رواية جزاء العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم هبة ايمن

 رواية جزاء العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم هبة ايمن

رواية جزاء العشق الجزء العاشر 

رواية جزاء العشق البارت العاشر 


رواية جزاء العشق الحلقة العاشرة 10 بقلم هبة ايمن

رواية جزاء العشق الفصل العاشر 

تفتح حياء العلبه واول ما تفتحها تلاقي فيها
فستان ابيض وتطلع حياء الفستان
حياء :الله جميل اوووي
ادهم قرب من حياء وحضنها من ورا:ده لاحلي حياء واجمل عروسه في الدنيا كلها
حياء بصتله بدموع:انت ازاي كده انا مش عارفه انت جميل اووي كده ازاي انا بحبك اووي انا بعشقك
ادهم:ربنا يخليكي ليا ويقدرني وافرحك دايما نغم هتطلع علشان تساعدك علشان في مفاجاه كمان
ينزل ادهم ويروح عند جدته
الجده بعصبيه:ادهم انت ازاي تخالف امري انا قولت البنت ديه لازم تطلق منك وهتتجوز ست ستها
ادهم:انا عمري ما هطلقها ابدا لانها روحي ولو مشيت بعيد روحي هتروح
الجده :انت كده بتعصي امر وده معناه انك بتجني ع نفسك
وتسيب ادهم وتمشي
ادهم:ماما انا
مايسه:متقلقش جدتك عمرها ما تأذيك انتوا كل حاجه في دنيتها
سعد:ادهم متقلقش كل حاجه هتكون كويسه
اسلام :يالا ي عريس عندنا شغل كتير والله وكبرت ي ادهم وبقيت عريس
ادهم:هههههههههههههه شكرا ي عمي
نسبهم ونروح عند هبه
هبه:يالا ي امر علشان اروح بقا عند حياء
امر:ي بنتي اهدي وبعدين ديه مفاجاه يعني مش هتشوفنا الي في الفرح علشان تتفاجئ وبعدين لبستي البنت فستان حلو كده عايز يجيلها عرسان كتير
هبه:هههههههههههههههه عرسان ايه ي عم ديه لسه في اللفه
نروح عند حياء
نغم:بسم الله ما شاء الله قمر ي حياء
حياء:ربنا يخليكي ي نغم بجد من غيرك مش عارفه كنت هعمل ايه وكمان هبه مبتردش مش فاهمه ليه
نغم:حبيبتي انتي اختي مينفعش تقولي كده
يدخل ادهم ولابس بدله وشكله كان جميل جدا
ادهم حط ايده ع وشه:مش مصدق انت حلوه كده ازاي
حياء بكسوف:من بعض ما عندكم
ياخد ادم حياء وينزل
حياء:ايه ده مش معقول ده كله ليا
الارض كلها مفروشه ورد وكل حاجه متزينه وناس كتير بتبص ع حياء وادهم
ادهم:ديه اقل حاجه اعملها ليكي ي حياتي انتي
هبه:حياء الف مليوون مبروك ربنا يحرسك ي حبيبتي
حياء:انتي كنتي عارفه ي جزمه
هبه:طبعا ديه كاتت مفاجأه ويحضنوا بعض والكل يسلم ع ادهم وحياء وتيجي الجده
الجده باصه لحياء وحياء متوقعه انها تسمعها كلمتين كالعاده
لكن المره ديه
الجده حضنت حياء:متزعليش ي بنتي انا غلطت في حقك كتير بس قلب الام وبكره تعرفي قلب الام بيحب ولادها ازاي
حياء بدموع:انا اللي اسفه انتي بجد ست جميله اووي ربنا يخليكي ليا
ادهم:معلش مضطر اقطع اللحظه ديه فرحي بقا وعايز ارقص
فلاش باك"ادهم راح لجدته
ادهم:مش هقدر ابدا حياتي وانتي زعلانه مني انتي لو عرفتي حياء هتحبيها هي عصبيه بس طيبه ومجنونه وبتحب الكل مبتعرفش تسكت ع حقها او تخبي مشاعرها هي كل حاجه عندي
الجده:صورت عمك مش هتروح من قلبي ابدا علشان انا ام بس انا شوفت الخوف في عيونها عليك وعرفت قد ايه هي بتحبك بس عمك مبيفارقنيش لحظه
ادهم:عمي لو موجود كان هيحب حياء جدا زي ما انا بحبها حاولي تتقبلي حياء
الجده:اتجوزها ي ادهم انا راضيه عنك وعنها"
حياء:بحبك اووي
ادهم:بعشقك
ادهم :تسمحيلي بالرقصه ديه
"علشان هواك بقا عندي اغلي من الحياه لو قلت اه بقول بدالك الف اه وكأنك انت في دنيتي طوق النجاه وان قولت ابعد اخاف لبعدي يكسرك بعشقك نفسي تعرف قبل ما الايام تفوت اني عشت العمر ليك من غير شروط وان خيروني اعيش معاك ولا اموت مبقتش اخاف من الموت واخاف اخسرك بعشقك
الحياه والدنيا بعدك تسوي ايه لو مكنتش جمبي اعيشها ليه ليه ده انت لو طولت بعدك مش هاعيش في الدنيا بعدك مهما تعمل بي برده انا روحي فيك وان بعدت انا برده هاجي اسال عليك يعني مهما عملت برده مستحيل استغني عنك اااه بعشقك ازاي بقيت بعشق معاك حتي الاهات مبقتش امل من انتظارك بالساعات واما اشوفك العتاب يصبح سكات وانسي اما تيجي اسالك ايه اخرك بغشقك مش مهم تكون قريب او بعيد ده انت حبك كل يوم عمال بيزيد وانت عارف اني مش هنساك اكيد وانت ان نسيتني انا اللي هاجي افكرك بعشقك الحياه والدنيا بعدك تسوي ايه لو مكنتش جمب مني اعيشها ليه ليه ده انت لو طولت بعدك مش هاعيش في الدنيا بعدك مهما تعمل بيا برده انا روحي فيك وان بعدت انا برده هاجي اسال عليك يعني مهما حصلي منك مستحيل تبعدني عنك 
تمت..
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent