقيقه… زفتها زفتهااااا
منه بضيق: ايوه
اسلام: خدي يختي كلمي
منه خت التلفون بحماس ودخلت

 

 

:بسبوسه حبيبتي…. بقولك يا بت هنعمل بكره… اممم انا نزلة صور السيشن بتاعكم بس برضو مش كل لارقم عندي علي الوتس.. هههههه ولله انا هاين عليا اعلق الصور في الكليه كلها… بقولك اي هي الدبله مدفياكي ولا لا زي ما بيقولو….. كل دا و اسلام واقف يبص عليهم بحب…. بعد ما خلص الشاي دخل… لقي منه نايمه علي الكنبه… خد منها الفون لقيه لسه مفصلوش
سلام: الو… ابتسم لما ملقيش رد وفهم انهم نامو و هما بيتكلمو… ابتسم و فصل الفون… ميل وشال منه علشان يدخله اوضتها
اسلام حطها بهدوء و ميل باس راسها… منه فتحت بنوم
: شكرا يا ابيه علشان هتجبلي سندس تعيش معاي
اسلام ابتسم وباسها تاني غطها كويس
:وشكر لانك كنتي اسبب اني اتجمع بيه
وطفاء النور وطلع…. بعد مرور سنه….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دكتوري)

اترك رد

error: Content is protected !!