رواية جزاء العشق الحلقة السابعة 7 بقلم هبة ايمن

 رواية جزاء العشق الحلقة السابعة 7 بقلم هبة ايمن 

رواية جزاء العشق الفصل السابع 

رواية جزاء العشق البارت السابع

الجزء السابع 

رواية جزاء العشق الحلقة السابعة 7 بقلم هبة ايمن 

رواية جزاء العشق الفصل السابع

احمد راح ع القسم علشان يعرف معلومات عن ادهم
احمد:لو سمحت ي حضرت الظابط
الظابط امير:اي خدمه
احمد :كنت عايز اعرف معلومات ع واحد اسمه ادهم
امير:الظابط ادهم وليه بقا
احمد:اصله متقدم لاختي يعني محتاجين معلومات بقا
امير:اه اذا كان كده ماشي بص ي سيدي هو اسمه
ادهم سعد الشوربجي وعيلته عايشه في بلد تبع كفر الشيخ
وع حد علمي انهم عندهم مزارع وناس غنيه يعني
احمد:متشكر جدا ي باشا وساب امير ومشي
نروح ادهم وحياء
حياء صحيت من النوم لاقت نفسها لابسه تيشرت بتاع ادهم
حياء:ايه ده ايه اللي لبسني كده
ادهم:ايه مش عاجبك
حياء:مين اللي اتجرأ ولمسني ولبسني كده
ادهم:انا اللي غيرتلك هدومك وبعدين انتي مش ليكي لبس هنا ومرضتش اجبلك لبس من عند نغم مرات اخويا عارف انك مبتحبيش تستعملي حاجة حد
حياء:انت ازاي تعمل كده وازاي تمد ايدك عليا
ادهم:انتي مراتي ع فكره يعني ليا الحق في اي حاجه
حياء:هههههه لا ي ادهم باشا انا مراتك ع الورق وبس اي حاجه تانيه تشيلها من دماغك فاهم ولأ
ادهم اتنرفز من كلام حياء وراح نحيتها وقرب عليها وحياء رجعت لورا وادهم حط ايده ع وسطها وقربها منه وبقت انفاسهم متقاربه
ادهم:انا اتجوزتك غصب عنك بس انتي هتجيلي برضاكي وبحبك ليا لاني متاكد انك بتحبيني وهتسامحيني
حياء للحظه اتأثرت بكلامه لانها بتحبه جدا فعلا وكانت خلاص هتترمي في حضنه بس الباب خبط ورجعت بعدت عنه
ادهم:ادخل
نغم:ادهم انزل كلم ماما
ونزل ادهم وفضلت نغم مع حياء
ونروح عند جمال احمد حكي لجمال اللي عرفه
جمال:ادهم سعد الشوربجي ازاي مفكرتش انهم هينتقموا والناس ديه مش هتسيب حقها ابدا
امال:هو مين ده
جمال:اخو جابر الشوربجي اللي انا اخدت منه 5مليون ومزرعته بعتها في المزاد ولابسته تهمة اختلاس ومات
احمد:ايه ده اكيد هينتقموا مننا احنا لازم نتصرف قبل ما يمسكوا الشركه حياء لازم ترجع وتطلق منه
امال :لازم نعرف مكانها الاول وبعدين نتصرف
نروح عند ادهم
الام مايسه:ها ي ادهم طلب النقل بتاعك هيتنفذ امتي
ادهم:يومين وهمسك القسم اللي تباعنا هنا
المهم عايزك في حاجه ي امي
مايسه:اتفضل ي حبيبي قول
ادهم:حياء مراتي عامليها كويس هي معملتش حاجه ومالهاش ذنب وبعدين كفايه جدتي لانها مش ناويلها ع خير
مايسه :متقلقش ي ادهم مراتك في عنيا هي زي بنتي طبعا
ادهم:تسلميلي ي امي
ويطلع ادهم عند سعد وجدته ويفضلوا يتكلموا ويشوفوا مين اللي هيروح الشركه
نغم:حلو تيشرت ادهم عليكي جدا
حياء بكسوف:هو ادهم هو االي لبسني التيشرت ده
نغم:هههههههههه ايه الكسوف ده هو جوزك ع فكره وبعدين متخبيش احنا عارفين انكوا بتحبوا بعض اصلا وكنتوا متفقين تتجوزا وادهم كان بيحكيلي كل حاجه عنك وبيحبك جدا
حياء باستغراب :ادهم هو اللي قال كده
نغم:ايووه انا هنزل بقا علشان اسلام جوزي زمانه جاي
حياء:اسلام ده اللي هو اخو ادهم
نغم:ايون اخوه الكبير وجوزي وابو عيالي وتسيبها نغم وتنزل
عند هبه
هبه:لا لا لا ده كله تليفون حياء بيتصلح انا مش مطمنه
امر:خلاص ي هبه اهدي وبكره هورحلها ع الفيلا
هبه:طيب خدني معاك
امر:الدكتور قال ممنوع الحركه علشان البيبي
هبه :كلام بابا مريحنيش وحاسه ان في حاجه وحياء قالت انها هتجيلي دايما ازاي بقا لا حس ولا خبر
امر:انا هروح وهشوف حياء وهجبها كمان معايا تقعد معاكي لحد ما تولدي
هبه:ربنا يخليك ليا ي حبيبي

ادهم :حياء
حياء:خير
ادهم:لا خير ان شاء الله ي حبيبتي
حياء:بس متقولش حبيبتي ديه
ادهم:طيب ي روحي قوليلي انتي مقاسك ايه في اللبس علشان انزل اجبلك لبس بدل ما تلبسي لبسي مع انه جميل عليكي بس طويل شويه يعني
حياء:ههههعههههههههههههه انت هتروح تشتريلي لبس هههههههههههههههههه
ادهم قرب من حياء بحنيه:واخيرا شوفت ضحكتك بعد الايام ديه كلها انتي احلي واجمل وارق بنت شوفتها انا بحبك وبعشقك وبموت فيكي انتي بتحبيني كده بقا
حياء ري ما يكون اتنومت مغناطيسي من كلام ادهم :اها بحبك اوي
وفجاه فاقت حياء ايه ده انت بتقول ايه انا مبحبكش ولا حاجه انا ساكته علشان هبه بس
ادم بضحكه سحرت حياء:ههههههههههههههههه ماشي ي مدام حياااء
سابها ادهم ونزل
ادهم:ماما انا رايح القسم معلش تاخدي لحياء اكل لانها مفتطرتش
الجده:احنا هنبتديها دلع ولا ايه مش كفايه جبتها البيت ما تنزل تاكل تحت زي الناس هو احنا خدامين الهانم
ادهم:جدتي معلش متاخر ويسبها ويمشي
نروح عند جمال في الشركه
جمال داخل مكتبه لقي حد قاعد ع مكتبه
جمال:انت مين وازاي تتجرأ وتقعد ع كرسي رئيس مجلس الاداره
اسلام:ما انت قولت رئيس مجلس الاداره وانا هو رئيس مجلس الاداره
جمال:ايه الكلام السخيف ده انت مين
اسلام:انا اسلام سعد الشوربجي رئيس مجلس الاداره ومالك الشركه بنسبه 65%يعني السلطه ليا
جمال اتصدم وروح ع بيته
جمال:شقا عمري كله راح كل حاجه بعملها لاحمد ابني هتروح من بين ايدي
امال :احنا لازم نعمل حاجه نخلي الزفت اسلام ده يتلهي بيها ونضرب ضربتنا في الشركه ونلم كل حاجه
جماال :عندك حق
امال :صحيح جوز هبه جه يسال ع حياء وانا قولتله اننا منعرفش حاجه عنها وقول للي اسمها هبه ديه تبطل تتصل مش فاضين ليها
جمال:احسن برده مش ناقص تافهات هو احمد فين
امال:خرج مع صحابه شويه يعني الواد مدمر ووشه اصفر من ساعة اللي حصل
نسبهم ونروح عند هبه
هبه:يعني ايه ميعرفوش حاجه عنها ازاي
امر:انا معرفش ي هبه مرات ببابكي هي اللي قالتلي
هبه:متقلش باباكي ديه انا مش غارفه ليه بيكرهني كده من ساعة ما امي ماتت ودلوقت معرفش حياء فين ولا عملوا فيها ايه
امر:اهدي بس وربنا يبعد عنها كل شر
نسبهم ونروح عند حياء
باب الاوضه بيخبط وحياء اتخطت
حياء بخوف:ايوه مين
مايسه:انا مامة ادهم وحماتك كمان وممكن تعتبريني مامتك
حياء لسه هترد ع مايسه لقت الجده ورا مايسه
الجده بزعيق:مايسه ده مفروضه علينا مش اكتر وانا هتحملها علشان حفيدي لكن متحاوليش تتقربي منها لا انتي ولا اي حد في البيت وتتعامل زي الخدمه.متنسوش انها من العيله اللي كانت السبب في قتل ابني
حياء اتغاظت من كلام الجده وراحت ناحية مايسه
و مسكت الصنيه اللي في ايد نغم بقوه ورمتها
حياء :انا مش خدامه عند حد وانا اقدر اشتري زيكوا بفلوسي فاهمين واللي هيتعدي حدوده معايا هيندم ومتنسوش انكوا اختدوا فلوسي يعني هتبقوا اغني من الاول بفلوسي انا
وهنا جت الجده ولسه هتضرب حياء بالقلم قام جه ادم وبعد حياء والقلم جه ع وشه
والكل اتصدم وخرجوا بره الاوضه
يتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent